برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

???? 4 ?? 4 ???????? 1234
????? ?????: ?? 31 ?? 37 ?? 37
dqw
  1. mkhoshsafa ?????? ??
    mkhoshsafa
    هوانورد عادی - گروهبان سوم
    January 2011
    tehran
    25
    تعداد تشکر : 28
    Thanked 139 Times in 25 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: سقوط یک فروند هواپیما سبک در مسیر فرودگاه نوشهر / اختصاصی

    دوستان راستش نه میشه به هواپیما ایراد گرفت نه میشه به اب و هوا و نه به خلبان ایراد گرفت .شرایط بد جوی که طبیعیه و همیشه و همه جا هست. و قابل پیش بینی. از تجربیات یک خلبان ul هم انتقاد درست نیست چون تو کلاسهای زمینی اساتید با تجربه همه اطلاعات و تجربیات و تذکرات لازم را در زمینه ناوبری و هواشناسی و مانورهای سخت نشست و برخواست و فرود اظطراری را به دانشجو تفهیم و تاکید میکنند. امروزه کیفیت اموزشهای ul اقلا به لحاظ تجربه و عمر این دانش در کشورمان به مرتبه ای رسیده که یک خلبان سوپر سبک تا دانش لازم جهت پرواز را نداشته باشد و استحقاق و توانایی لازم را برای پرواز نداشته و فرا نگرفته باشد هرگز اجازه سولو به وی داده نمیشود. حقیر همواره شاهد بوده ام که اساتید برای سولو شدن یک دانشجو چقدر حساسیت و دور اندیشی و توجه دارند و تا دانشجویی مهارت لازم جهت انجام پرواز سولو را نداشته باشد ریسک نمیکنند. روح دوستان عزیزمون شاد ولی گاهی اوقات این حسو تجربه کردم که عشق و شور پرواز بخصوص تو مبحثul وقتی به سر خلبان میافته دیگه شرایط جوری رقم میخوره که ادم دوست داره تحت هر شرایطی تیک اف کنه زنده یاد خاکباز عاشق پرواز بود و انگونه که دیده و شنیده ام اکثر اوقات مشغول پرواز و کسب تجربه بود به واقع عاشق پرواز بود و روحش با پرواز عجین شده بود. شاید ارزوی هر خلبانی این باشه که موقع مرگش تو اسمون باشه خود منم همین ارزو را از خدا طلب کرده ام. شاید قصه معراج این دو شاهین هم اینگونه رقم خورده بود که عاشقانه و در اسمان جاودانه شوند. روحشان شاد و یادشان جاوید باد.
    #31 ارسال شده در تاريخ September 2nd, 2011 در ساعت 13:02:15

  2. The Following User Says Thank You to mkhoshsafa For This Useful Post:

    B727 (April 20th, 2013)

  3. A-2727 ?????? ??
    A-2727

    معاون اجرايي - راهبردي
    August 2011
    تهران
    1,221
    تعداد تشکر : 7,895
    Thanked 7,246 Times in 1,234 Posts

    ??? ??? پاسخ: سقوط یک فروند هواپیما سبک در مسیر فرودگاه نوشهر / اختصاصی

    سلام به MKHOSHSAFA ی عزیز .

    - واقعاً ای کاش همینطور بود که می گفتی . مطلبی که در بالا عنوان کردی واقعاً یک مدینه فاضله است که اگر محقق میشد واقعاً دیگه غم و غصه ای نداشتیم .

