برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 3 ?? 3
dqw
  1. persian_astro ?????? ??
    persian_astro

    هوانورد عادی - گروهبان یکم
    May 2010
    زمین - ایران - شیراز
    67
    تعداد تشکر : 273
    Thanked 338 Times in 65 Posts

    فلش_جدید یه روش ساده واسه ی نصب سروو ها.....

    با سلام خدمت دوستان......

    اول باید یه گلایه ای بکنم از همه ی بچه ها.واقعا کم کارترین بخش سایت همین هواپیمای مدل هستش.

    یعنی واقعا هیچ پیشرفتی نمیکنه این هواپیماهای مدل؟؟؟؟؟؟؟؟

    خوب امروز یه روش ساده واسه نصب سروو موتورها دیدم گفتم بذارم واسه ی تازه کارایی مثل خودم که دارن از صفر شروع میکنن...



    من در ماهنامه صنایع هوایی مطلبی درباره ژیروسکوپ به منظور حفظ تعادل وسائل پرنده هوائی و وسائل نقلیه دریائی بوسیله چرخش زاویه ای حول یک محور و تولید اینرسی خواندم و حالا سوال من این است که اگر ما بر روی بالهای هواپیمای خود دو وزنه را با گیره های قابل کنترل وصل کرده و پس از بلند شدن هواپیما یکی از وزنه ها را رها کنیم مسلما تعادل هواپیما به هم میخورد. به نظر شما در یک هواپیمای مدل این مشکل را چگونه میتوان رفع کرد؟ بهترین مثال یک هواپیمای جنگنده است که پس از پرتاب یک یا چند موشک از روی یک بال دوباره تعادل خود را حفظ میکند و به طرف بال سنگین تر کج نمیشود.










    بطور کل برای نصب سروو روی هواپیمای مدل باید آنرا روی قسمتی از اسکلت و در جای مناسب خود که به نوع طرح بستگی دارد بست. معمولا برای سرووهای aileron روی بال اصلی هواپیما بین دو ریب یا همان سطح مقطع های بریده شده دو اتصال باریک قرار میدهند و بعد سروو را روی این اتصال ها می بندند. مانند آنچه در شکل زیر دیده میشود. برای نصب سروو های elevator و rudder نیز به همین طریق در داخل بدنه قسمتی مناسب را آماده کرده و بعد آنها را به میله های مربوط به گردش متصل میکنیم.
    در حالت کلی هر جسمی با هر خصوصیاتی که دارای وزن باشد، یک یا تعدادی مرکز ثقل دارد که بیشترین تاثیرات نیروی ثقل یا سنگینی در این نقطه است. هر وسیله ی پرنده مانند هواپیما نیز دارای مرکز ثقل است که در هواپیما مرکز ثقل محور چرخش هواپیما و یکی از عوامل موثر برای حفظ تعادل است. هر یک از فرامین حرکتی یک هواپیما از طریق ایجاد چرخش حول مرکز ثقل اجرا میشوند و پایداری و تعادل حرکتی نیز در گرو مرکز ثقل است. در کلیه ی هواپیماهای قابل پرواز و نیز جنگنده ها تعادل حول محور Roll یا محور طولی هواپیما با درستی aileron ها برقرار است. واضح است برای چرخش هواپیما حول این محور وضعیت aileron ها تغییر کرده و هواپیما را به میزانی که مورد نیاز است حول محور طولی میچرخانند. در واقع استدلال چگونگی ایجاد این چرخش به نیروهای آیرودینامیکی برمیگردد. جهت تعادل هواپیما حول محور طولی میزان نیروی برآی یک طرف بال باید با طرف دیگر برابر باشد و در حالت کلی تر میزان نیروی وزن در هر دو بال باید برابر باشد. زیادی برآ را میتوان کمی وزن و کمی آنرا میتوان زیادی وزن در بال ها در نظر گرفت. در کلیه ی هواپیماها هنگامی که تعادل وزن در دو طرف بال ها از طریق انتقال، یا کاهش و یا افزایش وزن به هم میخورد، جهت حفظ تعادل، نیروی برآ را متناسب با مقدار لازمه در یک یا هر دو طرف بال ها از طریق کنترل aileron ها تغییر میدهند. به این معنا که برای حفظ تعادل زمانیکه وزن در یک طرف بال کاهش پیدا میکند aileron در همان طرف به سمت پایین متمایل شده و با تولید برآی بیشتر کمبود وزن را جبران میکند و aileron در طرف دیگر به سمت بالا متمایل شده و نیروی برآی تولیدی را کاهش و در نتیجه نیروی وزن را در آنطرف بال افزایش میدهد و برای حفظ این تعادل aileron ها در همان حالت می مانند. در کلیه ی هواپیماهای پیشرفته مقدار متمایل شدن aileron که باید متناسب با مقدار لازم باشد، از طریق کامپیوتر یا بطور روشنتر توسط یک ریزپردازنده صورت میگیرد که سنسورهای آن هم میتوانند ژیروسکوپ باشند و هم میتوانند آلات ارتفاع سنج دقیقتری باشند. در یک هواپیمای جنگی نیز این طور عمل می شود. موشکهایی که بر روی آنها نصب شده اند از قبل مشخص شده و هواپیما نیز متناسب با آنهاست. در این هواپیماها میزان خاصی از دستور aileron ها متناسب با وزن یک موشک، از قبل مشخص و برنامه ریزی شده و پس از جدا شدن موشک از هواپیما کامپیوتر این مقدار تعیین شده را اجرا میکند تا هواپیما به تعادل برسد.





