برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 9 ?? 9
dqw
  1. Mahan ?????? ??
    Mahan

    رئیس سایت
    August 2007
    دبی
    2,716
    تعداد تشکر : 10,099
    Thanked 8,421 Times in 1,306 Posts

    ??? ??? داستان افزایش قیمت بلیت هواپیما به کجا راه پیدا کرد؟

    کاپیتان رضا نخجوانی، رییس سازمان هواپیمایی کشوری با صراحت عنوان کرده بسته سیاستی آزادسازی نرخ‌های حمل و نقل هوایی آماده ارائه به مراجع ذیصلاح است.


    هنوز 12 ساعت از خروج پرواز شماره 773 شرکت هواپیمایی آسمان در فرودگاه تبریز نگذشته بود که معاون وزیر راه و ترابری از کلید خوردن سکانس افزایش قیمت بلست هواپیما خبر داد.

    کاپیتان رضا نخجوانی، رییس سازمان هواپیمایی کشوری با صراحت عنوان کرده بسته سیاستی آزادسازی نرخ‌های حمل و نقل هوایی آماده ارائه به مراجع ذیصلاح است: « بسته سیاستی آزادسازی نرخ‌های حمل و نقل هوایی و بهبود وضعیت اقتصادی این بخش، به منظور مدیریت بهتر هزینه در شرکت‌های هواپیمایی و توجیه مالی مطلوب‌تر و افزایش خدمات ایرلاین‌ها به مسافران، تدوین شده و آماده ارائه به مراجع ذیصلاح است. »

    معاون وزیر راه و ترابری در حالی به این شکل و در گفت و گو با فارس از افزایش قیمت بلیت هواپیما خبر داده است که در نخستین روز شهریور سال جاری حمید بهبهانی، وزیر راه و ترابری با قاطعیت عنوان کرد قیمت بلیت هواپیما افزایش پیدا خواهد کرد و این موضوع را خواسته شرکت های هواپیمایی دانست: « افزایش قیمت بلیت هواپیما خواسته شرکت‌های هواپیمایی و وزارت راه و ترابری است. »

    وزیر پر طرفدار کابینه دهم که می توان لقب « آقای خاص » را نیز برای تعریف او وام گرفت، استدلال خود در رابطه با افزایش قیمت بلیت هواپیما را به هدفمند کردن یارانه ها گره زد تا بر این اساس پس از 555 روز از گذشت آخرین سناریوی افزایش قیمت بلیت هواپیما این داستان بار دیگر تکرار شود: « در حال حاضر بدون درنظر گرفتن اجرای قانون آزاد‌سازی قیمت‌ها، قیمت بلیت هواپیما در ایران بسیار پایین است؛ اما قطعاً پس از اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها و آزاد‌شدن قیمت سوخت، قیمت‌های بلیت هواپیما نیز افزایش می‌یابد. »

    آخرین باری که سناریوی افزایش قیمت بلیت هواپیما در ایران به مرحله اجرا در آمده است به 555 روز پیش باز می گردد. 23 امین روز دی سال 1387 مجوز افزایش 15 درصدی بهای بلیط هواپیما در سفرهای داخلی به شرکتهای هواپیمائی ابلاغ شد. درست یک روز پس از آنکه رییس سابق سازمان هواپیمایی کشور ندای تعدیل قیمت بلیت هواپیما با توجیه کارشناسی برای آن سر داد سازمان تحت نظارت وی مجوز افزایش 15درصدی قیمت بلیط پروازهای داخلی را به شرکتهای هواپیمایی ابلاغ کرد.

    در حال حاضر نیز سناریوی افزایش قیمت بلیت هواپیما بار دیگر تکرار خواهد شد تا بر اساس آن شرکت های هواپیمایی بتوانند خدمات بهتری به مسافران خود ارائه کنند. موضوعی که اکثریت قریب به اتفاق مدیران شرکت های هواپیمایی به آن تاکید دارند و داستان چندان تازه ای به شمار نمی آید. هنوز بحث هدفمند کردن یارانه ها از سوی محمود احمدی نژاد به صورت رسمی اعلام نشده بود که حمید عرب نژاد، مدیر عامل شرکت هواپیمایی ماهان نیز به عنوان بزرگترین شرکت هواپیمایی بخش خصوصی افزایش قیمت بلیت هواپیما را تنها چاره برای دولت نهم عنوان کرد: " به طور جدی از دولت در خواست می کنیم که یارانه ها را حذف کند. به خطوط هوایی هیچ گونه یارانه پرداخت نکند و اجازه بدهد شرکت ها قیمت تمام شده خود را از مردم بگیرند. از مردم هم تقاضا دارم اگر دولت چنین اقدامی کرد حمایت کنند. »

    موضوعی که در توجیه افزایش قیمت بلیت هواپیما توسط معاون وزیر راه و ترابری هم مشاهده می شود: « پیاده کردن قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها و آزادسازی قیمت‌ها، زمینه‌ساز ایجاد فضای رقابتی بین شرکت‌های هواپیمایی خواهد شد؛ به همین منظور آنچه به صورت اضطراری مورد توجه سازمان هواپیمایی کشوری ا‌ست، مسائل اقتصادی این بخش است. »

