برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

???? 2 ?? 4 ???????? 1234 ??????????
????? ?????: ?? 11 ?? 20 ?? 38
dqw
  1. SPACE MAN ?????? ??
    SPACE MAN

    کارشناس هوانوردی
    November 2008
    tehran
    634
    تعداد تشکر : 711
    Thanked 2,912 Times in 534 Posts

    ??? ??? پاسخ: تفاوت خلبانان در ایران و جهان......

    ??? ??? ????? ???? ???? sweet ????? ??? ??


    بله خلبانی توی ایران شق القمر هست! میدونید چرا؟! چونکه هزینهش اونقد بالاس که اگه بابابزرگت بچه پولدار نبوده باشه و بابات یه ارث هنگفت نداشته بوده باشه و از بچگی تو پول غوطه نخورده باشی، باید شق القمر کنی که اون پول به دستت بیاد! از طرفی اکثریت جامعه ایران در حد متوسط هستند و از این متوسط ها اکثرشون متوسط رو به پایین! این در حالیه که در غرب درسته که اگه بخوایم به پول خودمون حساب کنیم زیاد میشه اما اونایی که خودشون اونطرف زندگی میکنن، هزینه ی کلاسهای خلبانی چیزی نیست چون با درآمدشون تناسب داره و از طرفی غرب با نظام سرمایه داریش فکرمیکنم تاجایی که خاطرم هست(اگر اشتباه نکنم---این آمار مربوط به چند سال پیش هست) یک سوم تمام سرمایه دنیا رو داره! و این یعنی اکثریت مردم اون در رده ی ثروتمند تلقی می شوند که از این رده درصد کمی ثروتمند رو به پایین هستند!
    دوم موضوعِ استخدامه که در ایران باید شق القمر کنی که بتونی بدون پارتی و تنها با سواد و مهارتت بتونی استخدام بشی! اما در غرب به این شکل نیست! انسانها بر اساس مهارت و استعدادشون گزینش و و ارد بازار کار میشن....
    سخت تر از استخدام شدن، باقی موندن در اون شغله! باید خیلی خاطرتو بخوان و خیلی پشتت گرم باشه که به خاطر ایرادهای الکی وسر هیچ و پوچ نخوان از کار بیرونت کنن فقط و فقط با این هدف که بتونن فضا رو برای آشناهای خودشون باز کنن! کسانی که حتی مدرکشونم با پارتی جور شده! نمونه ی بارز و واضحش هست اما اسم نمی برم!!!
    بنابراین!!! در ایران خلبان بودن شق القمر هستش! اگر بازم دلیل میخواید دارم براتون!

    با کلمه کلمه حرفات موافقم. . .
    پرواز اندازه آدم رو بر ملا میکنه... هر چی بالاتر میری.بالاتر و بالاتر میری.... دنیا از دید تو بزرگتر میشه و تو از دید دنیا کوچکتر. . .





    آرزو دارم در آسمان بمیرم ......... در آغوش عشق دومم پرواز بمیرم ......به عشق اولم خدا نزدیکتر باشم .... و از عشق سومم خانواده کمی دور ... تا درد جدایی ودل کندن را کمتر احساس کنم .....
    #11 ارسال شده در تاريخ February 12th, 2012 در ساعت 17:56:13

  2. The Following 8 Users Say Thank You to SPACE MAN For This Useful Post:

    Amiralikarimi (February 14th, 2012), Captain Mostafavi (April 19th, 2012), Dream Bird (February 12th, 2012), khabardad (February 13th, 2012), mohammadnt (March 6th, 2012), mona (March 5th, 2012), saber007 (April 2nd, 2012), sweet (February 12th, 2012)

  3. khabardad ?????? ??
    khabardad
    هوانورد عادی-استوار دوم
    January 2012
    تهران
    117
    تعداد تشکر : 375
    Thanked 193 Times in 84 Posts

    ??? ??? پاسخ: تفاوت خلبانان در ایران و جهان......

