ایروسنتر,بزرگترین مرکز هوافضا و هوانوردی ایران
برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است. ادامه مطلب ...

صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 19
dqw
  1. Black Eagle آواتار ها
    Black Eagle
    هوانورد نیمه فعال-استوار یکم
    May 2010
    gonbad
    148
    تعداد تشکر : 166
    تشکر شده : 807 بار در 132 پست

    new_1 فوکر100 هواپیمای پرفروغ



    مقدمه:

    فوکر اف-۱۰۰ هواپیمای جت دوموتوره مسافربر کوچکی است که شرکت فوکر از سال ۱۹۸۳ تا ۱۹۹۷ می‌ساخت. در آغاز این هواپیما توانست بازار هواپیماهای مسافربر کوچک را تسخیر کند اما با ورود بوئینگ ۷۳۷ و ایرباس آ-۳۱۸ و ایرباس آ-۳۱۹ به این بازار نتوانست به رقابت ادامه دهد و از سال ۱۹۹۷ دیگر ساخته نمی‌شود. در مجموع 283فروند از این هواپیما ساخته شد.



    تاریخچه:
    اولین پرواز فوکر 100 در30 نوامبر 1986 انجام شد.سوئیس ایر اولین مشتری این هواپیما بود.
    فوکر 100 که بزرگترین عضو خانواده فوکر محسوب می شود ، یک جت صد نفره است که بر پایه مدل قدیمی تر ، فوکر 28 ، ساخته شده و بدنه ای کشیده تر دارد و بسیار مدرنتر است.

    برنامه ساخت این ایرلاینر همراه با مدل فوکر 50 توربو پراپ در نوامبر سال 1983 ریخته شد. این مدل کابین بزرگتری نسبت به فوکر 28 دارد و تعداد صندلی های آن حداکثر 122 نفر است.

    از دیگر تغییرات ایجاد شده در فوکر 100 نسبت به مدل قبلی ، موتور های Tay ساخت کمپانی رولز رویس ، بال های وسیع تر ، فلایت دک بسیار مدرن تر و طراحی داخلی زیبا تر و تغییرات فنی دیگر در سیستم ها و تجهیزات هواپیما است.

    هواپیمای باربری فوکر 100نیز ساخته شده است و دارای دری کاملا بزرگ از جلو ‘که مخصوص محل بار بود ترانسپورت ‘ همگی به درخواست و پیشنهاد مشتریانVIP ویا JET_100و یا مجمع اجرایی طراحی شدند.این امر خود بنیان گذار ساخت هواپیمای کوچکتر (فوکر 70) شد .
    سقوط فوکر در سال 1996 ‘ تولید ﺁنرا در سالهای ابتدایی متوقف کرد. اما بعد از آن مذاکراتی که انجام گرفت‘موجب شد فرصت برای تولید فوکر 100 و فوکر 70 چند برابرشود. بعد از سقوط فوکر در مارس 1996 ‘ حدود 300 فروند از این هواپیما سفارش داده شد . همچنین زمانی که تولیدﺁن در سالهای ابتدایی متوقف شد‘ 283 فرونداز این هواپیما در حال ساخت و پردازش بود.

    مشخصات:

    اندازه ها :

    فاصله بین دو بال : 28.08 متر
    طول : 35.53 متر
    ارتفاع : 8.50 متر
    حداکثر وزن هنگام تیکاف:43090 kg
    فوکر 100 از موتور رولز رویس مدل Tay - Mk 65015 استفاده می کند.
    طول این موتور 237 سانتیمتر است و قطر فن آن 112.5 سانتیمتر. این موتور نیرویی معادل 15000 پاوند تولید می کند.
    موتور های Tay 650 می توانند با ماکزیمم سوخت ، 107 مسافر را تا مسافت 1710 ناتیکال مایل ( 3167 کیلومتر) حمل کند.
    کابین:


    عملکرد :
    حداکثر سرعت گشت زنی - Cruise : 845 کیلومتر در ساعت ( معادل 456kt )
    قطعات مشترک ساخته شده فوکر:

    ظرفیت :
    کلاس معمولی : 122 نفر


    ایران ایر با داشتن 28 فروند فوکر 100 یکی از بزرگترین اپراتور های این هواپیماست . شرکت آسمان 12 فروند از این هواپیما را در اختیار دارد


    سوانح:

    ۲۰ مرداد ۱۳۸۸: یک فروند هواپیمای فوکر ۱۰۰ در پرواز شماره ۷۲۹ هواپیمایی آسمان در فرودگاه اصفهان دچار سانحه شد. به علت فرود نامناسب عوامل پرواز یکی از چرخ‌ها ترکیده و آتش میگرد. به همین خاطر درهای این هواپیما بسته بوده و در حالی که مسافران داخل بودند ماموران فرودگاه به اطفای حریق مشغول شده بودند. بالاخره پس از خاموش کردن آتش مسافران از هواپیما خارج میشوند.

