برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 1 ?? 1
dqw
  1. Ali Pilot ?????? ??
    Ali Pilot

    عضو شورا هوانوردی
    July 2009
    TEHRAN
    5,035
    تعداد تشکر : 11,640
    Thanked 31,849 Times in 5,065 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? 7شرط زمين‌گير كردن توپولف‌ها؛ مساله را سياسي نكنيم



    كرماني در گفت‌وگوي تفصيلي با فارس تشريح كرد:
    7 شرط زمين‌گير كردن توپولف‌ها؛ مساله را سياسي نكنيم

    خبرگزاري فارس: رئيس انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرت هوايي با اشاره به لزوم ايجاد بستر‌سازي‌هاي مناسب قبل از خروج توپولف‌ها از ناوگان، گفت: آزادسازي قيمت‌هاي بليت هواپيما و جايگزيني توپولف‌ها با هواپيماهاي غربي مدرن، به نوسازي ناوگان هوايي كشور منجر مي‌شود.



    به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا» موضوع خروج توپولف‌ها از ناوگان هوايي كشور چندي است كه از سوي سازمان هواپيمايي كشوري مطرح و در اين راستا به تمامي ‌شركت‌‌هاي هواپيمايي داخلي ابلاغ شده است كه بايد توپولف‌ را از ناوگان هوايي خود خارج كنند.
    ‌توپولف‌هاي موجود در نا‌وگان هوايي كشور بر دو نوع ملكي و اجاره‌اي است كه طبق ابلاغ سازمان هواپيمايي كشوري، شركت‌هاي هواپيمايي كه در ناوگا‌ن خود داراي توپولف اجار‌ه‌اي بودند چندي پيش تمامي اين هواپيماها را زمين‌گير كرده و از ناوگان خارج ساختند و بقيه ايرلاين‌ها كه داراي توپولف ملكي هستند بايد ظرف دو ماه آينده به تدريج اين هواپيماهاي فرسوده را از ناوگان خود خارج كنند زيرا ديگر اجازه پرواز به اين نوع هواپيماها در كشور داده نمي‌شود‌.
    به گزارش فارس اين در حالي است كه مدير عامل ايران‌اير‌تور هفته گذشته خبر داد كه مهلت خروج توپولف‌ها از ناوگان هوايي شش ماه تمديد شده است‌.
    سيد مهدي صادقي با بيان اين‌كه تا شش ماه آينده بايد به مرور ناوگان ديگري جايگزين توپولوف‌ها شوند، گفته بود: هم اكنون 13 فروند هواپيماي توپولوف در ايران‌اير‌تور پرواز مي‌كنند كه اعتبار جايگزيني آن 180 ميليون دلار برآورد شده اما هنوز اعتباري اختصاص نيافته است كه در حال پي‌گيري تأمين اعتبار و خريد هواپيماهاي جايگزين هستيم.
    صادقي مدعي شده بود طبق مذاكرات انجام شده به توافق رسيده‌اند كه طي پنج تا شش ماه آينده به مرور نسبت به جايگزيني توپولوف با تأمين اعتبارات بانكي اقدام كنند در حالي كه مسئولان سازمان هواپيمايي كشوري تاكنون درباره اين ادعاي صادقي و توافقنامه تمديد شش ماهه خروج توپولف‌ها هيچ موضع‌گيري نداشته‌اند.
    مدير عامل ايران‌اير‌تور گفته بود هواپيماهاي بوئينگ MD يكي از گزينه‌هاي جايگزيني است كه حدود 160 نفر ظرفيت دارد؛ زماني كه قيمت يك ساعت صندلي پرواز در ايران حدود 35 دلار است، اختصاص هواپيماي ايرباس كه حدود 30 ميليون دلار قيمت دارد براي پروازهاي داخلي مقرون به صرفه نيست.
