برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

???? 2 ?? 2 ???????? 12
????? ?????: ?? 11 ?? 17 ?? 17
dqw
  1. yasini-phantom ?????? ??
    yasini-phantom
    هوانورد فعال-سروان
    July 2012
    تهران
    496
    تعداد تشکر : 821
    Thanked 1,920 Times in 442 Posts

    ??? ??? پاسخ: تفاوت موتورهاي توربوجت و توربوفن

    ??? ??? ????? ???? ???? IRIAF F-14A ????? ??? ??
    از نظر نیرو هوایی ، این موتور ، توربو فن می باشد .
    دليل اين نظرشون چيه وقتي خود سازنده‌ش نوشته توربوجت هست؟
    اولين قانون پرواز، دل كندن از زمين است

    #11 ارسال شده در تاريخ August 27th, 2012 در ساعت 12:16:57

  2. NightVision ?????? ??
    NightVision
    هوانوررد عادي
    October 2009
    - OITT - RW 30R
    1,995
    تعداد تشکر : 2,829
    Thanked 8,067 Times in 1,997 Posts

    ??? ??? پاسخ: تفاوت موتورهاي توربوجت و توربوفن

    ??? ??? ????? ???? ???? yasini-phantom ????? ??? ??
    دليل اين نظرشون چيه وقتي خود سازنده‌ش نوشته توربوجت هست؟
    دلیل اینکه RD-33 رو توربو فن میگن شرایط احتراق و کمپرسینگ هست که نزدیک به توربو فن هست .
    قدرت مکش بالا سیستم های پیچیده کمپرسینگ و احتراق
    این هم یه تصویر از مشخصات این موتور




    ?????? ???? NightVision : August 27th, 2012 ?? ???? 12:26:28
    #12 ارسال شده در تاريخ August 27th, 2012 در ساعت 12:18:42

  3. The Following 8 Users Say Thank You to NightVision For This Useful Post:

    amin_bp (August 28th, 2012), Dream Bird (August 27th, 2012), IRI.AMIR (August 28th, 2012), Mohammad Tomcat (August 28th, 2012), Nima Amini (August 27th, 2012), sajad2k (November 27th, 2014), SKY MAN (August 29th, 2012), yasini-phantom (August 27th, 2012)

  4. NightVision ?????? ??
    NightVision
    هوانوررد عادي
    October 2009
    - OITT - RW 30R
    1,995
    تعداد تشکر : 2,829
    Thanked 8,067 Times in 1,997 Posts

    ??? ??? پاسخ: تفاوت موتورهاي توربوجت و توربوفن

    این هم سیستم احتراق و کمپرسینگ با 26 تیغه که 13 تیغه ثابت هست و 13 تیغه کمپرسور اصلی چرخان که توی مشخصات بالا هم ذکر شده ردیف ها. شخصی که صورتش سمت دوربین هست یکی از سرهنگ های بازنشسته میگ 29 هست( متاسفانه اسمشون در خاطرم نیست ) .
    و کنار ایشون جناب سروان اسدی که در اون لحظه 1 سال به بازنشتگیشون مونده
    و یکی از ماهرترین تکنسین های موتور RD-33 هستند ایشون
    خدا سلامتشون کنه انشاالله

    #13 ارسال شده در تاريخ August 27th, 2012 در ساعت 12:24:13

  5. The Following 7 Users Say Thank You to NightVision For This Useful Post:

    Dream Bird (August 27th, 2012), IRI.AMIR (August 28th, 2012), Mohammad Tomcat (August 28th, 2012), Nima Amini (August 27th, 2012), sajad2k (November 27th, 2014), SKY MAN (August 29th, 2012), yasini-phantom (August 27th, 2012)

  6. IRI.AMIR ?????? ??
    IRI.AMIR

    مدیر تالار مهندسی هوافضا و ..
    May 2010
    آبادان
    734
    تعداد تشکر : 1,966
    Thanked 4,076 Times in 708 Posts

    ??? ??? پاسخ: تفاوت موتورهاي توربوجت و توربوفن

    سلام و روز بخیر خدمت تمامی دوستان
    از بحث خوب و منطقیتون ممنونم
    جا داره که دو نکته رو اینجا خدمت دوستان عرض کنم
    یکی اینکه در محفظه احتراق فقط به سیال انرژی جنبشی و حرارتی داده می شود و بر فشار آن افزوده نمی شود.
    دوم اینکه موتور آر دی 33 یک موتور توربوفن است که متاسفانه در سایت شرکت سازنده به اشتباه توربو جت اعلام شده...این موضوع در سایر منابع معتبر مثل کتابهای سری جینز نیز همانطور که خدمتتان عرض کردم ذکر شده است.
    موتورهای جت چگونه کار می کنند؟
    اگر کوه ها از جای کنده شوند تو ثابت و استوار باش
    دندان ها را بر هم بفشار، کاسه سرت را به
    خدا عاریت بده
    پای بر زمین میخکوب کن، به صفوف پایانی لشکر دشمن بنگر
    از فراوانی دشمن چشم بپوش، و بدان که پیروزی از سوی
    خدای سبحان است
    #14 ارسال شده در تاريخ August 27th, 2012 در ساعت 20:42:56

