برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 5 ?? 5
dqw
  1. spen ?????? ??
    spen
    هوانورد عادی-استوار دوم
    August 2010
    sky
    126
    تعداد تشکر : 31
    Thanked 266 Times in 101 Posts

    yes حرفه ای خلبان شوید/ آموزش در پست اول

    اولین قدم در آموزش دیدن رشته خلبانی فقط و فقط علاقه نیست بلکه پشت کار و همت نیز باید باشد در غیر اینصورت در راه نسبتا سخت آموزش ها آدم کم می اره

    خوب باید بگم امروز اولین قدم در یک سفر را آغاز می کنیمنحوه آموزش این سایت بدین ترتیب است که ما فرض می گیریم پروازی را قرار است هدایت کنیم از تهران به اردبیل در شمال غربی ایران حال ما از ابتدا در آشیانه شروع می کنیم تا انتها در ترمینال فرودگاه مقصد هر آنچه یک خلبان انجام می دهد را توضیح می دهیم و البته همراه آن تصاویری را نیز مرتبط با موضوع قزرار خواهیم داد البته در سری جدید بیگ برد همانطور که ملاحظه کرده اید ما قابلیت دانلود را قرار داده ایم که برخی از تصاویر ویدئویی را نیز برای دانلود خواهیم گذاشت تا مطلب به خوبی جا بیفتد البته این تصاویر به طور کامل در یک لوح فشر ده قرار دارد و قیمت آن 4000 تومان است که اگر مایل بودید آن را خریداری کنید کافی است در قسمت نظرات به ما بگید و ما خود با شما تماس خواهیم گرفت در این سری آمموزشی که امروز آغاز می شود ما تمام اصطلاحات خلبانی را به کار می بریم و توضیح می دهیم اما اگر شما جز افرادی هستید که زبان انگلیسی قوی ندارید باید بگم که برای خلبانی آموختن باید زبان انگلیسی خود را قوی وتقویت کنید اگر فکر می کنید لازم است به ما بگید تا در این سایت بخشی به عنوان آموزش زبان انگلیسی بگذاریم چرا که تابستان است و عده ی زیادی از شما الان در تعطیلات هستید پس بهترین موقعیت را برای آموختن دارید

    start


    خلبان و تمام پرسنل پروازی توسط اتومبیل خود شرکت هواپیمایی مانند هما یا آسمان و یا ... از درب منزل به فرودگاه آورده می شوند حال پرسنل پروازی مدارک اداری خود را تهیه می کنند و آماده پرواز می شوند خلبان به محلی در فرودگاه به نام Briefing میرود اینجا همانجایی است که خلبان Flight Level را پر می کند این یعنی خلبان برنامه پروازی خود را دریافت می کند ارتفاع تعداد مسافر مسیر حرکت زمان حرکت مدت زمان پرواز و... را می خواند و پر می کند و در نهایت امضا می کندحال خلبان و تمام پرسنل وارد محوطه ای می شوند به نام ترمینال کرو Crew Terminal در اینجا تمام صحبتها پیرامون پرواز امروز است
    بعد از شفاف شدن وظیفه هر شخص و پاسخگویی به سوالات خلبان و تمام پرسنل وارد هواپیما می شوند الان هواپیما خاموش است

    ابتدا سیستم برقی هواپیما چک می شود Instrument checking بعد خلبان پایین آمده و از نوک دماغه هواپیما تمام دور تا دور هواپیما می چرخد تا دوباره به نوک دماغه برسد و تمام قطعات خارجی را چک می کند Walk Around Checking بعد از این مرحله خلبان وارد کابین می شود و موتور ها را روشن می کند اما در این لحظه اولین ارتباط با برج صورت می گیرد و اجازه روشن کردن موتور را می گیریم

