برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 1 ?? 1
dqw
  1. mona ?????? ??
    mona

    هوانورد ارشد- مدير سابق
    September 2009
    Iran
    985
    تعداد تشکر : 13,048
    Thanked 4,746 Times in 981 Posts

    ??? ??? کاهش مصرف سوخت هواپيماها با رنگ نانويي!

    براي کاهش مصرف سوخت در هواپيماها و کشتي‌ها، بايد مقاومت آنها را در برابر جريان کاهش داد.
    اخيراً رنگي ابداع شده که مي‌تواند اين امر را ممکن كند. اين رنگ نه تنها باعث کاهش هزينه‌ها مي‌شود؛ بلکه نشر گاز دي اکسيد کربن را نيز کاهش مي‌دهد.



    محققان آلماني با الهام از ساختار پوست نوعي کوسه که بسيار سريع شنا مي‌کند، توانستند رنگي را بسازند که در برابر جريان آب يا هوا مقاومت بسيار کمي از خود نشان مي‌دهد؛ البته ساخت يک رنگ که بتواند تمام نيازهاي بخش هواپيماسازي را تأمين کند، موضوعي چالش‌برانگيز است، زيرا نوسانات دمايي بالا، 55- تا 70 درجه‌ سانتي‌گراد به‌ همراه سرعت بسيار زياد و تابش UV بالا شرايط کار را بسيار سخت مي‌کند.



    يک گروه تحقيقاتي از مؤسسه‌ مهندسي ساخت فرانهوفر و مؤسسه‌ IFAM در شهر برمن آلمان موفق به ساخت رنگي شدند که مي‌تواند به کاهش مقاومت آيروديناميکي منجر شود و همچنين در بخش هواپيمايي نيز قابل استفاده باشد. فرمولاسيون اين رنگ بسيار پيچيده و هوشمندانه است؛ در آن از نانوذرات براي مقابله با تغييرات دمايي، فشارهاي مکانيکي و تابش UV بهره گرفته شده‌است. اين نانوذرات درون يک ماده‌ي پايه بسيار مقاوم قرار دارد.



    اين رنگ مزاياي بسياري دارد؛ براي مثال مي‌توان آن را روي سطوح بيروني هواپيما کشيد، به‌ طوري که نياز به هيچ پوشش اضافي نباشد. اين رنگ هيچ گونه وزن اضافي را به هواپيما تحميل نمي‌کند و زماني که بخواهند آن را بکنند (در حدود پنج سال بعد) به‌ راحتي و کاملاً از سطح جدا مي‌شود و بدون نياز به هزينه‌ اضافي مي‌توان دوباره روي سطح پوشش را اعمال کرد. از مزيت ديگر اين رنگ آن است که مي‌توان بدون مشکل آن را روي سطوح سه ‌بعدي کشيد.



    قدم بعد آن است که به بررسي چگونگي استفاده از اين رنگ در مقياس صنعتي پرداخت. راه حل پيشنهادي اين گروه استفاده از استنسيل به جاي اعمال مستقيم رنگ است. مشکل اين روش هم اين است که اعمال رنگ در ضخامت بسيار کم روي استنسيل مشکل است.



    با اعمال اين رنگ روي همه‌ي هواپيماها مي‌توان سالانه، به ميزان 4.48 ميليون تن سوخت صرفه‌جويي کرد. کشتي‌هاي بزرگ هم سالانه 2000 تن سوخت صرفه‌جويي مي‌کنند.



    اين موفقيت موجب شد تا اين گروه جايزه‌ Joseph von Fraunhofer Prize را در سال 2010 كسب كنند.
    #1 ارسال شده در تاريخ July 26th, 2010 در ساعت 23:54:16

  2. The Following 5 Users Say Thank You to mona For This Useful Post:

    امیر بهرامی (July 27th, 2010), Eshghe Parvaz (July 27th, 2010), Francis (July 27th, 2010), m.boostani (July 28th, 2010), Mahan (July 27th, 2010)

????? ????? ??? ?????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0