    کاپیتان نخجوانی همچنین بسته آزاد سازی نرخ های حمل و نقل هوایی را در راستای بهبود وضعیت اقتصادی این بخش عنوان کرده است: « بسته سیاستی آزادسازی نرخ‌های حمل و نقل هوایی و بهبود وضعیت اقتصادی این بخش حمل و نقل، به منظور مدیریت بهتر هزینه در شرکت‌های هواپیمایی و توجیه مالی مطلوب‌تر و افزایش خدمات ایرلاین‌ها به مسافران، تدوین و پیشنهاد شده است. »

    رییس سازمان هواپیمایی کشوری که در اواخر سال گذشته به دلیل جدال با رییس شرکت هواپیمایی تابان چهره ای خبر ساز شده بود اعتقاد دارد وظیفه سازمان تحت نظارت وی پس از آزاد سازی قیمت بلیت هواپیما اعمال نظارت هال لازم است: « در این میان سازمان هواپیمایی کشوری وظیفه دارد با در نظر گرفتن مصالح عمومی از طریق اعمال نظارت‌های لازم، ضمن تأمین منافع و حقوق مسافران و مشتریان، بهبود فضای کسب و کار و کاهش خطر‌پذیری اقتصادی شرکت‌های هواپیمایی، از ایجاد انحصار، رقابت‌های مضر و وقوع مخاطرات در این صنعت جلوگیری کند.

    رییس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین باراز امیدواری کرده است با تصویب بسته تدوین بسته سیاستی آزادسازی نرخ‌ها زمینه رونق اقتصادی حمل و نقل هوایی فراهم شود: « امید است با تصویب بسته سیاستی در مراجع ذیصلاح (شورای عالی هوانوردی و هیئت وزیران)، زمینه رونق اقتصادی حمل و نقل هوایی و ارتقای کمی و کیفی و ایمنی صنعت هوانوردی فراهم ‌شود. »

    منبع : خبرانلاین
    ?????? ???? Amiralikarimi : September 14th, 2010 ?? ???? 20:02:31
    #1 ارسال شده در تاريخ August 28th, 2010 در ساعت 00:57:09

  2. The Following 6 Users Say Thank You to Mahan For This Useful Post:

    Amiralikarimi (September 5th, 2010), Eshghe Parvaz (August 30th, 2010), Mohammad Tomcat (September 7th, 2010), Real Flight (August 28th, 2010), reza dezfuli (September 18th, 2010), داوديان (August 28th, 2010)

  3. Amiralikarimi ?????? ??
    Amiralikarimi
    هوانورد ارشد-سرهنگ دوم
    November 2008
    TEHRAN
    645
    تعداد تشکر : 4,164
    Thanked 2,936 Times in 630 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ : سکانس افزایش قیمت بلیت هواپیما کلید خورد

    ارایه بسته قیمتی بلیت هواپیما: افزایش قیمت منتظر رای شورای عالی هوانوردی
    تین نیوز: بسته سیاستی آزادسازی نرخ‌های حمل‌ونقل هوایی و بهبود وضعیت اقتصادی این بخش به منظور مدیریت بهتر هزینه در شرکت‌های هواپیمایی و توجیه مالی مطلوب‌تر و افزایش خدمات ایرلاین‌ها به مسافران تدوین شده و آماده ارایه به مراجع ذی‌صلاح است.
    رضا نخجوانی با بیان اینکه صنعت هوانوردی کشور ضمن توجه به بازار تقاضا، عرضه خود را تنظیم خواهد کرد، اظهار داشت: مهم‌ترین گام در راستای افزایش توان رقابتی شرکت‌های هواپیمایی آزادسازی قیمت‌هاست.رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در این راستا سازمان هواپیمایی کشوری نیازهای خود را به صورت بسته‌ای سیاستی ارایه داده که محور آن آزادسازی اقتصادی است تا به این ترتیب صنعت هوایی کشور بتواند در شرایط تحریم از عهده هزینه‌های خود برآمده و زمینه‌های ارتقای خدمات بیشتر و بهتر را فراهم کند.رییس سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: امید است با تصویب بسته سیاستی در مراجع ذی‌صلاح (شورای‌عالی هوانوردی و هیات وزیران)، زمینه رونق اقتصادی حمل‌ونقل هوایی و ارتقای کمی و کیفی و ایمنی صنعت هوانوردی فراهم ‌شود.

    هنوز فرودگاه‌ها اقتصادی ‌نیستند
    رییس هیات‌مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور با اعلام اینکه معاونت راهبردی ریاست‌جمهوری هنوز مصوبه ساخت فرودگاه‌های جدید را به این شرکت ابلاغ نکرده است، گفت که فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد و امام خمینی‌(ره‌) فقط می‌توانند هزینه‌های جاری خود را تامین کنند و فرودگاه‌های شیراز و اصفهان نیز هنوز اقتصادی نشده‌اند.
    محسن اسماعیلی درباره ساخت پنج فرودگاه جدید در شهرستان‌های بروجرد، سقز، آباده، تربت حیدریه و ماکو به ایسنا گفت:‌ملاک ساخت این فرودگاه‌ها مصوبه کمیسیون ماده 32 معاونت راهبردی ریاست‌جمهوری است که تاکنون این کمیسیون مصوبه‌ای به شرکت فرودگاه‌های کشور ابلاغ نکرده و نمی‌توان گفت ساخت آنها مصوب شده یا اعتباری دریافت کرده‌اند.به گفته وی، دو میلیارد تومان برای احداث فرودگاه سقز از منابع عمومی دولت در سال 1388 اختصاص داده شده است. همچنین مطالعات ساخت فرودگاه‌های تربت حیدریه، آباده و ماکو نیز در حال تکمیل است و در سال‌جاری مصوبه کمیسیون ماده 32 را نیز برای ساخت دریافت خواهند کرد.


