برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

???? 6 ?? 6 ???????? 123456
????? ?????: ?? 51 ?? 60 ?? 60
dqw
  1. pejmanmhatc ?????? ??
    pejmanmhatc

    مدیر انجمن مراقبت پرواز
    January 2011
    ایران
    181
    تعداد تشکر : 1,417
    Thanked 944 Times in 176 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 3

    ??? ??? پاسخ: سانحه ایرباس 300 ماهان ایر در مشهد + عکس و فیلم - 90/06/12

    متاسفانه سانحه شبیه همین برخورد با پایه هوک چند سال پیش برای توپولوف اتفاق افتاد که در اونجا ماهیت توپولوف را عامل سانحه بیان کردند ، در حالی که اگر می خواستن مساله رو کامل حل کنن باید یه فکری به حال اون پایه هوک کنن که توی shoulder قرار گرفته که . واقعا باید ار مذیران پرسید که چرا تا به حال فکری برای حل مساله نکردن ....
    حالا یه مساله جالبترو هم بگم که چه زود رییس های فرودگاه زود دست وپاشونو گم می کنن!! دقیقا فردای روز این سانحه داشتم سیستم AFTN ( سیستم ارسال و دریافت اطلاعات هست مثل اطلاعات هوا . نوتام و .... ) رو چک می کرددم که دیدم چند تا فرودگاهی که هوک و باریر دارن اطلاعات هوک و باریر و در قالب نوتام به همه جا ارسال کردند!!!!!!!!
    GTA
    ATC Of ZDN
    &
    SYZ
    #51 ارسال شده در تاريخ September 9th, 2011 در ساعت 20:13:54

  2. The Following 13 Users Say Thank You to pejmanmhatc For This Useful Post:

    Ali Pilot (September 10th, 2011), arra (September 9th, 2011), Dream Bird (September 9th, 2011), hooman33 (November 21st, 2011), IR Blue SKY (September 10th, 2011), khademian7449 (February 19th, 2014), Mahan (September 9th, 2011), mahnia66 (September 9th, 2011), Mohammadme (September 9th, 2011), mohammadnt (September 10th, 2011), Persian Tom Cat (September 10th, 2011), PILOTSAEED (September 20th, 2011), reza dezfuli (September 11th, 2011)

  3. mirak_amir ?????? ??
    mirak_amir
    هوانورد نیمه فعال-استوار یکم
    June 2011
    تهران
    67
    تعداد تشکر : 228
    Thanked 255 Times in 67 Posts

    ??? ??? پاسخ: سانحه ایرباس 300 ماهان ایر در مشهد + عکس و فیلم - 90/06/12

    ??? ??? ????? ???? ???? pejmanmhatc ????? ??? ??
    متاسفانه سانحه شبیه همین برخورد با پایه هوک چند سال پیش برای توپولوف اتفاق افتاد که در اونجا ماهیت توپولوف را عامل سانحه بیان کردند ، در حالی که اگر می خواستن مساله رو کامل حل کنن باید یه فکری به حال اون پایه هوک کنن که توی shoulder قرار گرفته که . واقعا باید ار مذیران پرسید که چرا تا به حال فکری برای حل مساله نکردن ....
    حالا یه مساله جالبترو هم بگم که چه زود رییس های فرودگاه زود دست وپاشونو گم می کنن!! دقیقا فردای روز این سانحه داشتم سیستم AFTN ( سیستم ارسال و دریافت اطلاعات هست مثل اطلاعات هوا . نوتام و .... ) رو چک می کرددم که دیدم چند تا فرودگاهی که هوک و باریر دارن اطلاعات هوک و باریر و در قالب نوتام به همه جا ارسال کردند!!!!!!!!
    pejman عزیز به نظر شما که به مسائل کنترلر اشنایی،ایا غفلت کنترلر مشهد هم بوده یا فقط خلبان؟
    ?????? ???? mirak_amir : September 9th, 2011 ?? ???? 21:57:35
    #52 ارسال شده در تاريخ September 9th, 2011 در ساعت 21:37:37

  4. The Following 7 Users Say Thank You to mirak_amir For This Useful Post:

    arra (September 9th, 2011), khademian7449 (February 19th, 2014), Mahan (September 16th, 2011), mahnia66 (September 9th, 2011), mohammadnt (September 10th, 2011), PILOTSAEED (September 20th, 2011), reza dezfuli (September 11th, 2011)

  5. pejmanmhatc ?????? ??
    pejmanmhatc

    مدیر انجمن مراقبت پرواز
    January 2011
    ایران
    181
    تعداد تشکر : 1,417
    Thanked 944 Times in 176 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 3

