برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

???? 11 ?? 11 ???????? ... 234567891011
????? ?????: ?? 101 ?? 108 ?? 108
dqw
  1. kamy_f ?????? ??
    kamy_f
    هوانورد نیمه فعال-ستوان سوم
    April 2010
    YVR
    208
    تعداد تشکر : 9
    Thanked 737 Times in 199 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 4

    ??? ??? پاسخ: زندگی یک خلبان

    ??? ??? ????? ???? ???? Captain Mostafavi ????? ??? ??
    دوست عزیز در مورد هزینه ها فک کنم کمی در اشتباهید،من کالج خلبانی سنکا رو واستون مثال میزنم،هزینه تحصیل هر ترم در رشته خلبانی مسافربری در این کالج،حدود 15 هزار دلاره و مدت تحصیل چهار سال (8 ترمه) یعنی گرفتن مدرک Multi Engine Rating یا MER در این دانشکده حدود 120 هزار دلار هزینه داره،حالا مدرک AFI و ELT و ATPL هم بماند که واسه گرفتن مدارک فوق،باید یک مبلغ زیادی هم به 120 هزار دلار اضافه بشه.

    یا در مدرسه خلبانی آکسفورد انگلستان،گرفتن مدرک Instrument Rating یا IR حدود 100 هزار پوند هزینه داره و باید به این مبلغ،مخارج خوراک و پوشاک و مسکن هم اضافه بشه و همچنین هزینه های گرفتن مدارک AFI و ELT و ATPL هم باید به هزینه فوق اضافه بشه.
    شما کاملا درست می فرمایید . این قیمتی که من گفتم مربوط به میانگین کلی مدرسه های پرواز در امریکای شمالی هست . هزینه تحصیل در کالج از حداقل حدود 80 هزار دلار شروع می شه و می تونه تا 140 هزاردلار هم بالا بره . دلیل اون هم هست شما در واقع در اونجا تنها CPL MUlti IFR نمی گیرید بلکه لیسانس هوانوردی می گیرید . دوره 3-4 سال که در کنار درسهای تئوری پرواز هم دارید. ساعات پرواز با مدرسه های پرواز یکی هست و در انتها شما یک لیسانس هوانوردی به همراه مدارک هوانوردی می گیرید . امتحان های تئوری درسهای معمول شما زیر نظر کالج هست ولی مانند مدرسه های پرواز امتحان های تئوری و عملی پرواز رو زیر نظر سازمان هواپیمایی اون کشور می دهید .

    در نهایت شرکتهای هواپیمایی براشون ساعت پرواز و تجربه پروازی شما مورد نظر هست نه اینکه مدرک کالج دارید یا خیر . چون مجوز پرواز شما عملا همون مدارکی هست که توسط سازمان هواپیمایی اون کشور صادر شده. در حالتی که متقاضیان در شرایط نزدیک به هم باشند . اولویت با کسانی خواهد بود که تحصیلات دانشگاهی یا کالج هم دارند ( در بعضی شرکت ها تا 500 ساعت حداقلها رو کاهش میدهد) .
    کسانی که می خواهند مدرکی هم کنار خلبانی داشته باشند این کالج ها رو انتخاب می کنند ولی الزامی نیست که اگر بخواهید وارد ایرلاین شوید حتما باید کالج رفته باشید . یک نکته جالبی هم که هست زمانی که شما هر تحصیلات دیگه ای بغیر از هوانوردی هم کنار مدارک پروازتون داشته باشید باز هم شامل این اولویت می شوید .
    البته هزینه 50-70 هزار دلار هم بدون هزینهای زندگی برای CPL Multi IFR هست .و ازش 100% مطمئن هستم اگر بخواهید هم آدرس بعضی از این مدرسه ها رو براتون بفرستم....
    #101 ارسال شده در تاريخ July 4th, 2012 در ساعت 10:46:59

  2. The Following 3 Users Say Thank You to kamy_f For This Useful Post:

    Ali Pilot (July 4th, 2012), Captain Mostafavi (July 4th, 2012), Farhan (July 5th, 2012)

