برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

???? 1 ?? 3 123 ??????????
????? ?????: ?? 1 ?? 10 ?? 22
dqw
  1. spen ?????? ??
    spen
    هوانورد عادی-استوار دوم
    August 2010
    sky
    126
    تعداد تشکر : 31
    Thanked 266 Times in 101 Posts

    yes سیستم auto pilot و تمامی دستگاه های مرتبط با آن/ تمامی موارد

    با سلام دوستان من تو انجمن ها که میگشتم دیدم که سئوالات زیادی راجع به پرواز به وسیلــــه ی auto pilot در شبیه ساز پرواز میشه . با اجازه از اساتید تصمیم گرفتم که این تاپیک رو ایجاد کنم تا یه میز گرد راه بندازیم . راستش بنده هم خودم خیلی از این دستگاه و کاربرد آن سر در نمیارم .
    در این تاپیک دانستنی های پرواز نیز قرار داده میشود
    بنده میخواستم بدونم دقیقا چجوری میتونم به راحتی از این سیستم استفاده کنم؟
    #1 ارسال شده در تاريخ September 2nd, 2010 در ساعت 22:25:02

  2. The Following 4 Users Say Thank You to spen For This Useful Post:

    Ali Pilot (September 3rd, 2010), hooman33 (January 26th, 2012), mona (January 27th, 2012), داوديان (September 3rd, 2010)

  3. spen ?????? ??
    spen
    هوانورد عادی-استوار دوم
    August 2010
    sky
    126
    تعداد تشکر : 31
    Thanked 266 Times in 101 Posts

    ??? ??? پاسخ : سیستم auto pilot و تمامی دستگاه های مرتبط با آن/ تمامی موارد

    سمیلاتور چیست؟
    امروزه آموزش خلبانان و دانشجویان خلبانی بسیار پر هزینه و بسیار پر خطر است چرا که برای آموزش دانشجویان خلبانی اگر بخواهند یک هواپیما را به وی بدهند و او پرواز کند خطر سقوط را خواهیم داشت به این خاطر از سیمولاتور که شبیه ساز پرواز شهرت دارد استفاده می کنند تا با شرایطی بسیار طبیعی و در موقعیتهای مختلف فرد خلبان را آزمایش کنند
    در سیمولاتور شما می توانید در فرودگاههای مختلف و با شرایط آب و هوایی مختلف پرواز کنید و البته هر مدل هواپیما سیمولاتور مخصوص خود را دارد و باید فقط از آن استفاده شود
    سیمولاتور اتاقکی میباشد که برروی سیلندهایی قرار دارد و در داخل این اتاقک کاملا مانند کابین خلبان تمام قطعات و ادوات نصب هستند و کار می کنند فقط بجای شیشه جلویی مانیتورهایی قرار دارند که صحنه را نمایش می دهند سیمولاتور ها بسیار پر هزینه هستند اما در قبال خطرات و هزینه های استفاده از هواپیمای واقعی بسیار مرقوم به صرفه هستند اما امروزه برای پرواز با سیمولانور لازم نیست اتاقک داشته باشید امروزه شرکتهای معتبری مانند مایکروسافت سیمولاتورهایی را تهیه کرده این که مانند یک خلبان واقعی می توانید پرواز را در خانه و پشت کامپیوتر خود تجربه کنید
    ?????? ???? spen : September 3rd, 2010 ?? ???? 11:24:02
    #2 ارسال شده در تاريخ September 2nd, 2010 در ساعت 22:26:29

  4. The Following 3 Users Say Thank You to spen For This Useful Post:

    mona (January 27th, 2012), thunderbolt (May 20th, 2011), داوديان (September 3rd, 2010)

  5. Ali Pilot ?????? ??
    Ali Pilot

    عضو شورا هوانوردی
    July 2009
    TEHRAN
    5,035
    تعداد تشکر : 11,640
    Thanked 31,849 Times in 5,065 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? پاسخ : سیستم auto pilot و تمامی دستگاه های مرتبط با آن/ تمامی موارد

    شرمنده تقاضاي اطلاح پست جناب spen را دارم چون اينجا جاي تبليغات براي فروش و خريد نيست.