    ??? ??? پاسخ: سانحه ایرباس 300 ماهان ایر در مشهد + عکس و فیلم - 90/06/12

    ??? ??? ????? ???? ???? mirak_amir ????? ??? ??
    pejman عزیز به نظر شما که به مسائل کنترلر اشنایی،ایا غفلت کنترلر مشهد هم بوده یا فقط خلبان؟
    خواهش می کنم . سعی میکنم با همکارای مشهد ارتباط برقرار کنم و جزییات بیشتری بپرسم تا سوال شما را بتونم جواب بدم .
    GTA
    ATC Of ZDN
    &
    SYZ
    #53 ارسال شده در تاريخ September 10th, 2011 در ساعت 17:34:17

  6. The Following 9 Users Say Thank You to pejmanmhatc For This Useful Post:

    khademian7449 (February 19th, 2014), Mahan (September 16th, 2011), mahnia66 (September 10th, 2011), mirak_amir (September 10th, 2011), Mohammadme (September 11th, 2011), Persian Tom Cat (September 10th, 2011), PILOTSAEED (September 20th, 2011), reza dezfuli (September 11th, 2011), سجیل (September 11th, 2011)

  7. Ehsan_shirazinia ?????? ??
    Ehsan_shirazinia

    كارشناس هوانوردي
    March 2008
    تهران-شیراز
    341
    تعداد تشکر : 140
    Thanked 1,039 Times in 198 Posts

    ??? ??? پاسخ: سانحه ایرباس 300 ماهان ایر در مشهد + عکس و فیلم - 90/06/12

    ??? ??? ????? ???? ???? pejmanmhatc ????? ??? ??
    متاسفانه سانحه شبیه همین برخورد با پایه هوک چند سال پیش برای توپولوف اتفاق افتاد که در اونجا ماهیت توپولوف را عامل سانحه بیان کردند ، در حالی که اگر می خواستن مساله رو کامل حل کنن باید یه فکری به حال اون پایه هوک کنن که توی shoulder قرار گرفته که . واقعا باید ار مذیران پرسید که چرا تا به حال فکری برای حل مساله نکردن ....
    حالا یه مساله جالبترو هم بگم که چه زود رییس های فرودگاه زود دست وپاشونو گم می کنن!! دقیقا فردای روز این سانحه داشتم سیستم AFTN ( سیستم ارسال و دریافت اطلاعات هست مثل اطلاعات هوا . نوتام و .... ) رو چک می کرددم که دیدم چند تا فرودگاهی که هوک و باریر دارن اطلاعات هوک و باریر و در قالب نوتام به همه جا ارسال کردند!!!!!!!!
    طبق قوانین و انکس 14 شانه باند پروازی می باید دارای روسازی و سطح صاف و هموار بوده و توانایی تحمل وزن هواپیما را کاملا داشته باشد. همچنین شانه باند پرواز باید عاری از هرگونه مانع باشد و مراقبت از آن مطابق مراقبت از خود باند است. حتی استریپ باند نیز باید دارای سطحی هموار بوده و و در صورت قرار گیری مانع در قسمت استریپ این مانع باید از مواد شکننده ساخته شود تا در صورت برخورد با هواپیمای منحرف شده شکسته شود و باعث بروز سانحه یا خسارت زیاد نگردد. در ضمن مطابق مندرجات در AIP هیچ گونه هواپیمای پهن پیکر مجاز به گردش 180 درجه ای بروی باند نبوده و فقط می تواند این عملیات را در انتهای باند و در محل turn pad انجام دهد.
    #54 ارسال شده در تاريخ September 15th, 2011 در ساعت 21:35:58

  8. The Following 10 Users Say Thank You to Ehsan_shirazinia For This Useful Post:

    A-2727 (September 24th, 2011), Ali Pilot (September 15th, 2011), arra (September 16th, 2011), khademian7449 (February 19th, 2014), Mahan (September 16th, 2011), Mohammadme (September 16th, 2011), mohammadnt (September 16th, 2011), nikfly (August 14th, 2013), pejmanmhatc (September 16th, 2011), PILOTSAEED (September 20th, 2011)

  9. h2o ?????? ??
    h2o

    هوانورد عادی - گروهبان یکم
    February 2011
    ایران
    70
    تعداد تشکر : 92
    Thanked 241 Times in 54 Posts

