برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 7 ?? 7
dqw
  1. Ehsan_shirazinia ?????? ??
    Ehsan_shirazinia

    كارشناس هوانوردي
    March 2008
    تهران-شیراز
    341
    تعداد تشکر : 140
    Thanked 1,039 Times in 198 Posts

    ??? ??? فرودگاه بین المللی پرنسس جولیانا

    از این به بعد بنا دارم که به مرور زمان نسبت به معرفی فرودگاه های معروف جهان اقدام کنم و بد ندیدم در ابتدا به معرفی فرودگاه معروف پرنسس جولیانا بپردازم .کلیه مطابی که در زیر مشاهده می فرمایید توسط بنده از سایت های مختلف جمع اوری و ترجمه شده است امید است مورد توجه دوستان واقع گردد.







    این فرودگاه که گاها بدان فرودگاه سن مارتین نیز گوییند در ۱۵ کیلومتری شمال غربی Philipsburg واقع و به صورت دولتی اداره می شود. نام این فرودگاه در سال 1944 بعد از اولین سال تاسیس به عنوان فرودگاه غیر نظامی به این دلیل پرنسس جولیانا نام گذاری شده است که در آن سال هواپیمای حامل همسر پادشاه هلند پرنسس جولیانا در این فرودگاه به فرود آمد و به دلیل ورود این مقام سیاسی می باشد.این فرودگاه در سال 1942 بعد از افتتاح با کاربری نظامی مورد استفاده قرار گرفت و بعد از گذشت یک سال در سال 1943 به یک فرودگاه تجاری و غیر نظامی تبدیل شد.
    کد این فرودگاه در یاتا SXMو ایکائو TNCMمی باشد همچمین این فرودگاه دارای یک باند در جهت 28/10 و سطح رویه باند آسفالتی و دارای ارتفاعی برابر با 12 فوت (4 متر) از سطح دریا می باشد.




    در سال 1964فرودگاه پرنسس جولیانا دست خوش تغییر و تحولات شد و در این تغییرات شکل ترمینال و همچنین محل برج مراقبت آن تغییر یافت.البته این امکانات در سال های 1985 و 2001 نیز بازسازی و بروز شدند.




    مسولین و سیاستگذاران این فرودگاه برای افرایش ترافیک مسافری فرودگاه در آینده از سال 1997 طی 3 فاز اجرایی مختلف اقدام به تجهیز،بروز رسانی امکانات ومدرن سازی کردند که در زیر مراحل اجرایی هر فاز توضیح داده شده است.
    #1 ارسال شده در تاريخ August 1st, 2010 در ساعت 02:53:08

  2. The Following 9 Users Say Thank You to Ehsan_shirazinia For This Useful Post:

    ANADOLU (August 2nd, 2010), arashcomet (April 23rd, 2011), Eshghe Parvaz (August 1st, 2010), Mahan (August 1st, 2010), mihajlovic (August 4th, 2010), Mohammad Tomcat (August 2nd, 2010), mona (August 2nd, 2010), SKY MAN (August 1st, 2010), tom cat (August 2nd, 2010)

  3. Ehsan_shirazinia ?????? ??
    Ehsan_shirazinia

    كارشناس هوانوردي
    March 2008
    تهران-شیراز
    341
    تعداد تشکر : 140
    Thanked 1,039 Times in 198 Posts

    ??? ??? پاسخ : فرودگاه بین المللی پرنسس جولیانا

    فاز 1:
    در اجرای فاز اول به جای بهبود تسهیلات موجود و اجرای اقدامات بلند مدت ،برای رسیدن به اهداف در یک پرسه زمانی کوتاه اقدام به ارائه یک برنامه کوتاه مدت شد.در این برنامه اقداماتی برای افزایش سطح سرویس فرودگاه و سایر موضوعات دیگرصورت گرفت که این اقدامات شامل مواردی از قبیل افزایش پهنای(عرض) ، مقاومت و تعمیر روسازی باند پروازی ،افزایش ظرفیت برشی ناکسی وی ها ، ساختن آپرون (توقفگاه) جدید و بهبود وضعیت ترمینال قدیم بود .کلیه مراحل فاز اول اجرایی در سال 2001 به اتمام رسید.

