برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

  • دستگاه خود پذیرش مسافر یا صف طولانی ؟!

    ایروسنتر ( Aerocenter.ir ) : دستگاه خود پذیرش مسافر چیست؟

    در دنیای الکترونیکی امروز، مهمترین فاکتور برای خطوط هوایی استفاده از خدمات نوین و به روز الکترونیکی میباشد که ماحصل این خدمات افزایش میزان وفاداری مسافران به خطوط هوایی و در نهایت رضایت بیشتر مسافران را در پی خواهد داشت.اینگونه خدمات در آسان تر شدن مسافرت های داخلی و خارجی هر کشور نقش بسزایی را ایفا میکند و در واقع به گونه ای هم به نفع خطوط هوایی و هم به نفع مسافرانی که از این خطوط استفاده میکنند،میباشد.




    خطوط هوایی با ارائه خدمات الکترونیکی میزان درگیری مسافران را با کارکنان زمینی کم کرده و حضور فیزیکی افراد را در قسمت های عملیاتی مختلف برای انجام یک پرواز کم میکند که این خود برابر است با کاهش تعداد پرسنل و به صورت کلی افزایش سود حاصل از ارائه اینگونه خدمات.

    مسافران نیز بهره لازم را از اینگونه خدمات خواهند برد و همین امر باعث رضایت مسافران از خط هوایی مربوطه خواهد شد.خدمات الکترونیکی ارئه شده توسط خطوط هوایی باعث صرف کمترین زمان برای عملیات های قبل و بعد پروازی و کاهش چشمگیر درگیری بین مسافران با کارکنان زمینی خطوط هوایی خواهد شد. اصل و پایه خدماتی که به این صورت ارائه میشوند الکترونیک میباشد و هدف اصلی از ارائه چنین خدماتی سهولت امور مسافری و امتیاز قائل شدن برای افرادی که قابلیت و توانایی استفاده از خدمات نوین الکترونیکی را دارند.

    در حال حاضر یکی از رایج ترین خدماتی که در فرودگاه های جهان توسط خطوط هوایی به صورت الکترونیکی ارائه میشود،دستگاه خود پذیرش مسافر میباشد که شاید این لفظ به گونه ای بیانگر ماهیت این تکنولوژی نباشد ولی در فارسی با این عنوان شناخته شده ،اگرچه اصطلاح لاتین تعریف کامل و پرمحتوا تری را از این عملیات میدهد (Self Check-In Service)

    مسافران با استفاده از این دستگاه ها میتوانند بدون سپری کردن زمان زیاد در صف های بعضا طولانی در فرودگاه ها،کارت پرواز خود را دریافت کنند و به راحتی به سمت ایست های بازرسی و در نهایت سوار بر هواپیما شوند.این امر باعث سریع تر شدن روند مسافر گیری و کاهش چشمگیر تاخیر در پرواز ها شود و رضایت مسافران به این ترتیب جلب شود و منتهی به وفاداری مشتریان به خط هوایی مربوطه میشود.

    وجود این دستگاه ها به الکترونیکی شدن فرایند های مختلف کمک میکند،از جمله این فرایند ها تهیه بلیط الکترونیک میباشد.استفاده از دستگاه های خود پذیرش مسافران مستلزم تهیه بلیط ها بصورت الکترونیکی میباشد و عملیات پذیرش مسافر با این دستگاه ها با بلیط هایی که به صورت عادی تهیه میشوند امکان پذیر نیست.مسافران با در دست داشتن بلیط های الکترونیکی خود به دستگاه مورد نظر مراجعه کرده و با وارد کردن شماره بلیط الکترونیکی میتوانند کارت پرواز خود را دریافت نمایند.

    مسافران با استفاده از این دستگاه ها میتوانند در کنار دریافت کارت پرواز،شماره صندلی مورد نظر خود و برخی خدمات دیگر در طول پرواز را طبق سلیقه شخصی خود انتخاب نمایند.در صورتی که مسافران به همراه خود بار هم داشته باشند میتوانند ابتدا با استفاده از این دستگاه کارت پرواز خود را دریافت کرده و سپس برای تحویل بار خود به کانترهای دریافت بار مراجعه و رسید بار خود را دریافت نمایند.این کانتر ها در اکثر فرودگاه های جهان به صورت جداگانه از کانتر های پذیرش مسافران میباشد و فقط مخصوص تحویل بار میباشد.

    در حال حاضر بسیاری از فرودگاه های مطرح دنیا از این خدمات برای راحتی مسافران استفاده میکنند.مسئولیت نصب و ارائه اینگونه خدمات در فرودگاه ها بر عهده خطوط هوایی میباشد که اکثر خطوط هوایی ترجیح میدهند که در کشور مبداء،این خدمات را ارائه دهند تا رسیدگی های لازم برای به روز کردن و ارتقاء سیستم ها انجام گیرد.




    مهراباد و دستگاه خود پذیرش

    مسافران هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز در حال حاضر امکان استفاده از Self Check-In را در فرودگاه مهراباد دارند.
    افرادی که قصد سفر با هواپیمایی جمهوری اسلامی را دارند با تهیه بلیط الکترونیکی پروازهای داخلی میتوانند از خدمات ارائه شده در فرودگاه مهراباد استفاده کنند.امید است که به زودی خطوط هوایی دیگر نیز امکان استفاده از این خدمات را در پروازهای داخلی و خارجی ارائه کنند تا این فرهنگ برای مسافران ایرانی نیز همیشگی شود که با استفاده از خدمات الکترونیکی بتوانند در وقت خود صرفه جویی کرده و به دست خود عملیات های مربوط به پرواز خود را انجام دهند،چرا که در حال حاضر جهان به سمت مکانیزه شدن بخش بازرسی و کنترل گذرنامه میرود و دستگاه خود پذیرش مسافر کم کم از رده تجهیزات مدرن خارج میشود و ما در کشور عزیزمان هنوز در ارائه این خدمات با مشکل روبرو هستیم.


    ....:::: هرگونه کپی برداری از این مطلب بدون ذکر نام انجمن www.aerocenter.ir و نویسنده مجاز نمیباشد ::::....
    This article was originally published in forum thread: دستگاه خود پذیرش مسافر یا صف طولانی ؟! started by Mahan View original post
  • اطلاعات پرواز انلاین فرودگاه ها

  • سامانه پیامکی ایروسنتر




  • پایگاه های اطلاع رسانی



  • وضعیت اب و هوا

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0