  3. Captain Mostafavi ?????? ??
    Captain Mostafavi
    هوانورد فعال-سرهنگ
    January 2012
    Iran Blue Sky
    965
    تعداد تشکر : 3,212
    Thanked 3,109 Times in 929 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: زندگی یک خلبان

    ??? ??? ????? ???? ???? kamy_f ????? ??? ??
    شما کاملا درست می فرمایید . این قیمتی که من گفتم مربوط به میانگین کلی مدرسه های پرواز در امریکای شمالی هست . هزینه تحصیل در کالج از حداقل حدود 80 هزار دلار شروع می شه و می تونه تا 140 هزاردلار هم بالا بره . دلیل اون هم هست شما در واقع در اونجا تنها CPL MUlti IFR نمی گیرید بلکه لیسانس هوانوردی می گیرید . دوره 3-4 سال که در کنار درسهای تئوری پرواز هم دارید. ساعات پرواز با مدرسه های پرواز یکی هست و در انتها شما یک لیسانس هوانوردی به همراه مدارک هوانوردی می گیرید . امتحان های تئوری درسهای معمول شما زیر نظر کالج هست ولی مانند مدرسه های پرواز امتحان های تئوری و عملی پرواز رو زیر نظر سازمان هواپیمایی اون کشور می دهید .

    در نهایت شرکتهای هواپیمایی براشون ساعت پرواز و تجربه پروازی شما مورد نظر هست نه اینکه مدرک کالج دارید یا خیر . چون مجوز پرواز شما عملا همون مدارکی هست که توسط سازمان هواپیمایی اون کشور صادر شده. در حالتی که متقاضیان در شرایط نزدیک به هم باشند . اولویت با کسانی خواهد بود که تحصیلات دانشگاهی یا کالج هم دارند ( در بعضی شرکت ها تا 500 ساعت حداقلها رو کاهش میدهد) .
    کسانی که می خواهند مدرکی هم کنار خلبانی داشته باشند این کالج ها رو انتخاب می کنند ولی الزامی نیست که اگر بخواهید وارد ایرلاین شوید حتما باید کالج رفته باشید . یک نکته جالبی هم که هست زمانی که شما هر تحصیلات دیگه ای بغیر از هوانوردی هم کنار مدارک پروازتون داشته باشید باز هم شامل این اولویت می شوید .
    البته هزینه 50-70 هزار دلار هم بدون هزینهای زندگی برای CPL Multi IFR هست .و ازش 100% مطمئن هستم اگر بخواهید هم آدرس بعضی از این مدرسه ها رو براتون بفرستم....
    دوست عزیز،الان کسی که در طی 4 سال از کالج سنکا مدرک خلبانی گرفته در اولویت بالا تری قرار داره یا کسی که علاوه بر مدارک خلبانی،یه لیسانسیم داره؟ کدومشون در اولویت بالاتری قرار دارن؟

    #102 ارسال شده در تاريخ July 4th, 2012 در ساعت 13:55:18

  4. kamy_f ?????? ??
    kamy_f
    هوانورد نیمه فعال-ستوان سوم
    April 2010
    YVR
    208
    تعداد تشکر : 9
    Thanked 737 Times in 199 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 4

    ??? ??? پاسخ: زندگی یک خلبان

    ??? ??? ????? ???? ???? Captain Mostafavi ????? ??? ??
    دوست عزیز،الان کسی که در طی 4 سال از کالج سنکا مدرک خلبانی گرفته در اولویت بالا تری قرار داره یا کسی که علاوه بر مدارک خلبانی،یه لیسانسیم داره؟ کدومشون در اولویت بالاتری قرار دارن؟
    هر دو اینها در شرایط یکسان و یا نزدیک به هم نسبت به کسی که دبیرستان خونده و مدرک خلبانی گرفته اولویت دارند و بین کالج هوانوردی و لیسانس غیر مرتبط ، در شرایط نزدیک به هم 100% اولیت با کسی هست که هوانودری خونده. ولی در کل حرف اول رو ساعت پرواز و تجربه Multi می زنه .
    اگر شما بعد از 4 سال با 200- 250 ساعت پرواز از کالج فارغ التحصیل بشید و یکی همزمان با شما در مدرسه پرواز شروع کرده باشه، مدرک گرفته باشه و 2-3 سال کار کرده باشه و در زمان فارغ التجصیلی شما 1200-1300 ساعت پرواز داشته باشه . و برای یک کار اقدام کنید ، کار رو نفر دوم ( تجربه پرواز بالاتر می گیره ) ولی در شرایط نزدیک اولویت با شما خواهد بود.
    بطور کلی مواردی که باعث امتیاز بالاتر شما می شوند معمولا موارد زیر هستند :
    - ساعت Multi
    - ساعت IFR Real IMC
    - داشتن تجربه پرواز با جت
    - مدرک دانشگاهی یا کالج ( هر مدرکی ولی اگر مرتبط با هوانوردی باشه اولویت بالاتری داره)
    - برای برخی شرکتها دانستن زبان دوم ( در برخی شرکت ها بسته به موقعیت آن زبان دوم علاوه می تونه اولویت یا شرط اصلی باشه ، در کانادا دانستن فرانسه ، در امارات دانستن عربی و... )

