برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 2 ?? 2
dqw
  1. Hamed zare ?????? ??
    Hamed zare
    هوانورد عادی - گروهبان سوم
    July 2010
    Ardebil
    30
    تعداد تشکر : 85
    Thanked 30 Times in 18 Posts

    Question بررسی حرکات ساده هواپیما

    (قبل از شروع اگر اشکالی داشت لطفا ذکر کنید)
    اصولا اگر هواپیمایی بخواهد بدون انجام پیچها و حرکات پیچیده به موقعیته مناسبی دست یابد ان هم زمان اندک تقریبا غیر ممکن است.حال به بررسی حرکات ساده هواپیما می پردازیم.با استفاده از سکان های عمودی یک هواپیما می تواند سمت چپ یا راست خود دور بزند.که این کار هم بسیار زمان گیر است.به وسیله سکانهای افقی و بالها هواپیما می تواند به جهت های بالا و پایین دور بزند.تقریبا تمام حرکات پیچیده از ترکیب این دو حرکت انجام می شود. اما اگر ما گونه هواپیما طراحی کنیم که بتواند بدون ترکیب دو حرکت بتواند حرکات پیچیده انجام دهد چه می شود.به علت در مشغله بودن نمی توانم بیشتر بنویسم.اما امیدوارم این مطلب جرقه و شروع فکرها و مطالب جدید باشد.
    #1 ارسال شده در تاريخ July 22nd, 2010 در ساعت 13:24:49

  2. The Following 3 Users Say Thank You to Hamed zare For This Useful Post:

    Ali Pilot (July 23rd, 2010), Eshghe Parvaz (July 22nd, 2010), Real Flight (July 22nd, 2010)

  3. aero_a_k ?????? ??
    aero_a_k
    هوانورد عادی - سرباز یکم
    November 2010
    tehran
    9
    تعداد تشکر : 2
    Thanked 3 Times in 3 Posts

    ??? ??? پاسخ: بررسی حرکات ساده هواپیما

    با تشکر از مطالب مقدماتی شما:
    یک نقد که به مطلب شما میشه وارد کرد اینه که هواپیما یک سکان عمودی و یک سکان افقی داره.
    برای اینکه دوستان گرامی بیش از این سر در گم نشن اجازه بدین نیروها و ممان های وارده به هواپیما رو به دو بخش تقسیم کنیم:
    1- نیرو و ممان های طولی (Longitudinal)
    که شامل کلیه نیروها و مامانهایی هستند که در صفحه XZ اثر میکنه:
    a) Lift
    b) Drag
    C) Pitching Moment
    2- نیرو و ممان های عرضی سمتی (Lateral-Directional)
    شامل نیروها و ممانهایی که خارج از صفحه XZ هواپیما اثر میکنند:
    a) Yawing Moment
    b) Rolling Moment
    c) Side Force
    نیروها و ممانهای وارد شده به هواپیما در کلان شامل شش معادله می باشند که هرکدام از ممانها و نیروهای فوق دارای ضرایبی هستند که اعانه سایر پارامترها بر خود و سایر زا نشان می دهند

    که در نهایت وظیفه پایداری نحوه چیدمان مولفه های ممانها به گونه ایست که حول مرکز ثقل گشتاوری به وجود نساسد.
    #2 ارسال شده در تاريخ November 9th, 2010 در ساعت 00:58:08

????? ????? ??? ?????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0