    فاز 2:
    این فاز و مراحل اجزای آن شامل ساخت تسهیلات رادار و ساخت برج مراقبت جدید و همچنین ساخت یک ترمینال جدید و فوق مدرن با مساحت 27000 متر مربع با ظرفیت پذیرش 5/2 میلیون مسافر در سال و همچنین ساخت محوطه امن انتهای باند( (Run way END Safety Area-RESAبه طول 150 متر در انتهای هر دو جهت باند بر اساس قوانین و مقررات ایکائو بود.در این فاز کار ساخت برج مراقبت جدید در مارچ 2004 و ترمینال جدید در اکتبر 2006 سال به اتمام و مورد بهره برداری رسید.



    فاز 3:
    مسولین و سیاستگذاران این فرودگاه تصمیم بر آن گرفتند که در صورتیکه ترافیک مسافری فرودگاه طبق پیش بینی های اولیه افزایش و گسترش یافت اقدام به اجرای فاز سوم مرحله نوین سازی کنند. که مراحل اجرایی این فاز شامل مواردی از قبیل گسترش ساختمان ترمینال جدید ،ساخت سیستم تاکسی وی موازی کامل می شد که این امر با افزایش قیمت جهانی نفت در سال 2003 توام شد و از آنجایی که این بحران اقتصادی جهانی توانست تاثیر شدیدی در کاهش سفرهای هوایی در سرتاسر جهان به دلیل بالا رفتن هزینه ها بگذارد و این بحران تا اوایل سال 2008 توانست تاثیر به سزایی در رشد سفرهای هوایی بگذارد که از سال 1980 صورت گرفته بود و همه این عوامل یعنی کاهش تقاضای سفر های هوایی به منطقه سن مارتین سبب شد که فاز 3 این پروژه هرگز تا به حال اجرایی نشود.
    شایان ذکر است بدلیل شرایط اقلیم منطقه و وجود کوه که از یک طرف این جزیره را احاطه کرده است مرحله تیک آف و ترک فرودگاه توسط هواپیما بدلیل نیاز به گردش به موقع هواپیما برای جلوگیری از برخورد به کوه بسیار مشکل تر و سخت تر از مرحله اپروج(پرواز هواپیما قبل از فرود) هواپیما می باشد که بر فراز آب و دریا انجام می شود. هواپیماهای ورودی مرحله اپروج خود را قبل از رسیدن به باند شماره 10 برفراز ساحل معروف Maho beach با ارتفاع بسیار کم انجام می دهند.اپروج هیجان انگیز هواپیماها در این فرودگاه سبب شده که این فرودگاه در میان سایر فرودگاههای جهان محل بسیار مناسبی برای عکاسان هوایی شود و این سبب شده همه روزه عکس و فیلم های بیشمار و زیبایی از این فرودگاه و هواپیما های فعال در فرودگاه در مجلات و سایت های مختلف رویت کرد.






    با توجه به شرایط سخت این فرودگاه از لحاظ نشست و برخاست هواپیما تا کنون بجز سانحه سال 1970 (سانحه مربوط یه داکوتا)مشکل بزرگ و مهمی اتفاف نیافتاده است. در زیر لینک مربوط به وقایع مهم و سوانح مربوط یه این فرودگاه آمده است.

    لینک سوانح

    در انتهای سال 2008 زاویه انحراف مغناطیسی (جهت)باند فرودگاه از 27/09 تغییر وبه زاویه 28/10 تبدیل شده است.توقفگاه اصلی این فرودگاه دارای 72500 متر مربع مساحت می باشد این در حالیست که توقفگاه شرقی این فرودگاه دارای 5000 متر مربع مساحت دارد و برای خدمات به هواپیماهای باری توقفگاهی به مساحت 7000 متر مربع در این فرودگاه تعبیه و در دسترس قرار داده شده است.



    ترمینال این فرودگاه دارای 4 طبقه به مساحت 27000 متر مربع می باشد که در آن تسهیلاتی از قبیل 42 گیت ورودی ،11 گیت کنترل گذزنامه برای مسافران ورودی و 5 گیت مربوط به مسافران خروجی تعبیه شده.علاوه بر این در ترمینال این فرودگاه تعداد 40 باب فروشگاه ،کافی شاپ ،فست فود موجود می باشد.



