برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

???? 6 ?? 6 ???????? 123456
????? ?????: ?? 51 ?? 60 ?? 60
dqw
  1. pakradm ?????? ??
    pakradm
    هوانورد فعال-ستوان یکم
    November 2011
    Tehran
    387
    تعداد تشکر : 11,147
    Thanked 2,068 Times in 375 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: نگار خانه maryam

    ??? ??? ????? ???? ???? maryam_h ????? ??? ??
    شبیه ساز پرواز

    نظر فراموش نشه ممنون
    چند وقتی است که دلم واسه مطالب فنی لک زده!!!

    سرکار خانم maryam_h گرامی
    من فیلم زیبای شما در شبیه ساز را مشاهده کردم... اما نکات و اشکالاتی در آن یافتم که تصمیم گرفتم آن ها را بیان کنم تا شاید برای شما و سایر دوستان مفید باشد
    --------------------------------
    1- چرا صفحه TCAS هواپیما خاموش است؟؟؟... فکر کنم به خاطر اشکال در کرک افزونه باشد... در زمان های حساسی چون Approach استفاده از مقدار Vertical Speed بسیار لازم و ضروری است

    2- وقتی به صفحه PFD شما نگاه میکنم به نظر میاد سرعت شما خارج از محدوده مجاز و در محدوده RED LINE می باشد.
    اجازه دهید اول ببینیم معنی این جمله بالا چیست؟؟؟
    ببینید هواپیما در شرایط مختلف حداکثر سرعت های مجاز متفاوتی دارد، به عنوان مثال تا جایی که از نظر عددی خاطرم است(یکسال از آخرین پروازم با BAE می گذرد) وقتی شما چرخ ها را باز می کنید دیگر نباید سرعت شما از 180Knots تجاوز کند یا مثلا وقتی اولین درجه فلپ را می دهید شرعت شما نباید از 210Knots تجاوز کند و... که این RED LINE به صورت خودکار بر روی صفحه PFD و بر اساس وضعیت فعلی هواپیما تعیین و به شما نشان داده خواهد شد. همچنین در صورت تجاوز از محدوده ماکزیمم سرعت آسیب های جدی به ارابه های فرود و فلپ ها وارد می شود که شما باید پاسخگوی این خسارات به ایرلاین باشید.

    حال برگردیم به پرواز شما... وضعیت فعلی هواپیمای شما چنین است>>> فلپ ها باز نیستند - چرخ ها باز هستند(از کجا فهمیدم؟؟؟... چون سرعت هواپیمای شما خیلی زیاد نیست اما در محدوده همین RED LINE می باشد لذا میتوان 100% گفت که چرخ های شما باز بوده اما سرعت شما از حد مجاز تجاوز کرده)

    اکنون اجازه دهید ببینیم چرا شما سرعت هواپیما را پس از باز کردن چرخ ها زیاد کرده اید؟؟؟... خب با باز شدن چرخ ها نیروی DRAG شدیدی ایجاد می شود که سرعت هواپیما را به شدت کاهش می دهد و چون شما فلپ ها را باز نکرده اید لذا هواپیما دیگر قادر به تولید نیروی LIFT لازم نبوده و به صورت کاملا نامحسوس وارد استالی می شوید که هیچ نشانه ای ندارد جز اینکه می بینید آرام آرام هواپیما در حال سقوط است لذا شما در چنین شرایطی بوده اید و سرعت هواپیما را برای جلوگیری از این استال زیاد کرده اید.

    راه حل چیست؟؟؟... راه حل خیلی ساده است... کافی است قبل از باز کردن چرخ ها سرعت خود را متناسب با VFE(در گوگل با عنوان V Speeds تحقیق کنید و ببینید معنی این کلمه VFE چیست) کاهش داده و به همان اندازه نیز فلپ های خود را باز نمایید در پایان زمانیکه در محدوده 12NM تا 15NM فرودگاه بودید چرخ های خود را باز نمایید.

