برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

???? 2 ?? 3 ???????? 123 ??????????
????? ?????: ?? 11 ?? 20 ?? 25
dqw
  1. ali7676 ?????? ??
    ali7676
    هوانورد نیمه فعال-ستوان یکم
    May 2013
    OISS
    310
    تعداد تشکر : 259
    Thanked 418 Times in 196 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: دوبار فرود اضطراری فوکر 100 هما

    ??? ??? ????? ???? ???? negin zayanderood ????? ??? ??
    چرا هما فکری برای فوکر های 100 نمیکنه چرا هواپیمایی به جای این هواپیما جایگزین نمیکنه ؟
    آخه ایران ایر رو چه حسابی هواپیما به این مدرنی رو از رده خارج کنه چطور وقتی ۷۲۷ های ۴۰ ساله که یکی در میون چرخ جلوش باز نمی شه از رده خارج می کنند همه میگن حیف بود حالا ایران ایر نزدیک۲۰ تا از این هواپیما رو به خاطر یک اتفاق از رده خارج کنه؟از کجا معلوم افتادن لاستیک ارابه چرخ جلویی این فوکر سهل انگاری انسانی نبوده است
    خیلی از ایرلاین ها مثل کیش ایر در آرزوی این هواپیما بوده که یک فوکر ازآسمان ویکی از ایران ایر اجاره کرده الآن هم دو تا فوکر۱۰۰خودش خریده
    ?????? ???? ali7676 : July 16th, 2013 ?? ???? 00:38:46
    دانلود FMC برای SIMCHECK AIRBUS A300

    لینک دانلود



    #11 ارسال شده در تاريخ July 16th, 2013 در ساعت 00:27:07

  2. The Following 2 Users Say Thank You to ali7676 For This Useful Post:

    B727 (July 16th, 2013), Farhan (July 16th, 2013)

  3. EP-IBZ ?????? ??
    EP-IBZ

    مدیر شبیه ساز پرواز
    October 2011
    Holding Over AWZ
    1,316
    تعداد تشکر : 510
    Thanked 8,338 Times in 1,317 Posts

    ??? ??? پاسخ: دوبار فرود اضطراری فوکر 100 هما

    آخه ایران ایر رو چه حسابی هواپیما به این مدرنی رو از رده خارج کنه چطور وقتی ۷۲۷ های ۴۰ ساله که یکی در میون چرخ جلوش باز نمی شه از رده خارج می کنند همه میگن حیف بود حالا ایران ایر نزدیک۲۰ تا از این هواپیما رو به خاطر یک اتفاق از رده خارج کنه؟از کجا معلوم افتادن لاستیک ارابه چرخ جلویی این فوکر سهل انگاری انسانی نبوده است
    خیلی از ایرلاین ها مثل کیش ایر در آرزوی این هواپیما بوده که یک فوکر ازآسمان ویکی از ایران ایر اجاره کرده الآن هم دو تا فوکر۱۰۰خودش خریده
    دوست عزیز...
    بعضی وقتا یه اظهار نظر هایی می کنید که خون بچه هایی که توی لاین مشغول هستن به جوش میاد!!!

    فوکر از نظر شما مدرنه؟فوکری که طراحیش مال حداقل 25 سال پیشه مدرنه؟پس 737 های NG و A320NEO چین؟
    میشه بگم تک تک پروازهایی که 727 ها چرخاشون باز نشد رو بگید؟اها...یه دونه تو شیراز سال 67 یکی هم توی تهران سال 91!!!درسته؟خب پس از این اظهار نظر شما میشه نتیجه گرفت تمام ناوگان 727 ایران فقط چهارتا پرواز انجام دادن...و به صورت یکی در میون چرخاشون باز نشده!!!
    تعداد فوکرهای عملیاتی این ایرلاین خیلی خیلی کمتر از رقم 20تا هست...
    ایرلاین کیش ایر هم دو تا فوکر نداره...سه تا فوکر داره...توی آرزوی فوکر هم نبوده...بنا به نیازش اجاره کرد.توی دنیا هوانوردی این "بده بستون ها"کاملاً طبیعین....
    تعجب میکنم چطور با این همه اطلاعات ناقض و عمدتاً اشتباه میاید و در تخصصی ترین مسائل اظهار نظر میکنید...
    I believe I can fly..........................................I believe I can touch the sky
    I think about it every night and day....Spread my wings and fly away
    I believe I can soar................I see me running through that open door