    منبع:http://www.tinn.ir
    #2 ارسال شده در تاريخ August 28th, 2010 در ساعت 20:08:03

  4. The Following 4 Users Say Thank You to Amiralikarimi For This Useful Post:

    Eshghe Parvaz (August 30th, 2010), Mohammad Tomcat (September 7th, 2010), Real Flight (August 28th, 2010), reza dezfuli (September 18th, 2010)

  5. Amiralikarimi ?????? ??
    Amiralikarimi
    هوانورد ارشد-سرهنگ دوم
    November 2008
    TEHRAN
    645
    تعداد تشکر : 4,164
    Thanked 2,936 Times in 630 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ : سکانس افزایش قیمت بلیت هواپیما کلید خورد

    تین نیوز: اخیرا دست‌اندرکاران بخش حمل‌ونقل هوایی کشور از افزایش نرخ بلیت هواپیما با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها خبر داده‌اند؛در این زمینه با حسین خانلری، رئیس سابق سازمان هواپیمایی کشوری گفت‌وگو کرده‌ایم.

    دیدگاه‌های اخیر مطرح شده در زمینه علل و پیامدهای افزایش نرخ بلیت هواپیما را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
    این انتظار وجود دارد که آزاد‌سازی‌ قیمت‌ها در صنعت هوانوردی موجب افزایش کیفیت و بهبود سرویس‌دهی و خدمات مناسب‌تر به مردم شود. باید ارتباط ظریف بین آزا‌د‌سازی‌ نرخ بلیت هواپیما و افزایش خدمات‌دهی تبیین و مشخص شود. این در حالی است که به‌نظر می‌رسد در اجرای قانون هدفمند‌کردن یارانه‌ها باید موضوع ایمنی و سلامت پروازها در اولویت نخست قرار گرفته و آزاد‌سازی نرخ بلیت هواپیما و افزایش قیمت‌ها نیز با این هدف دنبال شده و در نهایت افزایش ایمنی را به‌دنبال داشته باشد.

    آیا افزایش نرخ بلیت هواپیما متضمن ایمنی پروازها بوده یا این امر تنها به‌دلیل افزایش نرخ سوخت و هزینه‌های پرواز اعمال می‌شود؟
    دستگاه‌های حاکمیتی مانند سازمان هواپیمایی کشوری باید ضمانت لازم برای مشهود بودن نتایج مستقیم افزایش نرخ بلیت هواپیما در بهبود کیفیت خدمات و ایمنی پروازها را به مردم بدهند. این انتظار وجود دارد که شرکت‌های هواپیمایی با آزاد‌سازی نرخ بلیت هواپیما تامین قطعات و بهبود سرویس‌دهی به مسافران را دنبال کنند.
    بر این اساس باید دستگاه‌های حاکمیتی به نظارتی بسیار قوی به شیوه‌ای مدیریت کنند که پیامد هدفمند کردن یارانه‌ها در وهله نخست افزایش ایمنی پروازها و در مرحله بعد انجام بموقع پروازها و بهبود کیفیت ارائه خدمات به مسافران، کاهش تاخیر پروازها و دسترسی آسان مردم به بلیت برای انجام پروازهای داخلی و خارجی باشد. به‌طور یقین وقتی پروازها بدون تاخیر انجام شود به شکل دیگری با کاهش اتلاف وقت، هزینه پروازها برای مردم و برخی دستگاه‌های دولتی که استفاده بیشتری از حمل‌ونقل دارند نیز کمتر می‌شود.

    با توجه به سهم عمده بخش دولتی در ناوگان هوایی آیا می‌توان مشکلات کنونی در زمینه کیفیت و ایمنی پروازها را با تکیه بر ضعف بنیه مالی شرکت‌های هواپیمایی توجیه کرد؟
    نمی‌توان مشکلات کنونی صنعت حمل‌ونقل هوایی را تنها در سایه ضعف بنیه مالی ایرلاین‌ها توجیه کرد و با آزاد‌سازی نرخ بلیت هواپیما نیز ضرورت دارد تا دستگاه‌های حاکمیتی در صنعت هوانوردی به‌گونه‌ای بر این فرایند نظارت داشته باشند که بهبود کیفی ایمنی و خدمات برای مردم محسوس باشد.

    آیا می‌توان سوانح اخیر را ناشی از ضعف بنیه مالی شرکت‌های هوایی قلمداد کرد؟
    نمی‌توان سوانح اخیر را ناشی از ضعف مالی شرکت‌های هواپیمایی قلمداد کرد بلکه باید موضوع را در مدیریت ایمنی و برخی مقوله‌های دیگر جست‌وجو کرد. در زمینه سوانح اخیر نیز مسئولان باید اظهارنظر کنند.