    در یک هواپیمای مدل میتوان این مشکل را از طریق چند راه حل کرد. یک آنکه میزان وزنه مشخص باشد و با استفاده از یک سرووی مخصوص که قابلیت تنظیم مقدار چرخش و پایداری را دارا بوده و یک کانال جدا برای آن استفاده شود. راه دیگر استفاده از همان سرووی قابل تنظیم و پایدار و استفاده از یک دکمه ی رادیویی در کنترل است که میتوان درحین پرواز به مقدار دلخواه و برای هر وزنی آنرا تنظیم کرد. لازم به ذکر است که در سرووهای معمولی بعد از اجرای یک دستور سروو به حالت قبل باز میگردد. در کل بکارگیری این امر در یک هواپیمای مدل کار نسبتا سختی است و مقدار دو کانال یا بیشتر از رادیوکنترل را اشغال میکند.


    من و تو با هم برای ایران
    No Limit...No Imposibility

    ما اینجا هستیم که تغییری در جهان به وجود آوریم، در غیر این صورت چرا هم اکنون اینجا هستیم؟
    #1 ارسال شده در تاريخ August 15th, 2010 در ساعت 14:44:52

  2. The Following 8 Users Say Thank You to persian_astro For This Useful Post:

    Eshghe Parvaz (August 15th, 2010), ghooti (March 30th, 2011), IR Blue SKY (February 10th, 2012), mona (August 16th, 2010), orasess (August 15th, 2010), rickyasprin (October 28th, 2012), victor711 (September 25th, 2010), پیمان شاهنگیان (August 16th, 2012)

  3. sandbad1945 ?????? ??
    sandbad1945
    هوانورد عادی - سرباز صفر
    January 2012
    شهرك محلاتي
    1
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 0 Times in 0 Posts

    ??? ??? پاسخ: یه روش ساده واسه ی نصب سروو ها.....

    fd
    #2 ارسال شده در تاريخ February 5th, 2012 در ساعت 12:45:55

  4. parsa pilot ?????? ??
    parsa pilot
    اخراج دائم
    February 2012
    تهران
    221
    تعداد تشکر : 120
    Thanked 649 Times in 193 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 3

    ??? ??? پاسخ: یه روش ساده واسه ی نصب سروو ها.....

    ببخشید مثلا شما جواب دادین یا جلب رضایت کرده اید
    #3 ارسال شده در تاريخ February 10th, 2012 در ساعت 17:51:34

  5. The Following User Says Thank You to parsa pilot For This Useful Post:

    SPACE MAN (February 10th, 2012)

????? ????? ??? ?????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0