برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

???? 4 ?? 4 ???????? 1234
????? ?????: ?? 31 ?? 38 ?? 38
dqw
  1. EASTERLY WIND ?????? ??
    EASTERLY WIND
    هوانورد نیمه فعال-ستوان دوم
    January 2012
    FL40
    229
    تعداد تشکر : 76
    Thanked 1,278 Times in 259 Posts

    ??? ??? پاسخ: تفاوت خلبانان در ایران و جهان......

    ??? ??? ????? ???? ???? F-14A TOMCAT ????? ??? ??
    کلا خلبانی هنر میخواهد ببین در یک پروژه شرکت بویینگ قرار بود کاری کند که هواپیما کاملا خودش همه کارها را انجام دهد ولی این هواپیما وقتی در شرایط اظطرارری قرار گرفت فقط دستورالعمل های داده شده را انجام داد ونتوانست هواپیما را نجات دهد خلبانی کار سختی هست به خصوص در ایران که هواپیما ها از تجهیزات وقطعات کمتری بهره میبرند واین ثابت شده است که خلبان های ایرانی مهارت بالایی دارند بعدشم دوست عزیز فکر کنم شما خلبان نیستید من با خلبان زیاد سر کار دارم وتا اونجای که میدانم هواپیما را خلبان از زمین بلند میکنه حتی با وجود خلبان خودکار باید خلبان در کابین باشد و کارها را زیر نظر داشته باشد

    پس نتیجه اینکه خلبان شدن کار سختی است

    بعدشم چه ایرادی دارد که یک دانشجو خلبانی با لباس بیاید خرید من مطمئن هستم بعد چند بار دیگه این کارو نمیکنه و چون تازه لباس گرفته ذوق شوق داره و اگرنه اینهمه خلبان در جامعه هست کدام اینکارو میکنن نمونش یکی از دوستام که خلبان جنگنده هست میگفت اولیسکه لباس پرواز را تحویل گرفتم ((به غیر از داخل پایگاه که اصولا باید تنشون باشه)) روزه های اول که میخواستم برای خرید برم با اون لباس میرفتم ولی بعد چند وقت برایم عادی شد وفهمیدم که لباس کار بررای کار است بخصوص لباس خلبانی که از قداست خاصی برخوردار((هر تایپ))




    ببین دوست عزیز من از اون دسته آدم هایی بودم که با عشق وارد این کار شدم مثل الان شما ولی بعدا دیدگاهم عوض شد چون از نزدیک تجربه

    این مسئله رو داشتم ومتوجه شدم که اون چیزی که درباره این شغل می گن اصلا درست نیست شما وقتی GPSگذاشتن جلوت دیگه ناوبری مثل

    بازی با آتاری های قدیمی ساده میشه و فقط شما باید هواپیما رو سنتر لاین روی مسیر رسم شده در جی پی اس نگه داری...در هواپیماهای

    سنگین دیگه همون وظیفه هم یه عهده AUTOPILOTگذاشته شده.دوست عزیز پرواز مثل رانندگی فقط چند روز اولش ذوق زیادی داره و بعدش اگه

    شیفته این کار نباشی خسته کننده ترین شغل دنیا میشه...در ضمن من دانشجوی این رشته هستم و اگه فکر می کنی دروغ میگم باید بدونی

    کسایی
    بهت دروغ می گن که سعی میکنن زیادی این کارو بزرگ کنن و از اسم و رسمش سوء استفاده کنند...ناراحت نشو ولی به نظر من رانندگی از

    لحاظ سرعت عمل-ضریب هوشی-استرس و ریسک بسیار سخت تر از خلبانی با یک F.22 هست.



    در ضمن هواپیمای F.22که شما گفتی تماما کامپیوتری هست به طوری که مانورهای خلبان رو نسبت به ارتفاع -زاویه و سرعت به وسیله

    کامپیوترهای داخلی اصلاح میکنه واین یعنی اینکه شما مانور نمی دی بلکه کامپیوترها هستند که مانور میدن.....
    وقتی خلبان F.22 هم اپراتور میشه

    خودت بدون خلبان 787دیگه کجای کاره......اگه خلبانی اینقدر خطرناک و سخت و پیچیده هست چراسالانه فقط 700 نفر توی سوانح هوایی مختلف

    کشته می شوند ....؟!!
    پرواز ...آرزوی کودکانه ام...دوستت دارم . SAFETY IS THE FIRST.

