برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

???? 1 ?? 3 123 ??????????
????? ?????: ?? 1 ?? 10 ?? 25
dqw
  1. orasess ?????? ??
    orasess

    کارشناس هوانوردی
    September 2009
    Karaj
    856
    تعداد تشکر : 4,541
    Thanked 3,808 Times in 762 Posts

    Wink آموزش تصویری فرود با ils به ساده ترین شیوه

    دوستان لطف بی حدی به من و وبلاگ بنده داشتن در این چند وقت که جا داره از تک تک شما عزیزان تشکر و قدردانی کنم. و اینکه وبلاگ کاپیتان زولو به عنوان وبلاگ برگزیده ی این هفته انتخاب شد هم یه سورپرایز برای من بود و هم اینکه باز هم به همین دلیل از شما تشکر کنم، چون اصولا وبلاگ بدون بازدیدکننده مثل کندوی بدون زنبور می مونه! عسل ازش در نمیاد!
    خوب یکی از دوستان از من درخواست کرده بود که به ساده ترین شکل ممکن یک فرود خودکار با ILS رو توضیح بدم که امروز قصد دارم دیگه به ساده ترین حالت ممکن اینکار رو انجام بدم!

    هواپیمای انتخابی من در اینجا بوئینگ 737 موجود در شبیه ساز هست! حالا شما می تونین هر هواپیمای دیگه ای انتخاب کنین! دیگه اینش انتخاب خود شماست.
    دوم اینکه فرودگاهی رو انتخاب کنین که به ILS مجهز باشه! مثلا فرودگاه رامسر با تمام زیبایی هایی که داره اما به این سیستم مجهز نیست! من برای آموزش فرودگاه خاصی مد نظر نگرفتم ولی شما حتما موقع پرواز با شبیه ساز فرودگاهی رو انتخاب کنین که به ILS مجهز باشه مثلا مهرآباد یا فرودگاه امام خمینی.

    خوب وقتی که به فرودگاه مقصد نزدیک می شین کنترلر به شما یه پیغام تو مایه های زیر می ده:
    Lufthansa 5711, Turn...Heading 152 Expect vectors ILS Runway 9L Approach

    خوب اولین کار بعد از Acknowledge به دستور کنترلر این هست که به هدینگ دستور داده شده برید و باند مورد رو نظر رو حتما یادتون بمونه که اینجا 9 چپ هست.
    خوب حالا شما باید به نقشه مراجعه کنین(با زدن دکمه ای که روی اون شکلی شبیه شکل خورشید هست) و روی فرودگاه مقصدتون کلیک کنین!
    با کلیک روی فرودگاه مقصد اطلاعات ILS باند مورد نظرتون رو می تونین مشاهده کنین، اطلاعاتی مثل هدینگ و فرکانس ILS باند مورد نظر ما.
    خوب نقشه رو ببندید و به قسمت رادیو برید و فرکانس باند رو در قسمت Nav1 وارد کنین، سپس هدینگ ILS رو هم در قسمت Course Selector وارد کنین. این رو حتما یادتون باشه که هدینگ رو در قسمت کورس وارد کنین!!!
    حالا به پرواز ادامه بدین تا کنترلر دستور بعدی رو صادر کنه، یه چی تو مایه های دستور زیر:
    Lufthansa 5711, Turn...Heading 145, Cleared ILS Runway 9L, maintain 2,000 Until Established On Localizer.

    خوب! حالا کافیه که به هدینگ دستور داده شده برید و به ارتفاع مورد نظر نزول کنین و همینطور دکمه ی APP رو فعال کنین(اگه با موشواره روی اون بدون حرکت و کلیک؛ بایستین کلمه ی Approach نمایان می شه.)
    خوب دیگه کار خاصی ندارین که انجام بدین! هواپیما خودش مثل بچه ی آدم!! فرود میاد!! آها البته!! یادتون نره که فلپ ها رو تنظیم کنین! چرخ فرود رو هم باز کنین! و قبل از لحظه ی تاچداون خلبان خودکار رو از مدار خارج کنین.