    Membership Asistant Coordinator
    #12 ارسال شده در تاريخ July 16th, 2013 در ساعت 00:46:50

  4. The Following 8 Users Say Thank You to EP-IBZ For This Useful Post:

    Ali Pilot (July 16th, 2013), B727 (July 16th, 2013), EP-IBL (July 18th, 2013), Esmaiel_F4 (July 16th, 2013), Farhan (July 16th, 2013), homa ye aseman (July 16th, 2013), pakradm (July 16th, 2013), ramram64 (July 20th, 2013)

  5. ali7676 ?????? ??
    ali7676
    هوانورد نیمه فعال-ستوان یکم
    May 2013
    OISS
    310
    تعداد تشکر : 259
    Thanked 418 Times in 196 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: دوبار فرود اضطراری فوکر 100 هما

    ??? ??? ????? ???? ???? EP-IBZ ????? ??? ??
    دوست عزیز...
    بعضی وقتا یه اظهار نظر هایی می کنید که خون بچه هایی که توی لاین مشغول هستن به جوش میاد!!!

    فوکر از نظر شما مدرنه؟فوکری که طراحیش مال حداقل 25 سال پیشه مدرنه؟پس 737 های NG و A320NEO چین؟
    میشه بگم تک تک پروازهایی که 727 ها چرخاشون باز نشد رو بگید؟اها...یه دونه تو شیراز سال 67 یکی هم توی تهران سال 91!!!درسته؟خب پس از این اظهار نظر شما میشه نتیجه گرفت تمام ناوگان 727 ایران فقط چهارتا پرواز انجام دادن...و به صورت یکی در میون چرخاشون باز نشده!!!
    تعداد فوکرهای عملیاتی این ایرلاین خیلی خیلی کمتر از رقم 20تا هست...
    ایرلاین کیش ایر هم دو تا فوکر نداره...سه تا فوکر داره...توی آرزوی فوکر هم نبوده...بنا به نیازش اجاره کرد.توی دنیا هوانوردی این "بده بستون ها"کاملاً طبیعین....
    تعجب میکنم چطور با این همه اطلاعات ناقض و عمدتاً اشتباه میاید و در تخصصی ترین مسائل اظهار نظر میکنید...
    1.من فوکر100 رو با 727 های اتیغه مقایسه کردم اگه فقط آدم یکم عقل داشته باشه ودوتا عکس(یکی از کاکپیت 727 یکی از کاکپیت فوکر100) اگه فوکر100 طرح ساختش به بیست سال پیش بر میگرده 727حدود 55 سال پیش به پرواز در اومده حالا چطور وقتی قراره بویینگ های727 ایران ایر رو از رده خارج بشن همه میگن حیفه بعد بعضی از کاربر ها میگن فوکر100 باید از رده خارج بشه
    بعضی هاهم میگن فوکر100 مشکل چرخ داره وباید از رده خارج بشه لابد 727 که دوبار چرخش باز نشده هیچ مشکلی نداره 40 سال سن برای یک هواپیما خیلی خوبه وحالا حالا ها باید کار کنه .
    خوب شد شما توقسمت تشخیص صلاحیت پرواز نیستید وگر نه همه ی فوکرهای100 رو از رده خارج(به دلیل قدیمی بودن کاکپیت )واز بویینگ 727(لابد به خاطر کاکپیت های به روز و جدید ) استفاده می کردید .
    دوبار فرود بدون چرخ جلو برای شما عادی هست
    دانلود FMC برای SIMCHECK AIRBUS A300