    به گزارش فارس به اعتقاد كارشناسان از آنجا كه بوئينگ MD سال‌هاست كه توليد كارخانه‌اي نمي‌شود و قطعأ به دنبال عدم توليد آن، تهيه قطعات اين مدل هواپيما در آينده ممكن است ناوگان هوايي كشور را با چالش مواجه سازد، بنابراين بهتر است حداقل شركت‌هاي هواپيمايي دولتي كه توان مالي بالاتري نسبت به برخي شركت‌هاي هواپيمايي خصوصي دارند، با اقدامي تخصصي نسبت به جايگزيني توپولف‌هاي خود با هواپيماهاي نوين غربي كه مقبوليت بيشتري در صنعت حمل و نقل هوايي دارند، اقدام كنند.
    اين گزارش حاكيست، وزير راه و ترابري نيز در آخرين اظهارات خود درباره خروج توپولف‌ها از ناوگان هوايي كشو‌ر گفته است: وقتي در اواخر سال گذشته قرار شد توپولف‌ها جايگزين شوند از همان زمان وزارت راه و ترابري اعلام كرد كه تا پايان سال 89 بايد اين كار انجام گيرد.
    بنابر گفته حميد بهبهاني به شركت هواپيمايي ايران‌اير‌تور فرصت داده شده است طي پنج ماه آينده توپولف‌هاي خود را از ناوگان خارج و هواپيماهاي ديگري را جايگزين كند‌.
    اين در حالي است كه سازمان هواپيمايي كشوري تا چندي پيش بر خروج تدريجي توپولف‌ها از ناوگان هوايي كشور تا پايان مرداد‌ماه سال جار‌ي تأكيد كرده بود.
    ‌در اين راستا مدير عامل شركت هواپيمايي كاسپين نيز با بيان اينكه شش‌ ماه مهلت براي خروج توپولف‌هاي ملكي و خريد هواپيماهاي جديد كافي نيست، مدعي شده است "برخلاف گفته مسئولان سازمان هواپيمايي كشوري و وزارت راه و ترابري، جلسات هماهنگي براي خروج هواپيماهاي توپولف بدون حضور نمايندگان شركت كاسپين صورت گرفته است ".‌
    به گزارش فارس اين در حالي است كه هيچ مقام مسئولي در سازمان هواپيمايي كشوري پس از انتشار اين اخبار تا اين لحظه خبر "مهلت شش ماهه به ايرلاين‌ها براي خروج توپولف‌ از ناوگان " را ‌تأييد نكرده‌اند و كماكان پي‌گير خروج توپولف‌ها از ناوگان هوايي كشور و جايگزيني آنها با هواپيماهاي غربي نظير ايرباس هستند كه همين امر نشان دهنده اصرار سازمان هواپيمايي كشوري بر خروج توپولف‌ها است.
    ‌در اين راستا مي‌توان به افزوده شدن تعداد زيادي صندلي پرواز و ورود چندين فروند ايرباس به ناوگان هوايي كشور ظرف يك ماه اخير اشاره كرد.
    ‌بنابراين گزارش قطعأ همگان بر ايمني پايين توپولوف‌ها و پرمصرف و پر سر و صدا بودن آنها اذعان دارند؛ اما نكته حائز اهميت در اين‌باره چگونگي خروج اين توپولف‌ها از ناوگان هوايي كشور و به دنبال آن جايگزني آنها با هواپيماهاي جديد در راستاي جلوگيري از ايجاد چالش در حمل و نقل هوايي كشور است.
    اين امر ما را بر آن داشت تا به سراغ كارشناسان و دست‌اندركاران حمل و نقل هوايي كشور برويم و از آنها در مورد ارزيابي خروج توپولف‌ها و معايب و مزاياي اجراي اين امر و لزوم بستر‌سازي‌ها در اين‌باره جويا شويم.

    محمد‌حسن كرماني رئيس انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرت هوايي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي فارس «توانا» در خصوص ارزيابي برنامه سازمان هواپيمايي كشوري براي خروج توپولف‌ها از ناوگان هوايي كشور و جايگزيني آنها، تصريح كرد: قطعأ تحقق اين هدف به ايمني هر چه بيشتر ناوگان هوايي كشور و اعتماد مردم به صنعت حمل و نقل هوايي منجر مي‌شود.