    در مورد سيستم auto pilot يا همون خلبان خودكار استايد زيادي در اين جا هستند ولي در كل اين سيستم را اگر براي تازه كار هايي مل خودم به زبان ساده بگوييم اين سيستم يك ابزار كمكي براي خلبانان است كه در طول پرواز در پروسه هاي مختلف مثل climb بعد از take off و landig و حتي در حالت عادي در پرواز از آن استفاده ميشود ولي در كل در حالت عادي در پرواز بوسيله سيستم خلبان خودكار ما جهت(سمت) ارتفاع و سرعت مورد نظرمون رو ميتوانيم به صورت دائم داشته باشيم و روي آن به قول معروف قفل كنيم به صورتي كه تغيير نكند.
    مثلا" وقتي از مركز كنترل يك جهت و ارتفاعي به خلبان داده ميشود و ما با set كردن آن در قسمت مربوطه روي گيج خودش هواپيما خود به خود به سمت و ارتفاع مربوطه حركت ميكند البته در صورتي كه سيستم on‌باشد.
    اساتيد اگر اشتباه و يا نقصي ميبينند حتما" رجوع بفرمايند.
    #3 ارسال شده در تاريخ September 3rd, 2010 در ساعت 03:39:38

  6. The Following 5 Users Say Thank You to Ali Pilot For This Useful Post:

    hooman33 (January 26th, 2012), mona (January 27th, 2012), pakradm (August 6th, 2012), spen (September 3rd, 2010), thunderbolt (May 27th, 2011)

  7. spen ?????? ??
    spen
    هوانورد عادی-استوار دوم
    August 2010
    sky
    126
    تعداد تشکر : 31
    Thanked 266 Times in 101 Posts

    ??? ??? پاسخ : سیستم auto pilot و تمامی دستگاه های مرتبط با آن/ تمامی موارد

    شرمنده تقاضاي اطلاح پست جناب spen را دارم چون اينجا جاي تبليغات براي فروش و خريد نيست.
    سلام بنده بابت پست ازتون عذر میخوام اصلاحش کردم
    میخواستم بدونم که بعد از take off باید دستگاه auto pilot رو راه اندازی کرد یا قبل از take off ؟
    امکانش هست که دقیقا بگین در flight simulator چجوری میشه از این دستگاه استفاده کرد ؟
    میدونم کار ساده ای نیست چون دستگاه هی مرتبط دیگه ای هم وجود دارند که باید اون ها رو هم توضیح داد اما ازتون خواهش میکنم .
    #4 ارسال شده در تاريخ September 3rd, 2010 در ساعت 11:27:40

  8. The Following 2 Users Say Thank You to spen For This Useful Post:

    Ali Pilot (September 4th, 2010), mona (January 27th, 2012)

  9. alireza62 ?????? ??
    alireza62
    هوانورد عادی - گروهبان سوم
    August 2009
    تهران
    32
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 77 Times in 27 Posts