    افزایش نرخ بلیت هواپیما تا چه حد قادر به نوسازی ناوگان هوایی برای جلوگیری از سوانح است؟
    گرچه افزایش نرخ بلیت هواپیما نمی‌تواند تضمینی برای نوسازی ناوگان هوایی کشور و ایمنی پرواز ناشی از آن باشد اما در صورتی که دستگاه‌های حاکمیتی شرکت‌های هواپیمایی را ملزم کنند تا نسبت به نوسازی ناوگان حمل‌ونقل اقدام کرده و از سوی دیگر تسهیلات بانکی لازم برای این منظور پیش‌بینی و مقررات کنونی برای ورود هواپیما تسهیل شود، می‌توان بهبود کیفیت خدمات با نوسازی ناوگان را نیز شاهد بود. مرجع : روزنامه همشهری
    #3 ارسال شده در تاريخ August 29th, 2010 در ساعت 17:51:38

  6. The Following 4 Users Say Thank You to Amiralikarimi For This Useful Post:

    Eshghe Parvaz (August 30th, 2010), Mahan (August 29th, 2010), Mohammad Tomcat (September 7th, 2010), reza dezfuli (September 18th, 2010)

  7. Amiralikarimi ?????? ??
    Amiralikarimi
    هوانورد ارشد-سرهنگ دوم
    November 2008
    TEHRAN
    645
    تعداد تشکر : 4,164
    Thanked 2,936 Times in 630 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ : سکانس افزایش قیمت بلیت هواپیما کلید خورد

    افزایش قیمت بلیت هواپیما و چانه‌زنی بر سر مکانیسم‌ها

    تین نیوز: قیمت بلیت هواپیما از آن دست موضوعاتی بوده که همه می‌دانند باید چه بر سرش بیاید اما به دلایل مختلف هیچ‌گاه این اتفاق نیفتاده است.
    براساس آنچه در همه جای دنیا رخ می‌دهد قیمت بلیت در کنار خدمات ارایه شده یکی از مهم‌ترین مزایای رقابتی ایرلاین‌هاست. در ایران اما شرایط به‌گونه‌ای بوده که با یارانه‌های دولتی این قیمت کمتر دچار دستخوش می‌شود و اگر هم تغییری در آن رخ دهد توسط دولت است.
    تقاضای به حق ایرلاین‌ها افزایش قیمت است. آنها معتقدند اگر قیمت‌ها آزاد شود قادر خواهند بود خدمات بهتری ارایه کنند و صدالبته از مرز زیاندهی به سود برسند. حتی آنها معتقدند برای نوسازی ناوگان و استفاده از هواپیماهای مدرن نیز می‌توانند روی افزایش قیمت بلیت حساب کنند.
    حال اینکه مگر درآمد حاصل از این افزایش قیمت چقدر است که می‌خواهند تمام رویاهایشان را با آن جامه عمل بپوشانند امری پنهان است اما در اینکه قیمت‌ها باید واقعی شود شکی نیست.
    طبیعی است در این شرایط مسافران پذیرای افزایش قیمت‌های نجومی و چند صد درصدی نیستند بنابراین باید مثل تمام افزایش‌های دولتی برای این مورد هم از روش پلکانی استفاده کرد.
    در این روش نیز باید افزایش تا سطح آزاد شدن قیمت‌ها به عهده نهادی دولتی باشد تا بتوان شرایط را تحت کنترل قرار داد.
    این در حالی است که رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی سیاست افزایش نرخ بلیت را از سوی سازمان غیرقانونی اعلام کرد و گفت: سازمان هواپیمایی حق افزایش نرخ بلیت هواپیما را ندارد.
    محمد حسن کرمانی، رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی ضمن بیان اینکه نرخ بلیت هواپیما باید به صورت مستقیم از جانب شرکت‌های هواپیمایی اعمال شود، گفت: تعیین نرخ بلیت هواپیما در ایران تابع عرضه و تقاضاست.
    وی در رابطه با اجرای سیاست طرح هدفمندسازی یارانه‌ها خاطرنشان ساخت: دولت باید دیدگاه خود را نسبت به شرکت‌های هواپیمایی اصلاح کند. اگر سیاست آزادسازی قیمت‌ها را دولت در پیش‌گرفته باید بپذیریم که قیمت‌های فروش بلیت باید آزاد وشفاف باشد و در بازار رقابتی که مبتنی بر عرضه و تقاضاست تعیین شود. این در حالی است که هرگاه اقتصاد رقابتی رخ دهد اقتصاد نا بسامان این حوزه نیز ساماندهی می‌شود.
    کرمانی ادامه داد: در صورتی سیاست هدفمندسازی یارانه‌ها منجر به توسعه ناوگان هوایی می‌شود که درآمد حاصل از آن به توسعه شرکت‌های هواپیمایی و توسعه فرودگاه‌ها اختصاص یابد. اگر این ملاحظات اعمال نشود قطعا شرکت‌های هواپیمایی را به نابودی می‌کشاند.
    وی در بخش دیگری از سخنان خود افزایش میزان قیمت بلیت هواپیما را موجب کاهش سوانح هوایی عنوان کرد و یادآور شد: افزایش قیمت بلیت هواپیما در راستای ملزم کردن شرکت‌های هواپیمایی به روند استفاده از هواپیماهای جدید، نو و غربی و دور ریختن هواپیماهای روسی باید در دستور دولت قرار گیرد. این در حالی است که هم‌اکنون نرخ بلیت هواپیما در ایران با کشورهای دیگر و حتی حمل‌ونقل زمینی توازن ندارد.
    رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی مقرون به‌صرفه نبودن قیمت بلیت هواپیما به ویژه در پروازهای داخلی را عامل اصلی در استفاده از هواپیماهای ارزان‌قیمت برای جابه‌جایی مسافران عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون در حالی که هواپیماهای روسی در هیچ‌جای دنیا استفاده نمی‌شود و حتی روس‌ها که خود تولیدکننده هستند از هواپیماهای غربی در ناوگان هوایی خود استفاده می‌کنند.
    مرجع : روزنامه جهان صنعت
    #4 ارسال شده در تاريخ August 30th, 2010 در ساعت 20:06:17

  8. The Following 4 Users Say Thank You to Amiralikarimi For This Useful Post:

    Eshghe Parvaz (August 30th, 2010), Mohammad Tomcat (September 7th, 2010), orasess (September 5th, 2010), reza dezfuli (September 18th, 2010)

  9. Amiralikarimi ?????? ??
    Amiralikarimi
    هوانورد ارشد-سرهنگ دوم
    November 2008
    TEHRAN
    645
    تعداد تشکر : 4,164
    Thanked 2,936 Times in 630 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ : سکانس افزایش قیمت بلیت هواپیما کلید خورد

    وعده گرانی به مردم ندهیم، مردم به اندازه کافی نگران گرانی اند!