    #31 ارسال شده در تاريخ March 6th, 2012 در ساعت 13:36:09

  2. The Following 3 Users Say Thank You to EASTERLY WIND For This Useful Post:

    mona (March 8th, 2012), TARALIUS (March 6th, 2012), بهرام 0098 (March 6th, 2012)

  3. F-14A TOMCAT ?????? ??
    F-14A TOMCAT

    هوانورد فعال-سرهنگ
    November 2011
    ----
    1,811
    تعداد تشکر : 2,998
    Thanked 4,502 Times in 1,504 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? پاسخ: تفاوت خلبانان در ایران و جهان......

    اون به خاطر دقت کاره
    بعدشم برادر مندربارهیF-22مطمئن باش بیشتر شما اطلاع دارم وهیچ وقت همچون چیزی نیستش خلبانس عشق میخواهد ما هم عاشقیم من به شما قول میدم هیچ وقت خلبانو بر نمیدارن،بعدشم مهم پروازه خلبانی که اسم ما عشقمون به آسمون وپروازه
    #32 ارسال شده در تاريخ March 6th, 2012 در ساعت 16:58:03

  4. AB4SQ21*2 ?????? ??
    AB4SQ21*2
    هوانورد عادی - گروهبان سوم
    February 2012
    ایران مهد دلیران
    34
    تعداد تشکر : 101
    Thanked 242 Times in 35 Posts

    ??? ??? پاسخ: تفاوت خلبانان در ایران و جهان......

    نمونش یکی از دوستام که خلبان جنگنده هست میگفت اولیسکه لباس پرواز را تحویل گرفتم ((به غیر از داخل پایگاه که اصولا باید تنشون باشه)) روزه های اول که میخواستم برای خرید برم با اون لباس میرفتم ولی بعد چند وقت برایم عادی شد وفهمیدم که لباس کار بررای کار است بخصوص لباس خلبانی که از قداست خاصی برخوردار((هر تایپ))
    بنابر اصول حفاظتی هیچ خلبانی اجازه چنین کاری را ندارد.
    اگر روزی توی کوچه و بازار کسی رو دیدید با لباس پرواز حتم داشته باشید که خلبان نیست.نمونه های این چنینی که با لباس پرواز توی خیابون و کوچه پس کوچه بودند زیاده ولی همه شیاد و کلاه بردار بودند
    .
    #33 ارسال شده در تاريخ March 6th, 2012 در ساعت 17:34:53

  5. EASTERLY WIND ?????? ??
    EASTERLY WIND
    هوانورد نیمه فعال-ستوان دوم
    January 2012
    FL40
    229
    تعداد تشکر : 76
    Thanked 1,278 Times in 259 Posts

    ??? ??? پاسخ: تفاوت خلبانان در ایران و جهان......

    ??? ??? ????? ???? ???? F-14A TOMCAT ????? ??? ??
    اون به خاطر دقت کاره
    بعدشم برادر مندربارهیF-22مطمئن باش بیشتر شما اطلاع دارم وهیچ وقت همچون چیزی نیستش خلبانس عشق میخواهد ما هم عاشقیم من به شما قول میدم هیچ وقت خلبانو بر نمیدارن،بعدشم مهم پروازه خلبانی که اسم ما عشقمون به آسمون وپروازه

    عشق شما به پرواز ستودنی هست اما اولا من برادر شما نیستم و علاقه ای ندارم که باشم در نتیجه لفظ برادر را ***** بگیر....دوما اگه میشه برای من توضیح بدبد که مراحل ((IDENTIFICATION-LOCKING ON TARGETS AND SHOOTING))هواپیمای F.22 به چه ترتیبی هست این سه سوال آسانترین

    سوالاتی است که یک فرد آشنا با یک جنگنده باید بلد باشد.....


    دوست عزیز خلبان اف.14 مملکت داره میگه بعد از 20 سال پرواز هنوز کامل از عملکرد رادار این جنگنده سر در نمیاره !!!چطور شما ادعا می کنی یک

    جنگنده فوق مدرن (کامپیوترایز کنترل سیستم)محرمانه ای مثل رپتور رو بهتر از دیگران میشناسی.....

    3 گروه می تونن ادعا کنند که یک سری مسائل رو راجب چنین هواپیمایی می دونن (1.خلبانان جنگنده های رهگیر2.متخصصین هوافضا3.متخصصین

    رادارهای آمریکایی و اویونیک آنهم در سطوح بالا.....))