    من خودم از آن قربانیانی هستم که چون در موقع لازمش پارتی کلفت نداشتم سال 1363 نتونستم در دانشکده خلبانی ثبت نام کنم حالا نمی گم تمام اونهائی که استخدام شدند پارتی کلفت داشتند ولی اینو کاملا می دونم که اگه پارتی داشتم الان فرمانده یا معاون نیروی هوائی بودم !!!!!!!!
    البته اگه شهید نشده بودم البته به سالی که گفتم توجه کنید سال 1363
    برای شادی روح تمام خلبانان شهید که برای اعتلای نام ایران پرواز کردند و بازنگشتند .....صلوات
    #12 ارسال شده در تاريخ February 13th, 2012 در ساعت 09:11:35

  4. The Following 5 Users Say Thank You to khabardad For This Useful Post:

    A-2727 (February 13th, 2012), mohammadnt (March 6th, 2012), mona (March 5th, 2012), pakfa2 (February 13th, 2012), sweet (February 13th, 2012)

  5. sweet ?????? ??
    sweet
    هوانورد نیمه فعال-ستوان سوم
    August 2011
    تهران
    209
    تعداد تشکر : 399
    Thanked 628 Times in 198 Posts

    ??? ??? پاسخ: تفاوت خلبانان در ایران و جهان......

    جهت پیشگیری از انحراف بحث، ویرایش شد.
    ?????? ???? sweet : February 13th, 2012 ?? ???? 12:24:00
    قلبم آسمان می شود به عشق آن روز که بودنم را معنا ببخشی... پرواز!!! مرا دریاب!
    خوشحال میشم تو وبلاگم نظر بدین!
    #13 ارسال شده در تاريخ February 13th, 2012 در ساعت 11:19:14

  6. The Following User Says Thank You to sweet For This Useful Post:

    pakfa2 (February 13th, 2012)

  7. A-2727 ?????? ??
    A-2727

    معاون اجرايي - راهبردي
    August 2011
    تهران
    1,221
    تعداد تشکر : 7,895
    Thanked 7,246 Times in 1,234 Posts

    ??? ??? پاسخ: تفاوت خلبانان در ایران و جهان......

    ??? ??? ????? ???? ???? sweet ????? ??? ??

    قابل توجه جناب Easterly Wind! تازه ایشون یکی از چندین و چند نفری هستند که ...
    سلام دوستان .
    - از همه دوستان عزیز تقاضا دارم که در خصوص موضوع این تاپیک صرفاً نظرات شخصی و دیدگاههای شخصی خودتون رو ارسال کنید و از اینکه بخواهید نظرات خودتون رو به سایر کاربرها اثبات و تحمیل کنید جداً خودداری بشه چون در اینصورت بحث اصلی به انحراف کشیده میشه .
    با تشکر .
    #14 ارسال شده در تاريخ February 13th, 2012 در ساعت 11:54:25

  8. The Following 6 Users Say Thank You to A-2727 For This Useful Post:

    Amiralikarimi (February 14th, 2012), IR Blue SKY (February 13th, 2012), mohammadnt (March 6th, 2012), mona (March 5th, 2012), pakfa2 (February 13th, 2012), sweet (February 13th, 2012)

  9. EASTERLY WIND ?????? ??
    EASTERLY WIND
    هوانورد نیمه فعال-ستوان دوم
    January 2012
    FL40
    229
    تعداد تشکر : 76
    Thanked 1,278 Times in 259 Posts

    ??? ??? پاسخ: تفاوت خلبانان در ایران و جهان......

