برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

???? 1 ?? 2 12 ??????????
????? ?????: ?? 1 ?? 10 ?? 15
dqw
  1. akbar e&e ?????? ??
    akbar e&e
    هوانورد نیمه فعال-استوار یکم
    May 2010
    THR
    153
    تعداد تشکر : 1,315
    Thanked 1,010 Times in 159 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    Arrow آشنایی با رشته ي اويونيك هواپيما:


    رشته ي اويونيك هواپيما:

    ديباچه: در آسمان تيره شب، چند چراغ كوچك به چشم مي‌خورد. اين چند چراغ به خلبان مي‌گويد كه به باند فرودگاه نزديك شده است و اكنون بايد با حركاتي آكروباتيك، خود را به سطح باند نزديك كند و در حالي كه هواپيما تكان‌هاي شديدي مي‌خورد، چرخ‌هاي جلو و عقب هواپيما را يكي پس از ديگري بر روي باند بنشاند!اين صحنه‌اي است كه همه ما بارها در فيلم‌هاي مستند و سينمايي جنگ جهاني اول و دوم ديده‌ايم. اما هواپيماهاي پيشرفته كنوني از فناوري‌هاي جديد بهره مي‌گيرند و دستگاه‌هاي ناوبري كه در كابين رو به روي خلبان قرار دارد، موقعيت باند فرودگاه را نشان مي‌دهد و مي‌گويد كه آيا هواپيما در راستاي باند است يا به چپ و راست منحرف شده است؟به همين دليل، امروزه يك خلبان ماهر، فردي است كه بيشترين آگاهي و مهارت را در استفاده از آلات دقيق الكترونيكي و كامپيوتري موجود در كابين دارد؛ وسايلي كه ايمني يك پرواز، در گرو سلامتي و دقت عمل آنها است و باز به همين دليل، در سازمان هواپيمايي هر كشوري، نصب، راه‌اندازي، نگهداري و تعمير سيستم‌هاي الكترونيكي و كمك ناوبري موجود در هواپيما از اهميت فوق‌العاده‌اي برخوردار است. وظيفه‌اي كه بر عهده متخصصان اويونيك هواپيما مي‌باشد.در واقع اويونيك، الكترونيك هواپيمايي به معناي تخصصي آن است؛ يعني متخصص اين رشته، اطلاعات لازم را در زمينه دوره‌هاي ils، vor، dme و دوره‌هاي تخصصي ديگر به دست مي‌آورد. براي مثال تعمير و نگهداري سيستم ils كه كمك مي‌كند تا هواپيما، مسير باند را تشخيص داده و بر روي آن بنشيند، در رشته تخصصي اويونيك هواپيما آموزش داده مي‌شود. گفتني است كه دانشجويان اويونيك هواپيما، پس از فارغ‌التحصيلي، براساس مقررات آموزشي دانشكده‌ هواپيمايي كشوري، براي شركت در آزمون و اخذ مدرك بين‌المللي الكترونيك هواپيما، به استاندارد پرواز سازمان هواپيمايي كشوري معرفي مي‌شوند.

    توانايي‌هاي لازم :
    در صنعت هواپيمايي، توانمندي در دروس رياضي و فيزيك بسيار مهم است. همچنين دانشجويان بايد با علاقه و پشتكار بسيار، در اين صنعت فعاليت كنند؛ يعني نبايد واحدهاي آزمايشگاهي و كلاس‌هاي درس را باري به هر جهت پشت‌سر بگذارند و هدفشان گرفتن مدرك كارداني يا كارشناسي باشد. بلكه لازم است با انگيزه و هدف، سركلاس درس حضور داشته باشند تا بتوانند در آينده از تحصيل خود، در سازمان هواپيمايي كشور ياري بگيرند.