    3- شما در نزدیکی باند فرودگاه فلپ های خود را باز کردید اما جالب است بدانید حتی تا لحظات آخر فرود عقربه نمایشگر فلپ ها بر روی صفر بوده و فلپ ها به هیچ عنوان باز نشده اند!!! و شما به حالت Clean Flap(بدون فلپ) نشستید، میدانید چرا؟؟؟... چون سرعت شما خیلی بالاتر از محدوده VFE بوده و در چنین حالتی کامپیوتر های هواپیما اجازه باز شدن فلپ را نمی دهند(برای جلوگیری از همان آسیب که گفتم)

    4- در چند ثانیه آخر فرود شما پیام MASTER CAUTION را با روشن شدن چراغ زرد رنگ دریافت کرده اید... این بدین معنی است که هواپیمای شما از جهت Config برای فرود دارای اشکال می باشد(یکیش همین عدم باز بودن فلپ هست)... با روشن شدن این چراغ، تکلیف شما کاملا روشن است>>> انصراف از فرود > Go Around > کنترل اشکالات موجود در هواپیما > انجام Procedure های لازم > اطلاع به برج مراقبت و مسافرین در صورت لزوم > تلاش برای لندینگ مجدد

    5- اگر به چراغ های PAPI کنار باند توجه کنید می بینید که هر 4 چراغ سفید رنگ هستند و این بدین معنی است که شما با این شرایط کاهش ارتفاع، عمرا به اول باند برسید!!!... راه حل چیست؟؟؟... کافی است با یکی از هواپیماهای خود شبیه ساز(نه این هواپیماهای حرفه ای) یکبار به مرحله Final فرودگاه بروید و همان جا این پرواز را SAVE کنید، سپس حداقل 100 بار این پرواز SAVE شده را LOAD کنید و با آن در فرودگاه لندینگ کنید... قول میدهم بعدش دیگر چنین اتفاقی نخواهد افتاد
    --------------------------------
    هدف از بیان مطالب بالا اشکال گیری از شما نبوده و نمیخواهم خدایی نکرده از شبیه ساز و پرواز با آن دلسرد شوید... هدفم صرفا تلاش و راهنمایی برای پیشرفت شماست
    در پایان از اینکه اینقدر فنی صحبت کردم پوزش می طلبم، لطفا هر جایی از صحبت مرا که متوجه نشدید بپرسید تا من و اساتید گرامی شما را راهنمایی نمایند
    ?????? ???? pakradm : September 2nd, 2013 ?? ???? 15:42:20 ????: غلط املایی
    #51 ارسال شده در تاريخ September 2nd, 2013 در ساعت 15:39:01

  2. The Following 8 Users Say Thank You to pakradm For This Useful Post:

    Ali Pilot (September 2nd, 2013), Dream Bird (September 3rd, 2013), Esmaiel_F4 (September 2nd, 2013), HOSJAN78 (September 2nd, 2013), magid123 (September 2nd, 2013), mamad pilot123 (September 2nd, 2013), pilot 747 (September 2nd, 2013), taghiete (September 5th, 2013)

  3. maryam_h ?????? ??
    maryam_h
    هوانورد عادی - گروهبان سوم
    January 2013
    karaj
    29
    تعداد تشکر : 42
    Thanked 110 Times in 27 Posts

    ??? ??? پاسخ: نگار خانه maryam

    با سلام به همگی

    از دوستانی که اومدن لطف داشتند تشکر میکنم........از کمی و کاستی و بی محلی هم عذر خواهی میکنم.........از گذاشتن فیلم ها هم فقط صرفا تفریحی بود نه به رخ کشیدن دیگران..........این بخش یعنی نگارخانه مریم دیگر به روز نخواهد شد........با تشکر از همگی .......... خدانگهدار
    #52 ارسال شده در تاريخ September 4th, 2013 در ساعت 12:02:41

  4. The Following User Says Thank You to maryam_h For This Useful Post:

    mamad pilot123 (September 5th, 2013)

  5. NightVision ?????? ??
    NightVision
    هوانوررد عادي
    October 2009
    - OITT - RW 30R
    1,995
    تعداد تشکر : 2,829
    Thanked 8,067 Times in 1,997 Posts