    امیدوارم که مفید بوده باشه.
    پرواز خوبی داشته باشین

    نویسنده : امیر دریایی

    منبع: +
    ?????? ???? Ali Pilot : August 3rd, 2012 ?? ???? 05:20:50 ????: رنگ نادرست فونت

    اگر ذره ای از خاک وطنم به پوتین سرباز دشمن چسبیده باشد، آن را با خونم در خاک وطن می شویمو نمي گذارم كه حتي ذره اي از خاك پاك ايران را اين وحشي هاي بي سر و پا ( بعثی ) با خود ببرند و مرگ در این راه را افتخار می دانم و اگر ارزشمندتر از جانم هدیه ای داشتم، حتما به این مردم خوب تقدیم می کردم.

    فرازهایی از وصیتنامه ی شهید سرلشگر خلبان حسین خلعتبری




    #1 ارسال شده در تاريخ August 28th, 2010 در ساعت 20:50:20

  2. The Following 22 Users Say Thank You to orasess For This Useful Post:

    amir_tara67 (November 18th, 2011), amir.fly (June 16th, 2012), arra (August 31st, 2011), arshia81a (July 4th, 2013), B727 (June 8th, 2013), bahram1337 (March 7th, 2013), Dream Bird (June 9th, 2013), Eshghe Parvaz (August 30th, 2010), F-14A TOMCAT (June 16th, 2012), Francis (August 29th, 2010), HOSJAN78 (June 16th, 2012), mobinall (August 31st, 2011), Real Flight (August 28th, 2010), reza dezfuli (August 29th, 2010), shahryar_bp (January 26th, 2012), sky 2014 (March 12th, 2015), spen (September 2nd, 2010), taghiete (June 29th, 2013), tomcatt (December 11th, 2011), W mahan 5 (August 29th, 2010), عبدالاحد (March 20th, 2012)

  3. Francis ?????? ??
    Francis

    هوانورد عادی - گروهبان یکم
    July 2010
    Tehran
    92
    تعداد تشکر : 241
    Thanked 343 Times in 77 Posts

    yes پاسخ : آموزش فرود با ils به ساده ترین شیوه

    آقا خیلی به کارمون اومد ممنون بهترین آموزشی بود که در این زمینه تا به حال دیدم
    #2 ارسال شده در تاريخ August 29th, 2010 در ساعت 20:34:41

  4. The Following 9 Users Say Thank You to Francis For This Useful Post:

    AIRBUS 321 (November 14th, 2010), B727 (June 8th, 2013), commando (July 4th, 2016), HOSJAN78 (June 16th, 2012), orasess (August 29th, 2010), shahryar_bp (January 26th, 2012), tomcatt (December 11th, 2011), W mahan 5 (August 30th, 2011), عبدالاحد (March 20th, 2012)

  5. Francis ?????? ??
    Francis

    هوانورد عادی - گروهبان یکم
    July 2010
    Tehran
    92
    تعداد تشکر : 241
    Thanked 343 Times in 77 Posts

    Question پاسخ : آموزش فرود با ils به ساده ترین شیوه

    آقا من با بوئینگ 747 اومدم روی باند 29 چپ مهرآبادفرود بیام ولی دستگاه منو بین دو تا باند هدایت کرد !!! اما با یک 737 در فرودگاه یک بانده درس فرود اومدم !!!!!!!!
    لطفا راهنمایی کنید
    #3 ارسال شده در تاريخ August 31st, 2010 در ساعت 11:45:35

  6. The Following 7 Users Say Thank You to Francis For This Useful Post:

    B727 (June 8th, 2013), HOSJAN78 (August 13th, 2013), orasess (September 1st, 2010), Real Flight (August 31st, 2010), shahryar_bp (January 26th, 2012), tomcatt (December 11th, 2011), عبدالاحد (March 20th, 2012)