    ۱۲ دی ۱۳۸۶ (۲ ژانویه ۲۰۰۸): یک فروند هواپیمای فوکر ۱۰۰ شرکت ایران ایر ساعت هنگام برخاستن از باند فرودگاه مهرآباد دچار حادثه شد. این هواپیما که حدود صد مسافر داشت، قرار بود از تهران به مقصد شیراز پرواز کند، اما چرخ‌های هواپیما هنگام برخاستن به علت انحراف از باند فرودگاه کنده شد و بال هواپیما آتش گرفت.

    ۲۵ دی ۱۳۷۶( ۱۵ ژانویه ۱۹۹۸): هواپیمای فوکر ۱۰۰ به دلیل سرعت باد و دلایل نامشخص دیگر بر بستر یک رودخانه خشک در فاصله ۱۰ کیلومتری اصفهان به زمین نشست. این هواپیمای آسیب دیده به دلیل بازسازی پس از آن به استرالیا فرستاده شد و در آن هیچ کس آسیب جدی ندید.
    منبع:http://defense-update.com/
    #1 ارسال شده در تاريخ July 12th, 2010 در ساعت 10:58:03

  2. 15 کاربر مطلب Black Eagle عزیز را پسندیده اند

    Ali Pilot (July 12th, 2010), Amiralikarimi (August 21st, 2010), arcsina (August 21st, 2010), B727 (December 21st, 2012), Djmerikhi (August 21st, 2010), Dream Bird (March 11th, 2012), IRIAF F-14A (April 6th, 2012), mihajlovic (July 12th, 2010), Mohammad Tomcat (December 4th, 2010), Mohammadme (July 12th, 2010), NightVision (August 21st, 2010), orasess (August 21st, 2010), pbh_206 (August 21st, 2010), Real Flight (August 21st, 2010), سجیل (December 5th, 2010)

  3. abasza آواتار ها
    abasza
    هوانورد فعال-سرگرد
    August 2010
    استان اصفهان
    578
    تعداد تشکر : 828
    تشکر شده : 2,298 بار در 538 پست
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    پیش فرض پاسخ : فوکر100 هواپیمای پرفروغ

    خدمت دوستان عرض كنم كه ساخت اين محصول در سال 2010دوباره شروع مي شود البته با تغييرات بسيار بروز
    بودجه آن در هلند تصويب شده است.
    #2 ارسال شده در تاريخ August 21st, 2010 در ساعت 12:24:38

  4. 5 کاربر مطلب abasza عزیز را پسندیده اند

    AIRBUS 321 (November 14th, 2010), B727 (December 21st, 2012), mihajlovic (August 21st, 2010), orasess (August 21st, 2010), Real Flight (August 21st, 2010)

  5. Djmerikhi آواتار ها
    Djmerikhi
    هوانورد نیمه فعال-سروان
    September 2007
    ایران
    367
    تعداد تشکر : 1,295
    تشکر شده : 878 بار در 224 پست

    پیش فرض پاسخ : فوکر100 هواپیمای پرفروغ

    نقل قول نوشته اصلی توسط abasza نمایش پست ها
    خدمت دوستان عرض كنم كه ساخت اين محصول در سال 2010دوباره شروع مي شود البته با تغييرات بسيار بروز
    بودجه آن در هلند تصويب شده است.
    دوست عزيز لطفا منبع خود را اعلام كنيد چون حتي سايت شركت فوكر هم در اين مورد خبري ندارد .
    #3 ارسال شده در تاريخ August 21st, 2010 در ساعت 14:27:27

  6. 3 کاربر مطلب Djmerikhi عزیز را پسندیده اند

    AIRBUS 321 (November 14th, 2010), B727 (December 21st, 2012), orasess (August 21st, 2010)