    تین نیوز: به بهانه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، کسانی که از هم اکنون به دوختن کیسه مشغولند. بر همین اساس، موفقیت سلمانی محله در این تصمیم غیر منطقی که سر و صورت ما را گران تر اصلاح کند. به همان اندازه به میزان آمادگی مردم برای پذیرفتن گرانی مربوط می شود که انتظار وزیر راه و ترابری به گران شدن بلیط هواپیما. تا حالا شرکت های هواپیمای هر چه زور داشتند به کار می گرفتند تا همین وزارتخانه را متقاعد کنند که دست از تعیین نرخ برای پروازهای داخلی بردارد و شرکت ها را در تعیین نرخ بلیط آزاد بگذارد. حالا وزیر از آنان پیشی گرفته است و با این جمله... به طور قطع بعد از اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها و آزاد شدن قیمت سوخت، قیمت بلیط هواپیما نیز افزایش خواهد یافت.... به استقبال گرانی می رود !
    ایشان در جایی از سخنانشان به مقایسه وضعیت قیمت بلیط هواپیما در ایران با کشورهای دیگر فرموده اند که قیمت بلیط هواپیما در ایران امروز از تمامی کشورها کمتر است. به نظر می رسد که یا همکاران ایشان در سازمان هواپیمایی کشوری اطلاعات درستی از قیمت پرواز در کشورهای دیگر ندارند و یا ارقام درست را به ایشان اطلاع نداده اند. اگر قبول ندارند می توانند کپی بلیط شرکتهای هواپیمایی کنتینانتال، یا دلتالاین یا هر شرکت هواپیمایی دیگر امریکا را ملاحظه کنند که مثلا برای یک پرواز طولانی میان رالی مرکز کارولینای شمالی در شرق امریکا تا سیاتل مرکز ایالت واشنگتن در غرب امریکا – که با دو پرواز انجام می گیرد و بیش از 7 ساعت وقت می گیرد. فقط 110 دلار از مسافران دریافت می کنند و گاه نرخ هایشان را از این نیز پایین تر می آورند. ما در ایران خودمان برای یک پرواز 7 ساعته آیا بیش از این مبلغ از مسافران طلب نمی کنیم؟
    بر خلاف نظر وزیر که معتقدند قیت بلیط هواپیما به طور قطع باید افزایش یابد. در حال حاضر در شرکت های هواپیمایی داخلی چنین انتظاری وجود ندارد. در گذشته هم این شرکت ها هیچ وقت روی افزایش قیمت بلیط اصرار نداشته، بلکه خواستار آزادی نرخ ها، بوده اند. چرا که فقط با بازی کردن با قیمت هاست که شرکت های هواپیمایی به نرخ های پایین دست می یابند و نه با کنترل نرخ ها، آنها قادر می شوند فشار تقاضا را در فصول اوج تقاضا کنترل کنند و در فصول کم تقاضا از طریق کاهش نرخ ها ظرفیت های خالی خود را پر کنند.
    بنابر این در رابطه با قانون هدفمند سازی یارانه ها هم بهتر است وزیر فقط روی این سناریو کار کنند که فقط به آن تقاضای شرکت های هواپیمایی، یعنی آزادی قیمت بلیط پروازهای داخلی جواب مثبت بدهند.
    اکنون در همه جای جهان شرکت های هواپیمایی می کوشند نرخ تمام شده پروازشان را کاهش بدهند و راهی جز این برای کاستن از قیمت بلیط در برابر نمی یابند. آنان تعداد خدمه پروازی را به حداقل کاهش داده اند. بهای اشربه و اطعمه را از مسافران می ستانند. برای بار همراه مسافران نرخ های بالایی تعریف کرده اند و با این قبیل کارها قادر شده اند نرخ پروازها را نه فقط در شبکه داخلی که در سطح بین المللی نیز به حداقل هایی باور نکردنی پایین بیاروند و در نتیجه افت تقاضا به سرعت بهبود یافته و شرکت های هواپیمایی از حاشیه ورشکستگی نجات پیدا کرده اند. با این مقدمات باید پرسید که چرا انجام چنین کاری در ایران نامقدور به نظر می رسد؟ یادمان نرود که شرکت های هواپیمایی بین المللی همه در شرایط عادی فعالیت می کنند و بنزین و سرویس های خود را به نرخ های رایج جهانی خریداری می کنند و از آن بالاتر به کارکنان خود حقوق هایی می پردازند که با درآمد سرانه 40 یا 50 هزار دلاری آن کشروها رابطه ای کاملا منطقی دارد.
    مرجع : اقتصاد پویا
    #5 ارسال شده در تاريخ September 5th, 2010 در ساعت 19:40:54