    امان از این شبیه ساز پرواز.....
    پرواز ...آرزوی کودکانه ام...دوستت دارم . SAFETY IS THE FIRST.

    #34 ارسال شده در تاريخ March 6th, 2012 در ساعت 18:43:20

  6. The Following 2 Users Say Thank You to EASTERLY WIND For This Useful Post:

    mona (March 8th, 2012), بهرام 0098 (March 6th, 2012)

  7. SPACE MAN ?????? ??
    SPACE MAN

    کارشناس هوانوردی
    November 2008
    tehran
    634
    تعداد تشکر : 711
    Thanked 2,911 Times in 534 Posts

    ??? ??? پاسخ: تفاوت خلبانان در ایران و جهان......

    هر دو کاربر عزیز EASTERLY WIND & F14 A TOMCAT لطفا در راستای احترام متقابل بحث کنید در غیر اینصورت در نهایت احترام ارسالهاتون حذف میشه.... سپاسگذارم
    لطفا اطلاعاتی رو که میگید در همین جا در اختیار دیگر دوستان منجمله حقیر بگذارید تا ما هم فیضی ببریم...

    پرواز اندازه آدم رو بر ملا میکنه... هر چی بالاتر میری.بالاتر و بالاتر میری.... دنیا از دید تو بزرگتر میشه و تو از دید دنیا کوچکتر. . .





    آرزو دارم در آسمان بمیرم ......... در آغوش عشق دومم پرواز بمیرم ......به عشق اولم خدا نزدیکتر باشم .... و از عشق سومم خانواده کمی دور ... تا درد جدایی ودل کندن را کمتر احساس کنم .....
    #35 ارسال شده در تاريخ March 6th, 2012 در ساعت 18:57:38

  8. The Following 9 Users Say Thank You to SPACE MAN For This Useful Post:

    AB4SQ21*2 (March 6th, 2012), Ali Pilot (March 6th, 2012), Amiralikarimi (March 7th, 2012), F-14A TOMCAT (March 7th, 2012), IR Blue SKY (March 6th, 2012), mobinall (March 6th, 2012), mohammadnt (March 6th, 2012), mona (March 8th, 2012), SKY MAN (March 6th, 2012)

  9. F-14A TOMCAT ?????? ??
    F-14A TOMCAT

    هوانورد فعال-سرهنگ
    November 2011
    ----
    1,811
    تعداد تشکر : 2,998
    Thanked 4,502 Times in 1,504 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? پاسخ: تفاوت خلبانان در ایران و جهان......

    والا من از لفظ برادر برای صمیمیت بیشتر واحترام استفاده کردم،دوستمان خوشش نمی آید دیگر...

    ما از این بحث میریم شما هم عقاید خود را داشته باشید.((برای ما احترام دارد))

    سوما دوست عزیز بیرو رفتن از پایگاه با لباس پرواز ایرادی ندارد ولی خود خلبان ها به دلیل احترامی که به لباس قایل هستند این کارو نمیکنن

    خدا حافظ دوستان نمیخواهم بحث بر سر کامپیوتر در پرواز رابطه من ودستانم را خراب کنه
    #36 ارسال شده در تاريخ March 7th, 2012 در ساعت 07:20:46

  10. The Following User Says Thank You to F-14A TOMCAT For This Useful Post:

    A-2727 (March 7th, 2012)

  11. ARF* ?????? ??
    ARF*

    هوانورد عادی - گروهبان یکم
    January 2012
    قائمشهر
    80
    تعداد تشکر : 106
    Thanked 157 Times in 66 Posts

    ??? ??? پاسخ: تفاوت خلبانان در ایران و جهان......

    ??? ??? ????? ???? ???? A-2727 ????? ??? ??
    - خدا از رگ گردن به انسانها نزدیکتر است . خلبان و غیر خلبان فرقی نمیکنه .