    ??? ??? پاسخ : سیستم auto pilot و تمامی دستگاه های مرتبط با آن/ تمامی موارد

    با سلام خدمت همه دوستان.دوست عزیز تا اونجا که من اطلاع دارم طبق قوانین در لحظه تیک آف و همچنین لندینگ استفاده از خلبان خودکار توصیه نشده است البته در سیستمهای ناوبری امروزی و جدیدتر مثل ILS -III میتوان لندینگ کاملی با خلبان خودکار داشت.اما نحوه کار در شبه ساز: هنگامیکه در ابتدای باند قرار گرفتید بعد از اینکه ارتفاع را گرفتید آن را در قسمت ALT ست کنید و دکمه زیر آن را فعال کنید همچنین سرعت را روی 200 ست کرده (در هواپیماهای مسافربری) ولی آنرا فعال نکنید.دسته گاز را تا 80 درصد پر کرده و روی باند خزش کنید.هرگاه به سرعت Vr رسیدید به آرامی دماغه را بلند کرده و بپرید.پیشنهاد این است که با فلپ 10 بپرید.بعد از تیک آف چرخها را با دکمه G کیبرد بسته وبا زاویه 10 درجه اوج بگیرید.حال نوبت به خلبان خودکار است که با دکمه Z روی کیبرد فعال و غیر فعال میشود.از این لحظه می توانید سرعت و ارتفاع و جهت را ست کرده و پرواز خوشی را تجربه کنید
    #5 ارسال شده در تاريخ September 3rd, 2010 در ساعت 13:19:34

  10. The Following 3 Users Say Thank You to alireza62 For This Useful Post:

    mona (January 27th, 2012), pakradm (August 6th, 2012), spen (September 3rd, 2010)

  11. spen ?????? ??
    spen
    هوانورد عادی-استوار دوم
    August 2010
    sky
    126
    تعداد تشکر : 31
    Thanked 266 Times in 101 Posts

    ??? ??? پاسخ : سیستم auto pilot و تمامی دستگاه های مرتبط با آن/ تمامی موارد

    سرعت Vr رسیدید به آرامی دماغه را بلند کرده و بپرید
    سلام
    از کجا میفهمیم که به سرعت vr رسیدیم؟
    #6 ارسال شده در تاريخ September 3rd, 2010 در ساعت 17:48:07

  12. alireza62 ?????? ??
    alireza62
    هوانورد عادی - گروهبان سوم
    August 2009
    تهران
    32
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 77 Times in 27 Posts

    ??? ??? پاسخ : سیستم auto pilot و تمامی دستگاه های مرتبط با آن/ تمامی موارد

    این سرعت معمولا بین 120 تا 140 نات میباشد که در صفحه جلو رویتان که ارتفاع و سرعت را بصورت دیجیتال نشان میدهد معلوم میشود
    #7 ارسال شده در تاريخ September 4th, 2010 در ساعت 00:01:32

  13. The Following 3 Users Say Thank You to alireza62 For This Useful Post:

    mona (January 27th, 2012), pakradm (August 6th, 2012), spen (September 4th, 2010)

  14. Ali Pilot ?????? ??
    Ali Pilot

    عضو شورا هوانوردی
    July 2009
    TEHRAN
    5,035
    تعداد تشکر : 11,640
    Thanked 31,849 Times in 5,065 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? پاسخ : سیستم auto pilot و تمامی دستگاه های مرتبط با آن/ تمامی موارد

    البته يك چيزي رو اعلام كنم كه شايد به بحث نحورد ولي دانستنش بد نيست. بعد از آغاز پروسه تيك آف و حركت بر روي باند قبل از رسيد به سرعت vr سرعتي به نام v1 وجود دارد.
    v1: بيان كننده آن است كه هنگامي كه هواپيما به آن سرعت رسيد امكان بازگشت به سرعت پايين و توقف هواپيما وجود ندارد.
    vr: بيان كننده سرعتي است كه در آن هنگام هواپيما قابليت بر خواستن از باند را دارا ميباشد.
    #8 ارسال شده در تاريخ September 4th, 2010 در ساعت 00:40:22

  15. The Following 5 Users Say Thank You to Ali Pilot For This Useful Post:

    mona (January 27th, 2012), orasess (September 4th, 2010), pakradm (August 6th, 2012), spen (September 4th, 2010), thunderbolt (May 20th, 2011)

  16. spen ?????? ??
    spen
    هوانورد عادی-استوار دوم
    August 2010
    sky
    126
    تعداد تشکر : 31
    Thanked 266 Times in 101 Posts