    - سطح آموزش UL در ایران زیاد جالب نیست . کلاسهای زمینی که به هیچ وجه جدی گرفته نمی شود و از همان ابتدا دانشجوی خلبانی را بی انضباط بار می آورند و نتیجه آن می شود امثال سوانحی که به گوشمان می خورد . اطلاعات هواشناسی خلبانان ul هم همگی به صورت تجربی به دست آورده اند و کلاسهای جدی و قاطعی در خصوص آموزش هواشناسی مورد نیاز خلبان برگزار نمی شود . در یک کلام خلاصه اینکه آموزشگاه فقط به فکر اینه که پول را بگیرد و یک جوری سریع دوره را به اتمام برساند . حتی خلبانان بعد از اینکه گواهینامه UL را گرفتند از آن تاریخ به هیچ وجه موارد carry pasenger را رعایت نمی کنند و یا به ندرت پیش میاد که بخواهند ساعت پروازاشون رو آموزشگاه لاگ بکنه . . مسئولین عملیات فرودگاهها هم خیلی ضعیف عمل می کنند . بعنوان مثال در همین سانحه آیا برج مراقبت فرودگاه آبیک نمی توانست از پرواز ایشان در این وضعیت جوی ممانعت نماید . زمانی هم که به ایشان اعتراض شود می گویند مطابق قوانین ، ما مسئولیتی در قبال هواپیماهای فوق سبک نداریم و قانوناً نمی توانیم جلویشان را بگیریم . سازمان هواپیمایی کشوری هم هیچ اقدام سازنده ای برای هواپیماهای فوق سبک انجام نمی دهد و فقط تا جایی که می تواند جلوی پیشرفت مراحل کار را با مقررات سلیقه ای می گیرد و فقط سنگ جلوی پای فعالان این رشته می اندازد . شاید باورتان نشود ولی متأسفانه سازمان هواپیمایی کشوری هیچ علاقه ای به توسعه هواپیماهای فوق سبک در کشور ندارد و حتی اگر می توانست جلوی توسعه آن را هم می گرفت . نمونه اش همین مبالغ گمرکی بالا برای ورود هواپیما و هزار و یک مقررات سلیقه ای روزانه که هر روز با تغییر مدیر جدید مقررات هم تغییر می کند . جای تأسف دارد که در موارد بروز سانحه هواپیماهای فوق سبک در کشور به ندرت پیش می آید که کمیته فوق سبک برای بررسی سانحه اقدامی بکند و یا رسماً نسبت به تهیه گزارش سانحه به محل حادثه برود . حتی در بعضی موارد حوادث جزئی در شهرستانها ، کشوری از وقوع آن مطلع هم نمی شود و بی خبر می ماند . در مواردی هم کشوری صرفاً می گوید از هواپیما عکس بگیرید و برای ما بیاورید . حتی روند اداری مدونی هم برای تهیه گزارش سانحه وجود ندارد و اگر شرکتهای بیمه ای برای اخذ گزارش سانحه و پرداخت خسارت پافشاری نکنند گزارشی هم در کار نخواهد بود . فقط سریعاً خلبان را گراند می کنند و می گویند تا 6 ماه پرواز نکن و بعد هم مجوزهای آموزشگاه را تا مدتی معلق می کنند . تازه آن هم اگر بروی و پیششان التماس و خواهش تمنا کنی این کار هم نمی کنند .

    - کار درست اینه که کشوری حتماً موارد بروز سانحه رو گزارش کنه و طی اعلام رسمی به اطلاع همه برسونه و جلسات متعددی برای موشکافی قضیه و راهکارهای جلوگیری از وقوع مجدد آن اتخاذ بشه و غیره . ولی هیچکدام از این موارد در کشور ما وجود نداره . به عنوان مثال در خصوص همین سانحه . اگر شما توانستید بعد از گذشت چندین ماه از تاریخ وقوع سانحه ، اعلام رسمی از کشوری در خصوص دلایل بروز سانحه بگیرید ؟ جالب اینجاست که حتی زمانی که با فشار سازمانها و ارگانهای دیگر نسبت به تهیه گزارش اقدام می کنند ، بالای گزارش خیلی بزرگ و واضح می نویسند : " محرمانه " . یعنی این گزارش که باید حتماً به اطلاع عموم برسد جزو اسناد طبقه بندی شده اطلاعاتی است و کسی حق انتشار آن را ندارد . من خودم چندین نمونه از این نوع گزارش سانحه فوق سبک را در آرشیو شخصی خودم دارم و اگر خواستید در اختیارتون می گذارم تا باورتان شود که صحت دارد یا خیر . این گزارشها را هم از طریق منابع ثالثی دریافت کرده ام وگرنه مستقیماً کشوری آن را منتشر نکرده .

    - خلاصه mkhoshsafa ی عزیز ، بدجوری دلمون خونه . خداکنه مسئولین به خودشون بیان و رشته فوق سبک را واقعاً جدی بگیرن . به امید اون روز .
    ?????? ???? A-2727 : September 3rd, 2011 ?? ???? 10:29:54
    #32 ارسال شده در تاريخ September 3rd, 2011 در ساعت 10:23:57

  4. The Following 2 Users Say Thank You to A-2727 For This Useful Post:

    B727 (April 20th, 2013), IR Blue SKY (April 19th, 2013)

  5. mehdi2fire ?????? ??
    mehdi2fire
    هوانورد عادی - گروهبان دوم
    August 2010
    TEHRAN
    58
    تعداد تشکر : 1
    Thanked 287 Times in 61 Posts

    ??? ??? پاسخ: سقوط یک فروند هواپیما سبک در مسیر فرودگاه نوشهر / اختصاصی

    اون یکی پرنده رو هم پنجشنبه که تو تنکابن بودم دیدم که داره به سمت نوشهر می ره
    #33 ارسال شده در تاريخ September 3rd, 2011 در ساعت 14:59:33

