برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 1 ?? 1
dqw
  1. Ali Pilot ?????? ??
    Ali Pilot

    عضو شورا هوانوردی
    July 2009
    TEHRAN
    5,035
    تعداد تشکر : 11,640
    Thanked 31,849 Times in 5,065 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    new_2 توپولوف‌هاي پرمصرف2ميليارد دلار سرمايه را هدر دادند

    رييس سازمان هواپيمايي كشوري با بيان اين‌كه طي20 سال گذشته از محل هزينه‌ سوخت مصرفي هواپيماهاي توپولوف دو ميليارد دلار هدر رفت، گفت: شركت‌هاي واسطه‌اي تمايلي به حذف توپولف از ناوگان هوايي كشور نداشتند كه با حمايت قاطع مقام عالي وزارت راه و ترابري مبني بر خروج توپولف 154خوشبختانه ناكام ماندند.

    رضا نخجواني ـ معاون وزير راه و ترابري ـ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره حذف هواپيماهاي توپولف از ناوگان هوايي كشور، گفت: 20سال است كه اين نوع هواپيماها در آسمان كشور پرواز مي‌كنند، اما حتي يك ايراني براي بهره‌گيري كامل و تاييد قابليت پرواز اين هواپيما نداريم و تاكنون اين مسووليت به نيروهاي ايراني داده نشده است. اين در حاليست كه هر نوع هواپيماي غربي در كشور توسط نيروهاي ايراني تعميرات سنگين مي‌شود؛ به گونه‌اي كه با ورود مدرن‌ترين هواپيماها به كشور پس از مدت يك يا دو سال دانش آن نيز منتقل شده است.

    وي با اذعان به اين‌كه طي 20 سال گذشته تمامي شركت‌هاي هواپيمايي ايراني كه از توپولف استفاده كرده‌اند با مراكز تعميراتي مجاز خارج از كشور قرارداد مستقيم نداشتند، اظهار كرد: اين ارتباط همواره از طريق شركت‌هاي واسطه‌اي برقرار شده و به همين منظور با مطرح شدن بحث خروج توپولف از ناوگان هوايي كشور اين شركت‌هاي واسطه‌اي هستند كه تمايلي به قطع اين رابطه ندارند.

    * * وزارت راه جاي هيچ گونه سياسي‌كاري نيست

    رييس سازمان هواپيمايي كشوري تصريح كرد: با توجه به تاكيد وزير راه و ترابري در اين وزارتخانه جاي هيچ گونه سياسي‌كاري نيست و همه بايد كار تخصصي انجام دهند كه در اين راستا ما نيز طبق اين نظر بايد در جهت تامين منافع مردم عمل كنيم.

    نخجواني خاطرنشان كرد: در گذشته شركت‌هاي هواپيمايي داخلي به جاي اينكه با سرمايه‌گذاري كلان‌تر نسبت به خريد هواپيماهاي با مصرف سوخت كمتر اقدام كنند، به دليل ارزان بودن قيمت سوخت در كشور به دنبال هواپيماهاي با مصرف سوخت بالا رفته‌اند كه در نهايت منجر به تحميل هزينه هنگفت سوخت مصرفي در مقايسه با ساير ناوگان هوايي شده است.

    معاون وزير راه و ترابري با اشاره به اين‌كه تاكنون كسي در مصرف سوخت اين نوع از هواپيماها تامل نكرده است، گفت: قطعأ پس از آزاد‌سازي قيمت حامل‌هاي انرژي، شركت‌هاي هواپيمايي براي كسب منفعت بيشتر و كاهش هزينه‌ها نخواهند توانست از هواپيماهاي پرمصرفي نظير توپولوف استفاده كنند.


    * * توپولوف؛ 2ميليارد دلار سرمايه را هدر داد

    به گفته وي، تفاوت مصرف سوخت توپولوف‌ با ساير هواپيماها بسيار قابل توجه است؛ به گونه‌اي كه از محل هزينه‌ سوخت مصرفي اين نوع از هواپيما در مقايسه با ساير ناوگان‌ هوايي، ظرف 20 سال گشته دو ميليارد دلار هدر رفت و هزينه سنگيني به اقتصاد كشور تحميل شد؛ در حالي‌كه با اين هزينه مي‌توان سن 50 درصد از ناوگان هوايي كشور را به كمتر از 15 كاهش داد.

    نخجواني با اشاره به خروج توپولوف‌هاي استيجاري در مرحله اول، خاطر نشان كرد: در دومين مرحله، خروج توپولوف‌هاي ملكي نيز در حال اجراست.
    منبع:ايسنا
    #1 ارسال شده در تاريخ September 7th, 2010 در ساعت 00:31:06

  2. The Following 3 Users Say Thank You to Ali Pilot For This Useful Post:

    Eshghe Parvaz (September 7th, 2010), Mohammad Tomcat (September 7th, 2010), orasess (September 9th, 2010)

????? ????? ??? ?????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0