    * لزوم تخصيص بودجه براي نوسازي ناوگان و ارائه تسهيلات به ايرلاين‌ها قبل از زمين‌گيري توپولف

    وي اظهار داشت: زماني كه اغلب كارشناسان صنعت حمل و نقل هوايي كشور بانگ خروج توپولف‌ از ناوگان سر مي‌دادند، اغلب مسئولان كشور مدعي بودند كه اين هواپيما ايمن و قوي است و اين نوع هواپيما را به هر قيمتي در ناوگان هوايي ايران نگه داشتند.
    كرماني تصريح كرد: مسئولان صنعت هوانوردي ايران قبل از انجام هر عملي در حيطه نوسازي ناوگان، بايد مشخص كنند كه چه ميزان منابع مالي تصويب و در اختيار توسعه صنعت حمل و نقل هوايي ايران قرار گرفته است و پس از آن به دنبال نوسازي و جايگزيني ناوگان باشند.
    رئيس انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرت هوايي ادامه داد: مسئولان و دست‌اندركاران حمل و نقل هوايي كشور بايد با استفاده از متخصصان داخلي ذيصلاح و تخصيص بودجه، با شركت‌هاي هواپيمايي براي خريد و ورود هواپيماهاي نوين به كشور و يا اجاره آنها همكاري كنند.

    * لزوم تعيين هواپيماي جايگزين قبل از زمين‌گيري توپولف‌ها

    كرماني با اشاره به وجود ابهام در جايگزيني توپولف‌هاي فرسوده با هواپيماهاي نوين، تصريح كرد: وزارت راه و ترابري تنها از خروج توپولف‌ از ناوگان مي‌گويد اما هنوز برنامه‌ دقيقي براي جايگزيني آن‌ها بيان نشده است.
    رئيس انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرت هوايي تأكيد كرد: قبل از خروج توپولف‌هاي فرسوده، بايد برنامه‌ريزي جايگزين كردن آنها به طور مدون و تخصصي از سوي وزارت راه و ترابري مشخص شود.
    ‌‌وي در مورد احتمال جايگزيني توپولوف‌ها با برخي هواپيماهاي نه چندان مدرن نظير بوئينگ MD، گفت: در حال حاضر اين نوع هواپيما (بوئينگ MD) ديگر توليد نمي‌شود و هواپيماهاي موجود MD‌ در ناوگان هوايي ايران نيز بسيار فرسوده و شايد غير ايمن است.

    * تدوين راهكار‌هاي مقابله با چالش‌هايي نظير بيكاري و كمبود ناوگان پس از زمين‌گيري توپولف‌ها

    كرماني با تاكيد بر لزوم جايگزيني سريع توپولف‌هاي زمين‌گير با هواپيماهاي در حد نو، اظهار داشت: در موقعيت كنوني كه فصل سفر است، طبيعتأ تعداد متقاضيان استفاده از ناوگان حمل و نقل هوايي بالا است و اين ناوگان جوابگوي اين تعداد مسافر نيست‌.
    رئيس انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرت هوايي ادامه داد: قطعا با خروج توپولف‌ها، حمل و نقل هوايي ايران با چالش‌هايي در جابه‌جايي مسافر مواجه خواهد شد كه مقابله با اين امر نيازمند جايگزيني سريع هواپيماهاي زمين‌گير است.
    ‌وي با اشاره به بروز چالش‌هاي اشتغال به دنبال خروج توپولف‌ها و عدم جايگزيني آنها، تصريح كرد: قطعأ خروج هر يك فروند هواپيما از ناوگان، بايد با برنامه‌ريزي مدون، صحيح، دقيق و اصولي صورت گيرد تا بتوان به دنبال آن بيكاري‌هايي را كه پس از اجراي اين قانون ايجاد مي‌شود، جبران كرد.
    كرماني با تاكيد بر لزوم خروج تدريجي توپولف‌ها و استفاده از كارشناسان و متخصصان داخلي براي برنامه‌ريزي جايگزيني آنها، خاطرنشان كرد: خروج ناگهاني توپولف‌ها از ناوگان و عدم جايگزيني سريع آنها، امنيت شغلي برخي افراد را بر هم مي‌زند بنابراين اجراي اين امر نيازمند برنامه‌ريزي تخصصي است.