    موقعيت شغلي در ايران :
    آيا مي‌دانيد كه 68% حوادث هوايي به هنگام برخاستن و فرود هواپيما رخ مي‌دهد در حالي كه برخاستن و فرود آمدن تنها 6% از عمليات هوايي را تشكيل مي‌دهد.آمار فوق بيانگر آن است كه تخصص‌هاي اويونيك، الكترونيك و مخابرات هواپيمايي، در سازمان هواپيمايي هر كشوري اهميت فوق‌العاده‌اي دارد و جذب نيروي كارآمد و توانمند در زمينه‌هاي ياد شده، يك ضرورت اجتناب‌ناپذير است. سازمان هواپيمايي كشوري ايران نيز براي تأمين نيروي ماهر و توانمند در تخصص‌هاي مورد نياز، هر ساله تعدادي دانشجو در رشته‌هاي تعمير و نگهداري هواپيما، الكترونيك هواپيمايي، اويونيك هواپيما و مخابرات هواپيمايي جذب مي‌كند كه تعداد قابل توجهي از اين دانشجويان، به‌ويژه در رشته‌هاي مراقبت پرواز، الكترونيك هواپيمايي، اويونيك هواپيما و مخابرات هواپيمايي، در صورت داشتن توانايي و دانش لازم، جذب سازمان هواپيمايي كشوري مي‌شوند. نكته بسيار مهم اين است كه بسياري از داوطلبان آزمون سراسري، تصور مي‌كنند كه در صورت پذيرش در رشته‌هاي دانشكده هواپيمايي كشوري از جمله اويونيك هواپيما، الكترونيك هواپيمايي و مخابرات هواپيمايي و فعاليت در سازمان هواپيمايي كشور، از درآمد بالايي برخوردار خواهند بود و از امتيازات بسياري مثل دسترسي به بليت رايگان براي استفاده از خطوط هوايي داخلي و خارجي كشور بهره‌مند مي‌شوند. در حالي كه تنها، ‌شركت‌هاي هواپيمايي، امتيازات ياد شده را دارند و سازمان هواپيمايي كشوري ارتباطي با خطوط هوايي ندارد.
    درس‌هاي اين رشته در طول تحصيل :

    دروس پايه:
    رياضي عمومي، رياضي كاربردي،‌ فيزيك،

    دروس اصلي تخصصي:
    مدار الكتريكي، الكترونيك، مدارهاي منطقي، نقشه‌كشي صنعتي، برنامه‌نويسي كامپيوتر، سيستم‌هاي ارتباطي هواپيما، سيستم‌هاي كمك ناوبري هواپيما، رادار و كاربرد آن در هواپيما ، الكتريك هواپيما، آلات دقيق هواپيما، سيستم‌هاي كنترل اتوماتيك، كارگاه فن‌آوري و روش‌هاي جوشكاري، زبان تخصصي هواپيمايي (بسياري از درس‌هاي اين رشته همراه با آزمايشگاه است).

    گرچه از خاکيم و مشتي خاک زير انداز ماست
    آسمان کوچکترين بازيچه ی پرواز ماست
    گوشواره گوش گردون حلقه ی آواز ماست
    مدعي هرگز نداند مرگ ما آغاز ماست...

    #1 ارسال شده در تاريخ July 14th, 2010 در ساعت 09:26:46

  2. The Following 10 Users Say Thank You to akbar e&e For This Useful Post:

    Azi (July 14th, 2010), Eshghe Parvaz (July 14th, 2010), IRIAF-TFB4 (September 8th, 2012), Mohammadme (July 14th, 2010), mona (August 11th, 2010), Mr.Hoseini (October 21st, 2010), Reza_SS (February 7th, 2011), saadatpour (April 22nd, 2012), shahriargalaxy (August 10th, 2010), SKY MAN (August 12th, 2010)

  3. shahriargalaxy ?????? ??
    shahriargalaxy
    هوانورد عادی - سرباز یکم
    July 2010
    Tehran
    9
    تعداد تشکر : 22
    Thanked 14 Times in 7 Posts

    ??? ??? پاسخ : آشنایی با رشته ي اويونيك هواپيما:

    سلام

    اکبر عزیز خیلی از اطلاعاتی که در اختیار ما گذاشتید ممنونم

    ببخشید من کارشناسی الکترونیک دارم و به صنعت هوانوردی هم خیلی علاقه دارم چند وقته که دارم تحقیق میکنم

    راجع به دوره e&e .