  6. The Following User Says Thank You to mehdi2fire For This Useful Post:

    B727 (April 20th, 2013)

  7. mkhoshsafa ?????? ??
    mkhoshsafa
    هوانورد عادی - گروهبان سوم
    January 2011
    tehran
    25
    تعداد تشکر : 28
    Thanked 139 Times in 25 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: سقوط یک فروند هواپیما سبک در مسیر فرودگاه نوشهر / اختصاصی

    با تشکر از شما

    amirhesam جان در اینکه توسعه و تقویت فوق سبک در ایران جدی گرفته نمیشه که شکی نیست من با توجه به بضاعت موجود این حرفه در ایران صحبت کردم ضمن اینکه قبول دارم کیفیت اموزش در مدارس مختلف سلیقه ای و متفاوته.اما خوب میشه در بعضی مدارس کیفیت مطلوب را گرفت ضمن اینکه خود دانشجو باید از استادش بخواد و با مطالعات جانبی اطلاعاتشو بالا ببره. وقتی دانشجو حوصله نداره سر کلاس بیاد یا اینکه یه خط در میون میاد حالا استادم این وسط بی انگیزه میشه کسی که عاشق پرواز باشه به زور از استادش اطلاعات میگیره اون نداشت میره سراغ کتب اموزشی البته اینم بگم کتب زیادی من تو ایران در باره اموزش تخصصی فوق سبک ندیدم. متاسفانه این فن و رشته از سوی دوستان و اساتید پروازی صاحب نظر هم زیاد جدی گرفته نشده شنیدم که عزیزانی که در مقاطع بالاتر از فوق سبک اموزش دیده یا میدهند اصلا یک خلبان فوق سبک را قبول ندارند.در صورتی که الفبای پرواز و یک پرواز طبیعی و چشمی با همین یو ال حس میشه.اگر نه با کامپیوتر هم میشه پرواز کرد یا همونils به هر حال باید با شرایط موجود ساخت و برای علاقه مندان یا عاشقان پرواز فعلا شرایط بهتری وجود نداره. ممنون از اظهار نظرتون موفق باشین حالا اون مطالبو اگه زحمتی نیست خوشحال میشم در اختیارم قرار بدین. ایمیل من هم mkhoshsafa@yahoo.com موفق و پیروز باشید
    #34 ارسال شده در تاريخ September 4th, 2011 در ساعت 13:25:23

  8. The Following 3 Users Say Thank You to mkhoshsafa For This Useful Post:

    A-2727 (September 5th, 2011), B727 (April 20th, 2013), PILOTSAEED (September 4th, 2011)

  9. PILOTSAEED ?????? ??
    PILOTSAEED

    هوانورد ارشد - سرهنگ
    January 2010
    OICC/KSH
    1,541
    تعداد تشکر : 4,739
    Thanked 5,375 Times in 1,476 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 3

    ??? ??? پاسخ: سقوط یک فروند هواپیما سبک در مسیر فرودگاه نوشهر / اختصاصی

    دوستان از این سانحه تصویری در دست نیست؟
    #35 ارسال شده در تاريخ September 4th, 2011 در ساعت 18:20:44

  10. The Following User Says Thank You to PILOTSAEED For This Useful Post:

    B727 (April 20th, 2013)

  11. mkhoshsafa ?????? ??
    mkhoshsafa
    هوانورد عادی - گروهبان سوم
    January 2011
    tehran
    25
    تعداد تشکر : 28
    Thanked 139 Times in 25 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: سقوط یک فروند هواپیما سبک در مسیر فرودگاه نوشهر / اختصاصی

    خیر دوست عزیز متاسفانه تا امروز تصویری بدست نیامده
    #36 ارسال شده در تاريخ September 4th, 2011 در ساعت 21:57:46

  12. The Following 2 Users Say Thank You to mkhoshsafa For This Useful Post:

    B727 (April 20th, 2013), PILOTSAEED (September 6th, 2011)

  13. هوانوردان رشت ?????? ??
    هوانوردان رشت
    هوانورد عادی - سرباز یکم
    September 2012
    رشت
    6
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 11 Times in 6 Posts

    ??? ??? پاسخ: سقوط یک فروند هواپیما سبک در مسیر فرودگاه نوشهر / اختصاصی

    يادش بخير كاپيتان خاكباز عزيز.راهنمايي هايشان هميشه درخاطرم ماندگاراست.
    #37 ارسال شده در تاريخ April 19th, 2013 در ساعت 22:09:31

  14. The Following 2 Users Say Thank You to هوانوردان رشت For This Useful Post:

    B727 (April 20th, 2013), pakradm (April 20th, 2013)

???? 4 ?? 4 ???????? 1234

????? ????? ??? ?????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0