  7. abasza آواتار ها
    abasza
    هوانورد فعال-سرگرد
    August 2010
    استان اصفهان
    578
    تعداد تشکر : 828
    تشکر شده : 2,298 بار در 538 پست
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    پیش فرض پاسخ : فوکر100 هواپیمای پرفروغ

    دوست عزيز اين محليه كه من مطلبو خوندم
    http://www.airlineempires.org/index....-will-be-back/
    وداخل آن منبع هست
    #4 ارسال شده در تاريخ August 21st, 2010 در ساعت 15:02:40

  8. 4 کاربر مطلب abasza عزیز را پسندیده اند

    B727 (December 21st, 2012), orasess (August 21st, 2010), pbh_206 (August 21st, 2010), Real Flight (August 21st, 2010)

  9. ams آواتار ها
    ams

    هوانورد عادی - گروهبان یکم
    December 2010
    مشهد
    90
    تعداد تشکر : 842
    تشکر شده : 330 بار در 78 پست

    پیش فرض پاسخ: فوکر100 هواپیمای پرفروغ

    ممنون
    #5 ارسال شده در تاريخ December 3rd, 2010 در ساعت 22:09:58

  10. ams آواتار ها
    ams

    هوانورد عادی - گروهبان یکم
    December 2010
    مشهد
    90
    تعداد تشکر : 842
    تشکر شده : 330 بار در 78 پست

    پیش فرض پاسخ: پاسخ : فوکر100 هواپیمای پرفروغ

    هواپیمای خوبیه اما تو شرایط جوی بد تکانهای شدید داره اما موتورهای قابل اطمینانی داره ضمن اینکه 727 هامون خیلی پیره
    #6 ارسال شده در تاريخ December 3rd, 2010 در ساعت 22:14:51

  11. کاربر زیر پست ams عزیز را پسندیده است :

    B727 (December 21st, 2012)

  12. M Michael Watson آواتار ها
    M Michael Watson
    هوانورد نیمه فعال-ستوان سوم
    January 2012
    Tehran
    200
    تعداد تشکر : 346
    تشکر شده : 464 بار در 160 پست

    پیش فرض فوکر100(fokker100)

    فوکر ۱۰۰ (به انگلیسی: Fokker 100) یک هواپیمای مسافربری ساخته شرکت فوکر کشور هلند است. این هواپیما از سال ۱۹۸۸ روانه بازار شد. این هواپیماها از روی مدل قدیمی تر فوکر اف ۲۸ ساخته شدند [۱]. در آغاز این هواپیما توانست بازار هواپیماهای مسافربر کوچک را تسخیر کند اما با ورود بوئینگ ۷۳۷ و ایرباس آ-۳۱۸ و ایرباس آ-۳۱۹ به این بازار نتوانست به رقابت ادامه دهد و از سال ۱۹۹۷ دیگر ساخته نمی‌شود. در مجموع ۲۸۳ فروند از این هواپیما ساخته شد. ایران ایر با داشتن 28 فروند فوکر 100 یکی از بزرگترین اپراتورهای این هواپیماست . شرکت آسمان 12 فروند از این هواپیما را در اختیار دارد هواپیماهای فوکر از جمله هواپیماهای مسافربری هستند که پس از تحریم آمریکا پس خرید برخی انواع دیگر روسی خریداری شدند. در این میان، هواپیمای فوکر صد روزانه در خطوط هوایی ایران بسیار دیده شده و به دلیل هزینه کم و ویژگی های مناسب، در خدمت خطوط هوایی ایران است.
    این هواپیمای مسافربری بزرگترین محصول کارخانه فوکر است که بنا بر اساس نامش نیز دارای صد صندلی برای مسافران است. این هواپیما، تقریباً بر اساس طراحی هواپیماهای دیگر کمپانی فوکر شکل گرفته اما دارای ویژگی های برتر و مدرنیزه شده و همچنین دارای گنجایش و طول بیشتری نیز هست. کارخانه فوکر در سال 1983 اعلام نمود که همزمان با تولید هواپیمای فوکر 50 که یک هواپیمای کم مصرف توربوپراپ است، در حال طراحی هواپیمای مسافربری متوسطی برای خطوط هوایی منطقه ای است. بدنه این هواپیما بر پایه بدنه هواپیمای قدیمی تر فوکر 28 طراحی شده اما تفاوت محسوس آنها در طول بدنه بیشتر هواپیمای نمونه فوکر صد به خوبی هویدا است.
    همچنین از تفاوت های دیگر هواپیمای فوکر صد با نمونه قدیمی تر فوکر 28 می توان به ظرفیت آنان اشاره نمود که در نمونه ی قدیمی تر، حداکثر قابلیت حمل 85 مسافر وجود داشت در حالی که در فوکر صد حداکثر قابلیت حمل 122 نفر مسافر نیز وجود دارد. همچنین هواپیمای فوکر صد از موتورهای مرغوب توربوفن ساخت رولزرویس با کشش حداکثر 13.000 پوند بهره می برد که به آن توانایی های خاصی بخشیده است. این هواپیما همچنین به وسیله سیستم نوین کابین شیشه ای که در آن اطلاعات پروازی که قبلاً بر روی آلات پرواز عقربه ای و آنالوگ نمایش می یافتند، بر روی صفحه های دیجیتالی ال سی دی به شکلی پر نور در شب ها و خوانا نقش می بندند.
    نخستین پرواز این هواپیما به 30 نوامبر 1986 بازگشته و گواهینامه پروازی خود را یک سال بعد دریافت داشت. همچنین اولین مشتری این هواپیما خطوط هوایی سویس ایر بود که تعدادی از این هواپیمای نوین و اقتصادی را در سال 1988 تحویل گرفت. این هواپیما دارای مدل های گوناگونی از جمله مدل QC است که در حقیقت مدل قابل تعویض از مسافربری به باربری به صورت سریع و در کوتاه ترین زمان می باشد. همچنین مدل اکسکیوتیو جت که نمونه ای با امکانات ویژه ی اشرافی مخصوص حمل رهبران کشورهای مختلف است نیز تولید شد. این هواپیما دارای سرعت کروز اقتصادی 845 کیلومتر بر ساعت است که این مقدار در پرواز های دوربرد به منظور کاهش مصرف سوخت به 737 کیلومتر در ساعت کاهش می یابد.