    ??? ??? پاسخ: نگار خانه maryam

    متاسفانه دوستانمون آنچنان نظراتی صادر میفرمایند که انگار با یه خلبان حرفه ای و کار کشته چندین ساله طرف هستند دوستان رعایت کنید لطفا ..........
    #53 ارسال شده در تاريخ September 4th, 2013 در ساعت 12:40:28

  6. The Following 3 Users Say Thank You to NightVision For This Useful Post:

    amir.fly (September 4th, 2013), امیررضا (September 4th, 2013), maryam_h (September 4th, 2013)

  7. mamad pilot123 ?????? ??
    mamad pilot123
    هوانورد نیمه فعال-ستوان یکم
    August 2012
    فعلا خونمون
    296
    تعداد تشکر : 1,763
    Thanked 424 Times in 181 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 4

    ??? ??? پاسخ: نگار خانه maryam

    اخه چرا دیگه بروز نمیکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    ?????? ???? mamad pilot123 : September 5th, 2013 ?? ???? 01:49:31
    #54 ارسال شده در تاريخ September 5th, 2013 در ساعت 01:47:31

  8. The Following 2 Users Say Thank You to mamad pilot123 For This Useful Post:

    امیررضا (September 5th, 2013), maryam_h (September 5th, 2013)

  9. maryam_h ?????? ??
    maryam_h
    هوانورد عادی - گروهبان سوم
    January 2013
    karaj
    29
    تعداد تشکر : 42
    Thanked 110 Times in 27 Posts

    ??? ??? پاسخ: نگار خانه maryam

    ??? ??? ????? ???? ???? mamad pilot123 ????? ??? ??
    اخه چرا دیگه بروز نمیکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    به روزش میکنم
    #55 ارسال شده در تاريخ September 5th, 2013 در ساعت 10:54:36

  10. The Following 5 Users Say Thank You to maryam_h For This Useful Post:

    امیررضا (September 5th, 2013), mamad pilot123 (September 5th, 2013), NightVision (September 5th, 2013), pakradm (September 13th, 2013), WARWOLF (September 5th, 2013)

  11. fly angel ?????? ??
    fly angel
    هوانورد نیمه فعال-ستوان سوم
    December 2011
    OIMM-OIAD
    214
    تعداد تشکر : 247
    Thanked 932 Times in 218 Posts

    ??? ??? پاسخ: نگار خانه maryam

    ??? ??? ????? ???? ???? NightVision ????? ??? ??
    سلام

    فلر خیلی ضعیف و کم بود و دقیقا تخصص اف-14 هست این لندینگ و هیچ هواپیما و جنگنده ای نمیتونه همزمان چرخ های میانی و نوز رو بذاره روی زمین به جز اف 14 یعنی این پروازتون لغو شده هست و مسافرین به رحمت ایزدی پیوستند

    باز هم سرعتتون خیلی زیاد بود


    ولی در کل خوبه فقط فلر و سرعت رو هم کنترل کنید دیگه عالی میشه

    ایست کامل وسط ران وی توی واقعیت ایراد داره ولی توی شبیه ساز ایراد محسوب نمیشه و مشکلی نداره

    در کل از 20 نمره اتون میشه 15
    خیلی ببخشید هیچ هواپیمای سه چرخی در جهان سه چرخ نمیزنه زمین علی الخصوص اف 14. اصطلاحا به چنین لندینگی میگن ذارت لندینگ. البته سرکار خانم مریم بنده با شما نبودم صرفا اینگونه لندینگ رو گفتم.
    #56 ارسال شده در تاريخ September 6th, 2013 در ساعت 19:58:15

  12. The Following 2 Users Say Thank You to fly angel For This Useful Post:

    Esmaiel_F4 (September 6th, 2013), F-14A TOMCAT (September 8th, 2013)

  13. fly angel ?????? ??
    fly angel
    هوانورد نیمه فعال-ستوان سوم
    December 2011
    OIMM-OIAD
    214
    تعداد تشکر : 247
    Thanked 932 Times in 218 Posts

