برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

  • پروژه ی هواپیمای جت مسافربری منطقه ای MRJ / صنعت هوافضای ژاپن

    ایروسنتر ( Aerocenter.ir ) : صنایع هوافضای ژاپن سابقه ی فعالیتی طولانی ای دارد و می توان به اولین دستاوردهای این کشور در دوران جنگ جهانی دوم اشاره کرد. کشور ژاپن از بزرگترین پیشتازان صنعت و تجارت در آسیا و دنیا می باشد و صنایع هوافضای ژاپن نیز بطوری تحت تاثیر این موقعیت کشورش قرار گرفته است. از طرفی فعالیت های هوافضایی هر کشوری به طور مستقیم تحت الشعاع حاکمیت و دولت روی کار آمده در آن کشور می باشد و در ژاپن نیز پس از آخرین انتخابات، با روی کار آمدن یک دولت کاملا ملی گرا، تمایلات کشور ژاپن به سمت ملی بودن تولیدات هوافضایی کشورش بیشتر شده است.
    در این شرایط، نگاه دولت مردان هر کشوری به سمت بزرگترین کمپانی هوافضایی داخل مرزهایش می رود و در اینجا انتظارات سیاستمداران ژاپن از کمپانی میتسوبیشی (Mitsubishi) بیشتر می شود.

    کمپانی میتسوبیشی یکی از فعالان صنعت Aerospace می باشد و در سوابق خود، سابقه ی همکاری با شرکت بوئینگ و تولید 15 درصد از قطعات هواپیماهای 767 و حدود 30% از قطعات و ساختار هواپیماهای 787 را در مورد قطعات کامپوزیتی پیشرفته و کامپوننت های بزرگ هوافضا را به عهده دارد.

    میتسوبیشی برای پاسخ به این نیاز کشور، پروژه ی یک هواپیمای جت منطقه ای با تعداد صندلی های 70 با نام MRJ70 و 90 صندلی با نام MRJ90 و در یک نمونه 100 صندلی را پیگیری می کند.

    این شرکت بارها پس از اجرای طراحی های ایرودینامیکی پیشرفته، در تولید و طراحی خود به منظور بهبود پروژه، تغییرات زیادی را انجام داده است از جمله تغییر در جنس fuselage و تغییر آن از مواد آلومینیومی به مواد کاملا کامپوزیتی و استفاده از همین نوع مواد در قسمت های بال و سایر نواحی خارجی به طوری که حدود 12 درصد صرفه جویی در وزن انجام گرفته است که می تواند در سایر قسمت های هواپیما نظیر قسمت powerplant نیز صرفه جویی های مالی ای را برای پروژه به همراه آورد و یا مشخصات performance هواپیما را افزایش دهد.

    موتورهای مدنظر گرفته شده برای تامین پیشرانش نیز از شرکت آمریکایی Pratt & Whitney خریداری می شود و محصول P&W برای استفاده در این هواپیماهای جت، PW1200 نوع G انتخاب شده است که یک نوع موتور GFT یا توربوفن Gear دار با قدرت تولید هر واحد حدود 78 کیلونات تراست می باشد.

    پروژه در varient های مختلف می تواند مسافت بین 1500 کیلومتر تا 3300 کیلوتر را بپیماند.

    پیش بینی می شود اولین پرواز هواپیمای اصلاح شده ی MRJ در سال 2015 انجام شود و اولین کاربران این هواپیما نیز ارلاین های ژاپنی و شرکت های هوایی ژاپن و همینطور یک شرکت هوایی آمریکایی می باشند.

    اختصاصی مرکز هوافضا و هوانوردی ایروسنتر
    This article was originally published in forum thread: پروژه ی هواپیمای جت مسافربری منطقه ای MRJ / صنعت هوافضای ژاپن started by Nima Amini View original post
  • اطلاعات پرواز انلاین فرودگاه ها

  • سامانه پیامکی ایروسنتر




  • پایگاه های اطلاع رسانی



  • وضعیت اب و هوا

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0