    لینک دانلود



    #13 ارسال شده در تاريخ July 16th, 2013 در ساعت 13:46:19

  6. The Following User Says Thank You to ali7676 For This Useful Post:

    B727 (July 16th, 2013)

  7. ali7676 ?????? ??
    ali7676
    هوانورد نیمه فعال-ستوان یکم
    May 2013
    OISS
    310
    تعداد تشکر : 259
    Thanked 418 Times in 196 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: دوبار فرود اضطراری فوکر 100 هما

    یکم رو این دوتا عکس فکر کنید ببینید کدوم مدرن تره اگه فوکر100 بده 727 بدتر وآدم عاقل باید بین بد وبدتر بد رو انتخواب کنه البته من در مورد آدم عاقل گفتم شما رو نمیدونم
    ?????? ???? ali7676 : July 16th, 2013 ?? ???? 13:53:43
    دانلود FMC برای SIMCHECK AIRBUS A300

    لینک دانلود



    #14 ارسال شده در تاريخ July 16th, 2013 در ساعت 13:52:22

  8. The Following User Says Thank You to ali7676 For This Useful Post:

    B727 (April 18th, 2014)

  9. EP-IBZ ?????? ??
    EP-IBZ

    مدیر شبیه ساز پرواز
    October 2011
    Holding Over AWZ
    1,316
    تعداد تشکر : 510
    Thanked 8,338 Times in 1,317 Posts

    ??? ??? پاسخ: دوبار فرود اضطراری فوکر 100 هما

    ??? ??? ????? ???? ???? ali7676 ????? ??? ??
    1.من فوکر100 رو با 727 های اتیغه مقایسه کردم اگه فقط آدم یکم عقل داشته باشه ودوتا عکس(یکی از کاکپیت 727 یکی از کاکپیت فوکر100) اگه فوکر100 طرح ساختش به بیست سال پیش بر میگرده 727حدود 55 سال پیش به پرواز در اومده حالا چطور وقتی قراره بویینگ های727 ایران ایر رو از رده خارج بشن همه میگن حیفه بعد بعضی از کاربر ها میگن فوکر100 باید از رده خارج بشه
    بعضی هاهم میگن فوکر100 مشکل چرخ داره وباید از رده خارج بشه لابد 727 که دوبار چرخش باز نشده هیچ مشکلی نداره 40 سال سن برای یک هواپیما خیلی خوبه وحالا حالا ها باید کار کنه .
    خوب شد شما توقسمت تشخیص صلاحیت پرواز نیستید وگر نه همه ی فوکرهای100 رو از رده خارج(به دلیل قدیمی بودن کاکپیت )واز بویینگ 727(لابد به خاطر کاکپیت های به روز و جدید ) استفاده می کردید .
    دوبار فرود بدون چرخ جلو برای شما عادی هست
    همین 727 های "عتیقه"رو خیلی از اساتید از فوکر 100 بهتر می دونن.هرچند که من در پست اولم بین فوکر و 727 هیچ مقایسه ای نکردم.
    فوکر 100 در Gear System خودش نقص مادر زادی داره البته برای شما که هنوز با هواپیماهای بادکنکی قان قان بازی میکنید زوده تا بفهمید(فهم؟)727 هواپیمای فوق ایمن بود که تمام سوانح اون در ایران و بسیار از نقاط دنیا به خاطر Pilot Error بود.727 ساخته ی شرکت بوئینگ هست.جنس آمریکایی جنسی هست که میشه یک عمر ازش کار کشید.727 ها فقط به خاطر پایان Cycle پروازی زمین گیر شدند و گرنه اگر قطعات مناسب برای اونها فراهم میشد هنوز توان عملیاتی داشتند.هنوز میتونستن با سلامت کامل پرواز کنن.هنوز Structure اونها قوی بود.بچه های Maintenance هما و آشیانه ی بوئینگ روز زمینگیری EP-IRS زار زار گریه میکردن.خلبان هاش هم همینطور.باز نشد چرخ این هواپیما به خاطر مشکل در لوله های هیدرولیکی بود که به خاطر باز هم Human Error درست سرویس نشده بودند.باز هم هواپیما مشکل داشت.