    من الان وارد سایت شدم و دیدم بحث گویا بالا گرفته و دوستان انگار خیلی شاکی هستند از این تاپیک.
    کسی اگر حرفی داره که تاپیک رو به انحراف می کشه بیاد پیام خصوصی بزاره تا جوابشو بدم و زیاد هم گردوخاک نکنه اینجا....اومدیم بحث علمی کنیم که چرا اینقدر تو

    کشورمون اطلاعات و برخورد مردم با خلبان جماعت متفاوت است و ریشه های فرهنگی کار از کجاست.....بنده بابا بزرگم پولدار نبود ولی الان هم دانشجوی خلبانی هستم

    وامید استخدام هم دارم چون فکرمی کنم لیاقتشو دارم!!!به نظر من همه اونهایی که توی لاین دارن می پرن پارتی نداشتن و خیلی ها هم با لیاقت خودشون اومدن

    بالا..........اینطور چاله میدونی حرف زدن و تهمت زدن به هر بدبختی که داره توی لاین می پره کار درستی نیست....در ضمن کسی که امیدش به خدا باشه فلان وزیر و معاون وزیر که سهله گنده تر از اونشم نمی تونه جلوی پروازشو بگیره ....
    ?????? ???? EASTERLY WIND : February 13th, 2012 ?? ???? 13:33:43
    #15 ارسال شده در تاريخ February 13th, 2012 در ساعت 12:51:39

  10. The Following 3 Users Say Thank You to EASTERLY WIND For This Useful Post:

    Captain Mostafavi (April 19th, 2012), mona (March 5th, 2012), saber007 (April 2nd, 2012)

  11. sweet ?????? ??
    sweet
    هوانورد نیمه فعال-ستوان سوم
    August 2011
    تهران
    209
    تعداد تشکر : 399
    Thanked 628 Times in 198 Posts

    ??? ??? پاسخ: تفاوت خلبانان در ایران و جهان......

    اگر دقت بفرمایید بنده در پست اولم در این تاپیک ذکر کردم که شما باید هدف و ایده ی کلیتونو مشخص کنید!
    1.مطلب شما به شکلی نوشته شده بود که هرکس میتونست هر برداشتی داشته باشه و من هم از این ناراحت شدم که شما واقعا نمی بینید چقدر بضی ها برای رسیدن به خلبانی تلاش میکنند و زحمت میکشند و واقعا لیاقتش رو دارند اما با هزااااااار تا سختی به اینجا میرسند_من توهین نکردم که شما اینو فرمودید:
    اینطور چاله میدونی حرف زدن و تهمت زدن به هر بدبختی که داره توی لاین می پره کار درستی نیست
    _... و از طرفی بعضیها نه لیاقتش رو دارند و نه تلاشی میکنند اما به راحتی بهش میرسند!

    2.بنده نگفتم تمام خلبانهای ما با پارتی استخدام شدن و لیاقتشو ندارن! من گفتم اکثر کسانی که فقط با لیاقتشون به خلبانی رسیدن_ که شما با اعتراض به من فرمودید:
    به نظر من همه اونهایی که توی لاین دارن می پرن پارتی نداشتن و خیلی ها هم با لیاقت خودشون اومدن
    که دقیقا این همون چیزی بود که منم تایید کرده بودم_، شق القمر کردن تا به اینجا رسیدن! چیزی که شما نقضش کرده بودید!_در اینجا:
    در ایران خلبانی بیش از آنچه که واقعا هست مورد توجه قرار دارد در حالی واقعا کار خاصی خصوصا با هواپیماهای امروزی نیست......
    و اینجا:
    مردم هم فکر می کنند خلبانی سق القمر هست
    من تهمتی به کسی نزدم و به هیچ وجه، تاکید میکنم به هیچ وجه نگفتم تمام خلبانهای لاین با پارتی و پول به اینجا رسیدن! بازم تکرار میکنم که اتفاقا من داشتم میگفتم کسانی که خلبانن شق القمر کردن چون واقعا سخته بدون پول و پارتی! وقتی دارم میگم پریدن تو لاین شق القمره! پس یعنی اونایی که الان تو لاین هستن شق القمر کردن! و از اونجایی که شق القمر شاملِ حالِ اونایی میشه که پول و پارتی نداشتن، به این نتیجه میرسیم من هم گفتم افرادی که توی لاین میپرن، پول و پارتی نداشتن همهشون!
    ?????? ???? sweet : February 13th, 2012 ?? ???? 14:16:16
    قلبم آسمان می شود به عشق آن روز که بودنم را معنا ببخشی... پرواز!!! مرا دریاب!
    خوشحال میشم تو وبلاگم نظر بدین!
    #16 ارسال شده در تاريخ February 13th, 2012 در ساعت 14:09:48