    که بار امتیازی موارد بالا بسته به سیاستهای شرکتها فرق می کنه ولی معمولا 3 آیتم اولی بیشتر مورد توجه هستند .

    به عنوان مثال برای کار در شرکت Aircanada شما یک سری شرایط اولیه نیاز دارید که 1500 ساعت پرواز، Current Multi IFR ، ATPL ، داشتن Medical Calss I و داشتن تحصیلات تا مرحله ورود به دانشگاه ( پایان دبیرستان) و داشتن مهاجرت یا شهروندی کانادا و در ادامه شرایطی که امتیاز دارند رو به شرح زیر می بینید :
    Examples of desirable additional qualifications include, but are not limited to:
    • University degree or college diploma
    • Aviation College degree or diploma
    • Commercial or military flight experience
    • Jet and/or glass cockpit experience

    که همونطوری که می بینید داشتن هر مدرکی امتیاز داره و اگر مدرک کالجهای هوانوردی باشه امتیاز بالاتری داره .
    #103 ارسال شده در تاريخ July 4th, 2012 در ساعت 19:01:12

  5. The Following 2 Users Say Thank You to kamy_f For This Useful Post:

    Captain Mostafavi (July 4th, 2012), IR Blue SKY (July 5th, 2012)

  6. Captain Mostafavi ?????? ??
    Captain Mostafavi
    هوانورد فعال-سرهنگ
    January 2012
    Iran Blue Sky
    965
    تعداد تشکر : 3,212
    Thanked 3,109 Times in 929 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: زندگی یک خلبان

    ??? ??? ????? ???? ???? kamy_f ????? ??? ??
    هر دو اینها در شرایط یکسان و یا نزدیک به هم نسبت به کسی که دبیرستان خونده و مدرک خلبانی گرفته اولویت دارند و بین کالج هوانوردی و لیسانس غیر مرتبط ، در شرایط نزدیک به هم 100% اولیت با کسی هست که هوانودری خونده. ولی در کل حرف اول رو ساعت پرواز و تجربه Multi می زنه .
    اگر شما بعد از 4 سال با 200- 250 ساعت پرواز از کالج فارغ التحصیل بشید و یکی همزمان با شما در مدرسه پرواز شروع کرده باشه، مدرک گرفته باشه و 2-3 سال کار کرده باشه و در زمان فارغ التجصیلی شما 1200-1300 ساعت پرواز داشته باشه . و برای یک کار اقدام کنید ، کار رو نفر دوم ( تجربه پرواز بالاتر می گیره ) ولی در شرایط نزدیک اولویت با شما خواهد بود.
    بطور کلی مواردی که باعث امتیاز بالاتر شما می شوند معمولا موارد زیر هستند :
    - ساعت Multi
    - ساعت IFR Real IMC
    - داشتن تجربه پرواز با جت
    - مدرک دانشگاهی یا کالج ( هر مدرکی ولی اگر مرتبط با هوانوردی باشه اولویت بالاتری داره)
    - برای برخی شرکتها دانستن زبان دوم ( در برخی شرکت ها بسته به موقعیت آن زبان دوم علاوه می تونه اولویت یا شرط اصلی باشه ، در کانادا دانستن فرانسه ، در امارات دانستن عربی و... )

    که بار امتیازی موارد بالا بسته به سیاستهای شرکتها فرق می کنه ولی معمولا 3 آیتم اولی بیشتر مورد توجه هستند .