    کنترلر های برج مراقبت برای هدایت و نظارت بر ترافیک پروازی منطقه 2 رادار در اختیار دارند.اولین رادار 93 کیلومتر و دومی 460 کیلومتر را تحت پوشش قرار می دهد. همچنین برج مراقبت فرودگاه NM 4 فضای هوایی اطراف فرودگاه را پوشش می دهد.
    این فرودگاه از لحاظ ناوبری به سیستم های VOR/DMEو NDB مجهز می باشد.
    ساعت کار این فرودگاه همه روزه از ساعت 7 صبح تا 9 شب می باشد و از ساعت 9 شب تا 7 صبح برای کنترل آلودگیهای صوتی و آسایش مردم آن منطقه طرح ممنوعیت پرواز اعمال می شود(مانند هیترو لندن).
    در این فرودگاه 29 شرکت هوایی فعالیت و به مقاصد بی شمار بین المللی و داخلی پرواز انجام می دهند.مهمترین شرکتهای هوایی فعال در این فرودگاه ایر کانادا،ایرفرانس،کی ال ام و ... می باشند همچنین در این فرودگاه 4 شرکت هوایی در زمینه خدمات بار (cargo) به مقاصد داخلی و بین المللی فعالیت می کنند.
    لازم به ذکر است این فرودگاه در سال 2009 به 1625964 مسافر خدمات رسانی کرده و تعداد 84521عملیات نشست و برخاست در این محل انجام شده و همچنین 8620 تن کالا از این فرودکاه صادر و وارد شده است.
    #2 ارسال شده در تاريخ August 1st, 2010 در ساعت 02:57:58

  4. The Following 11 Users Say Thank You to Ehsan_shirazinia For This Useful Post:

    Amiralikarimi (August 3rd, 2010), ANADOLU (August 2nd, 2010), arashcomet (April 23rd, 2011), Eshghe Parvaz (August 1st, 2010), hamid39 (August 4th, 2010), Hesam7e7 (August 2nd, 2010), Mahan (August 1st, 2010), modela (August 1st, 2010), Mohammad Tomcat (August 2nd, 2010), mona (August 2nd, 2010), SKY MAN (August 1st, 2010)

  5. Hesam7e7 ?????? ??
    Hesam7e7

    کارشناس هوانوردی
    January 2008
    Tehran
    1,140
    تعداد تشکر : 3,041
    Thanked 4,631 Times in 891 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 5

    ??? ??? پاسخ : فرودگاه بین المللی پرنسس جولیانا

    سوالی که از خدمت شما دوست عزیز دارم راجع به باند نشست و برخاست هست.البته سوال کلی هست نه فقط منوط به این فوردگاه باشه، می خواستم بدونم نوع کفپوش باند به چه صورت باید باشه.
    بتن، آسفالت یا چه چیز دیگری!ایا هماهنگی یا آزمایش خاصی قبل از اینکه کفپوشی صورت بگیره با نوع لاستیکهای هواپیما و سرعت و نوع هواپیماهایی که بعد ها قرار هست در انجا نشست و برخسات کنند صورت میگیره؟
    #3 ارسال شده در تاريخ August 2nd, 2010 در ساعت 14:41:15

  6. The Following 6 Users Say Thank You to Hesam7e7 For This Useful Post:

    Amiralikarimi (August 3rd, 2010), Eshghe Parvaz (August 2nd, 2010), mihajlovic (August 4th, 2010), Mohammad Tomcat (August 2nd, 2010), Real Flight (August 2nd, 2010), SKY MAN (August 2nd, 2010)

  7. ANADOLU ?????? ??
    ANADOLU
    هوانورد ارشد - مدير سابق
    August 2009
    ANKARA- TURKEY
    561
    تعداد تشکر : 2,987
    Thanked 2,113 Times in 519 Posts

