برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

???? 2 ?? 2 ???????? 12
????? ?????: ?? 11 ?? 19 ?? 19
dqw
  1. B727 ?????? ??
    B727
    هوانورد نیمه فعال-سروان
    December 2012
    بم
    363
    تعداد تشکر : 12,519
    Thanked 944 Times in 316 Posts

    ??? ??? پاسخ: ارابه فرود هواپیما (landing gear)

    متشکرم از دوست عزیز با مبحث بسیار مفیدی که گذاشتید.امیدواریم تداوم داشته باشه....منتظرم....
    #11 ارسال شده در تاريخ December 28th, 2012 در ساعت 15:51:03

  2. The Following 10 Users Say Thank You to B727 For This Useful Post:

    AIR BUS (December 28th, 2012), امیررضا (December 29th, 2012), Dream Bird (January 7th, 2013), Esmaiel_F4 (January 9th, 2013), IRI.AMIR (January 7th, 2013), M.R.H (January 7th, 2013), mamad pilot123 (August 20th, 2013), mohamadbaha (October 23rd, 2013), setare aseman (July 5th, 2013), tu-154 (December 28th, 2012)

  3. kamy_f ?????? ??
    kamy_f
    هوانورد نیمه فعال-ستوان سوم
    April 2010
    YVR
    208
    تعداد تشکر : 9
    Thanked 737 Times in 199 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 4

    ??? ??? پاسخ: ارابه فرود هواپیما (landing gear)

    ??? ??? ????? ???? ???? tu-154 ????? ??? ??
    هم چنین دو نوع دیگر بر اساس قرار گیری چرغ های دماغه و دم دارم .اوایل صنعت هوانوردی بیشتر هواپیماها دارا چرخ دم بودن که به اصطلاح به انها tail wheel میگفتن که به این نوع هواپیماها که ان را داشتم از نظر ارابه فرود conventional landing gear میگفتن دلیل به کارگیری این نوعه شکل ارابه فرود این بود که اکثر باند ها خاکی بودن (unimproved fields) و هواپیما ها ملخ دار .برای جلوگیر از برخورد ملخ با زمین این کارو کردن که معایبی داشت 1-دید خلبان بر روی باند کم بود 2-هواپیما نمیتوانست خوب تاکسی کند و به وسیله ی dfferential braking این کارو میکرد و سوم محدودیت عملیاتی داشت هواپیما که در نوع دوم که nosewheel داشت این معایب بر طرف شد .به این نوع نیز tricycle gear میگفتند .
    [IMG][/IMG]
    یا اجازه شما چند تا اصلاح کوچک نیاز داره :
    - در هواپیماهای Taid dragger ، هنگام تاکسی بیشتر از رادر استفاده می کنند . این هواپیماها هم اکنون هم برای کسانی که Bush flying انجام می دهند استفاده می شه ، همانطور که گفتید برای فرود در سطوح غیرآماده خیلی خوبه ، به دلیل کوچک بودن چرخ عقب ، مقاومت کمتری در برابر هوا داره ، هزینه تعمیرات کمتری داره و در صورت ایجاد مشکل برای آن چرخ صدمه جزئی به هواپیما وارد می شه و جابجایی اون روی زمین خیلی راحت هست ، نصب راحت اسکی و کنترل راحت در هنگام استفاده اسکی نیز از مزایای اون هست.. این نوع ارابه فرود هم اکنون هم در هواپیماهای کوچک سریع ( به عنوان مثال مدلهایی از کیتهای RV ) و هواپیماهای برای bush flying استفاده می شه.
    مهمترین معایب اون هم همونطور که گفتید هم دید کم هنگام تاکسی ، احتمال Nose over در صورت فرود بد ، احتمال Ground looping در هنگام کراس ویند در هنگام فرود و تاکسی هست.
    #12 ارسال شده در تاريخ December 28th, 2012 در ساعت 21:47:37