    حیف که خیلی بچه تر و بی دانش تر از این حرفایی که بخوام از مزیت های دیگه ی 727 مثل ETOPS و... برات بگم (چیزی که فوکر ها در حسرتشن)

    مشکل اینجاست که عقلت به چشمته...مشکل اینجاست که از نظر تو هواپیمای مدرن هواپیماییه که تو کابین از این LCD یا هست که باهاشون تام و جری نگاه میکنن از اونا باید گذاشته باشن.اینجاست که تو مو میبینی و من پیچش مو....از نظر تو هواپیمای مدرن باید دو تا سه تا LCD باشه و خلاص....این باز هم به سن کم و عقل ناکاملت برمگیرده.اما از نظر من به کاکپیت نیست!من ترجیح میدم بجای Glass Cockpit با هواپیمایی پرواز کنم که Aerodynamic ـش طوری باشه که وقتی میره تو CB و... مثل فوکر (که طراحی بسیار بد Aerodynamicـی داره)تو هوا کله ملق نزنه.دوستانی که توی هوای بد با 27 پرواز کردن میدونن من چی میگم.لرزش های فوکر 100 از لحظه دویدن روی باند شروع میشه اما 727 نرم ترین تیک آف رو داره.Flap های این هواپیما به خاطر طراحی منحصر به فرد خودشون میتونن در Low Speed Approach ها حجم بسیار عظیمی از Lift رو ایجاد کنن تا هواپیما با نرمی هرچه تمامتر و با سرعت بسیار کم فرود بیاد.از نظر تو فقط کاکپیت مهمه.خب تو از wiring و piping و... چی میدونی آخه؟دوست ندارم بحث تخصصی بکنم در ثانی تا همینجاشم مطمئنم قیافت این شکلی شده


    کم رو این دوتا عکس فکر کنید ببینید کدوم مدرن تره اگه فوکر100 بده 727 بدتر وآدم عاقل باید بین بد وبدتر بد رو انتخواب کنه البته من در مورد آدم عاقل گفتم شما رو نمیدونم
    علاوه بر این که جواب این توهینت رو به خاطر بچگیت و عقل نداشتت نمیدم اما فقط اینو میگم که بچه های کودکستان وقتی احساس سرخوردگی میکنن همیشه در دفاع از خودشون به جای یافتن راه حل مناسب فقط "فحش"میدن.شما هم از این قاعده مستثنی نیستی....

    همه اینها رو گفتم اما به عنوان آخرین مثال خودت لقب 727 و فوکر 100 رو ببین چین باز بگو کدوم بهترن:
    727:خلبان ساز
    فوکر 100:آتاری

    شما ظاهرا سنت خیلی کمتر از اونچیزیه که بتونی بین "جایگزین کردن" و "از رده خارج کردن" تمیزی قائل بشی...عیب نداره...اینم باز به حساب بچگیت

    باز هم میگم...بیشتر بخون...کمتر بنویس...این نصیحت از یه برادر بزرگتره


    خلاص.....
    ?????? ???? EP-IBZ : July 16th, 2013 ?? ???? 14:33:57
    I believe I can fly..........................................I believe I can touch the sky
    I think about it every night and day....Spread my wings and fly away
    I believe I can soar................I see me running through that open door




    Membership Asistant Coordinator
    #15 ارسال شده در تاريخ July 16th, 2013 در ساعت 14:28:48