  12. The Following 4 Users Say Thank You to sweet For This Useful Post:

    Captain Mostafavi (April 19th, 2012), khabardad (February 13th, 2012), mohammadnt (March 6th, 2012), mona (March 5th, 2012)

  13. EASTERLY WIND ?????? ??
    EASTERLY WIND
    هوانورد نیمه فعال-ستوان دوم
    January 2012
    FL40
    229
    تعداد تشکر : 76
    Thanked 1,278 Times in 259 Posts

    ??? ??? پاسخ: تفاوت خلبانان در ایران و جهان......

    ببینید دوستان من خوشحال نیستم که بگم ولی باید قبول کنیم خلبانی مثل قدیم نیست و تحت تاثیر تکنولوژی به شدت از لحاظ ماهیت در سالهای اخیر عوض شده است....

    شما همین هواپیمای آموزشی SR.22 رو که مثال زدم بررسی کنید ...خلبان کجای کار هست توی روند پرواز؟!

    سیستم های گلاس کاکپیت و (FLY BY WIRE)در هواپیماهای نسل جدید خلبان رو در حد یک اپراتور پایین آوردن!

    حتی هواپیما خودش طرح امرجنسی میزنه و میاد واسه لندینگ....

    ناوبری در سالهای آینده کاملا بوسیله GPS انجام خواهد شد و یک بچه هم می تونه با نگاه کردن روی صفحه GPS جهت و مسیرهواپیما رو تعیین کنه!

    من نمی خوام خدایی نکرده ارزش کار کسی رو پایین بیارم چون عاشق این شغل هستم ولی باید قبول کنیم که مردم خیلی بیشتر از اون چیزی که واقعا هست به خلبانی

    نگاه می کنن!!!

    من خودم تا وارد محیط هوانوردی نشده بودم واقعا فکر می کردم خلبانی شغل سختی هست ولی بعد از چند بار پریدن با یک GLASS COCKPITE آموزشی متوجه شدم

    نسبت به آنچه که عموم درباره خلبانی می گن خیلی شغل آسون و حتی از لحاظ علمی نسبتا کم حجمی هست!!!

    یک پزشک فقط برای اینکه دکتر عمومی باشه باید 7 سال شبانه روز درس بخونه...یک خلبان حتی تا دوره تایپ که تخصصی ترین دوره هست کلا اگه پول داشته باشه و

    وقت بزاره 3 ساله می تونه تموم کنه.....

    البته من خودم متاسفم ولی فکر میکنم این یک حقیقت است و شاید هم من کمی بیش از حد نگاهم غیر علمی باشه.....
    #17 ارسال شده در تاريخ February 13th, 2012 در ساعت 18:11:27

  14. The Following 2 Users Say Thank You to EASTERLY WIND For This Useful Post:

    mona (March 5th, 2012), sweet (February 13th, 2012)

  15. sweet ?????? ??
    sweet
    هوانورد نیمه فعال-ستوان سوم
    August 2011
    تهران
    209
    تعداد تشکر : 399
    Thanked 628 Times in 198 Posts

    ??? ??? پاسخ: تفاوت خلبانان در ایران و جهان......