    همچنین وزن خالی این هواپیما با تمام تجهیزات به حدود 28 تن رسیده و دارای حداکثر وزن برخاست 43 تن می باشد. همچنین طول دوسر بال این هواپیمای متوسط حدود 28 متر و طول خود هواپیما تقریباً به 35 متر می رسد. همچنین موتورهای این هواپیما به جای قرار گرفتن در زیر بال ها، برای بهبود ویژگی های آیرودینامیکی مانند کاهش پسا، به قسمت انتها و دم هواپیما انتقال یافته اند که از این لحاظ، این هواپیمای مسافربری را می توان یک هواپیمای هیوی تیل یا دم سنگین نامید. از این هواپیما تعداد 300 فروند به وسیله خطوط هوایی مختلف از جمله چندی از خطوط هوایی ایران مانند خطوط هوایی آسمان، سفارش داده شد که تا سال 1996، یعنی سال منحل شدن شرکت فوکر، تعداد 288 فروند از این هواپیماهای مسافربری تولید و تحویل گردید
    مشخصات

    فوکر ۱۰۰ دارای دو موتور توربوفن در دو سوی انتهای بدنه است.
    • فاصله نوک دو بال: ۲۸٫۱ متر
    • طول: ۳۵٫۵ متر
    • ارتفاع: ۸٫۵ متر
    • ظرفیت مسافر: ۱۰۹ نفر
    • بیشینه سرعت: ۸۱۶ کیلومتر بر ساعت
    • محدوده پرواز: ۱۵۵۰ کیلومترمدل‌ها
      • Fokker 100 مدل استاندارد مسافربری.
      • Fokker 100EJ دارای مخزن سوخت جانبی.بهره برداران




    شرکت ایران ایر دارای ۱۸ فروند هواپیمای فوکر ۱۰۰ است.