    ??? ??? پاسخ : سیستم auto pilot و تمامی دستگاه های مرتبط با آن/ تمامی موارد

    راهنمای fsx من هیچ وقت تا حالا نگفته vr برای من همیشه قبلاز take off میگه v1 و بعد از take of میگه v2
    #9 ارسال شده در تاريخ September 4th, 2010 در ساعت 08:13:02

  17. The Following User Says Thank You to spen For This Useful Post:

    pakradm (August 6th, 2012)

  18. orasess ?????? ??
    orasess

    کارشناس هوانوردی
    September 2009
    Karaj
    856
    تعداد تشکر : 4,541
    Thanked 3,808 Times in 762 Posts

    ??? ??? پاسخ : سیستم auto pilot و تمامی دستگاه های مرتبط با آن/ تمامی موارد

    ??? ??? ????? ???? ???? spen ????? ??? ??
    راهنمای fsx من هیچ وقت تا حالا نگفته vr برای من همیشه قبلاز take off میگه v1 و بعد از take of میگه v2
    در ادامه ی صحبت دوست عزیزم AliPilot این رتوضیح رو بگم که V1 در واقع نقطه ی تصمیم هست برای اینکه آیا باید تیک آف ادامه پیدا کنه یا نه! مشکلاتی از قبیل موتور و سایر موارد غیر قابل پیش بینی تا به اینجا اگه مشکلی بوجود بیاد باید از ادامه ی تیک آف جلوگیری بشه!
    VR در واقع سرعتی هست که شما باید فقط دماغه ی هواپیما رو اندکی بالا بیارین! که به این عمل می گن Rotate کردن! که برای این هست که نیروی برآی کافی برای بلند شدن هواپیما تولید بشه.
    در نهایت V2 زمانی هست که شما باید فرامین هواپیما رو به عقب بکشین تا از روی زمین بلند شین.
    این تفاوت این سه سرعت هست.

    اگر ذره ای از خاک وطنم به پوتین سرباز دشمن چسبیده باشد، آن را با خونم در خاک وطن می شویمو نمي گذارم كه حتي ذره اي از خاك پاك ايران را اين وحشي هاي بي سر و پا ( بعثی ) با خود ببرند و مرگ در این راه را افتخار می دانم و اگر ارزشمندتر از جانم هدیه ای داشتم، حتما به این مردم خوب تقدیم می کردم.

    فرازهایی از وصیتنامه ی شهید سرلشگر خلبان حسین خلعتبری




    #10 ارسال شده در تاريخ September 4th, 2010 در ساعت 12:32:58

  19. The Following 6 Users Say Thank You to orasess For This Useful Post:

    Ali Pilot (September 4th, 2010), mona (January 27th, 2012), pakradm (August 6th, 2012), spen (September 4th, 2010), thunderbolt (May 20th, 2011), عبدالاحد (August 7th, 2012)

???? 1 ?? 3 123 ??????????

??????? ?????

  1. پرنده ها و فرودگاه های ایران به روایت تصاویر Ali Pilot
    ???? Ali Pilot ?? ????? تصاویر غير نظامي كاربران Aerocenter
    ????: 151
    ????? ?????: December 12th, 2014, 22:28:28
  2. سوال در مورد Auto pilot ایرباس A300b4
    ???? آرش هاشمیان ?? ????? پرسش و پاسخ شيبه ساز پرواز سری X
    ????: 7
    ????? ?????: January 26th, 2014, 19:13:29
  3. کتاب everything explained for the professional pilot
    ???? mojibala ?? ????? اموزش زمینی درسهای خلبانی
    ????: 0
    ????? ?????: July 29th, 2011, 17:44:17
  4. صندلی داغ این هفته با حضور جناب Ali Pilot
    ???? IRIS 74 SAHAND ?? ????? صندلی داغ
    ????: 40
    ????? ?????: September 18th, 2010, 13:46:57
  5. (Private pilot manual (gfd
    ???? hesammhd ?? ????? اموزش زمینی درسهای خلبانی
    ????: 4
    ????? ?????: April 17th, 2010, 18:50:52

????? ????? ??? ?????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0