برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

View RSS Feed

m.d

Atr-42

Rate this Entry
by
m.d
, January 20th, 2011 at 13:32:15 (2978 ????? ??)

تاریخچه هواپیما :
کنسرسیوم ATR که از شرکت های آئرواسپیشال فرانسه و آئریتالیا (آلنیای فعلی) تشکیل شده بود در اولین فعالیت جدی خود ساخت یک هواپیمای جدید منطقه ای را در دستور کار قرار داد. مراحل طراحی و ساخت این هواپیما که ATR-42 نام گرفت از اکتبر 1981 آغاز شد. پس از ساخت دو پیش نمونه، اولین آن در 16 آگوست 1984 با موفقیت به پرواز در آمد. پس از دریافت گواهینامه های پروازی در سپتامبر 1985 اولین ATR-42 در 9 دسامبر 1985 وارد خطوط هوایی گردید. تا سال 1995 مدل استاندارد، ATR-42-300 بود که علاوه بر ظرفیت بار مفید بیشتر از حداکثر وزن برخاست بالاتری نسبت به مدل پیش نمونه برخوردار بود. نمونه دیگر ATR-42-320 بود که برای عملکرد بهتر در دما و ارتفاعات بالاتر به موتورهای قویتر PW-121 تجهیز شده بود. مدل تغییر پذیر سریع باری/مسافری، ATR-42 Cargo نام دارد که زمان تبدیل آن از وضعیتی به وضعیت دیگر 1 ساعت است. مهم ترین مدل بهبود یافته، ATR-42-500 است. نمونه 500 از موتورهای قویتر PW-127E نیرو می گیرد که این افزایش قدرت باعث دستیابی هواپیما به سرعت کروز بالاتری می شود. استفاده از ملخهایی با 6 تیغه، حداکثر برد به اندازه 1850 کیلومتر، کابین خلبان دیجیتال، سکان افقی متحرک و گرداننده های ATR-72، سیستم ترمز و ارابه های فرود جدیدتر، بال و بدنه تقویت شده برای تحمل وزنهای بیشتر از دیگر ویژگیهای ATR-42-500 است. اولین ATR-42-500 در اکتبر 1995 تحویل شد.

مشخصات فنی :

موتور:
دو موتور پرات اند ویتنی PW-120 یا PW-121 یا PW-127E
بیشترین رانش موتور:
1,340kW :PW-120 معادل 1,800shp
1,417kW :PW-121 معادل 1,900shp در مدل 320-42
1,610kW :PW-127E معادل 2,160shp در مدل 500-42
عملکرد:
بیشترین سرعت کروز: 490km/h
سرعت کروز اقتصادی: 450km/h
برد: با بیشترین سرعت کروز برابر 4,480km معادل 2,420nm و با بیشترین سرعت کروز اقتصادی برابر با 5,040km معادل 2,720nm
اوزان:
وزن خالی عملیاتی: 10,285kg معادل 22,674lb
بیشترین وزن برخاستن: 16,700kg معادل 36,817lb
ابعاد:
طول: 22.67m معادل 74ft
ارتفاع: 7.59m معادل 24ft
دهانه بال: 24.57m معادل 80ft
مساحت بال: 54.5m² معادل 586.6sq ft
گنجایش:
خدمه پروازی: دو نفر در عرشه پرواز
مسافران: حداکثر 46 تا 50 نفر در ردیف های چهارتایی٬ در مدل اولیه 42 نفر
بار: قادر به حمل 9 کانتینر بار با وزن حداکثر 4 تن.
سفارش و تولید:
از سال 1998 به بعد مجموع سفارش ها برای همه مدلها 343 فروند که 336 فروند آن تحویل شده است.

منبع:تیک آف

Submit "Atr-42" to اپلود سنتر اختصاصی انجمن AEROCENTER.IR Submit "Atr-42" to jetphotos Submit "Atr-42" to Airliners Submit "Atr-42" to Google Submit "Atr-42" to فارس نیوز Submit "Atr-42" to ایرنا Submit "Atr-42" to واحد مرکزی خبر Submit "Atr-42" to ماهان ایر Submit "Atr-42" to ایران ایر Submit "Atr-42" to سازمان هواپیمایی کشوری Submit "Atr-42" to فرودگاه امام حمینی (ره) Submit "Atr-42" to فرودگاه مهراباد Submit "Atr-42" to پرتال شرکت فرودگاه های کشور Submit "Atr-42" to سازمان فضایی ایران Submit "Atr-42" to سازمان صنایع هوافضا Submit "Atr-42" to America's space agency

????? ??: ??? ?? ?????? ????? ??
???? ???? ??
Uncategorized

Comments

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0