    * ورود ايرلاين‌هاي خارجي به عرصه حمل و نقل هوايي ايران قبل از زمين‌گيري توپولف

    رئيس انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرت هوايي خاطرنشان كرد: مسئولان صنعت هوانوردي كشور بايد قبل از اعلام خروج توپولف‌ها از ناوگان ايران، اجازه فعاليت برخي شركت‌هاي هواپيمايي خارجي را در پروازهاي داخلي ايران صادر كنند تا بدين ترتيب ابتدا اين شركت‌ها قسمتي از وظيفه حمل و نقل هوايي مسافري ايران را به دوش بكشند و پس از آن است كه سازمان هواپيمايي مي‌تواند اقدام به زمين‌گيري توپولف‌ها كنند تا بدين ترتيب حمل و نقل مسافر هوايي با خروج نزديك به 25 فروند هواپيما، با چالش مواجه نشود.
    وي با مثبت ارزيابي كردن ورود شركت‌هاي هواپيمايي به عرصه حمل و نقل هوايي ايران، تصريح كرد: قطعأ با فعاليت شركت‌هاي هواپيمايي خارجي در ايران، بهره‌برداري و منفعت‌هاي حاصله به سود دو طرف خواهد بود؛ زماني كه يك ايرلاين خارجي در ايران اقدام به برقراري پرواز كرده و در ازاء آن توجيه مالي مطلوبي دارد، ناوگان هوايي ايران نيز منافعي كسب خواهد كرد كه همان امنيت خاطر مسافران، كاهش بحران و كاهش سوانح هوايي است.

    * بابت هر توپولف زمين‌گير مقادير مشخصي ارز از كشور خارج شده است‌

    رئيس انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرت هوايي‌ با اشاره به لزوم نگرش ملي به توسعه حمل و نقل هوايي كشور، گفت: بايد منافع ملي كشور را نيز در نظر گرفت؛ هر ايرلاين خصوصي و دولتي كه اقدام به اجاره هواپيما و يا خريد آن مي‌كند، بالأخره پول ملي كشور را جهت اجاره بها يا خريد به طرف فروشنده ارايه داده و يا تعهد پرداخت امضاء كرده است؛ پس از زمين‌گيري توپولف‌هاي اجاره‌اي اين هواپيماها بدون استفاده در فرودگاه‌هاي ايران زمين‌گير است در صورتي كه اجاره ‌بهاي يك‌ساله آن قبلأ پرداخت شده است؛ بنابراين لازم است دولت تمهيداتي را در اين‌باره براي شركت‌هاي هواپيمايي متضرر بيانديشد.‌

    * تأكيد بر ماندگاري توپولف در ناوگان هوايي كشور و ورود هواپيماهاي روسي بي‌معني است

    رئيس انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرت هوايي تصريح كرد: در حال حاضر شرايط ويژه تحريم دولت آمريكا بر حمل و نقل هوايي ايران مؤثر است، بنابراين بايد با هزينه بيشتر و ارايه تسهيلات مناسب به شركت‌هاي هواپيمايي خصوصي، زمينه ورود هواپيماهاي نوين به كشور را فراهم كرد.
    كرماني با تأكيد بر لزوم جايگزيني توپولف‌ها تنها با هواپيماي غربي، اظهار داشت: ورود هواپيماهاي شرقي و روسي به كشور هيچ مشكلي از ناوگان هوايي ايران برطرف نمي‌كند و نيز طبق آخرين اظهارات يا‌تا (انجمن بين المللي حمل و نقل هوايي)، اينگونه هواپيماها اجازه پرواز در آسمان اروپا ندارند.
    كرماني ادامه داد: زماني كه كشور توليد‌كننده توپولف در ناوگان هوايي خود از اين نوع هواپيما استفاده نمي‌كند، چانه‌زني بر سر ورود اين نوع هواپيماها به ايران و ماندگاري آن بي‌معني است.