    Mehrabad Ground IR 479 Stand 2a Request Start Our Nom 1 And Nom 2 Engines

    بعد از جانب برج اجازه در یافت می شود و حالا با تنظیم Feul سوخت و هوا موتور را روشن می کنیم حال نوبت به Boarding یا پذیرش مسافر می رسد بعد از مسافر گیری ما درب ها را می بندیم Doors Lached و از برج اجازه تاکسینگ Taxing میگیریم به یاد داشته باشید تحرک روی باند با موتور خاموش تاکسینگ حساب می شود و اگر موتور روشن است مانند پرواز ما به آن Twinng تویینگ گفته می شود

    حال خلبان اجازه می گیرد (لازم به ذکر است اغلب کمک خلبان با بیسیم مکالمه می نماید)

    Mehrabad Ground IR 479 Stand 2a Requet Taxi Please

    و برج مسیری را به عنوان راه تاکسی یا Taxi Way معرفی می کند که از آن طریق هواپیما را به سمت باند و در روی باند در موقعیت تیک آف مستقر می کنیم حال

    Before Take Off CheckListباید انجام شود و بعد از برج تقاضای تیک آف (بلند شدن) کنیم

    Mehrabad Tower IR479 Request Take Off We"re Ready To Take Off

    و بقیه آموزش تا بعد انشاالله لطفا انگلیسی های این بخش را به خاطر بسیپارید و سعی کنید معنای آن ها را متوجه شوید چرا که زبان انگلیسی کلید راه خلبانی است
    #1 ارسال شده در تاريخ September 2nd, 2010 در ساعت 22:31:41

  2. The Following 6 Users Say Thank You to spen For This Useful Post:

    Eshghe Parvaz (September 4th, 2010), forood (September 5th, 2010), sani (September 3rd, 2010), W mahan 5 (September 4th, 2010), بهرام 0098 (September 4th, 2010), داوديان (September 4th, 2010)

  3. Ali Pilot ?????? ??
    Ali Pilot

    عضو شورا هوانوردی
    July 2009
    TEHRAN
    5,035
    تعداد تشکر : 11,640
    Thanked 31,849 Times in 5,065 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? پاسخ : حرفه ای خلبان شوید/ آموزش در پست اول

    ببخشيد فكر ميكنم كه استارت موتور بعد از boarding يا همون مسافرگيري و بسته شدن درب ها ميباشد.نه قبل از آن!
    البته ماشين كمپرسور كه كمك دهنده استارت است فكركنم از قبل آماده بوده است.؟
    و تاكسي كردن با موتور خاموش چطور ممكن است؟
    ممنون*
    #2 ارسال شده در تاريخ September 2nd, 2010 در ساعت 22:44:08

  4. The Following 5 Users Say Thank You to Ali Pilot For This Useful Post:

    Amiralikarimi (September 2nd, 2010), CPT.KHAJAT (February 14th, 2011), Real Flight (September 3rd, 2010), W mahan 5 (September 3rd, 2010), بهرام 0098 (September 4th, 2010)

  5. arra ?????? ??
    arra
    هوانورد فعال-ستوان دوم
    June 2010
    کرج
    237
    تعداد تشکر : 3,370
    Thanked 1,395 Times in 250 Posts

    ??? ??? پاسخ : حرفه ای خلبان شوید/ آموزش در پست اول

    سلام
    تاکسی با موتور خاموش؟؟!
    بلند ترین ارتفاع سقوط برای ما، افتادن از چشم مهدی فاطمه است.
    #3 ارسال شده در تاريخ September 4th, 2010 در ساعت 01:03:19

  6. The Following User Says Thank You to arra For This Useful Post:

    بهرام 0098 (September 4th, 2010)

  7. NightVision ?????? ??
    NightVision
    هوانوررد عادي
    October 2009
    - OITT - RW 30R
    1,995
    تعداد تشکر : 2,829
    Thanked 8,067 Times in 1,997 Posts

    ??? ??? پاسخ : حرفه ای خلبان شوید/ آموزش در پست اول

    خوب کاری نداره که
    یه کلمن انداختن جلو هواپیمارو تا اول باند کشیده :دی
    #4 ارسال شده در تاريخ September 4th, 2010 در ساعت 01:16:18