  4. The Following 11 Users Say Thank You to kamy_f For This Useful Post:

    Ali Pilot (December 28th, 2012), امیررضا (December 29th, 2012), B727 (July 4th, 2013), Dream Bird (January 7th, 2013), Esmaiel_F4 (January 9th, 2013), IRI.AMIR (January 7th, 2013), mamad pilot123 (August 20th, 2013), mohamadbaha (October 23rd, 2013), pakradm (December 29th, 2012), setare aseman (July 4th, 2013), tu-154 (December 28th, 2012)

  5. tu-154 ?????? ??
    tu-154
    هوانورد نیمه فعال-ستوان دوم
    December 2012
    تهران
    243
    تعداد تشکر : 199
    Thanked 1,119 Times in 244 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: ارابه فرود هواپیما (landing gear)

    با سلام به دوستان عذرخواهی منو ببخشید بابت تاخیر در ارسال مطالب .گرفتار


    شده بودم .به زودی مطالب جدید ارسال میکنم
    #13 ارسال شده در تاريخ January 7th, 2013 در ساعت 01:02:08

  6. The Following 8 Users Say Thank You to tu-154 For This Useful Post:

    AIR BUS (January 7th, 2013), B727 (July 4th, 2013), Esmaiel_F4 (January 9th, 2013), M.R.H (January 7th, 2013), mamad pilot123 (August 20th, 2013), mohamadbaha (October 23rd, 2013), pakradm (January 7th, 2013), setare aseman (July 5th, 2013)

  7. Esmaiel_F4 ?????? ??
    Esmaiel_F4

    هوانورد فعال-سرهنگ دوم
    July 2012
    اهواز
    959
    تعداد تشکر : 8,446
    Thanked 5,425 Times in 934 Posts

    ??? ??? پاسخ: ارابه فرود هواپیما (landing gear)

    http://www.aparat.com/v/PYAjS
    یه ویدئوی کوتاه و کامل...
    IRIAF F-4 Phantom


    Phantom Phor EVER
    #14 ارسال شده در تاريخ January 9th, 2013 در ساعت 12:46:10

  8. The Following 6 Users Say Thank You to Esmaiel_F4 For This Useful Post:

    B727 (July 4th, 2013), mamad pilot123 (August 20th, 2013), mohamadbaha (October 23rd, 2013), pakradm (January 10th, 2013), sepideh aero (December 29th, 2014), setare aseman (July 5th, 2013)

  9. tu-154 ?????? ??
    tu-154
    هوانورد نیمه فعال-ستوان دوم
    December 2012
    تهران
    243
    تعداد تشکر : 199
    Thanked 1,119 Times in 244 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: ارابه فرود هواپیما (landing gear)

    انواع لندینگ گیر
    [IMG][/IMG]
    #15 ارسال شده در تاريخ January 13th, 2013 در ساعت 23:11:51

  10. The Following 5 Users Say Thank You to tu-154 For This Useful Post:

    B727 (July 4th, 2013), Esmaiel_F4 (January 14th, 2013), mamad pilot123 (August 20th, 2013), pakradm (January 14th, 2013), setare aseman (July 5th, 2013)

  11. tu-154 ?????? ??
    tu-154
    هوانورد نیمه فعال-ستوان دوم
    December 2012
    تهران
    243
    تعداد تشکر : 199
    Thanked 1,119 Times in 244 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: ارابه فرود هواپیما (landing gear)

    لندینگ گیر از دو قسمت ارابه فرود و تایر .....
    انواع ارابه فرود
    1-rigid axle
    2-solid spring
    3-levered ungee
    4-oleo-pneumatic shock strut
    5-telescopic strut
    6-articulating strut
    7-semi-articulating strut
    8-ole-pneumatic hing
    #16 ارسال شده در تاريخ January 13th, 2013 در ساعت 23:15:58

  12. The Following 5 Users Say Thank You to tu-154 For This Useful Post:

    Esmaiel_F4 (January 14th, 2013), mamad pilot123 (August 20th, 2013), mohamadbaha (October 23rd, 2013), pakradm (January 14th, 2013), setare aseman (July 5th, 2013)