    ??? ??? پاسخ: سانحه ایرباس 300 ماهان ایر در مشهد + عکس و فیلم - 90/06/12

    سلام.
    هرچند که 12روزی از این ماجرا گذشته ولی هنوز هیچ چیزی روشن نیست.تواین خبر 20:30 آقای چلندری گفتن که هواپیما رفت انتهای باند و دور زد که بیاد برای پارکینگ هواپیماها.درصورتی که یکی از دوستان و به گفته آقای محسن رضایی هواپیما خواسته زودتر دور بزنه.
    واقعا این همه حرفهای زدو نقیض تا کجای عمر این دنیا میخواد ادامه داشته باشه.
    یکی بیاد به من بگه اگه هواپیما سالم نشسته و تا انتهای باند رفته و اگه اونجا محل دور زدن به سمت پارکینگ برای اینجور هواپیماهاست پس چرا این حادثه اتفاق افتاده اونم تو محلی امن. واگه هواپیما به انتهای باند نرفته چرا آقای چلندری با صراحت تمام به شعور ملت توهین میکنه و اون حرف رو میزنه.
    گذشته از این یکی از دوستان فرمودن که هواپیما در خلاف جهت معمول باند بوده که این خیلی خیلی بحث داره.چطور ممکنه طبق گفته های آقای دبیر کل مجمع تشخیص هواپیما قبل از انتهای باند به سمت تاکسی وی حرکت کرده اونوقت یه هو سر از انتهای باند اون هم در خلاف جهت معمول در آورده؟؟؟؟
    باز هم گذشته از اینها مسئولین تا کی میخوان سر مردم رو با حرف های بچگانه گرم کننو دلداری بدن و همه چی رو عادی و طبیعی نشون بدن. بدنه هواپیما قسمت چرخ جلو آسیب جدی دیده موتور با زمین درگیر شده گیریم که بدنه رو صافو صوف کنن موتورو چیکارش میکنن؟؟؟گیریم یه صفحه بیارن جوشکاری کنن بدنه رو به راه شه چهارتا چکش بزنن مثل صافکاری ماشین ولی قسمت فوق العاده حساس و آسیب پذیری مثل موتور و اجزای ریزو درشت اونو چیکار میکنن؟؟؟
    باز هم دم مردم باشعور ایران گرم که با این همه بی توجهیی که از طرف مسئولین میبینن به شرافت و بزرگی خودشون میبخشنو دوباره فرصت میدن.
    ?????? ???? h2o : September 16th, 2011 ?? ???? 01:12:33
    #55 ارسال شده در تاريخ September 16th, 2011 در ساعت 01:03:41

  10. The Following 8 Users Say Thank You to h2o For This Useful Post:

    ams (September 30th, 2011), khademian7449 (February 19th, 2014), Mahan (September 16th, 2011), mirak_amir (September 16th, 2011), nikfly (August 14th, 2013), pejmanmhatc (September 16th, 2011), Persian Tom Cat (September 16th, 2011), PILOTSAEED (September 20th, 2011)

  11. mirak_amir ?????? ??
    mirak_amir
    هوانورد نیمه فعال-استوار یکم
    June 2011
    تهران
    67
    تعداد تشکر : 228
    Thanked 255 Times in 67 Posts

    ??? ??? پاسخ: سانحه ایرباس 300 ماهان ایر در مشهد + عکس و فیلم - 90/06/12

    ??? ??? ????? ???? ???? h2o ????? ??? ??
    سلام.
    هرچند که 12روزی از این ماجرا گذشته ولی هنوز هیچ چیزی روشن نیست.تواین خبر 20:30 آقای چلندری گفتن که هواپیما رفت انتهای باند و دور زد که بیاد برای پارکینگ هواپیماها.درصورتی که یکی از دوستان و به گفته آقای محسن رضایی هواپیما خواسته زودتر دور بزنه.
    واقعا این همه حرفهای زدو نقیض تا کجای عمر این دنیا میخواد ادامه داشته باشه.
    یکی بیاد به من بگه اگه هواپیما سالم نشسته و تا انتهای باند رفته و اگه اونجا محل دور زدن به سمت پارکینگ برای اینجور هواپیماهاست پس چرا این حادثه اتفاق افتاده اونم تو محلی امن. واگه هواپیما به انتهای باند نرفته چرا آقای چلندری با صراحت تمام به شعور ملت توهین میکنه و اون حرف رو میزنه.
    گذشته از این یکی از دوستان فرمودن که هواپیما در خلاف جهت معمول باند بوده که این خیلی خیلی بحث داره.چطور ممکنه طبق گفته های آقای دبیر کل مجمع تشخیص هواپیما قبل از انتهای باند به سمت تاکسی وی حرکت کرده اونوقت یه هو سر از انتهای باند اون هم در خلاف جهت معمول در آورده؟؟؟؟
    باز هم گذشته از اینها مسئولین تا کی میخوان سر مردم رو با حرف های بچگانه گرم کننو دلداری بدن و همه چی رو عادی و طبیعی نشون بدن. بدنه هواپیما قسمت چرخ جلو آسیب جدی دیده موتور با زمین درگیر شده گیریم که بدنه رو صافو صوف کنن موتورو چیکارش میکنن؟؟؟گیریم یه صفحه بیارن جوشکاری کنن بدنه رو به راه شه چهارتا چکش بزنن مثل صافکاری ماشین ولی قسمت فوق العاده حساس و آسیب پذیری مثل موتور و اجزای ریزو درشت اونو چیکار میکنن؟؟؟
    باز هم دم مردم باشعور ایران گرم که با این همه بی توجهیی که از طرف مسئولین میبینن به شرافت و بزرگی خودشون میبخشنو دوباره فرصت میدن.
    اگر مردم نبخشن کاری میتونن بکنن؟!
    مطمئن باشید استرسی که به مسافرین وارد شده هیچ وقت از ذهنشون پاک نمیشه
    حالا مهماندارانش که بیچاره ها هیچی
    کسی نخواد از تهران تا مشهد زمینی بره باید سوار هواپیما بشه با پاراگلایدر که نمیشه
    جالبش اینجا بود یکی از مسئولین به طعنه گفته بود برای کسی که گفته هواپیما داره منفجر میشده متاسفم یعنی اقای محسن رضایی (ضد و نقیض ماله یه ثانیه اش بود)
    ?????? ???? mirak_amir : September 16th, 2011 ?? ???? 23:25:40
    #56 ارسال شده در تاريخ September 16th, 2011 در ساعت 18:57:46