  8. The Following User Says Thank You to NightVision For This Useful Post:

    بهرام 0098 (September 4th, 2010)

  9. داوديان ?????? ??
    داوديان

    مدیرتالار خلبانی و مهمانداری
    August 2009
    کرج
    572
    تعداد تشکر : 2,070
    Thanked 4,242 Times in 580 Posts

    ??? ??? پاسخ : حرفه ای خلبان شوید/ آموزش در پست اول

    عرض به حضورتون که چندتا مطلب رو اصلاح میکنم

    خلبان و تمام پرسنل پروازی توسط اتومبیل خود شرکت هواپیمایی مانند هما یا آسمان و یا ... از درب منزل به فرودگاه آورده می شوند حال پرسنل پروازی مدارک اداری خود را تهیه می کنند و آماده پرواز می شوند خلبان به محلی در فرودگاه به نام Briefing میرود اینجا همانجایی است که خلبان Flight Level را پر می کند این یعنی خلبان برنامه پروازی خود را دریافت می کند ارتفاع تعداد مسافر مسیر حرکت زمان حرکت مدت زمان پرواز و... را می خواند و پر می کند و در نهایت امضا می کندحال خلبان و تمام پرسنل وارد محوطه ای می شوند به نام ترمینال کرو Crew Terminal در اینجا تمام صحبتها پیرامون پرواز امروز است
    هر شرکتی کرو خودش رو به بریفینگ مورد نظر خودش میبره که معمولا داخل دفتر دیسپچ قرار داره . فقط ایران ایر و ایرتور از ترمینال کرو استفاده میکنن و برفینگ این دو شرکت هم داخل ترمینال کرو هست .
    من فکر کنم منظور شما از Flight level همون flight plan هست . البته پروازهایی که به صورت روزانه انجام میشه مثل پرواز هر روز ساعت 6 صبح کیش ایر به کیش با شماره پرواز 7055 ( که بچه ها ارادت خاصی بهش دارن ) براشون RPL یا repetitive flight plan صادر میشه که برای مدت خاصی قرار داده میشود . اما اگه پروازی خارج از برنامه بود اونوقت برای اون Flight plan صادر میشه .

    ابتدا سیستم برقی هواپیما چک می شود Instrument checking بعد خلبان پایین آمده و از نوک دماغه هواپیما تمام دور تا دور هواپیما می چرخد تا دوباره به نوک دماغه برسد و تمام قطعات خارجی را چک می کند Walk Around Checking بعد از این مرحله خلبان وارد کابین می شود و موتور ها را روشن می کند اما در این لحظه اولین ارتباط با برج صورت می گیرد و اجازه روشن کردن موتور را می گیریم
    خلبان و کمکش وقتی وارد هواپیما میشن هر کدوم وظیفه خاصی بنا به SOP یا standard operation procedure شرکتشون دارن . یکی داخل کاکپیت میمونه و کارای داخلیش رو انجام میده ( مثل چک کردن ادوات پروازی و لود کردن FMC ) و دیگری مشغول walk around . حالا کو تا استارت

    بعد با اجازه کاپیتان و بعد از چک کردن هواپیما توسط حراست پرواز و اجازه سرتیم اجازه boarding داده میشه . بعد لود شیت امضا میشه و در بسته و در ادامه شروع مکالمات .

    در مورد تاکسی هم فکر کنم سهوا جای تعریف تاکسی و towing رو جا به جا نوشتید


    #5 ارسال شده در تاريخ September 4th, 2010 در ساعت 01:33:41

  10. The Following 8 Users Say Thank You to داوديان For This Useful Post:

    Ali Pilot (September 4th, 2010), Amiralikarimi (September 4th, 2010), arra (September 4th, 2010), M Michael Watson (December 16th, 2012), sani (September 4th, 2010), spen (September 4th, 2010), W mahan 5 (September 4th, 2010), بهرام 0098 (September 4th, 2010)

????? ????? ??? ?????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0