  10. The Following 4 Users Say Thank You to Amiralikarimi For This Useful Post:

    Eshghe Parvaz (September 6th, 2010), Mohammad Tomcat (September 7th, 2010), orasess (September 5th, 2010), reza dezfuli (September 18th, 2010)

  11. Amiralikarimi ?????? ??
    Amiralikarimi
    هوانورد ارشد-سرهنگ دوم
    November 2008
    TEHRAN
    645
    تعداد تشکر : 4,164
    Thanked 2,936 Times in 630 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    hot افزایش 30 درصدی قیمت بلیت در مرحله اول آزادسازی

    افزایش 30 درصدی قیمت بلیت در مرحله اول آزادسازی


    مدیرعامل شركت هواپیمایی ایران ایرتور با بیان اینكه حداقل 30 درصد افزایش نرخ برای مرحله اول آزادسازی قیمت پیش‌بینی شده است، گفت: در حال حاضر شركت‌های هواپیمایی به دلیل نداشتن توانایی مالی نمی‌توانند به تعهدات خود عمل كنند و از كیفیت خدمات خود می‌كاهند.

    سید مهدی صادقی با انتقاد از كنترل قیمت بلیت هواپیما و آزاد بودن هزینه‌های این بخش، اظهار كرد: بازار عرضه و تقاضا باید تعیین كننده نرخ بلیت هواپیما باشد؛ در غیر این صورت نباید به دنبال كیفیت در خدمات هوایی بود.

    وی با بیان این‌كه تا سال سوم برنامه باید قیمت بلیت هواپیما به صورت تدریجی آزاد شود، گفت: در شرایط فعلی به اندازه لازم صندلی پرواز وجود دارد و شركت‌های هواپیمایی نیز قصد تغییر كیفیت و ایجاد رقابت در بازار حمل و نقل هوایی را دارند كه كنترل یك سویه بازار مانع از ارتقای كیفیت و ایجاد رقابت در این صنعت شده است.

    او با بیان اینكه در صورت آزادسازی، ایرلاین‌ها براساس تقاضا و كشش بازار رقابت خواهند كرد، اظهار كرد: بازگشت سرمایه در صنعت هوایی جهان و در شرایط ایده‌آل سه درصد است كه در ایران بازگشت سرمایه در این صنعت به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی و نامتعادل بودن درآمد و هزینه‌ها منفی شده است.

    مدیرعامل شركت هواپیمایی ایران ایرتور تصریح كرد: در حال حاضر همه شركت‌های هواپیمایی بدهكار هستند و وضعیت فلاكت‌بار و اسف‌باری دارند. به دلیل نداشتن بنیه مالی مورد نیاز نتوانسته‌اند به تعهدات خود عمل كنند؛ از كیفیت خدمات خود می‌كاهند و به مسائل آموزشی رسیدگی مناسبی ندارند، درصورتی‌كه حمل ونقل هوایی سه درصد از مجموع جابه‌جایی‌های كشور را در بر می‌گیرد و مسافران این بخش توانایی خرید بلیت به نرخ عادلانه را دارند و در ازای آن خواستار افزایش كیفیت و خدمات هستند.

    وی با بیان اینكه حداقل 30 درصد افزایش نرخ برای مرحله اول آزادسازی قیمت پیش بینی شده است، گفت: اگر قرار باشد آزادسازی نرخ به صورت مرحله‌ای انجام شود، در مرحله اول باید حدود 30 درصد بر قیمت‌ها افزوده شود تا شركت‌ها از نظر اقتصادی به نقطه سر به سر رسیده و بدهی و مشكلات قبلی را جبران كنند.

    صادقی افزود: در حال حاضر شركت‌ها توان باز پرداخت بدهی‌های خود را ندارند كه با افزایش قیمت در مرحله اول باید بدهی‌های قبلی سوخت و خدمات ناوبری و امثال آن را بپردازند تا بتوانند در مرحله سر به سر شدن قرار گیرند و برای افزایش كیفیت برنامه‌ریزی كنند.
    وی تصریح كرد:‌ اگر شركت‌ها نتواند خدمات خود را در زمینه‌های خدمات پروازی، آموزش‌های مشتری مداری و امثال آن در چارچوب استانداردها انجام دهند، كیفیت خدمات هوایی پایین خواهد بود.

    او اشتباه فعلی در صنعت هوایی را درنظر گرفتن سقف قیمت بلیت عنوان و تاكید كرد: دولت باید به منظور جلوگیری از رقابت مضر و همچنین ارائه خدمات مناسب به مردم، قیمت كف و حداقل را كنترل كند كه هم اكنون برعكس است.



    مرجع : خبرگزاری ايسنا
    #6 ارسال شده در تاريخ September 14th, 2010 در ساعت 20:05:08

  12. The Following 4 Users Say Thank You to Amiralikarimi For This Useful Post:

    Eshghe Parvaz (September 14th, 2010), orasess (September 14th, 2010), reza dezfuli (September 18th, 2010), SKY MAN (September 15th, 2010)

  13. Amiralikarimi ?????? ??
    Amiralikarimi
    هوانورد ارشد-سرهنگ دوم
    November 2008
    TEHRAN
    645
    تعداد تشکر : 4,164
    Thanked 2,936 Times in 630 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ : داستان افزایش قیمت بلیت هواپیما به کجا راه پیدا کرد؟

    سرپرست سابق سازمان هواپیمایی:


    منطقی کردن قیمت بلیت هواپیما باید در اولویت قرار گیرد

    سرپرست سابق سازمان هواپیمایی کشوری گفت:طرح منطقی کردن قیمت بلیت هواپیما قبل ازافزایش قیمت باید دراولویت برنامه های سازمان هواپیمایی قرار بگیرد.
    محمد علی ایلخانی به طرح منطقی کردن قیمت بلیت پروازهای داخلی اشاره کرد واظهارداشت: در بیشتر کشورهای پیشرفته دنیا قیمت بلیت درساعت های مختلف روز به دلیل ایجاد رقابت و افزایش سطح خدمات بین شرکت های هواپیمایی متغیر است.