    اگه امکان داره من رو راهنمایی کنید باید سریع تصمیم بگیرم .

    دوست عزیز به نظر شما گذروندن این دوره ارزش 2 سال وقت رو داره ؟

    آیا میشه به کار امیدوار بود ؟

    خواهش میکنم اگه براتون امکان داره من رو راهنمایی کنید .

    هر گفته ای از شما و دوستان میتونه راهنمای خوبی باشه .
    #2 ارسال شده در تاريخ August 10th, 2010 در ساعت 11:03:19

  4. The Following User Says Thank You to shahriargalaxy For This Useful Post:

    akbar e&e (August 10th, 2010)

  5. akbar e&e ?????? ??
    akbar e&e
    هوانورد نیمه فعال-استوار یکم
    May 2010
    THR
    153
    تعداد تشکر : 1,315
    Thanked 1,010 Times in 159 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    Arrow پاسخ : آشنایی با رشته ي اويونيك هواپيما:

    ??? ??? ????? ???? ???? shahriargalaxy ????? ??? ??
    سلام

    اکبر عزیز خیلی از اطلاعاتی که در اختیار ما گذاشتید ممنونم

    ببخشید من کارشناسی الکترونیک دارم و به صنعت هوانوردی هم خیلی علاقه دارم چند وقته که دارم تحقیق میکنم

    راجع به دوره e&e .

    اگه امکان داره من رو راهنمایی کنید باید سریع تصمیم بگیرم .

    دوست عزیز به نظر شما گذروندن این دوره ارزش 2 سال وقت رو داره ؟

    آیا میشه به کار امیدوار بود ؟

    خواهش میکنم اگه براتون امکان داره من رو راهنمایی کنید .

    هر گفته ای از شما و دوستان میتونه راهنمای خوبی باشه .
    سلام shahriargalaxy عزیز هر دوره ای زمان مختص خودشو داره و این دوره دوساله هست
    مثلا دوره دیسپچ 8ماهست
    در مورد کار تحقیقاتی انجام دادم که تا دوسال آینده کارش زیاده خبرایی هم رسیده که شرکت هوایی آتا در حال ساخت شرکت تعمیرات سنگینه (مثل فجر آشیان) که طبیعتا نیروی کار فراوانی میخواد
    گرچه از خاکيم و مشتي خاک زير انداز ماست
    آسمان کوچکترين بازيچه ی پرواز ماست
    گوشواره گوش گردون حلقه ی آواز ماست
    مدعي هرگز نداند مرگ ما آغاز ماست...

    #3 ارسال شده در تاريخ August 10th, 2010 در ساعت 14:12:48

  6. The Following 3 Users Say Thank You to akbar e&e For This Useful Post:

    Mohammadme (November 29th, 2010), pejmanmhatc (April 26th, 2011), shahriargalaxy (August 11th, 2010)

  7. shahriargalaxy ?????? ??
    shahriargalaxy
    هوانورد عادی - سرباز یکم
    July 2010
    Tehran
    9
    تعداد تشکر : 22
    Thanked 14 Times in 7 Posts

    ??? ??? پاسخ : آشنایی با رشته ي اويونيك هواپيما:

    سلام اکبر جان

    خیلی ممنون از راهنماییتون

    اکبر جان تا اونجایی که من فهمیدم بعد از گذروندن دوره باید در امتحان استاندارد پرواز شرکت کنم که شامل

    electric و electronic میشه و اگه بتونم هر دو گواهی رو بگیرم موقعیت کاریم خیلی خوب میشه .

    اکبر جان آیا این امتحان خیلی سخت و عجیبه یا هماهنگ با دروسه ؟

    اکبر جان من به آموزشگاه صفایین فر و دانشگاه صنعت هواپیمیی سر زدم ، هر دو باید به حد نصاب برسند و هزینه

    هر دو میشه 3.800.000 از هر کس تونستم سوال کردم که کدوم رو انتخاب کنم و پاسخ دانشگاه بود با این استدلال

    که امکانات بیشتری داره نظر شما چیه ؟

    برای امتحان استاندارد توانایی زبان باید در چه حدی باشه آیا این دو سال میتونه زبان رو به اون حد برسونه یا خودم

    باید جدا از دوره برای IELTS یا TOEFL اقدام کنم ؟

    من رو ببخشید .