  7. orasess ?????? ??
    orasess

    کارشناس هوانوردی
    September 2009
    Karaj
    856
    تعداد تشکر : 4,541
    Thanked 3,808 Times in 762 Posts

    ??? ??? پاسخ : آموزش فرود با ils به ساده ترین شیوه

    ??? ??? ????? ???? ???? Francis ????? ??? ??
    آقا من با بوئینگ 747 اومدم روی باند 29 چپ مهرآبادفرود بیام ولی دستگاه منو بین دو تا باند هدایت کرد !!! اما با یک 737 در فرودگاه یک بانده درس فرود اومدم !!!!!!!!
    لطفا راهنمایی کنید
    مشکل از 747 نیست
    مشکل از شبیه ساز هست که ILS های ایرانی رو دقیق طراحی نکرده کلا اگه تو فرودگاه امام خمینی هم فرود بیای همین اتفاق می افته!
    تا حالا هم کسی تلاشی برای رفع این مشکل نکرده
    روی فرودگاه های خارج از کشور همگی کار می کنه حتی باکو!!! اما تو ایران درست عمل نمی کنه. چون جاش درست نیست. البته برای مهرآباد یه سری تصحیحات اومده اونا رو دانلود کنین و نصب کنین ببینین مشکل حل می شه یا نه.

    اگر ذره ای از خاک وطنم به پوتین سرباز دشمن چسبیده باشد، آن را با خونم در خاک وطن می شویمو نمي گذارم كه حتي ذره اي از خاك پاك ايران را اين وحشي هاي بي سر و پا ( بعثی ) با خود ببرند و مرگ در این راه را افتخار می دانم و اگر ارزشمندتر از جانم هدیه ای داشتم، حتما به این مردم خوب تقدیم می کردم.

    فرازهایی از وصیتنامه ی شهید سرلشگر خلبان حسین خلعتبری




    #4 ارسال شده در تاريخ September 1st, 2010 در ساعت 18:38:51

  8. The Following 11 Users Say Thank You to orasess For This Useful Post:

    amir_tara67 (November 18th, 2011), B727 (June 8th, 2013), Dream Bird (June 10th, 2013), Francis (September 1st, 2010), HOSJAN78 (June 16th, 2012), mobinall (August 31st, 2011), Real Flight (September 1st, 2010), shahryar_bp (January 26th, 2012), tomcatt (December 11th, 2011), W mahan 5 (August 30th, 2011), عبدالاحد (March 20th, 2012)

  9. Francis ?????? ??
    Francis

    هوانورد عادی - گروهبان یکم
    July 2010
    Tehran
    92
    تعداد تشکر : 241
    Thanked 343 Times in 77 Posts

    Arrow پاسخ : آموزش فرود با ils به ساده ترین شیوه

    لطفا اگر اصلاحاتی برای مهرآباد و امام خمینی دارید در انجمن قرار بدهید خیلی وجودشون لازمه
    #5 ارسال شده در تاريخ September 1st, 2010 در ساعت 20:15:58

  10. The Following 8 Users Say Thank You to Francis For This Useful Post:

    amir_tara67 (November 18th, 2011), B727 (June 8th, 2013), HOSJAN78 (June 16th, 2012), orasess (September 1st, 2010), Real Flight (September 1st, 2010), shahryar_bp (January 26th, 2012), tomcatt (December 11th, 2011), عبدالاحد (March 20th, 2012)

  11. mobinall ?????? ??
    mobinall
    هوانورد نیمه فعال-سروان
    April 2011
    شهربابک
    449
    تعداد تشکر : 3,947
    Thanked 2,152 Times in 441 Posts

    ??? ??? پاسخ: آموزش فرود با ils به ساده ترین شیوه

    ببخشید دوستان من یک مشکلی دارم؟؟
    با هر هواپیمایی توی سیمولاتور 2004 وقتی app رو فعال می کنم هواپیما دقیقا روی باند میاد یعنی هدینگ باند رو دقیقا میگیره اما ارتفاع رو تنظیم نمی کنه و خودم باید ارتفاع رو تنظیم کنم
    هیچ راه حلی وجود نداره؟
    ...Happy Landing
    #6 ارسال شده در تاريخ August 30th, 2011 در ساعت 18:36:10

