برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

  • مصاحبه اختصاصی با ستاره نیروی هوائی ,ریاست محترم هواپیمائی ساها، سرهنگ كاپيتان طوسي / قسمت اول




    یکی از روزهای سرد آغازین زمسنات بود که با همکاری و هماهنگی دوست گرامیم آرین. جهت مصاحبه با یکی از قهرمانان و خلبانان بزرگ دفاع مقدس و سال های پس از آن و ریاست کنونی هواپیمایی ساها به همراه تنی از مدیران مجموعه ایروسنتر راهی دفتر اصلی شرکت در تهران شدیم. دقایقی به هماهنگی های لازم گذشت و وارد مجموعه گشتیم محیط حکایت از سال ها تجربه و نمودار مجموعه ای تلفیی از دو طیف نظامی و غیرنظامی بود. از بدو ورود مورد استقبال دوستان گرامی و کارکنان شرکت قرار گرفتیم و به سمت دفتر مدیرعامل راهنمایی شدیم. با ورود به اتاق چهره مردی برایمان نمایان گشت که تماما" نمودار صلابت تجربه پشتکار مهربانی و البته امید بود. با پذیرایی اولیه بحث اصلی خود را آغاز کردیم بنابر این بود تا پیرو مسائل مختلفی از دنیای هوانوردی نظامی و غیرنظامی صحبت کنیم به نظرم سراغ بهترین شخص رفته بودیم کسی که در هر دو حوزه سال های سال فعالیت کرده و سرد و گرم روزگار این حوزه ها را چشیده است. گزارشی که پیش روی شماست نتیجه نه تنها سه ساعت صحبت ما با سرهنگ کاپیتان محمدرضا طوسی است بلکه در ادامه تلاش های دوست عزیزمان Farhan و ویرایش ها نهایی
    جمع آوری تصاویر مرتبط از آرشیو شخصی والحاقیات جناب طوسی و البته گفتگو ها و ناگفته هایی از هوانوردی ایران می باشد...
    بر خودمان واجب می دانیم تشکر فراوان از زحمت های کاپیتان طوسی و همکاری های ایشان داشته باشیم همچنین سپاس از مجموعه کارکنان هواپیمائی ساها

    متاسفانه در طول این سه ساعت موفق نشدیم به بسیاری از موضوعات بپردازیم اما امیدواریم موضوعات پرداخته شده در گزارش ذیل مورد رضایت شما خوانندگان محترم قرار بگیرد.و سایر موضوعات در گفتگوهای آتی تقدیم شما بگردد.

    تمامی مطالب این تاپیک اختصاصی ایروسنتر بوده و هرگونه کپی و بازنشر این موضوع منوط به ذکر نام منبع می باشد



    بخش نخست:


    ضمن عرض سلام و تبریک به جهت انتصاب شایسته جنابعالی به مدیریت مجموعه هواپیمایی ساها و سپاس از اینکه درخواست مجموعه هوانوردی ایروسنتر را مبنی بر این مصاحبه قبول زحمت فرمودید به عنوان نخستین سوال :


    لطفا بفرمایید چطور شد وارد نیروی هوایی و رسته خلبانی شدید؟


    به نام خدا

    .سالهای قبل از انقلاب در منطقه جنوب شهر تهران زندگی می کردم وتماشای پرواز هواپیماها در فرودگاه قلعه مرغی باعث نقش بستن عشق پرواز در ذهن بنده شد از همان اوان کودکی شاهد پرواز هواپیماهای سبکی بودم که در فرودگاه قلعه مرغی انجام می شد با توجه به محدودیت منابع در آن دوران تنها مجلاتی مانند مجله ماشین و دانستنیها به عنوان منبعی جهت استفاده وکسب اطلاعات در زمینه پرواز برای من بودند.بعد از فارغ التحصیلی از دبیرستان البرز به دلیل همزمانی با انقلاب فرهنگی و تعطیلی دانشگاه ها بنده از این موقعیت استفاده کرده و بعد از دیدن آگهی استخدام خلبانی نیروی هوایی در روزنامه برای اولین بار بعد از انقلاب در زمستان سال 61 , وارد مراحل استخدامی نیروی هوایی شدم با این شرط که به محض فعال شدن دانشگاه ها در کنکور شرکت کنم.
    معاینات پروازی ، آزمایشات و مراحل گزینشی نزدیک به نه (9) ماه به طول انجامید و بین 10هزارنفری که شرکت کرده بودند
    , 120نفر قبول شدند.در امتحانات علمی نیز رتبه دوم را کسب کردم که این امر به عنوان یک افتخار برای من به حساب می آمد.