    * لزوم جايگزيني توپولف‌ها با هواپيماهاي غربي به دور از مسائل سياسي

    وي با اشاره به عدم صدور اجازه از سوي كشورهاي اروپايي مبني بر پرواز توپولف در فرودگاه‌هاي اين كشورها، تصريح كرد: نبايد در مقوله ورود هواپيماهاي غربي به كشور، برخي روابط سياسي بين دولت‌ها را دخالت داد.
    رئيس انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرت هوايي با اشاره به اينكه در شرايط ويژه تحريم، ورود هواپيماهاي مدل 2009 و 2010 ميلادي به ناوگان هوايي كشور امكان‌پذير نيست، تصريح كرد: ورود هواپيماهاي با 10 سال سن به ناوگان هوايي كشور با موانع چنداني مواجه نيست و در اين‌باره راهكاري متفاوت براي ورود اين مدل هواپيما‌ها وجود دارد.
    كرماني با اشاره به اينكه حوزه تجارت و اقتصاد، قدرتي به مراتب بيشتر از حوزه سياست دارد، توضيح داد: سياست‌ها تحت‌الشعاع منافع عمل مي‌كنند؛ بنابراين اگر ورود هواپيما براي اجاره دهنده منافع اقتصادي داشته باشد خود متمايل به برقراري روابط است.
    رئيس انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرت هوايي تأكيد كرد: قطعأ مي‌توان با راهكاري متفاوت دور زدن تحريم، هواپيماهاي نوين غربي اجاره‌اي و ملكي را به ناوگان هوايي كشور افزود.

    * آزاد‌سازي قيمت‌ها گامي بلند در راستاي نوسازي ناوگان و ارائه خدمات مطلوب

    وي با تأكيد بر لزوم آزاد‌سازي قيمت بليت هواپيما در راستاي افزايش خدمات حمل و نقل هوايي، اظهار داشت: قطعأ‌ به دنبال واقعي شدن قيمت‌ها، شركت‌هاي خارجي‌ حمل و نقل هوايي تمايل بيشتري به ارايه خدمات در ايران خواهند داشت.
    كرماني با اشاره به پايين بودن قيمت يك ساعت صندلي پرواز در ايران نسبت به ديگر كشور‌ها، تصريح كرد: نرخ‌گذاري بليت هواپيما بايد تابع نوعي منطق بين‌المللي باشد و نمي‌توان با اتخاذ نرخ‌هاي پايين به متضرر شدن شركت‌هاي هواپيمايي كمك كرد.
    وي با تأكيد بر اينكه قطعأ آزاد‌سازي قيمت‌ها به رشد و توسعه حمل و نقل هوايي كشور مي‌انجامد، تصريح كرد: اگر به دنبال برطرف شدن موانع در مسايل تخصصي و فني صنعت حمل و نقل هوايي كشور هستيم بايد حاشيه‌ها را كنار گذاشت و تنها به فكر توسعه بود.
    رئيس انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرت هوايي تأكيد كرد: قطعأ آزاد‌سازي قيمت‌ها گامي بلند در راستاي نوسازي ناوگان هوايي كشور و ارائه خدمات مطلوب به مسافران اين نوع حمل و نقل است.

    * قيمت بليت هواپيما در ايران از همه كشور‌هاي دنيا ارزان‌تر است

    كرماني با اشاره به لزوم استفاده از تجربه‌هاي كشورهاي موفق در امر حمل و نقل هوايي ايران، اظهار داشت: طبقات اجتماعي و دهك‌هاي اقتصادي متقاضيان هر نوع حمل و نقل اعم از زميني،‌ هوايي، ريلي و بندري، مشخص است، زيرا هزينه‌هاي هر نوع حمل و نقل به طور ‌معين تعيين شده است.
    رئيس انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرت هوايي با اشاره به اينكه ضرورت ندارد تمامي اقشار جامعه براي جابه‌جايي از حمل و نقل هوايي استفاده كنند، گفت: در تمامي كشورهاي دنيا قيمت تمام شده بليت هواپيما چندين برابر قيمت تمام شده بليت در ايران است.
    كرماني با تأكيد بر اينكه در هيچ‌جاي دنيا قيمت بليت هواپيما به ارزاني قيمت بليت در ايران نيست، اظهار داشت: با در نظر گرفتن خدماتي كه در سيستم حمل و نقل هوايي ارايه مي‌شود نظير تغذيه، سرعت سفر، امنيت خاطر و از اين قبيل، بايد گفت در ايران قيمت بليت هواپيما در يك مسير مشخص از قيمت بليت اتوبوس ‌كمتر است در صورتي كه هزينه‌هاي يك هواپيما و يك اتوبوس، به هيچ عنوان قابل مقايسه نيست.
    وي با تأكيد بر اينكه آزادسازي قيمت‌ها منجر به استفاده صحيح و منطقي از انواع شقوق حمل و نقل خواهد شد، اضافه كرد: ضرورت ندارد هر فردي كه در اغلب سفر‌هاي خود از اتوبوس يا قطار استفاده مي‌كرده و فعاليت‌هاي روزمره خود را نيز در زمان مناسب انجام مي‌داده است، امروز به راحتي بتواند با هواپيما سفر كند.