  12. The Following 4 Users Say Thank You to mobinall For This Useful Post:

    B727 (June 8th, 2013), shahryar_bp (January 26th, 2012), tomcatt (December 11th, 2011), عبدالاحد (March 20th, 2012)

  13. Eshghe Parvaz ?????? ??
    Eshghe Parvaz

    کارشناس هوانوردی
    December 2008
    ايران
    1,312
    تعداد تشکر : 8,798
    Thanked 6,109 Times in 1,045 Posts

    ??? ??? پاسخ: آموزش فرود با ils به ساده ترین شیوه

    ??? ??? ????? ???? ???? mobinall ????? ??? ??
    ببخشید دوستان من یک مشکلی دارم؟؟
    با هر هواپیمایی توی سیمولاتور 2004 وقتی app رو فعال می کنم هواپیما دقیقا روی باند میاد یعنی هدینگ باند رو دقیقا میگیره اما ارتفاع رو تنظیم نمی کنه و خودم باید ارتفاع رو تنظیم کنم
    هیچ راه حلی وجود نداره؟
    سلام،
    شما بايد در ارتفاع استاندارد باشيد تا سيگنال هايي كه براي ارتفاع هستند رو دريافت كنيد. با استفاده از چراغ هاي پاپي ميتونيد ببينيد كه در ارتفاع مناسب هستيد يا خير. دو چراغ قرمز و دو چراغ سفيد



    «اللهم عجل لوليك الفرج والعافيه و النصر و جعلنا من خير اعوانه و انصاره و من المستشهدين بين يديه»


    #7 ارسال شده در تاريخ August 31st, 2011 در ساعت 17:42:47

  14. The Following 10 Users Say Thank You to Eshghe Parvaz For This Useful Post:

    arra (August 31st, 2011), B727 (June 8th, 2013), Dream Bird (June 9th, 2013), HOSJAN78 (June 16th, 2012), mobinall (August 31st, 2011), NightVision (June 16th, 2012), shahryar_bp (January 26th, 2012), tomcatt (December 11th, 2011), W mahan 5 (August 3rd, 2012), عبدالاحد (March 20th, 2012)

  15. mobinall ?????? ??
    mobinall
    هوانورد نیمه فعال-سروان
    April 2011
    شهربابک
    449
    تعداد تشکر : 3,947
    Thanked 2,152 Times in 441 Posts

    ??? ??? پاسخ: آموزش فرود با ils به ساده ترین شیوه

    ??? ??? ????? ???? ???? eshghe parvaz ????? ??? ??
    سلام،
    شما بايد در ارتفاع استاندارد باشيد تا سيگنال هايي كه براي ارتفاع هستند رو دريافت كنيد. با استفاده از چراغ هاي پاپي ميتونيد ببينيد كه در ارتفاع مناسب هستيد يا خير. دو چراغ قرمز و دو چراغ سفيد

    دست شما درد نکنه جناب عشق پرواز اما من بعد از تنظیم ارتفاع و روشن کردن app و ap ، خلبان خودکار هواپیما رو با مخ کوبید اول باندیعنی جوری با زاویه شدید فرود اومد که نتونستم قبل از تاچ داون هواپیما رو کنترل کنم
    ...Happy Landing
    #8 ارسال شده در تاريخ August 31st, 2011 در ساعت 21:29:12

  16. The Following 5 Users Say Thank You to mobinall For This Useful Post:

    B727 (June 8th, 2013), Dream Bird (June 9th, 2013), shahryar_bp (January 26th, 2012), tomcatt (December 11th, 2011), عبدالاحد (March 20th, 2012)

  17. mobinall ?????? ??
    mobinall
    هوانورد نیمه فعال-سروان
    April 2011
    شهربابک
    449
    تعداد تشکر : 3,947
    Thanked 2,152 Times in 441 Posts

