برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

  • RD-33 قلب تپنده فالکروم ها

    RD-33 قلب تپنده فالکروم ها

    این موتور در سال 1974 در شرکت کلیموف ساخته شد و برای استفاده در هواییمای دفاع هوایی که دارای 2 موتور بود طراحی شده بود



    میگ 29 هواپیمایی بود که قرار بود جایگزین هواپیمای تک موتور میگ 21 و 23 و میگ 27 و میگ 25 که موتور توربوجت داشتند بشود .


    و از همین نظر موتورها از نوع توربوفن بود تا مصرف سوخت و قدرت مانور پذیری بالایی داشته باشد .


    این موتور نوربوفن در ان زمان قدرتمند و پیشرفته بود و توان رقابت و برتری نسبی نسبت به موتورهای زمان خود و حتی الان را دارد .





    RD-33



    در سال 1976 روی میگ 29 نصب شد.



    RD-33B/NB



    این موتور هم برای ایلیوشن 102 ساخته شد که بعد از ساخت 2 فروند از این جنگنده رقابت را به سوخو 25 واگذار کرد قدرت موتور51 کیلو نیوتن است و بدون پس سوز بود .




    RD-93


    این موتور روی جی اف 17 ساخته شد که هواپیمایی دارای یک موتور بود و چین و پاکستان تولید میکردند.

    قدرت این موتور 49 کیلو نیوتن و با پس سوز به 84.6 کیلو نیوتن میرسد.





    و تا کنون 100 فروند تولید شده است ولی کپی کاری چین روی موتورها و محصولات روسیه و خرید محصولات امریکا توسط پاکستان روند تحویل این موتور مناسب را ارام و کند کرده است .

    و این موتور روی جنگنده رادار گریز جی 31 نصب شده است که از 2 موتور RD-93 استفاده میکند.

    SMR-95


    این موتور نمونه ای خاص بود که قرار ببود روی جنگنده ارتقا یافته و نام اشنا میراژ اف 1 با نام سوپر میراژ اف 1 نصب شود.

    همچنین قرار بود روی جنگنده ارتقا یافته چیتا با نام سوپر چیتا نصب شود .


    و توسط افریقای جنوبی و حتی شاید کشورمان دنبال میشد.قدرت این موتور هم تقریبا مشابه نمونه های بالا بود.


    RD-33 series 3


    این موتور برای میگ 29 ام و میگ 29 اس ام تی و حتی میگ 29 او وی تی ساخته شد .که نام دیگر میگ 33 هم بودند .



    این موتور نسل جدید برای رقابت با جنگنده های نسل 4 و 4+ روز اروپای غربی ساخته شد .



    کم مصرف تر و فاصله تعمیرات بیشتر و کاهش دود خروجی و حتی تغییر پردازش بود و تا 7 درصد قدرت بیشتری نسبت به نمونه های قبلی خود داشت .


    RD-500B
    این موتور از خانواده ار دی 93 بوده که برای جنگنده بدون سرنشین نسل پنجم میکویان اسکت ساخته شده است .





    قدرت این نمونه 49.4 کیلو نیوتن و بدون پس سوز است .



    RD-33MK


    این موتور در سال 2001 برای میگ 29 کا و میگ 29 کا یو بی ساخته شد .





    بعد هم برای میگ 35 انتخاب شد .این موتور حدود 7 درصد راندمان و قدرت بیشتر نسبت به نمونه های قبلی خود را داشت.



    این موتور حداکثر قدرت 88 کیلو نیوتن داشت و وزن یک عدد از ان 1145 کیلوگرم است .

    ایران:

    کشورمان هم از دارندگان میگ 29 و این موتور است .



    که موقع سفر ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در چند سال قبل قراردادی برای 50 موتور به ارزش 150 میلیون دلار منعقد کرد .



    که برای ارتقا میگ 29 های کشورمان و یا ساخت جنگنده هایی مثل شفق و قاهر و چند نمونه دیگر بود





    که صاحبنظران این قرارداد را فقط زمینه ای برای خرید بیشتر این موتور در اینده میدانستند .



    اینده این موتور :


    به نظر میرسد با سفارشاتی مثل میگ 35 و میگ 29 ناو نشین و اف سی 1 چین و پاکستان و برخی نمونه های ساخت ایران و حتی میکویان اسکت این موتور تا اوایل قرن بیست و دوم تا اوایل 2200 میلادی در خدمت باشد



    مشخصات:


    طول 4.229 متر – قطر 1.04 متر
    وزن 1055 کیلوگرم ( درست به اندازه وزن یک خودرو ملی و راه پیشرفت از اینجا مشخص میشود که کشورهای 1.5 میلیاردی هم برای خرید مشکل دارند )
    قدرت 49 کیلو نیوتن بدون پس سوز و با پس سوز 81 کیلو نیوتن و در مدلهای پیشرفته تا 90 کیلونیوتن

    استفاده ازاین مطلب با ذکر نام تهیه کننده عباس مروتی و ذکر http://www.aerocenter.ir/forum/forum.php مجاز است .
  • اطلاعات پرواز انلاین فرودگاه ها

  • سامانه پیامکی ایروسنتر




  • پایگاه های اطلاع رسانی



  • وضعیت اب و هوا

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0