    لطفا در رابطه با آموزشهایی که برای دوره خلبانی صورت می گرفت بفرمایید؟

    ابتدا آموزشهای اولیه نظامی سپس کلاسهای زبان تخصصی شروع شدند.در این بین از تعداد نفرات کاسته شد تا امتحان Big Test که قرار بود در این امتحان نفرات اصلی مشخص شوند و بنده در این امتحان موفق شدم در نخستین دوره خلبانی پس از انقلاب اسلامی در سال 62 برای ادامه آموزش ها به اصفهان اعزام شوم ، که همزمان با ورود هواپیمایPC7 به عنوان اولین خرید نظامی ایران پس از انقلاب بود.
    دوره اولیه پرواز را با هواپیمای بونانزا شروع کردیم و بعد از سولویی و سپس
    Instrument و سولویی منطقه بر روی هواپیمای بونانزا با هواپیمای جدید آموزشی روز, PC7 که خرید بسیار خوبی برای نیروی هوائی با توجه به شرایط روز و زمان جنگ به حساب می آمد شروع به پرواز کردیم.در این زمان از نظراساتید خلبان به دلیل جنگ کمبود داشتیم زیرا عمدتا" این اشخاص برای فعالیت برروی هواپیماهای جنگنده و حضور در میدان جنگ انتخاب شده و عملا" برای آموزش حضور نداشتند و به دلیل وجود این شرایط دانشجویان خلبانی بعد از ما برای آموزش به پاکستان اعزام میشدند.
    آموزش ها در اصفهان ادامه داشت و دارای نکات هم مثبت و منفی بود.منفی از این بابت که با علم روز خلبانی که در دانشکده های خلبانی آمریکا و یا کشورهای دیگر تدریس میشد فاصله داشت و مثبت از این جهت که در طی آموزش به زبان مادری با معلم صحبت میکردیم و مهم تر اینکه معلم های ما همه خلبان جنگنده بودند و میتوانستند ما را با مانورهایی که در یک جنگ واقعی میتوانست رخ دهد آشنا کنند.در حین آموزش در زمانیکه می بایست دانشجو تیک آف و لندینگ را تمرین کند ما به یادگیری فنون فرمیشن های 4 فروندی , تکتیکال فرمیشن, درگیریهای هوایی شامل:


    BFM (basic fighter maneuvers) , ACM (air combat maneuvers), ACF(Air Combat Fundamentals) و تاکتیکهای روز جنگی که در جنگ استفاده شده بود آشنا می شدیم و تمامی این تمرینات را تا مرز سولویی پیش رفتیم. این بخش از آموزش ها در سال 64 خاتمه پیدا کرد و مفتخر هستم که وینگ و درجه خود را از دست مقام معظم رهبری دریافت کردم تا به عنوان اولین گروه از خلبانان فارغ التحصیل بعد از انقلاب بعد از تقسیم بندی راهی گردان های مختلف شکاری شویم.

    باتوجه به این تقسیمات بنده برای خلبانی برروی هواپیمای F-4 انتخاب شدم.آموزش های اولیه کابین عقب این هواپیما را در پایگاه یکم مهرآباد و سپس به دلیل اینکه ادامه آموزش ها در زمان جنگ در مهرآباد بسیار سخت بود آموزش ها در فرودگاه چابهار ادامه پیدا کرد پس از مدتی که آموزش کابین عقب به پایان رسید توسط فرمانده گردان وقت تیمسار امینی که یکی از قهرمانان جنگ ما هستند و افتخار اسارت را داشته و به عنوان آزاده نهاجا نیز بشمار می آیند همگی ما را با درجه ستوان دومی برای دوره کابین جلوی هواپیمای اف 4 معرفی کردند.

    باتوجه به اینکه یک فاصله حدود 7 ساله بین خلبانان آموزش دیده قدیم و جدید نهاجا بوجود آمده بود این امر احساس می شد که می بایست به سرعت به سمت خلبانان جوان برای نیروی هوائی پیش رفت.


    پایان قسمت اول


    ادامه دارد....
    This article was originally published in forum thread: ویژه// مصاحبه اختصاصی با ستاره نیروی هوائی ,ریاست محترم هواپیمائی ساها//ویژه started by Ali Pilot View original post
  • اطلاعات پرواز انلاین فرودگاه ها

  • سامانه پیامکی ایروسنتر




  • پایگاه های اطلاع رسانی



  • وضعیت اب و هوا

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0