    ??? ??? آموزش فرود با ils به ساده ترین شیوه

    سلام به همه دوستان عزیزم
    طبق خواسته ی بعضی از دوستان آموزش تصویری فرود با آی ال اس رو واستون می زارم
    ضمنا اگر به پست های قبل نگاه کنید درخواهید یافت که دقیقا یک سال پیش من نمی دونستم سیمولتور رو با کدوم الف می نویسن اما می خوام یه نکته ای رو بگم و اون اینه که وقتی به چیزی علاقه داشته باشیم دنیا هم جلومون وایسه بازم ما باید اونقدر قوی باشیم که به خواستمون برسیم
    و خواسته من اون موقع این بود که شبیه ساز پروازو به صورت پیشرفته یاد بگیرم (گر چه هنوز خیلی چیزارو بلد نیستم و نمی دونم)
    خوب بریم سراغ آموزش:
    فرض می کنیم نزدیک فرودگاه مهرآباد هستیم
    سرعت باید تنظیم باشه و اینکه هواپیما در حالت ناو قرار داشته باشه (طبق تصویر) سپس روی نقشه کلیک می کنیم:

    از طریق نقشه می ریم بالای فرودگاه و روی فلشی که نشون دهنده آی ال اس هست یا خود رانوی آی ال اس دار کلیک می کنیم و اگر درست کلیک کرده باشیم باید صفحه ی زیر بیاد و اگر منویی ظاهر شد اونی که داخلش شماره رانوی و آی ال اس رو نوشته رو انتخاب می کنیم)
    فرکانس و هدینگ رو یادداشت می کنیم و به خاطر می سپاریم:

    خوب نقشه رو می بندیم و رادیوی هواپیما رو باز می کنیم
    فرکانس رو در قسمت ناو1 (شماره 0 تصویر) هدینگ رو در قسمت کورس(شماره 1 تصویر) وارد می کنیم و ناو 1 رو فعال می کنیم (بهتره در ناو2 فرکانس وی او آر فرودگاه ست بشه تا جهت رو راحت تر بتونیم تشخیص بدیم)
    اگر درست اینکار رو انجام داده باشیم مشخصات آی ال اس در قسمت 4 (بعضی هواپیماها) ظاهر می شه
    قسمت 3 نشانگر ارتفاع هست یعنی اگر لوزی از خط وسط پایین تر بود یعنی ارتفاعمون بالاست اگر بالاتر بود یعنی ارتفاعمون پایین هست
    قسمت 2 هم مانند قسمت 3 فقط برای تنظیم افقی هواپیماست که شما بین دو نقطه هواپیما رو در نظر بگیرید و اون خط مسیر شما رو نشون می ده:

    خوب حالا راهمونو می گیریم می ریم تا اینکه عقربه ی ناو 2 که وی او آر فرودگاه رو نشون می ده با مسیر کورس تقریبا توی یک خط قرار بگیره (دقت کنید که نزارید قبل از چرخش کاملا توی یک خط باشند)
    همونطور که توی پرانتز گفتم قبل از اینکه فلش وی او آر با کورس آی ال اس توی یک خط برسند در حالی که ارتفاع رو از طریق شماره ی 2 و3 شکل زیر تنظیم می کنید شروع کنید به چرخش سمت فرودگاه
    اگر در زمان درستی چرخیده باشید در حین چرخش خط شماره ی یک شروع به حرکت می کنه و در پایان چرخش یا بین دو تانقطه قرار می گیره یا در نزدیکیای اونها
    و فلش هم با کورس توی یک خط میشه (با نقطه چین مشخص شده)

