برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

  • آموزش دروس خلبانی / مبحثINSTRUMENT / بخش دوم

    ایروسنتر( Aerocenter.ir ) : مبحث امروز ما مربوط به PITOT - STATIC SYSTEM وتا حدودی آشنایی با ALTIMETER است .


    در شکل بالا یک نمای کلی از سیستم PITOT - STATIC می بینید. همونطور که مشاهده می کنید در عکس توضیحات انگلیسی داده شده و من فقط به صورت فارسی و خلاصه توضیحاتی رو ارائه می کنم ، بدین منظور اول به نحوه کارکرد این سیستم می پردازیم.

    *کارکرد این دستگاه بر اساس اختلاف فشارهوا می باشد. یعنی دستگاه برمبنای فشار در سطح دریا آزاد ساخته شده و با مقایسه فشار درون دستگاه با فشار سطح پروازی اطلاعاتی از قبیل سرعت، ارتفاع و سرعت عمودی رو ارائه می دهد. در مبحث ALTIMETER بطور کامل فشار در سطح دریاآزاد و استانداردهای ان را بیان خواهم کرد.

    همونطور که در شکل مشاهده می کنید سیستم از دو یا چند ورودی هوا تشکیل شده است. اولین ورودی هوا مربوط به STATIC PORT هست .

    STATIC PORT : بر روی بدنه هواپیما قرارگرفته و به هر 3 ، INSTRUMENT ها متصل است . نام فشارهایی که بر STATIC PORT وارد می شود عبارتست از :

    1. STATIC PRESSURE

    2. AMBIENT AIR PRESSURE

    3. ATMOSPHERIC PRESSURE

    4. ACTUAL AIR PRESSURE

    اما دومین ورودی هوا PITOT TUBE است که موازی با محورطولی بر روی دماغه یا لبه جلویی بال ها و یا بر روی سکان عمودی قرارگرفته و فقط به AIR SPEED INDICATOR وصل است.




    نام فشاری که بر PITOT TUBE وارد می شود به شرح زیر است :

    1. PITOT PRESSURE

    2. IMPACT AIR PRESSURE

    3. RAM AIR PRESSURE

    اما این سیستم دارای خطاهایی می باشد که این خطا ها عبارتند از :

    1. POSITION OR INSTALLATION ERRORS یا خطای موقعیت و نصب که به آن خطای کارخانه نیزگفته می شود.

    2. INSTRUMENT OR MECHANICAL ERRORS یا خطای نشاندهنده و خطای مکانیکی

    3. MANEUVERING OR REVERSAL ERRORS یا خطای خلبان که بر اثر مانورها بوجود می آید.

    4. INSTRUMENT LAGER ERROR یا خطای تاخیر آلات دقیق

    ALTIMETER :

    در زبان فارسی به آن ارتفاع سنج نیز گفته می شود . اما (INTERNATIONAL STANDARD ATMOSPHERIC CONDITION (ISA :

    ISA CONDITION فشار در سطح دریا آزاد می باشد که اعداد آ به شرح ذیل است :

    STANDARD TEMPERATURE : 15 DEGREE OF CELSIUS OR 59 DEGREE OF FAHRENHEIT

    STANDARD PRESSURE : 29.92 INCH/HG OR 1013.2 MB

    STANDARD LAPS RATE :

    کاهش یا افزایش فشار و درجه حرارت به ازای افزایش یا کاهش ارتفاع را LAPS RATE می گوییم. یعنی به ازای هر 1000 پا افزایش ارتفاع ،2 درجه سلسیوس از دما و 1 اینچ جیوه از فشار کم می شود .

    با تشکر ، پایان قسمت دوم
    This article was originally published in forum thread: آموزش درس INSTRUMENT started by mojibala View original post
  • اطلاعات پرواز انلاین فرودگاه ها

  • سامانه پیامکی ایروسنتر




  • پایگاه های اطلاع رسانی



  • وضعیت اب و هوا

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0