    ??? ??? پاسخ : فرودگاه بین المللی پرنسس جولیانا

    ??? ??? ????? ???? ???? hesam7e7 ????? ??? ??
    سوالی که از خدمت شما دوست عزیز دارم راجع به باند نشست و برخاست هست.البته سوال کلی هست نه فقط منوط به این فوردگاه باشه، می خواستم بدونم نوع کفپوش باند به چه صورت باید باشه.
    بتن، آسفالت یا چه چیز دیگری!ایا هماهنگی یا آزمایش خاصی قبل از اینکه کفپوشی صورت بگیره با نوع لاستیکهای هواپیما و سرعت و نوع هواپیماهایی که بعد ها قرار هست در انجا نشست و برخسات کنند صورت میگیره؟
    فکر کنم منظور شما روسازی باند هست.
    روسازی باند به 3 نوع می تونه باشه:
    1- روسازی بتنی (روسازی سخت)
    2- روسازی آسفالتی (روسازی انعطاف پذیر)
    3- روسازی مرکب از بتن و آسفالت

    شرح خلاصه ی اونها به این ترتیب هست.
    1- در روسازی بتنی بر روی بستر زمین لایه زیر اساس و اساس با دانه بندی مناسب و با سنگدانه های مرغوب با ترکم 100% اجرا میشه و از روی آن لایه آخری بتن آرمه اجرا میشه.

    2-در روسازی آسفالتی هم مشابه بتنی هست با این تفواقت که لایه آخری آسفالت هست که در چند لایه پخش و متراکم میشه.

    3-روسازی مرکب ترکیبی از این دو روسازی است یعنی روسازی اول به صورت بتنی همانند مرحله اول که توضیح دادم اجرا میشه سپس از روی بتن مسلح ، یک لایه آسفالت ریخته میشه. این آسفالت هم به خاطر محافظت از بتن در برابر خوردگی هست و هم یک لایه نرمی نسبت به بتن برای فرود هواپیما ایجاد می کنه.

    حال انتخاب نوع روسازی باند به عوامل زیادی بستگی داره:
    1- نوع خاک بستری که قرار است باند در آن اجرا بشه ( از لحاظ مقاومت)
    2- مقاومت خود روسازی در برابر بارهای وارده و همچنین خستگی در برابر بارها (منظور از خستگی استهلاک در برابر دفعات بارگذاری است)
    3- طول باند
    4- مسائل اقتصادی: مثلا در ایران به دلیل ارزان بودن قیر روسازی آسفالتی مقون به صرفه است ولی در کشور های اروپائی به دلیل گران بودن قری روسازی بتنی به صرفه تر است.

    اینا شرایط اولیه و ابتدایی برای انتخاب نوع باند هست البته انتخاب نوع باند خودش داری پیچیدگی و شرایط بخصوصی هست و فکر نکنم توی چند صفحه بشه توضیح داد.

    شما می تونید برای این منظور به این کتاب ها مراجعه کنید:
    Annex-14, Aerodromes, ICAO

    Airport design and opertion , chapter 8, pavement

    Aerodrome design manual , part 3 , pavements
    #4 ارسال شده در تاريخ August 2nd, 2010 در ساعت 15:22:36

  8. The Following 6 Users Say Thank You to ANADOLU For This Useful Post:

    Amiralikarimi (August 3rd, 2010), arashcomet (April 23rd, 2011), Eshghe Parvaz (August 2nd, 2010), Galaxy Man (June 3rd, 2011), Mohammad Tomcat (August 2nd, 2010), SKY MAN (August 2nd, 2010)

  9. Ehsan_shirazinia ?????? ??
    Ehsan_shirazinia

    كارشناس هوانوردي
    March 2008
    تهران-شیراز
    341
    تعداد تشکر : 140
    Thanked 1,039 Times in 198 Posts