    پیشاپیش از اینکه وقت میگذارید از شما ممنونم .
    #4 ارسال شده در تاريخ August 11th, 2010 در ساعت 09:43:30

  8. The Following 3 Users Say Thank You to shahriargalaxy For This Useful Post:

    akbar e&e (August 11th, 2010), Mohammadme (November 29th, 2010), pejmanmhatc (April 26th, 2011)

  9. akbar e&e ?????? ??
    akbar e&e
    هوانورد نیمه فعال-استوار یکم
    May 2010
    THR
    153
    تعداد تشکر : 1,315
    Thanked 1,010 Times in 159 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ : آشنایی با رشته ي اويونيك هواپيما:

    سلام آقای شهریار
    بله بعد از گذروندن دو سال باید امتحانات استاندارد رو بدید امتحان اول (electric) راحتتره چون کتاباش کمتره ولی امتحان دوم(electronic) چون در فاصله زمانی کمتری برگزار می شه و بالای6 -7 تا کتابه کمی سخته در مورد زبان در دانشگاه صنعت درسها به صورت فارسی تدریس می شه ولی در صفائن فر به صورت انگلیسی درضمن در کنار درس باید به آموزش زبان هم بپردازی
    در مورد آموزشگاهها من چون در صفاین فر هستم نمی تونم اظهار نظر کنم ولی اگر سری به هواپیمای کشوری بزنی میفهمی که درصد قبولی کدوم مجتمع بالا تر
    درسته دانشگاه صنعت از نظر امکانات از صفائن فر سر ولی نوع تدریسش ضعیفه
    ?????? ???? akbar e&e : August 11th, 2010 ?? ???? 13:16:16
    گرچه از خاکيم و مشتي خاک زير انداز ماست
    آسمان کوچکترين بازيچه ی پرواز ماست
    گوشواره گوش گردون حلقه ی آواز ماست
    مدعي هرگز نداند مرگ ما آغاز ماست...

    #5 ارسال شده در تاريخ August 11th, 2010 در ساعت 13:13:47

  10. The Following 3 Users Say Thank You to akbar e&e For This Useful Post:

    Mohammadme (November 29th, 2010), pejmanmhatc (April 26th, 2011), shahriargalaxy (August 11th, 2010)

  11. shahriargalaxy ?????? ??
    shahriargalaxy
    هوانورد عادی - سرباز یکم
    July 2010
    Tehran
    9
    تعداد تشکر : 22
    Thanked 14 Times in 7 Posts

    ??? ??? پاسخ : آشنایی با رشته ي اويونيك هواپيما:

    ممنون اکبر جان لطف کردید

    راستی من میتونم از تطبیق واحد استفاده کنم ؟

    من شنیدم که دانشکاه علمی کاربردی هم این رشته رو داره .

    آیا میدونید دفترچه این دانشگاه هر سال چه موقع میاد ؟

    آیا برای ورود باید امتحان داد ؟

    باز هم پیشاپیش از شما تشکر میکنم دوست عزیز ، آقای اکبر .
    ?????? ???? shahriargalaxy : August 11th, 2010 ?? ???? 22:47:32
    #6 ارسال شده در تاريخ August 11th, 2010 در ساعت 22:15:00

  12. The Following 2 Users Say Thank You to shahriargalaxy For This Useful Post:

    Mohammadme (November 29th, 2010), pejmanmhatc (April 26th, 2011)

  13. akbar e&e ?????? ??
    akbar e&e
    هوانورد نیمه فعال-استوار یکم
    May 2010
    THR
    153
    تعداد تشکر : 1,315
    Thanked 1,010 Times in 159 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ : آشنایی با رشته ي اويونيك هواپيما:

    ??? ??? ????? ???? ???? shahriargalaxy ????? ??? ??
    ممنون اکبر جان لطف کردید

    راستی من میتونم از تطبیق واحد استفاده کنم ؟

    من شنیدم که دانشکاه علمی کاربردی هم این رشته رو داره .