    خوب اگر بینشون قرار گرفت که چه عالی و اگر نه طوری هواپیما رو تنظیم کنید که خط تا نزدیکیای اون دو نقطه برسه(1):
    وقتی که تقریبا تنظیم شد مراحل فرود رو شروع کنید یعنی:
    ابتدا چرخ ها رو باز کنید سپس فلپ هاتونو که از خیلی قبل تا یک درجه مونده به آخر باز کردید رو فول کنید (البته توی منوال ایرباس 300 نوشته که در حین لندینگ فلپ ها تونو از صفر باز کنید که سخته یکم)
    بسته به طول رانوی Auto Brake رو فعال کنید سرعتتون رو کمناسب لندینگ کم کنید و سپس دکمه ی APP (در بعضی هواپیماها ILS یا LAND نوشته شده)رو فعال کنید
    اگر Speed Hold هواپیما فعاله پس باید خلبان خودکار هم روشن باشه وگرنه خودتون خلبان خودکار هواپیما رو روشن کنید

    خوب صبر می کنیم که هواپیما بیاد تا نزدیکای باند (حدودا 300 پایی و اونجا اگر اسپید هلد فعاله اونو خاموش می کنیم (در سیمولاتور 2004 با shift+r)

    دوباره صبر می کنیم تا هواپیما به بین 100 تا 50 پایی زمین برسه اونجا خلبان خودکار رو کامل خاموش می کنیم (با زدن Z)

    و من اینجوری قسمت آخرشو به پایان می رسونم:
    بعد از اینکه اسپید هلد رو خاموش کردم اصلا دست به تراتل نمی گیرم حتی بعد از خاموش کردن خلبان خودکار هم این کارو نمی کنم
    وقتی هواپیما به 50 پایی رسید آروم دماغه رو می دم بالا تا ورتیکال اسپید برسه به زیر 400 یا 300 در 20 پایی هم به آرامی بیشتر دماغه رو می دم بالا تا ورتیکال اسپید به زیر 200 برسه و در ده پایی سعی می کنم اونو به زیر 100 بیارم
    و چون دست به تراتل نزدم تا اون موقع سرعت هواپیما به اندازه کافی کم شده
    و وزن هواپیما هم باعث پایین اومدن اون می شه و هواپیما به راحتی لندینگ می کنه (ضمنا دقیقا بعد از تاچداون موتور ها رو سریع IDLE می کنم و بلافاصله ریورس رو شروع می کنم)
    سوال بود در خدمتم
    یا علی
    ...Happy Landing
    #9 ارسال شده در تاريخ August 3rd, 2012 در ساعت 01:34:08

  18. The Following 19 Users Say Thank You to mobinall For This Useful Post:

    amir.fly (August 3rd, 2012), arra (August 8th, 2012), arshia81a (July 4th, 2013), ayroon (January 17th, 2014), B727 (June 8th, 2013), davar_73 (March 9th, 2015), Dream Bird (June 9th, 2013), IR Blue SKY (August 3rd, 2012), jafarm (June 11th, 2013), kamyar2 (March 4th, 2014), m-z (August 3rd, 2012), M.R.H (August 7th, 2012), saeed airport (August 3rd, 2012), shayan.iran131 (March 13th, 2014), tomcatt (August 3rd, 2012), vazi (July 21st, 2013), W mahan 5 (August 3rd, 2012), عابدین (August 3rd, 2012), عبدالاحد (October 1st, 2012)

  19. AIR BUS ?????? ??
    AIR BUS

    هوانورد فعال-سرهنگ دوم
    December 2011
    تهران
    1,209
    تعداد تشکر : 4,847
    Thanked 3,171 Times in 1,025 Posts

    ??? ??? پاسخ: آموزش فرود با ils به ساده ترین شیوه

    تو ایران اصلا نمیشه بهILS اطمینان کرد امروز دو بار برام پیش اومد که ILS رو ست کردم ولی رو باند منو نیاورد ویا ارتفاعی که میداد درست اول باند نبود


    Mahan Air
    #10 ارسال شده در تاريخ August 3rd, 2012 در ساعت 03:21:46

  20. The Following 3 Users Say Thank You to AIR BUS For This Useful Post:

    B727 (June 8th, 2013), davar_73 (March 9th, 2015), pakradm (August 3rd, 2012)

???? 1 ?? 3 123 ??????????

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0