    منبع : ویکی پدیا
    ویرایش توسط YASHAR A&P : March 4th, 2012 در ساعت 13:26:21 دلیل: ذکر منبع

    خداوندا دستهایم خالی است ودلم غرق در آرزوها -یا به قدرت بیکرانت دستانم راتوانا گردان یا دلم را ازآرزوهای دست نیافتنی خالی کن...(کوروش کبیر)
    #7 ارسال شده در تاريخ March 3rd, 2012 در ساعت 11:59:30

  13. 9 کاربر مطلب M Michael Watson عزیز را پسندیده اند

    AIR BUS (March 11th, 2012), Dream Bird (March 11th, 2012), HOSJAN78 (March 3rd, 2012), m-z (March 3rd, 2012), mobina sb (March 3rd, 2012), Mohammadme (March 3rd, 2012), omidair (March 11th, 2012), لیلا رستمی (March 3rd, 2012), YASHAR A&P (March 3rd, 2012)

  14. YASHAR A&P آواتار ها
    YASHAR A&P
    هوانورد عادي
    January 2011
    Seville,Spain
    615
    تعداد تشکر : 5,703
    تشکر شده : 3,946 بار در 632 پست

    پیش فرض پاسخ: فوکر100(fokker100)

    با تشکر از شما M Michel Watson عزیز بابت مطلب جامع ومفیدتون در باره این هواپیما

    لازم بذکر هستش که جدای از مزایای این هواپیما ،در بحث نگهداری هرچند مقرون به صرفه هستند ولی جزء پرنده های پر آیتم ایرلاینهای داخلیست و تقریبا" در هر دو سه پرواز چندین آیتم با خود برای فنی هواپیما به ارمغان می آورد .ولی در کل پرنده ای بوده که واقعا" یک مهره کلیدی برای ایرلاینها محسوب میشود بخصوص که بعد از بازنشست شدن 737 های ایران ایر ،این هواپیما ارزشهای خود را بیش از پیش به اثبات رسانده است


    در انتها محبت کنید ومنبع مطلب فوق را ذکر بفرمایید

    با تشکر
    ویرایش توسط YASHAR A&P : March 3rd, 2012 در ساعت 13:13:14


    یک قانونی هست که میگه: تا قبل از اینکه پرواز کنی هر چقدر خواستی بترس، فکر کن، شک کن، دو دل شو، پشیمون شو اما وقتی که پریدی،اگه وسط راه پشیمون شدی، بازی رو باختی.
    #8 ارسال شده در تاريخ March 3rd, 2012 در ساعت 12:24:55

  15. 10 کاربر مطلب YASHAR A&P عزیز را پسندیده اند

    A-2727 (March 11th, 2012), AIR BUS (March 11th, 2012), B727 (December 21st, 2012), Dream Bird (March 11th, 2012), HOSJAN78 (March 3rd, 2012), M Michael Watson (March 3rd, 2012), Mahan (March 3rd, 2012), Mohammadme (March 3rd, 2012), omidair (March 11th, 2012), لیلا رستمی (March 3rd, 2012)

  16. mehran320 آواتار ها
    mehran320
    هوانورد عادی - سرباز یکم
    November 2011
    قم
    13
    تعداد تشکر : 0
    تشکر شده : 49 بار در 10 پست

    پیش فرض پاسخ: فوکر100(fokker100)

    البته این رو هم فراموش نکنیم که جز اولین هواپیماهایی بود که مهندس پرواز از اون حذف شد.وهمچنین جز کم سانحه ترین هواپیما ها محسوب میشود.
    با تشکر.مهران
    #9 ارسال شده در تاريخ March 3rd, 2012 در ساعت 13:43:50

  17. 7 کاربر مطلب mehran320 عزیز را پسندیده اند

    AIR BUS (March 11th, 2012), B727 (December 21st, 2012), Dream Bird (March 11th, 2012), HOSJAN78 (March 3rd, 2012), mona (April 6th, 2012), لیلا رستمی (March 11th, 2012), YASHAR A&P (March 3rd, 2012)

  18. ams آواتار ها
    ams

    هوانورد عادی - گروهبان یکم
    December 2010
    مشهد
    90
    تعداد تشکر : 842
    تشکر شده : 330 بار در 78 پست

    پیش فرض پاسخ: فوکر100(fokker100)

    پرواز های خوبی با این پرنده داشتم و خیلی دوسش دارم کم سروصدا و نرمه
    #10 ارسال شده در تاريخ March 11th, 2012 در ساعت 17:42:14

  19. 5 کاربر مطلب ams عزیز را پسندیده اند

    AIR BUS (March 11th, 2012), B727 (December 21st, 2012), Dream Bird (March 11th, 2012), M Michael Watson (March 11th, 2012), mona (April 6th, 2012)

صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

Designed With Cooperation

Of AEROCENTER