    آیا میدونید دفترچه این دانشگاه هر سال چه موقع میاد ؟

    آیا برای ورود باید امتحان داد ؟

    باز هم پیشاپیش از شما تشکر میکنم دوست عزیز ، آقای اکبر .
    سلام
    در مورد تطبیق باید بگم که میتونید چنین کاری بکنید
    درسهایی مثل برنامه نویسی الکترونیک 1 و2 و.......
    در مورد دانشگاه علمی کاربردی مگه تعطیل نشده فکر نمی کنم دیگه دانشجو بگیره
    گرچه از خاکيم و مشتي خاک زير انداز ماست
    آسمان کوچکترين بازيچه ی پرواز ماست
    گوشواره گوش گردون حلقه ی آواز ماست
    مدعي هرگز نداند مرگ ما آغاز ماست...

    #7 ارسال شده در تاريخ August 12th, 2010 در ساعت 11:55:06

  14. The Following 2 Users Say Thank You to akbar e&e For This Useful Post:

    Mohammadme (November 29th, 2010), shahriargalaxy (August 12th, 2010)

  15. shahriargalaxy ?????? ??
    shahriargalaxy
    هوانورد عادی - سرباز یکم
    July 2010
    Tehran
    9
    تعداد تشکر : 22
    Thanked 14 Times in 7 Posts

    ??? ??? پاسخ : آشنایی با رشته ي اويونيك هواپيما:

    ممنونم آقای اکبر .

    معذرت میخام ، میخواستم بپرسم که شما در آموزشگاه صفاین فر تدریس میکنید یا درس میخونید ؟

    سوال دیگه اینکه ،

    این دوره هم مثل دانشگاهه ؟ یعنی هر ترم واحدهایی رو بر میداریم و باید اونها رو پاس کنیم ؟

    و در صورت پاس کردن همه واحدها به استاندارد پرواز معرفی میشیم .

    پر حرفی من رو ببخشید .

    ممنونم .
    #8 ارسال شده در تاريخ August 12th, 2010 در ساعت 13:02:34

  16. alireza62 ?????? ??
    alireza62
    هوانورد عادی - گروهبان سوم
    August 2009
    تهران
    32
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 77 Times in 27 Posts

    ??? ??? پاسخ : آشنایی با رشته ي اويونيك هواپيما:

    سلام دوستان.حالا که بحث سر رشته اویونیک هست منم یه کمک از دوستای خوبم می خوام.اونم اینکه در رشته فنی پرواز دو گرایش الکترونیک(اویونیک) و مکانیک بال و بدنه داریم،از بین این دو کدوم بهتره هم از لحاظ استخدام وهم راحتی کار و حقوق؟ ممنون میشم کمکم کنید
    #9 ارسال شده در تاريخ August 12th, 2010 در ساعت 13:05:09

  17. shahriargalaxy ?????? ??
    shahriargalaxy
    هوانورد عادی - سرباز یکم
    July 2010
    Tehran
    9
    تعداد تشکر : 22
    Thanked 14 Times in 7 Posts

    ??? ??? پاسخ : آشنایی با رشته ي اويونيك هواپيما:

    آقای علی رضا شرمنده من اطلاعات ندارم ولی آقای اکبر حتما به شما کمک خواهند کرد .

    موفق باشید .
    #10 ارسال شده در تاريخ August 12th, 2010 در ساعت 13:09:28

???? 1 ?? 2 12 ??????????

??????? ?????

  1. ????: 18
    ????? ?????: January 4th, 2012, 10:59:15
  2. آشنایی با هیدرولیک و پنيوماتيك
    ???? javid.jamali ?? ????? مهندسی مکانیک
    ????: 0
    ????? ?????: April 5th, 2010, 04:23:59
  3. ????: 1
    ????? ?????: September 20th, 2009, 23:26:29
  4. يك بالگرد آمريكایی در سيبري روسيه سقوط كرد
    ???? SKY MAN ?? ????? سوانح غیر نظامی
    ????: 0
    ????? ?????: October 21st, 2007, 21:58:01

????? ????? ??? ?????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0