    به عنوان مثال برای کار در شرکت Aircanada شما یک سری شرایط اولیه نیاز دارید که 1500 ساعت پرواز، Current Multi IFR ، ATPL ، داشتن Medical Calss I و داشتن تحصیلات تا مرحله ورود به دانشگاه ( پایان دبیرستان) و داشتن مهاجرت یا شهروندی کانادا و در ادامه شرایطی که امتیاز دارند رو به شرح زیر می بینید :
    Examples of desirable additional qualifications include, but are not limited to:
    • University degree or college diploma
    • Aviation College degree or diploma
    • Commercial or military flight experience
    • Jet and/or glass cockpit experience

    که همونطوری که می بینید داشتن هر مدرکی امتیاز داره و اگر مدرک کالجهای هوانوردی باشه امتیاز بالاتری داره .
    از توضیحاتتون بسیار سپاسگزارم دوست عزیز.

    یه سؤالیم دارم واونم اینکه آیا از ایران خلبان جذب میکنن؟ اگه جذب میکنن،شرایطش رو کامل توضیح بدین.

    ممنون

    #104 ارسال شده در تاريخ July 4th, 2012 در ساعت 19:06:36

  7. kamy_f ?????? ??
    kamy_f
    هوانورد نیمه فعال-ستوان سوم
    April 2010
    YVR
    208
    تعداد تشکر : 9
    Thanked 737 Times in 199 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 4

    ??? ??? پاسخ: زندگی یک خلبان

    ??? ??? ????? ???? ???? Captain Mostafavi ????? ??? ??
    از توضیحاتتون بسیار سپاسگزارم دوست عزیز.

    یه سؤالیم دارم واونم اینکه آیا از ایران خلبان جذب میکنن؟ اگه جذب میکنن،شرایطش رو کامل توضیح بدین.

    ممنون
    اولین شرط شما برای کار داشتن اقامت هست .( شرکتهای هواپیمایی به دلیل سرمایه گذاری که می کنند و نیاز به نیروی کاری دارند که حداقل چند سالی باهاشون بمونه، ویزای کار قبول ندارند و در واقع اقدامی هم برای شما نمی کنند و همه اقامت از شما می خواهند ( البته نیازی به شهروندی نیست و با مهاجرت نیز مشکل حل است) بعد از اون باید مدرکتون رو تبدیل کنید که بعضی با امتحان دادن یک سری قوانین و برخی نیاز به تست پرواز دارند . ( شرایط رو با توجه به مدارکی که دارید می تونید از سایت FAA برای آمریکا و Transport Canada برای کانادا پیدا کنید .)
    بعد از اون شما هم مثل بقیه افراد با توجه به تجربه پرواز ، حداقل های مورد نیاز شرکتها ، مصاحبه شده و در صورت موافقت شرکت انتخاب می شوید . معمولا حداقل ایرلاینها از 1500ساعت و ATPL شروع می شود و افراد با ساعت پایین بصورت مربی پرواز در مدارس خلبانی ساعت پر می کنند و یا از کار در رمپ بعد از 1-2 سال وارد موقعیت های پروازی شرکتهای کوچک می شوند .
    #105 ارسال شده در تاريخ July 5th, 2012 در ساعت 03:51:51

  8. The Following 3 Users Say Thank You to kamy_f For This Useful Post:

    Captain Mostafavi (July 5th, 2012), Farhan (July 5th, 2012), IR Blue SKY (July 5th, 2012)

  9. F-14A TOMCAT ?????? ??
    F-14A TOMCAT

    هوانورد فعال-سرهنگ
    November 2011
    ----
    1,811
    تعداد تشکر : 2,998
    Thanked 4,502 Times in 1,504 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? پاسخ: زندگی یک خلبان

    چه جالب راستی در خارجم هزینه آموزش مدارک خلبانی مثل داخل ایران بالاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    چرا اینقدر