    * قيمت كنوني بليت هواپيما در حد هواپيماهاي قديمي و فرسوده است

    كرماني خاطرنشان كرد: پس از آزاد‌سازي قيمت‌ها و انتقال جمعي از مسافران حمل و نقل هوايي به سمت حمل و نقل ريلي يا زميني، اين شقوق حمل و نقل نيز مجبور به نوسازي مي‌شوند و با دريافت قيمت‌هاي بيشتر، اقدام به ارايه خدمات بهتر خواهند كرد.
    رئيس انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرت هوايي خاطرنشان كرد: پس از افزايش استقبال از ناوگان حمل و نقل جاده‌اي به دنبال آزاد‌سازي قيمت‌ بليت هواپيما، ناوگان حمل و نقل جاده‌اي مجبور به نوسازي خواهد شد و ايمني جاده‌ها و خدمات رفاهي در آنها افزايش پيدا مي‌كند.
    كرماني ادامه داد: وقتي كه قيمت يك ساعت صندلي پرواز در ايران مقرون به صرفه باشد، شركت‌هاي هواپيمايي خارجي نيز متمايل به ارايه خدمات در ايران هستند و ايرلاين‌هاي داخلي نيز به افزايش خدمات و نوسازي ناوگان خود اقدام مي‌كنند.
    وي تصريح كرد: زماني كه قيمت بليت هواپيما در ايران در حد هواپيماهاي قديمي و دو ميليون دلاري است، قطعأ هيچ شركت هواپيمايي اقدام به ورود هواپيماهاي نوين 12 ميليون دلاري نمي‌كند، چون هزينه‌ها و درآمدها با هم همخواني ندارد.

    * ايراني لايق بهترين‌ها است

    كرماني با اشاره به اينكه تاريخ و تمدن ايرانيان بسيار بالاتر از ‌كشورهاي اروپايي و مدعي توسعه يافته است، تأكيد كرد:‌ مردم ايران با اين پيشينه تاريخ و فرهنگ بي‌‌بديل، نبايد از حمل و نقل هوايي غيرمطلوبي برخوردار باشند؛ چرا بايد هواپيماهاي فرسوده و از رده خارج برخي كشورها، در ناوگان هوايي ايران فعاليت كنند؟
    رئيس انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرت هوايي با تأكيد بر اينكه ايرانيان داراي منابع كافي، فرهنگ و تمدن نويني هستند، تأكيد كرد: ايراني لايق استفاده از بهترين‌ها است.
    كرماني خاطرنشان كرد: براي برطرف‌ كردن مشكلات حمل و نقل هوايي كشور، متخصصان داخلي فراواني در كشور وجود دارد كه بايد از آنها استفاده كرد.
    رئيس انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرت هوايي تأكيد كرد: در راستاي نوين‌سازي ناوگان هوايي كشور و ايمن‌سازي حمل و نقل هوايي، سازمان هواپيمايي كشوري بايد تعاملات مطلوبي با ايرلاين‌ها خصوصي داشته باشد.

    گفت‌وگو از سعيد مؤذني
    #1 ارسال شده در تاريخ July 18th, 2010 در ساعت 13:49:09

  2. The Following 7 Users Say Thank You to Ali Pilot For This Useful Post:

    akbar e&e (July 18th, 2010), Eshghe Parvaz (July 18th, 2010), IRIS 74 SAHAND (July 18th, 2010), mihajlovic (July 18th, 2010), Mohammadme (July 19th, 2010), orasess (July 18th, 2010), SKY MAN (July 18th, 2010)

????? ????? ??? ?????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0