    ??? ??? پاسخ: نگار خانه maryam

    ??? ??? ????? ???? ???? maryam_h ????? ??? ??
    شبیه ساز پرواز

    نظر فراموش نشه ممنون
    سلام
    آفرین
    خوشحالم که میبینم خانم ها هم به این چیزها علاقه نشون میدن. موفق باشید و منتظر بقیش هم هستیم.
    #57 ارسال شده در تاريخ September 6th, 2013 در ساعت 20:00:11

  14. The Following 3 Users Say Thank You to fly angel For This Useful Post:

    امیررضا (September 6th, 2013), HOSJAN78 (September 7th, 2013), maryam_h (September 11th, 2013)

  15. NightVision ?????? ??
    NightVision
    هوانوررد عادي
    October 2009
    - OITT - RW 30R
    1,995
    تعداد تشکر : 2,829
    Thanked 8,067 Times in 1,997 Posts

    ??? ??? پاسخ: نگار خانه maryam

    ??? ??? ????? ???? ???? fly angel ????? ??? ??
    خیلی ببخشید هیچ هواپیمای سه چرخی در جهان سه چرخ نمیزنه زمین علی الخصوص اف 14. اصطلاحا به چنین لندینگی میگن ذارت لندینگ. البته سرکار خانم مریم بنده با شما نبودم صرفا اینگونه لندینگ رو گفتم.
    خوب پس ورود اولین اسکادران اف-14 به ایران رو ببینید

    ذارت لندیگ شما با لندینگ مورد نظر ما خیلی متفاوته
    #58 ارسال شده در تاريخ September 7th, 2013 در ساعت 03:17:41

  16. The Following 2 Users Say Thank You to NightVision For This Useful Post:

    amir.fly (September 7th, 2013), M.R.H (September 8th, 2013)

  17. fly angel ?????? ??
    fly angel
    هوانورد نیمه فعال-ستوان سوم
    December 2011
    OIMM-OIAD
    214
    تعداد تشکر : 247
    Thanked 932 Times in 218 Posts

    ??? ??? پاسخ: نگار خانه maryam

    ??? ??? ????? ???? ???? NightVision ????? ??? ??
    خوب پس ورود اولین اسکادران اف-14 به ایران رو ببینید

    ذارت لندیگ شما با لندینگ مورد نظر ما خیلی متفاوته
    آقاجان این حرفا چیه اون اف 14 اگه سه چرخ لند کرده شک نکنید در زیر مجموعه اون لندینگی که اسم بردم هست. لندینگ اصولی باید اول با چرخ های main صورت بگیره و بعد از یک aerodynamic brake مناسب چرخ nose روی زمین قرار بگیره این مربوط به همه هواپیماهای tricycle gear که اف 14 هم جزو اوناست هست.
    ?????? ???? fly angel : September 8th, 2013 ?? ???? 18:17:59
    #59 ارسال شده در تاريخ September 7th, 2013 در ساعت 21:06:07

  18. The Following 5 Users Say Thank You to fly angel For This Useful Post:

    Esmaiel_F4 (September 8th, 2013), F-14A TOMCAT (September 8th, 2013), HOSJAN78 (September 8th, 2013), maryam_h (September 11th, 2013), سينا حمزانلويي (September 8th, 2013)

  19. maryam_h ?????? ??
    maryam_h
    هوانورد عادی - گروهبان سوم
    January 2013
    karaj
    29
    تعداد تشکر : 42
    Thanked 110 Times in 27 Posts

    ??? ??? پاسخ : نگار خانه maryam

    سلام به دوستان گرامی بعد مدتها توفیقی شد که فیلمی از شبیه سازمو قرار بدم امیدوارم از دیدنش لذت ببرید سپاس فراوان
    شبیه ساز پرواز
    #60 ارسال شده در تاريخ June 9th, 2017 در ساعت 19:12:40

  20. The Following User Says Thank You to maryam_h For This Useful Post:

    امیررضا (July 30th, 2017)

???? 6 ?? 6 ???????? 123456

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0