  12. The Following 6 Users Say Thank You to mirak_amir For This Useful Post:

    ams (September 24th, 2011), h2o (September 16th, 2011), khademian7449 (February 19th, 2014), nikfly (August 14th, 2013), pejmanmhatc (September 16th, 2011), PILOTSAEED (September 20th, 2011)

  13. ams ?????? ??
    ams

    هوانورد عادی - گروهبان یکم
    December 2010
    مشهد
    90
    تعداد تشکر : 842
    Thanked 336 Times in 79 Posts

    ??? ??? پاسخ: سانحه ایرباس 300 ماهان ایر در مشهد + عکس و فیلم - 90/06/12

    هواپیمای خوب و تر و تمیزی بود حیف شد واقعا من 4 بار سوارش شده بودم
    #57 ارسال شده در تاريخ September 24th, 2011 در ساعت 00:15:48

  14. The Following User Says Thank You to ams For This Useful Post:

    khademian7449 (February 19th, 2014)

  15. delta ?????? ??
    delta
    هوانورد نیمه فعال-استوار یکم
    August 2011
    tehraN
    157
    تعداد تشکر : 206
    Thanked 438 Times in 136 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 3

    ??? ??? پاسخ: سانحه ایرباس 300 ماهان ایر در مشهد + عکس و فیلم - 90/06/12

    اخر چی شد ؟؟؟؟؟؟


    یادشون رفت ؟؟//
    **خلبان ها به خدا نزدیک ترند**
    #58 ارسال شده در تاريخ November 17th, 2011 در ساعت 21:38:29

  16. The Following User Says Thank You to delta For This Useful Post:

    khademian7449 (February 19th, 2014)

  17. Ali Pilot ?????? ??
    Ali Pilot

    عضو شورا هوانوردی
    July 2009
    TEHRAN
    5,035
    تعداد تشکر : 11,640
    Thanked 31,849 Times in 5,065 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? پاسخ: سانحه ایرباس 300 ماهان ایر در مشهد + عکس و فیلم - 90/06/12

    چیزی باید می شد؟ هواپیما رفت برای تعمیرات اما احتمال گراند شدنش وجود دارد. کاکپیت کرو نیز تا اطلاع ثانوی ممنوع پرواز شدند.
    #59 ارسال شده در تاريخ November 17th, 2011 در ساعت 22:58:12

  18. The Following 3 Users Say Thank You to Ali Pilot For This Useful Post:

    khademian7449 (February 19th, 2014), mohammadnt (November 18th, 2011), pakradm (January 12th, 2013)

  19. Ali Pilot ?????? ??
    Ali Pilot

    عضو شورا هوانوردی
    July 2009
    TEHRAN
    5,035
    تعداد تشکر : 11,640
    Thanked 31,849 Times in 5,065 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? پاسخ: سانحه ایرباس 300 ماهان ایر در مشهد + عکس و فیلم - 90/06/12

    بالاخره پس از ماه ها این هواپیما به لاین بازگشت.
    #60 ارسال شده در تاريخ January 11th, 2013 در ساعت 23:08:27

  20. The Following 8 Users Say Thank You to Ali Pilot For This Useful Post:

    A-2727 (January 14th, 2013), IR Blue SKY (January 12th, 2013), khademian7449 (February 19th, 2014), mobinall (January 12th, 2013), Mohammadme (January 12th, 2013), nikfly (August 14th, 2013), pakradm (January 12th, 2013), SKY MAN (January 12th, 2013)

???? 6 ?? 6 ???????? 123456

????? ????? ??? ?????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0