    یادمه یک بار زمانی که سال سوم دبیرستان بودم توی یکی از مجله های "آزمون" خوندم که قراره پای مصنوعی و...بسازن برای فوتبالیست ها که این پا هم توانش و هم سرعت و قدرتش از پای انسان بیشتره و هم مقاوم تره! دیگه مصدومیت ها و عمل های جراحیِ گزاف روی پاهای آسیب دیده ی فوتبالیست ها معنایی ندارن و....... و قراره پای فوتبالیست ها رو در سالهای آینده جایگزین کنن با این پاهای مصنوعی! که هم حس دارن و هم سبک و دقیقا مثل پای انسان هستن!
    اون موقه با خودم فکر کردم چقد ترسناک و احمقانه خواهد بود!
    این دقیقا حکایتِ همین هواپیماها و خلبان هاست!
    من فکر میکنم هیچ سیستمِ الکترونیکیِ هوشمندی نمیتونه جای انسان رو در فعالیت های هوش مدار بگیره! نه تنها الان! بلکه هرگز! همچین اتفاقی محاله بیفته! چون سیستم ها هرچقدر هم پیشرفته و کارآمد باشن، باز هم ساخته ی خودِ انسان هستن و هیچ وقت هوش و مهارتِ تصمیم گیری و عملکردِ یک وسیله نمیتونه بر سازندهش پیشی بگیره! درست مثل این میمونه که بگیم خدای نکرده نعوذ بالله انسان ها میتونن جای خدا رو بگیرن! آیا ممکنه؟!
    قلبم آسمان می شود به عشق آن روز که بودنم را معنا ببخشی... پرواز!!! مرا دریاب!
    خوشحال میشم تو وبلاگم نظر بدین!
    #18 ارسال شده در تاريخ February 13th, 2012 در ساعت 18:53:29

  16. The Following 2 Users Say Thank You to sweet For This Useful Post:

    att89 (March 8th, 2012), Captain Mostafavi (April 19th, 2012)

  17. EASTERLY WIND ?????? ??
    EASTERLY WIND
    هوانورد نیمه فعال-ستوان دوم
    January 2012
    FL40
    229
    تعداد تشکر : 76
    Thanked 1,278 Times in 259 Posts

    ??? ??? پاسخ: تفاوت خلبانان در ایران و جهان......

    ??? ??? ????? ???? ???? sweet ????? ??? ??
    یادمه یک بار زمانی که سال سوم دبیرستان بودم توی یکی از مجله های "آزمون" خوندم که قراره پای مصنوعی و...بسازن برای فوتبالیست ها که این پا هم توانش و هم سرعت و قدرتش از پای انسان بیشتره و هم مقاوم تره! دیگه مصدومیت ها و عمل های جراحیِ گزاف روی پاهای آسیب دیده ی فوتبالیست ها معنایی ندارن و....... و قراره پای فوتبالیست ها رو در سالهای آینده جایگزین کنن با این پاهای مصنوعی! که هم حس دارن و هم سبک و دقیقا مثل پای انسان هستن!
    اون موقه با خودم فکر کردم چقد ترسناک و احمقانه خواهد بود!
    این دقیقا حکایتِ همین هواپیماها و خلبان هاست!
    من فکر میکنم هیچ سیستمِ الکترونیکیِ هوشمندی نمیتونه جای انسان رو در فعالیت های هوش مدار بگیره! نه تنها الان! بلکه هرگز! همچین اتفاقی محاله بیفته! چون سیستم ها هرچقدر هم پیشرفته و کارآمد باشن، باز هم ساخته ی خودِ انسان هستن و هیچ وقت هوش و مهارتِ تصمیم گیری و عملکردِ یک وسیله نمیتونه بر سازندهش پیشی بگیره! درست مثل این میمونه که بگیم خدای نکرده نعوذ بالله انسان ها میتونن جای خدا رو بگیرن! آیا ممکنه؟!

    ببینید دوست عزیز در یک نگاه کلی اتفاقا شاید حرف شما درست باشه ولی در یک نگاه کاملا تخصصی همین الان این روند اتفاق افتاده و من وشما بی خبر هستیم.