  7. The Following 8 Users Say Thank You to IRI.AMIR For This Useful Post:

    Dream Bird (August 27th, 2012), IR Blue SKY (August 27th, 2012), IRIAF F-14A (August 28th, 2012), Mohammad Tomcat (August 28th, 2012), Nima Amini (August 27th, 2012), pakradm (August 27th, 2012), sajad2k (November 27th, 2014), SKY MAN (August 29th, 2012)

  8. Dream Bird ?????? ??
    Dream Bird

    مدیر انجمن هواپیماهای غیر نظامی
    September 2008
    آسمان ایران
    1,138
    تعداد تشکر : 16,019
    Thanked 6,540 Times in 1,185 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? پاسخ: تفاوت موتورهاي توربوجت و توربوفن

    ??? ??? ????? ???? ???? NightVision ????? ??? ??
    ا
    حالا که عکس کاملی از این موتور گذاشتین اگر ممکنه در مورد تجیزات و دستگاههایی که روی اون سوار شده است ، لطفا یک کمی توضیح دهید .

    #15 ارسال شده در تاريخ August 27th, 2012 در ساعت 22:29:20

  9. The Following 4 Users Say Thank You to Dream Bird For This Useful Post:

    IR Blue SKY (August 27th, 2012), IRI.AMIR (August 28th, 2012), Nima Amini (August 28th, 2012), sajad2k (November 27th, 2014)

  10. NightVision ?????? ??
    NightVision
    هوانوررد عادي
    October 2009
    - OITT - RW 30R
    1,995
    تعداد تشکر : 2,829
    Thanked 8,067 Times in 1,997 Posts

    ??? ??? پاسخ: تفاوت موتورهاي توربوجت و توربوفن

    ??? ??? ????? ???? ???? Dream Bird ????? ??? ??
    حالا که عکس کاملی از این موتور گذاشتین اگر ممکنه در مورد تجیزات و دستگاههایی که روی اون سوار شده است ، لطفا یک کمی توضیح دهید .
    توضیح جناب سروان اسدی



    نوشته هارو به ترتیب کنار هم بچینید

    هوا که از قسمت ورودی مکش شد سوخت هم از قسمت بالایی کمپرسور به هوای فشرده و سایل و گاز و حالا هرچی که برای پیشران نیازه قاطی و کمپرسینگ میشه و وارد قسمت دوم میشه و شروع زمان دوم یعنی احتراق انجام میشه و در صورت ( تخته گاز ) برنر و شتاب زیاد که تقریبا سوخت رو به شدت نوش جان میکنه.
    ?????? ???? NightVision : August 27th, 2012 ?? ???? 22:46:42
    #16 ارسال شده در تاريخ August 27th, 2012 در ساعت 22:43:20

  11. The Following 6 Users Say Thank You to NightVision For This Useful Post:

    amin_bp (August 28th, 2012), Dream Bird (August 28th, 2012), IR Blue SKY (August 27th, 2012), IRI.AMIR (August 27th, 2012), Nima Amini (August 28th, 2012), sajad2k (November 27th, 2014)

  12. Mohammad Tomcat ?????? ??
    Mohammad Tomcat

    عضو ارشد شورا هوانوردی
    September 2007
    esfahan
    1,115
    تعداد تشکر : 10,394
    Thanked 2,469 Times in 661 Posts

    ??? ??? پاسخ: تفاوت موتورهاي توربوجت و توربوفن

    ??? ??? ????? ???? ???? IRI.AMIR ????? ??? ??
    سلام و روز بخیر خدمت تمامی دوستان
    از بحث خوب و منطقیتون ممنونم
    جا داره که دو نکته رو اینجا خدمت دوستان عرض کنم
    یکی اینکه در محفظه احتراق فقط به سیال انرژی جنبشی و حرارتی داده می شود و بر فشار آن افزوده نمی شود.
    دوم اینکه موتور آر دی 33 یک موتور توربوفن است که متاسفانه در سایت شرکت سازنده به اشتباه توربو جت اعلام شده...این موضوع در سایر منابع معتبر مثل کتابهای سری جینز نیز همانطور که خدمتتان عرض کردم ذکر شده است.
    موتورهای جت چگونه کار می کنند؟
    همون طور که دوست خوبم امیر جان گفتن وظیفه ی محفظه ی احتراق دادن حرارت و گرما به گاز در فشار ثابت است.
    در نمودار زیر میتونید وضعیت فشار و دما را در مراحل مختلف یک موتور توربوفن با نسبت کنارگذر بالا را مشاهده کنید:

    #17 ارسال شده در تاريخ August 28th, 2012 در ساعت 16:15:01

  13. The Following 9 Users Say Thank You to Mohammad Tomcat For This Useful Post:

    Dream Bird (August 28th, 2012), IRI.AMIR (August 28th, 2012), IRIAF F-14A (August 28th, 2012), Nima Amini (August 28th, 2012), pakradm (August 28th, 2012), sajad2k (November 27th, 2014), SKY MAN (August 29th, 2012), yasini-phantom (August 30th, 2012), سجیل (August 28th, 2012)

???? 2 ?? 2 ???????? 12

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0