    کسی مثل من که به جنگنده علاقه دارم تنها نگرانیم تست پزشکی هست

    اما بنده خدا اونایی که عاشقCIVIL هستن اون همه پولو از کجا بیارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    #106 ارسال شده در تاريخ July 5th, 2012 در ساعت 10:20:02

  10. The Following 2 Users Say Thank You to F-14A TOMCAT For This Useful Post:

    Captain Mostafavi (July 5th, 2012), pilot 747 (July 5th, 2012)

  11. Captain Mostafavi ?????? ??
    Captain Mostafavi
    هوانورد فعال-سرهنگ
    January 2012
    Iran Blue Sky
    965
    تعداد تشکر : 3,212
    Thanked 3,109 Times in 929 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: زندگی یک خلبان

    ??? ??? ????? ???? ???? F-14A TOMCAT ????? ??? ??
    چه جالب راستی در خارجم هزینه آموزش مدارک خلبانی مثل داخل ایران بالاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    چرا اینقدر

    کسی مثل من که به جنگنده علاقه دارم تنها نگرانیم تست پزشکی هست

    اما بنده خدا اونایی که عاشقCIVIL هستن اون همه پولو از کجا بیارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    بعضی مشاغلم مشکلات خوشونو دارن،خلبانی نظامی در کل دنیا مجانیه ولی مشکلات زیادیم داره.

    خلبانی مسافربری در همه جای دنیا،آموزشش هزینه های سنگین داره و هر کسی نمیتونه دنبالش بره،باز ایران نسبت به جاهای دیگه بهتره.

    الان گرفتن مدرک IR تو ایران حدود 50 الی 55 میلیون هزینه داره و بعد از اونم باید در به در دنبال کار گشت.

    #107 ارسال شده در تاريخ July 5th, 2012 در ساعت 10:59:36

  12. The Following 2 Users Say Thank You to Captain Mostafavi For This Useful Post:

    pilot 747 (July 5th, 2012), عبدالاحد (July 5th, 2012)

  13. kamy_f ?????? ??
    kamy_f
    هوانورد نیمه فعال-ستوان سوم
    April 2010
    YVR
    208
    تعداد تشکر : 9
    Thanked 737 Times in 199 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 4

    ??? ??? پاسخ: زندگی یک خلبان

    ??? ??? ????? ???? ???? F-14A TOMCAT ????? ??? ??
    چه جالب راستی در خارجم هزینه آموزش مدارک خلبانی مثل داخل ایران بالاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    چرا اینقدر

    کسی مثل من که به جنگنده علاقه دارم تنها نگرانیم تست پزشکی هست

    اما بنده خدا اونایی که عاشقCIVIL هستن اون همه پولو از کجا بیارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    هزینه CPL Multi IFR در آمریکای شمالی از حدود 40-50 هزار دلار در مدرسه های خلبانی شروع می شه و به حدود 120-140 هزار دلار برای کالج های خلبانی می رسه ( که در اونها در واقع لیسانس هوانوردی می دهند). که با توجه به اینکه وامهای دانشجویی معمول شامل رشته هوانوردی نمی شه ، برای خودشون هم هزینه بالایی حساب می شه.
    علت اون هم هزینه بالای عملیات و نگهداری هواپیما هست . برای یک مدرسه هر ساعت پرواز حدود 80-100 دلار هزینه مستقیم داره بدون محاسبه هزینهای مدیریتی ، سرمایه و ... . این باعث می شه که هر ساعت پرواز سولو برای هواپیمای یک موتوره با احتساب هزینه های مدیریتی؛ سرمایه و سود حدود 140 - 160 دلار دربیاد و شما 200 ساعت پرواز می خواهید ، به این رقم هزینه مربی برای پروازهای دوال ، هزینه های Multi IFR ، امتحان ها ، دوره های زمینی اضافه می شه .که هزینه دوره ها رو حداقل به 40-50 هزار دلار می رسونه.
    #108 ارسال شده در تاريخ July 5th, 2012 در ساعت 12:46:35

  14. The Following 2 Users Say Thank You to kamy_f For This Useful Post:

    IR Blue SKY (July 5th, 2012), Pilot96 (July 14th, 2012)

???? 11 ?? 11 ???????? ... 234567891011

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0