  10. The Following 7 Users Say Thank You to EP-IBZ For This Useful Post:

    abtin kh (July 16th, 2013), B727 (July 16th, 2013), bozorg2011 (July 17th, 2013), dorchin (July 16th, 2013), EP-IBL (July 18th, 2013), homa ye aseman (July 16th, 2013), iran.aseman (July 16th, 2013)

  11. ali7676 ?????? ??
    ali7676
    هوانورد نیمه فعال-ستوان یکم
    May 2013
    OISS
    310
    تعداد تشکر : 259
    Thanked 418 Times in 196 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: دوبار فرود اضطراری فوکر 100 هما

    جناب سرهنگ تحت تاثیر حرف هاتون قرار گرفتم اگه میشه من رو ببخشید
    حرف هات خیلی خنده داربود معلومه وقتی بچه بودی خیلی توسری خوردی که دوست داری بچه بودنم رو توسرم بزنی درسته من سنم کمه ولی اندازه ی موهای سرت سوار هواپیما شدم اگه می بینی ۷۲۷ فلپ هاش ازفوکر۱۰۰ بهتره به خاطر اینه که فوکر ۱۰۰ موقع تیکاف اصلا نیازی به فلاپ واسلت نداره مانیتور های هواپیما تام وجری هم نگاه نمی کنند ساختش تا خلبان ها راحت تر فرود بیان وتو شریط جوی بد مثل ep-irpنشه من نگفتم ۷۲۷ از اول بدبوده هرهواپیمایی ۴۰سال کارکنه همین میشه کاش فوکر۱۰۰ از رده خارج بشه شما لیاقت همچین هواپیمایی رو ندارید در مورد توهین هم شما خودتون اول توهین کردید که من همتوهین کردم من اصلا اهل توهین نیستم ولی چون شما شروع کردید من هم خیلی رک حرفم رو زدم حالا از کجا فهمیدید من بچه هستم
    ولی وانشناسیت داغونه چهره ی من اون شکلی نیست لیاقت شما همون ۷.۷ های آنالوگه من مثل بچگی های شما سطح درکم پایین نیست وآماده ی شنیدن اونحرف هایی هستم که شما به خاطر محدودیت سنییم تشخیص دادین نمی تونید بهم بگید اگه هم با توسری زدن به من عقدتون خالی می شه بزنید من بی جنبه نیستم
    دانلود FMC برای SIMCHECK AIRBUS A300

    لینک دانلود



    #16 ارسال شده در تاريخ July 16th, 2013 در ساعت 15:19:32

  12. The Following User Says Thank You to ali7676 For This Useful Post:

    bozorg2011 (July 17th, 2013)

  13. EP-IBZ ?????? ??
    EP-IBZ

    مدیر شبیه ساز پرواز
    October 2011
    Holding Over AWZ
    1,316
    تعداد تشکر : 510
    Thanked 8,338 Times in 1,317 Posts

    ??? ??? پاسخ: دوبار فرود اضطراری فوکر 100 هما

    به توصیه یکی از مدیران سایت که تازه در پیام شخصی بهم گفت و به خاطر احترام به قوانین سایت، میذارم به حساب بچیگت و جواب حرفاتو نمیدم.

    فقط چندتا نکته:
    1-فوکر به خاطر وزن کمشه که موقعه تیک آف فلپ نمیده.وزن سبک این هواپیما این اجازه رو میده که هواپیما بدون فلپ بپره و این برتری نیست!!!
    2-سانحه ی 727 به خاطر نبود Display نبوده عزیز...به خاطر FOD که ناشی از دیر روشن کردن Anti-Ice ها بوده متاسفانه Engine Failure رخ میده و هواپیما Force Landing میشه.
    اما از شما واقعا تشکر میکنم...!جدی میگما...تشکر میکنم که به من و بقیه کاربران سایت فهموندی که هرکی با هواپیما پرواز کرده دانش و اطلاعات بالایی داره!این دیگه از اون حرفا بود