    وی با بیان اینکه پیشنهاد اجرای طرح منطقی کردن قیمت بلیت هواپیما در پروازهای داخلی کشوراز یک سال پیش مسکوت مانده است، افزود : طرح منطقی کردن قیمت بلیت هواپیما قبل ازافزایش قیمت باید دربین شرکت های هواپیمایی اجرا شود.

    سرپرست سابق سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به لزوم اجرای طرح منطقی کردن قیمت بلیت هواپیما گفت : با اجرای این طرح قیمت بلیت هواپیما در ساعت های پیک بین 15 تا 20 درصد افزایش می یابد و درزمان های کاهش تعداد مسافر نرخ بلیت تا 10 درصد از قیمت اصلی ارزان تر می شود.

    وی تاکید کرد : افزایش 15درصدی قیمت بلیت هواپیما درکناراجرای طرح منطقی کردن می تواند صنعت هواپیمایی کشور را دگرگون کند و باعث افزایش سطح خدمات هوایی شود.



    مرجع : خبرگزاری پانا
    #7 ارسال شده در تاريخ September 18th, 2010 در ساعت 14:17:12

  14. The Following 4 Users Say Thank You to Amiralikarimi For This Useful Post:

    Eshghe Parvaz (September 18th, 2010), orasess (September 18th, 2010), reza dezfuli (September 18th, 2010), SKY MAN (September 18th, 2010)

  15. Amiralikarimi ?????? ??
    Amiralikarimi
    هوانورد ارشد-سرهنگ دوم
    November 2008
    TEHRAN
    645
    تعداد تشکر : 4,164
    Thanked 2,936 Times in 630 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    hot پاسخ : داستان افزایش قیمت بلیت هواپیما به کجا راه پیدا کرد؟

    افزایش نرخ بلیت از سوی سازمان هواپیمایی برخلاف سیاستهای برنامه چهارم

    رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی اعلام کرد: زمین گیری هواپیماهای توپولف 154 درصورت عدم جایگزینی هواپیمای جدید نرخ بیکاری را در این صنعت هوایی افزایش می دهد.

    محمد حسن کرمانی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی با اشاره به سیاست ایران در زمینه ورود هواپیماهای توپولف 154 به ناوگان هوایی طی 15 سال گذشته تصریح کرد: ایران طی سال های گذشته در زمینه ورود هواپیما هیچگاه به این صورت با مسائل تحریم روبه رو نبوده، و سیاست ورود هواپیما الزاما ارتباطی با مسائل تحریم ندارد.

    کرمانی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به روند افزایش نرخ بلیت داخلی هواپیما از سوی سازمان هواپیمایی یادآور شد: سیاست سازمان هواپیمایی در زمینه نرخ گذاری برخلاف سیاست های برنامه چهارم توسعه است، این درحالی است که تعرفه نرخ بلیت هواپیما باید از سوی شرکت های هواپیمایی به صورت آزاد تعیین شود.

    رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی، با انتقاد از اعمال سیاست های متناقض سازمان هواپیمایی در زمینه زمینگیری هواپیماهای توپولف 154 تصریح کرد: روند زمینگیر نمودن هواپیماهای توپولف 154 باید طبق یک برنامه زمان بندی مشخصی صورت بگیرد.

    کرمانی، در رابطه با روند اجرای سیاست های خصوصی سازی در صنعت هواپیمایی اذعان داشت: با گذشت چهار سال از ابلاغیه اصل44 قانون اساسی، روند اجرای سیاست های خصوصی سازی در صنعت هواپیمایی عملیاتی نشده است.

    کرمانی، در رابطه با اجرای سیاست طرح هدفمند سازی یارانه ها خاطرنشان ساخت: دولت باید دیدگاهش را نسبت به شرکت های هواپیمایی را اصلاح کند، اگر سیاست آزاد سازی قیمت ها را دولت در پیش گرفته باید بپذیریم که قیمت های فروش بلیت باید آزاد وشفاف باشد و در بازار رقابتی که مبتنی بر عرضه و تقاضا است تعیین شود.این در حالی است که هر گاه اقتصاد رقابتی رخ دهد اقتصاد نا بسامان این حوزه نیز ساماندهی می شود.


    مرجع : خبرگزاری موج
    #8 ارسال شده در تاريخ September 18th, 2010 در ساعت 14:18:36

  16. The Following 3 Users Say Thank You to Amiralikarimi For This Useful Post:

    Eshghe Parvaz (September 18th, 2010), orasess (September 18th, 2010), reza dezfuli (September 18th, 2010)

  17. Amiralikarimi ?????? ??
    Amiralikarimi
    هوانورد ارشد-سرهنگ دوم
    November 2008
    TEHRAN
    645
    تعداد تشکر : 4,164
    Thanked 2,936 Times in 630 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: داستان افزایش قیمت بلیت هواپیما به کجا راه پیدا کرد؟

    رییس سازمان هواپیمایی:


    افزایش قیمت، به علت درخواست ایرلاین ها برای مدرن کردن ناوگان است

    طرح افزایش قیمت بلیت هواپیما از مدت‌ها قبل در دستور شورای عالی هواپیمایی بوده که بر اساس آن از 15 مهرماه نرخ بلیت تمامی پروازهای داخلی به میزان 30درصد افزایش می‌یابد.
    "مهمترین چالشی که هم‌اکنون شرکت‌های هواپیمایی در ایران با آن مواجه هستند، پایین بودن قیمت بلیت است."