    ??? ??? پاسخ : فرودگاه بین المللی پرنسس جولیانا

    ??? ??? ????? ???? ???? hesam7e7 ????? ??? ??
    سوالی که از خدمت شما دوست عزیز دارم راجع به باند نشست و برخاست هست.البته سوال کلی هست نه فقط منوط به این فوردگاه باشه، می خواستم بدونم نوع کفپوش باند به چه صورت باید باشه.
    بتن، آسفالت یا چه چیز دیگری!ایا هماهنگی یا آزمایش خاصی قبل از اینکه کفپوشی صورت بگیره با نوع لاستیکهای هواپیما و سرعت و نوع هواپیماهایی که بعد ها قرار هست در انجا نشست و برخسات کنند صورت میگیره؟
    با سلام خدمت حسام عزیز
    البته دوست عزیز آقا امیر توضیحات کلی در مورد کل و نوع روسازی دادند.ولی نکات زیادی در این باره وجود دارد و خود بحث جامعی و کاملی می باشد و محققین زیادی در این مورد کار کرده و می کنند.اطلاعات تخصصی در مورد نوع روسازی را می توان به طور ریز اگر تمایل دارید(البته مشکل می باشد)در کتاب PAvement analysis and design نوشته پروفسر یانگ از دانشگاه الینویز یا کتاب دیگری از باهمین نام نوشته یودر بخوانید(البته اینها دروس تخصصی رشته راه و ترابری می باشند و هر کدام از این رفرنس ها شامل 3 واحد درسی در مقطع کارشناسی ارشد می شوند)با این حال در اینده با اجازه دوستان شروع به توضیح در حد قابل فهم برای دوستان خواهم کرد .البته این نکته را هم یاداور می شوم روش های طراحی هر نوع روسازی(انعطاف پذیر و صلب) کاملا با هم متفاوت بوده و روش های متقاوتی برای طراحی و رسیدن به عمق و ضخامت مورد نیاز وجود دارد.
    #5 ارسال شده در تاريخ August 2nd, 2010 در ساعت 17:51:28

  10. The Following 5 Users Say Thank You to Ehsan_shirazinia For This Useful Post:

    ANADOLU (August 2nd, 2010), Eshghe Parvaz (August 2nd, 2010), Hesam7e7 (August 4th, 2010), Mohammad Tomcat (August 2nd, 2010), SKY MAN (August 4th, 2010)

  11. Hesam7e7 ?????? ??
    Hesam7e7

    کارشناس هوانوردی
    January 2008
    Tehran
    1,140
    تعداد تشکر : 3,041
    Thanked 4,631 Times in 891 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 5

    ??? ??? پاسخ : فرودگاه بین المللی پرنسس جولیانا

    با تشکر از شما سوال دیگه اینکه اگر از روسازی بتنی استفاده بشه آیا این عمل به صورت سراسری (رادیو جنرال) صورت میگیره با به شکل قالبی و اگر به این صورت هست درزهای مثل انبساط و انقباض هم برای اون در نظر گرفته میشه؟
    #6 ارسال شده در تاريخ August 4th, 2010 در ساعت 14:25:52

  12. The Following 3 Users Say Thank You to Hesam7e7 For This Useful Post:

    ANADOLU (August 4th, 2010), Mohammad Tomcat (August 7th, 2010), SKY MAN (August 4th, 2010)

  13. ANADOLU ?????? ??
    ANADOLU
    هوانورد ارشد - مدير سابق
    August 2009
    ANKARA- TURKEY
    561
    تعداد تشکر : 2,987
    Thanked 2,113 Times in 519 Posts

    ??? ??? پاسخ : فرودگاه بین المللی پرنسس جولیانا

    ??? ??? ????? ???? ???? hesam7e7 ????? ??? ??
    با تشکر از شما سوال دیگه اینکه اگر از روسازی بتنی استفاده بشه آیا این عمل به صورت سراسری (رادیو جنرال) صورت میگیره با به شکل قالبی و اگر به این صورت هست درزهای مثل انبساط و انقباض هم برای اون در نظر گرفته میشه؟
    با اجازه آقای احسان
    به این عکس توجه کنید:


    این روسازی بتنی هست همانطور که درعکس می بینید بتن به صورت سراسری اجرا نشده و به صورت تکه های مربعی منقطع که بین هریک درز وجود دارند اجرا شده که این ها همان درز انبساط هستند.
    ابعاد این قطعات مربعی می تونه از 3 االی 9 متر بسته به ضخامت و نوع بتن مصرفی متفاوت باشه.

    روسازی بتنی راه (جهت عبور خودرو) معمولا به صورت رادیه طراحی میشه در مورد باند فرودگاه مطمئن نیستم ولی فکر کنم به همین شکل خواهد بود. باز اگر استباه گفتم آقا احسان اصلاح کنند.
    #7 ارسال شده در تاريخ August 4th, 2010 در ساعت 15:45:07

  14. The Following 3 Users Say Thank You to ANADOLU For This Useful Post:

    Hesam7e7 (August 5th, 2010), Mohammad Tomcat (August 7th, 2010), SKY MAN (August 4th, 2010)

????? ????? ??? ?????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0