    موفق باشی
    I believe I can fly..........................................I believe I can touch the sky
    I think about it every night and day....Spread my wings and fly away
    I believe I can soar................I see me running through that open door




    Membership Asistant Coordinator
    #17 ارسال شده در تاريخ July 16th, 2013 در ساعت 15:36:06

  14. The Following 3 Users Say Thank You to EP-IBZ For This Useful Post:

    B727 (July 16th, 2013), bozorg2011 (July 17th, 2013), iran.aseman (July 16th, 2013)

  15. abasza ?????? ??
    abasza
    هوانورد فعال-سرگرد
    August 2010
    استان اصفهان
    578
    تعداد تشکر : 828
    Thanked 2,310 Times in 539 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: دوبار فرود اضطراری فوکر 100 هما

    ببینید این دو تایپ تاریخچه جالبی از نظر موتور دارند فوکر 100 و 70 از خانواده موتور Tay استفاده میکنند ( Rolls-Royce Tay Mk 62015) ،
    Tay پروژه بروز شده ی Spey هست این موتور جت Spey هم از خانواده Conway (بگذریم از اینکه انگلیس بدلیل برشکستگی درخواست / لطف آمریکا جهت تولید مونتاژ اف 4 پذیرفت و موتوری قویتر بر روی آن نصب کرد از خانواده Spey (البته بروز رسانی J79 به اسم تولید Spey تمام شد)

    خود Conway بازم ماجرا ها داره ببینید در زمان جنگ جهانی دوم دو موتور جت یکی توسط آمریکا و دیگری توسط انگلیس رونمایی شد اولی Power Jets W.1 بود دوم بروز شده و دوباره ساخت اولی بود که طی عملیات تیزارد به آمریکا برده شد بود البته آمریکایی ها تکنولوژی توربو شارژ اضفه کرده بودند

    این همه روزه خوندم که چی بگم ببینید اصلا پروژه فوکر یک فرزند ناخواسته و درآمده از شرایط زمان بود در سال 1960 مقاله ای طرح شد که بدین شرحه که موتورهای آمریکایی که جدشون Conway قدرت کمی دارند / کافی نیست *
    1960 | 2990 | Flight Archive

    چون میدونم بک عده قدرت تخیلات و سخنوری دارند عرض کنم 727 -100 در سال 1960 خط تولید واقعی آن احداث شد قدیمی ترین مدل فوکر ارائه شد غیر f27 که جت نیست MK3000 بود اینم سال 1976 تولید شد ( 1976 تازه خط تولید موتور مناسب از گروه Spey شروع شده بود برای این تایپ ) (همین موتور 1967 آلیسون آمریکایی برای جنگنده تولید میکرد )

    Tray استارتش جهت بروزرسانی بوئینگ 727 زده شده(مسافربری ) (بازاریابی انگلیسی نمیدونم چقدر به اون علاثه دارید ولی هر چی فروش نره یا کنسل بشه به شرکت های درجه دو و مونتاژ کننده میفروشند )(البته Tray با آمدن JT8D-15 در مدل 727-200 ارزشی نداشت)

    دوستان من عرض کردم در مطالبم اینکه Spey رولزرویس هست ببینید شرکت آلیسون 1995 توسط رولزرویس خریداری شده (کلا عامیانش شیر تو شیری بوده پروژه Spey،واقعا کم علمیه به رولزرویس کاملا نسبتش بدیم )

    این تاریخچه عرض کردم ببینید که اصالت و توان یک هواپیما از کجا میاد وقتی میگویند 727 چه معنی میده، واقعا چرا بی اطلاعات صحبت کنیم؟!