    این بخشی از اظهار نظر رئیس سازمان هواپیمایی است که چندی پیش در توجیه مشکلات صنعت هوایی کشور ابراز کرده بود.
    رئیس سازمان هواپیمایی، افزایش قیمت بلیت در مسیرهای داخلی را عاملی برای ایجاد انگیزه در شرکت‌های هواپیمایی دانسته بود "تا آن‌ها بتوانند از هواپیماهای مدرن خود در مسیرهای داخلی نیز استفاده کنند."

    با خبری که امروز در خصوص افزایش نرخ بلیت هواپیما، منتشر شد به نظر می‌رسد سازمان هواپیمایی درصدد واقعی کردن نرخ بلیت برای تحول در صنعت هوایی کشور است.
    شورای عالی هواپیمایی مصوب کرده از 15 مهرماه نرخ بلیت تمامی پروازهای داخلی به میزان 30درصد افزایش یابد که نرخ جدید بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی از تاریخ 15 مهرماه اجرا می‌شود.
    در حالی مسئولان سازمان هواپیمایی افزایش نرخ‌ها را اعلام کرده‌اند که پیش‌تر قرار بود افزایش نرخ بلیت هواپیما پس اجرایی شدن قانون هدفمندسازی یارانه‌ها انجام گیرد.

    "عباس مصیبی"، مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی در زمینه افزایش نرخ بلیت هواپیما قبل از اجرایی شدن قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به شبکه ایران گفت: این تصمیم از مدت‌ها قبل در دستور شورای عالی هواپیمایی بوده است.

    او نزدیک شدن قیمت بلیت به نرخ واقعی و آزادسازی بهای بلیت هواپیما را از سیاست‌‌های سازمان هواپیمایی نام برد و گفت: بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی فعال در ایران، کاملأ خصوصی هستند و با سرمایه افراد شخصی اداره می‌شوند، بنابراین مدیران شرکت‌های هوایی خصوصی خواستارند که قیمت‌گذاری بلیت توسط خود شرکت‌ها انجام شود و مردم با توجه به نحوه ارائه خدمات و میزان کیفیت ناوگان‌های هوایی شرکت‌های خصوصی، ایرلاین برتر را جهت جابجایی انتخاب کنند.

    از سوی دیگر پس از آنکه "حمیدرضا بهبهانی" وزیر راه و ترابری، در حاشیه بازدید از نهمین نمایشگاه صنعت ساختمان ایران، اعمال افزایش قیمت بلیت‌ها را دستور دولت ندانست،ّبی‌نیاز مدیر روابط عمومی وزارت راه و ترابری نیز در گفت و گو با شبکه ایران تصمیم شورای عالی هواپیمایی را علت افزایش قیمت بلیت هواپیما عنوان کرد.

    به گفته این مقام مسئول "پایین بودن میزان قیمت بلیت، توجیه اقتصادی مطلوبی برای شرکت‌‌های هواپیمایی ندارد، بنابراین این ایرلاین‌ها نمی‌توانند به راحتی هواپیماهای مدرن روز با تکنولوژی بالا را به ایران وارد کنند، لذا هواپیماهای مدرن خود را تنها برای مسیرهای خارجی اختصاص می‌دهند."

    اما در حالی قیمت بلیت هواپیما افزایش پیدا کرده که به گفته مسئولان، افزایش قیمت بلیت باید با اجازه دولت باشد. ضمن آنکه منطقی کردن قیمت بلیت هواپیما هم باید براساس عرضه و تقاضا انجام شود، زیرا درغیر این صورت سبب از بین بردن رقابت خواهد شد.

    ابولقاسم رحمانی عضو کمیسیون عمران مجلس در این باره درگفت‌و‌گو با شبکه ایران افزایش قیمت بلیت هواپیما را مشروط به تجهیز ناوگان هوایی و افزایش خدمات در بخش هوایی دانست.

    رحمانی افزود: با افزایش ارائه خدمات و کیفیت می‌توان آزادسازی قیمت‌ها را اجرا و تحقق فضای رقابتی را بین شرکت‌های هوایی داخلی ایجاد کرد.

    به گفته رحمانی، طبق اهداف برنامه چهارم باید عمر هواپیماهای کشور از 20 سال به 15 سال کاهش می‌یافت اما شرکت هواپیمایی به دلیل نبود رقابت و قیمت پایین ترجیح می‌دهند هواپیماهای دست دوم از بلوک شرق وارد کنند.
    رحمانی معتقد است شرکت‌های هواپیمایی دولتی مانع رشد بخش خصوصی هستند به گونه‌ای که بیشتر امتیازات را در بخش هوایی نصیب خود کرده‌اند.

    این عضو کمیسیون عمران، افزایش منطقی بهای بلیت هواپیما را عاملی برای تقویت بخش خصوصی و در نتیجه افزایش امنیت پرواز دانست.



    مرجع : شبکه ایران
    #9 ارسال شده در تاريخ October 4th, 2010 در ساعت 12:59:59

????? ????? ??? ?????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0