    شما میدونید سیستم (ILS CAT3)چی هستش؟!و وقتی با قابلیت اتولندینگ هواپیماهای جدید هماهنگ بشه دقیقا می تونه بدون اینکه خلبان دست به چیزی بزنه هواپیما

    رو CENTER-LINE بیاره روی باند با VISIBILITY=0
    ........

    -شما میدونید حتی FOKKER-100 های خودمان هم در صورت وجود این سیستم می تونن فول اتوماتیک فرود بیان.حتی اگه خلبان اصلا توی کاکپیت نباشه!!!

    همین الان شما بدونید تمامی تایپ های جدید هواپیما دارای این توانمندی هستند.

    در ضمن طبق آمار کتاب HUMAN-FACTOR که خواندن اون رو به همه دانشجویان خلبانی توصیه می کنم 70 درصد سوانح هوایی مربوط به اشتباه خلبان و دیگر فاکتورهای

    انسانی هست و فقط 30 درصد عوامل دیگر که از این 30 درصد فقط 8 درصد مربوط به نقص فنی میباشد.......

    پس در نتیجه مطمئنا با حذف خلبان در دهه های آینده حداقل 35 درصد سوانح کمتر خواهد شد.....

    در ضمن کامپیوتر خسته نمی شود-تحت تاثیر استرس قرار نمی گیرد-در اثر هایپوکسیا بیهوش نمی شود-مشکلات خانوادگی تمرکزش را به هم نمی زند -عصبانی نمی

    شود-دچار سوء تفاهمات گفتاری نمی شود
    -بی سوادی و یا اعتماد به نفس زیادی ندارد و......

    در نتیجه همه شرکت های هواپیما سازی ترجیح خواهند داد در خوشبینانه ترین حالت خلبانی داشته باشند که فقط ناظر باشد نه هدایت کننده.......

    اگر می خواهید درک بهتری از سخنان من داشته باشید ((مقایسه کنید آمار خلبانانی را که باعث سقوط هواپیما شده اند با آمار آنهایی که باعث نجات آن شده اند.....))

    البته دوست عزیز من این بحث را با یکی از اساتید خودم داشتم و ایشان ضمن اینکه با من هم عقیده بودند فرمودند در مورد این بحث جذاب خلبانان دو دسته اند :

    1.عده ای این واقعیت را قبول دارند و عده ای دیگر نمی توانند یا نمی خواهند این مسئله را به عنوان خلبان بپذیرند که چند چیپ الکترونیک جای خلبانی با آن عظمت و اسم

    و رسم را در آینده بگیرد.............


    از اینکه به این بحث توجه دارید متشکرم...

    #19 ارسال شده در تاريخ February 13th, 2012 در ساعت 21:34:04

  18. The Following User Says Thank You to EASTERLY WIND For This Useful Post:

    A-2727 (February 13th, 2012)

  19. sweet ?????? ??
    sweet
    هوانورد نیمه فعال-ستوان سوم
    August 2011
    تهران
    209
    تعداد تشکر : 399
    Thanked 628 Times in 198 Posts

    ??? ??? پاسخ: تفاوت خلبانان در ایران و جهان......

    هر چیزی باید موردِ ارزشیابی قرار بگیره! نه اینکه نمی پذیرم! میپذیرم اما امکان داره در همون دستگاه ها هم اشکالاتی بروز کنه و ...به هر حال قطعیتی وجود نداره!
    قلبم آسمان می شود به عشق آن روز که بودنم را معنا ببخشی... پرواز!!! مرا دریاب!
    خوشحال میشم تو وبلاگم نظر بدین!
    #20 ارسال شده در تاريخ February 13th, 2012 در ساعت 21:49:46

  20. The Following 2 Users Say Thank You to sweet For This Useful Post:

    AlirezA.A (February 14th, 2012), Captain Mostafavi (April 19th, 2012)

???? 2 ?? 4 ???????? 1234 ??????????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0