    *شرایط انگلیس درآن سال ها خیلی متفاوته حتی رژیم سابق آن ها را ازجهت برشکستگی مورد تمسخر قرار میداد
    أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ الَّذِي لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْحَيَّ الْقَيُّومَ بَدِيعَ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ
    ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِكْرَامِ وَ أَسْأَلُهُ أَنْ يَتُوبَ عَلَي
    #18 ارسال شده در تاريخ July 16th, 2013 در ساعت 17:13:34

  16. The Following 9 Users Say Thank You to abasza For This Useful Post:

    Ali Pilot (July 16th, 2013), B727 (July 16th, 2013), Dream Bird (July 17th, 2013), EP-IBC (April 20th, 2014), EP-IBZ (July 16th, 2013), iran.aseman (July 16th, 2013), mohamadbaha (July 16th, 2013), pakradm (July 17th, 2013), pilot 747 (July 17th, 2013)

  17. B727 ?????? ??
    B727
    هوانورد نیمه فعال-سروان
    December 2012
    بم
    363
    تعداد تشکر : 12,519
    Thanked 944 Times in 316 Posts

    ??? ??? پاسخ: دوبار فرود اضطراری فوکر 100 هما

    با درود...
    دوستان بحث کردن در مورد مسائل فنی بسیار عالیه اما خواهشا اونرو به جدل و مجادله لفظی و احیانا خدانخواسته الفاظی تبدیل نکنید که بعدا خودتون و همگی پشیمون و ناراحت بشیم....
    دوستان همگی اطلاعاتتون بالاست، متخصص هستید حالا ممکنه من در زمینه ای تجربه و دانش بیشتر داشته باشم و شما در زمینه ای دیگر.
    ضمنا جناب ALI7676 عزیز و بزرگوار ، دوست خوبمون IBZ به شما توهین نکردن و نیتش رو هم نداشتن.شما کمی زود جوش آوردی برادر.....همتون عزیز هستید و هیچ چیز نبایستی احترام و ارزشتون رو
    زیر سوال ببره.... مخلصیم...
    #19 ارسال شده در تاريخ July 16th, 2013 در ساعت 18:54:07

  18. The Following 9 Users Say Thank You to B727 For This Useful Post:

    Ali Pilot (July 16th, 2013), ali7676 (July 20th, 2013), bozorg2011 (July 17th, 2013), dorchin (July 16th, 2013), Dream Bird (July 17th, 2013), EP-IBC (April 20th, 2014), EP-IBZ (July 16th, 2013), homa ye aseman (July 16th, 2013), pakradm (July 17th, 2013)

  19. W mahan 5 ?????? ??
    W mahan 5
    هوانورد نیمه فعال-سرهنگ دوم
    January 2009
    تهران
    647
    تعداد تشکر : 4,369
    Thanked 1,668 Times in 384 Posts

    ??? ??? پاسخ: دوبار فرود اضطراری فوکر 100 هما

    منم با EP-IBZ جان موافقم .در کل 727 بنظر من بهتره.یکی از مهم ترین دلیلاش هم اینه که آمریکایی هست و همه ی ما اجناس آمریکایی رو خرکاری و مقاومتو ماندگاری و کیفیتش رو دیدیم من فکر میکنم بعضی دوستان فکر میکنن چون فوکر 100 مانیتور و .... داره پس دیگه 727 فاتحه اش خوندس و فوکر عالی هست .حداقلش بمن ثابت شده اینطور نیست.

    در ضمن اگر فوکر 100 هواپیمای خوبی بود ، شرکتش ورشکست نمیشد!!!
    ?????? ???? W mahan 5 : July 17th, 2013 ?? ???? 00:37:16
    با ولایت زنده ایم،تا زنده ایم رزمنده ایم....


    #20 ارسال شده در تاريخ July 17th, 2013 در ساعت 00:36:13

  20. The Following 6 Users Say Thank You to W mahan 5 For This Useful Post:

    afshinmardani (July 18th, 2013), ali7676 (July 20th, 2013), B727 (July 17th, 2013), bozorg2011 (July 17th, 2013), iran.aseman (July 17th, 2013), pakradm (July 17th, 2013)

???? 2 ?? 3 ???????? 123 ??????????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0