  13. tu-154 ?????? ??
    tu-154
    هوانورد نیمه فعال-ستوان دوم
    December 2012
    تهران
    243
    تعداد تشکر : 199
    Thanked 1,119 Times in 244 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: ارابه فرود هواپیما (landing gear)

    اطلاعات بعدی رو سریع تر میزارم
    #17 ارسال شده در تاريخ January 13th, 2013 در ساعت 23:17:23

  14. The Following 5 Users Say Thank You to tu-154 For This Useful Post:

    B727 (July 4th, 2013), Esmaiel_F4 (January 14th, 2013), mamad pilot123 (August 20th, 2013), pakradm (January 14th, 2013), setare aseman (July 5th, 2013)

  15. کاپیتان امیر ?????? ??
    کاپیتان امیر
    هوانورد عادی - سرباز صفر
    July 2013
    اردبیل
    1
    تعداد تشکر : 0
    تعداد تشکر :Thanked 4 Times in 1 Post

    ??? ??? پاسخ: ارابه فرود هواپیما (landing gear)

    با سلام خدمت دوستان عزیز برای یک لندینگ خوب و معمولی در شبیه ساز پرواز شما قبل از اینکه وارد محدوده ی ناوبری فرودگاه مورد نظر خود شوید باید فلپ ها را یک درجه باز کنید یا یک بار کلید F7 را فشار دهید. توجه داشته باشید که شما باید مسیر حرکتی خود را یا همان اپروچ خود را به سمت باند مورد نظر درست کنید و وقتی که وارد محدوده ناوبری شدید پنجره ی رادیو را باز می کنید ، به روی فرودگاه های بیشتر کلیک می کنی(Nerset Airport List) و فرودگاه مورد نظر خود را انتخاب می کنید و گزینه (Full Stop landing) را انتخاب می کنید و وقتی که به شما اجازه لندینگ را دادند شما چرخها را باز میکنید(کلیدg) بعد فلپ ها را دو درجه باز می کنید یعنی دوبار کلید F7 را فشار دهید، دور موتور را روی 45 نات بیاورید(اگر بصورت ATHR) اتومات پرواز می کنید و می خواهید لندینگ اتومات داشته باشید ابتدا:
    1. مانند شکل زیر : سرعت خود را با نشانه ی F که تقریبا 150 نات هست تنظیم کنید.

    2. به سمت باند مورد نظر حرکت کنید و وقتی تقریبا به باند نزدیک شدید فلپ ها را کامل باز کنید با کلید F8 و وقتی چرخ های عقب هواپیما به زمین خورد کلید F1 را فشار دهید یا موتور ها را در حالت بی حرکت قرار دهید و اسپید بریک را باز کنید یا سمت راست دسته ی موتور ها و یا با کلید ؟ وآرام چرخ جلو را روی زمین بگزارید و کلید نقطه را چند بار فشار دهید تا سرعت هواپیما قابل کنترل شما باشد برای نگه داشتن هواپیما کلید (.) که کنار کلید (؟) و هر دو کنار کلید شیفت سمت راست هستند را فشار دهید. این یک لندیگ بسیار آسان و راحت بود.
    3. بعد از این که شما در باند نشستید و کنترل هواپیما را در دست گرفتید اسپید بریک را ببندید فلپ هارا ببندید به ترتیب با کلید(؟) و (F5) و دور موتور را روی 42 نات تنظیم کنید تا هواپیمای خود را تاکسی کرده و در گیت مورد نظر پارک کنید:
    4. برای گرفتن اجازه برای تاکسی و مشخص کردن خط تاکسی و گیت مورد نظر باید بعد از اینکه در باند نشستید پنجره ی رادیو را باز کنید و پایین ترین گزینه را باز کنید که در بین دو علامت [...] قرار دارد و نوشته های جدید باز میشود که شمام باید روی گزینه 1 که نوشته است (Taxi to gate) کلیک کنید و وقتی برج مراقبت برای شما گزینه های مناسب را انتخاب کرد اگر نمی دانید که کدام خط را باید دنبال کنید یا در کدام گیت بروید گزینه هست که آن گزینه on هست شما یک بار روی آن کلیک کنید و آن را of کنید(در پنجره ی رادیو) خط تاکسی و گیت مشخص شده برای شما نمایان میشود و شما میتوانید هواپیمای خود را روی اصول تاکسی کنید.(راستی ترمز در شبیه ساز پرواز کلید(.) هست)
    5. وقتی هواپیما را در محل مورد نظر پارک کردید کلید(Ctrl+.) را فشار دهید تا ترمز دستی هواپیما فعال شود و هواپیمای شما به هیچ وجه حرکت نکند(اگر خواستید امتحان کنید ترمز دستی را on کرده و دور موتور را به آخر برسانید آن وقت میبینید که هواپیما اصلا حرکت نمی کند و بعد کلید F1 را بزنید تا دور موتور کم شود.
    6. برای باز کردن درها کلید (Shift+E) را فشار دهید و به ترتیب کلید های شماره گیر را(کلید های شماره گیر بالای صفحه کلید) را از 1 نتا 7 فشار دهید و میبینید که همه ی درها باز میشود خدمه پرواز کار خود را انجام می دهند.
    تاکسی در گیت:

    Iran air Cargo in the Mehrabad Airport


    Air France In the Imam Khomeini Airport

    Iran Aseman In the Mehrabad Airport

    چطور بود؟
    #18 ارسال شده در تاريخ July 4th, 2013 در ساعت 10:55:57

  16. The Following 4 Users Say Thank You to کاپیتان امیر For This Useful Post:

    B727 (July 4th, 2013), EP-IBC (July 4th, 2013), mamad pilot123 (August 20th, 2013), setare aseman (July 4th, 2013)

  17. EP-IBC ?????? ??
    EP-IBC
    هوانورد نیمه فعال-سروان
    December 2012
    نصف جهان
    401
    تعداد تشکر : 1,275
    Thanked 1,405 Times in 381 Posts

    ??? ??? پاسخ: ارابه فرود هواپیما (landing gear)

    دوست عزیز این مطلب را باید در قسمت شبیه ساز پرواز بنویسید.....


    .
    ?????? ???? EP-IBC : July 4th, 2013 ?? ???? 13:11:13
    واعظی پرسید از فرزند خویش
    هیچ میدانی مسلمانی به چیست؟
    صدق و بی آزاری و خدمت به خلق
    هم عبادت،هم کلید زندگیس
    گفت: "زین معیار اندر شهرما، یک مسلمان هست آن هم ارمنیست"

    پروین اعتصامی
    #19 ارسال شده در تاريخ July 4th, 2013 در ساعت 13:09:32

  18. The Following 6 Users Say Thank You to EP-IBC For This Useful Post:

    Ali Pilot (July 4th, 2013), B727 (July 4th, 2013), mamad pilot123 (August 20th, 2013), pakradm (July 7th, 2013), rockwusho (July 4th, 2013), setare aseman (July 4th, 2013)

???? 2 ?? 2 ???????? 12

??????? ?????

  1. سوال در مورد نحوه ي Landing در شبيه ساز پرواز
    ???? farhad01 ?? ????? سوالات از شبيه ساز پرواز
    ????: 100
    ????? ?????: May 17th, 2015, 22:30:57
  2. landing gear
    ???? reddunhill ?? ????? هواپیماهای غیرنظامی
    ????: 3
    ????? ?????: April 9th, 2013, 16:14:13
  3. شبیه سازflight gear
    ???? airbus 380 ?? ????? سوالات از شبيه ساز پرواز
    ????: 0
    ????? ?????: November 8th, 2012, 23:19:56
  4. شکستن Nose Gear ایرباس 300ماهان پنج شنبه 15 تیر 1391
    ???? keyvanr ?? ????? سوانح غیر نظامی
    ????: 32
    ????? ?????: July 8th, 2012, 13:54:22
  5. دانلود چند کلیپ زیبای take off و landing
    ???? Real Flight ?? ????? انجمن دریافت فایل
    ????: 4
    ????? ?????: July 11th, 2010, 19:29:05

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0