    با تشکر.
    درسته خدا از رگ گردن به انسان نزدیکتره ولی به نظر من ریشه این جمله از یه جائی نشات میگیره بزارید یک مثال بیارم

    شما وقتی داری با یکی صحبت میکنی و یکی کنارتون صدای تلوزیون رو به حدی بالا بیاره که شما نتونید با هم صحبت کنید رو در نظر بگیرید و شما مجبور میشید یا بلندتر صحبت کنید تا صدا به صدا برسه و یا میگید صدای تلویزیون رو کم کنه
    حالا وقتی رو در نظر بگیری که هیچ صدائی نیست و فقط شما و دوستتون کنار هم هستید اگه با صدای نجوا مانند هم صحبت کنید صدای هم رو به خوبی میشنوید

    خب حالا منظور چیه از این مثال
    ببینید وقتی روی زمین هستید اینقدر چیزهای جور واجور هست که کاری مشابه اون تلوزیون رو انجام میدن و مانع از خلوت یک فرد با خداش میشه و حواسشو پرت میکنه
    اما وقتی روی آسمون هستید فقط خودتون و خداتون هستید
    بنابر این وقتی میگن خلبانان به خدا نزدیکترند حقیقت محض هست
    ?????? ???? ARF* : March 7th, 2012 ?? ???? 22:58:52
    #37 ارسال شده در تاريخ March 7th, 2012 در ساعت 22:56:36

  12. The Following 5 Users Say Thank You to ARF* For This Useful Post:

    A-2727 (March 8th, 2012), F-14A TOMCAT (March 8th, 2012), IR Blue SKY (March 8th, 2012), mona (March 8th, 2012), SPACE MAN (March 7th, 2012)

  13. kamy_f ?????? ??
    kamy_f
    هوانورد نیمه فعال-ستوان سوم
    April 2010
    YVR
    208
    تعداد تشکر : 9
    Thanked 737 Times in 199 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 4

    ??? ??? پاسخ: تفاوت خلبانان در ایران و جهان......

    این آمار شما یک مقداری اشتباه هست .. درسته که تعداد افرادی که دارای گواهینامه خلبانی هستند زیاده ، ولی این تعداد در حدود 1درصد ( برای همه گواهینامه ها با هم ) هست که خیلی ها هم برای تفریحی فقط PPL رو میگذرونند یعنی تعداد خلبانهای تجاری از این هم کمتر هست. در آمریکا و کانادا هم خلبانی مثل رانندگی نیست و بقول شما شان بالاتری داره!!! و از نظر درآمد بسته به اینکه در کجا کار میکنند و چه تجربه ای دارند درآمد ها متفاوت هست ولی معمولا از حدود 30-40 هزار دلار در سال شروع می شه و برای خلبان های با تجربه به 90 تا 130 هزار دلار می رسه .. البته مثل هر کاری طول می کشه تا درآمد بالا بره..
    در خصوص سطح هوشی مورد نیاز ؛ همون سطحی رو میخواهد که در ایران و هر کشور دیگه ای می خواهد ... خوب برای خلبانی نباید نابغه باشی!! ولی ضریب هوشی پایین هم کمی بی انصافی هست !!! برای خلبانی باید یک آدم معمولی و سالم باشی!!!
    بطور کلی خلبانی در آمریکا و کانادا هم یکی از شغلهای بالاتر از معمولی هست ... و کسی میره دنبال پرواز که دوست داره پرواز کنه نه برای اینکه خلبانی کلاس داره!!!!


    در خصوص نقش کامپیوتر و کنترل هوشمند و خلبان بهتره برخی از سوانح هوایی که منجر به تلفات جانی نشده اند و یا تلفات کم بوده را مطالعه کنید تا به نقش خلبان پی ببرید : یک نمونه فرود دو سه سال پیش یک بوئینگ 737 در رودخانه ( تصمیم و کنترل 100% خلیان ) ، فرود بوئینگ 777 بریتیش ایرویز در فرودگاه هیترو در حالی که در فاینال هر دو موتورش از کار افتادند و فقط تصمیم بموقع خلبان برای کاهش فلاپ در آخرین لحظه از یک فاجعه جلوگیری کرد و هواپیما داخل فرودگاه ( قبل از باند) فرود آمد و همه مسافران سالم ماندند ( البته هواپیما از بین رفت ).. موارد مثل این بسیار هستند . شاید کامپوتر رل بسیار بالایی بازی کنه ولی در خصوص سناریو های از پیش تعیین نشده ( شرایط اظطراری) کارایی انسان بالاتر هست ... ا
    #38 ارسال شده در تاريخ April 2nd, 2012 در ساعت 02:22:39

  14. The Following 2 Users Say Thank You to kamy_f For This Useful Post:

    A-2727 (April 3rd, 2012), IR Blue SKY (April 2nd, 2012)

???? 4 ?? 4 ???????? 1234

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0