برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 1 ?? 1
dqw
  1. Ali Pilot ?????? ??
    Ali Pilot

    عضو شورا هوانوردی
    July 2009
    TEHRAN
    5,035
    تعداد تشکر : 11,640
    Thanked 31,849 Times in 5,065 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    new_2 طرح جديد كاهش تأخيرات و خطاي پرواز در صنعت هوانوردي ايران


    دبير شوراي‌ CNS/ATM سازمان هواپيمايي در گفت‌وگو با فارس خبر داد:
    طرح جديد كاهش تأخيرات و خطاي پرواز در صنعت هوانوردي ايران

    خبرگزاري فارس: مشاور رييس سازمان هواپيمايي كشوري ضمن بيان اينكه با اجراي طرح CNS/ATM هواپيماها مسيرهاي طولاني را با اطمينان و در زمان كوتاه‌تر طي مي‌كنند، گفت: از اين پس تأخيرات زيادي را در ارتباط با تراكم ترافيك راه‌هاي هوايي و ازدحام فرودگاهي نخواهيم داشت.



    محمد صادق ديجوري در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا»، ضمن اعلام اين مطلب، افزود: همچنين با استفاده از ارتباطات داده‌ها (DATA LINK) كاهش قابل ملاحظه‌اي در مكالمات و حجم كار خلبان و كنترلر بوجود آمده و خطاهاي مرتبط با لهجه‌، ضعف زبان و حجم كار بر طرف خواهد شد.
    ‌وي ادامه داد: شوراي CNS/ATM به منظور اجراي جهاني و يك پارچه قوانين و مقررات در سامانه‌هاي هوانوردي و ماهواره‌اي تشكيل شده است كه مطالعه، تحقيقات و بررسي موارد ذيربط در بخش‌هاي مختلف صنعت هوانوردي كشور و ارائه راهكارهاي اجرائي را در راستاي تصميمات و مصوبات ICAO (سازمان بين المللي هواپيمائي كشوري ) و دفتر منطقه‌اي آن در قاهره و انجام تعهدات بين‌المللي كشور، برنامه‌ريزي مي‌كند.
    به گفته وي در ايران نيز به عنوان يكي از 190 كشور عضو ICAO (سازمان بين‌المللي هواپيمائي كشوري)، اجراي طرح CNS/ATM توسط سازمان هواپيمايي كشوري همگام با ساير اعضاي ICAO در جهت نيل به افزايش ايمني، كارايي، ظرفيت، سرعت و مقرون به صرفه بودن هر چه بيشتر در صنعت حمل و نقل هوايي در دستور كار قرار گرفته است.
    ديجوري خاطر نشان كرد: CNS/ATM به بررسي راهكارهاي استفاده بهينه از تكنولوژي جديد به منظور رفع مشكلات و موانع توسعه صنعت هوا نوردي مي‌پردازد؛ همچنين اين تكنولوژي جديد موجب مي‌شود تا با استفاده از روش‌هاي جديد و بهره‌وري مناسب هزينه‌ها‌، تأخيرات و تخريب محيط زيست كاهش يافته و در مقابل افزايش ايمني را به همراه داشته باشد كه در نهايت اين اقدامات آرامش خاطر و راحتي سفر براي مسافران را در بر خواهد داشت.
    به اعتقاد دبير شوراي CNS/ATM سازمان هواپيمايي بهره‌برداري از امكانات آموزش و پشتيباني سيستم هوا‌نوردي بايد به موازات يكديگر صورت گيرد.
    ديجوري در خصوص ضرورت اجراي طرح CNS/ATM تصريح كرد: افزايش روز افزون حمل و نقل هوايي در تمامي نقاط دنيا و در نتيجه افزايش ترافيك هوايي و ازدحام ترافيك در مسيرهاي هوايي فرودگاه‌ها و تأخيرات ناشي از اين ازدحام كه منجر به زيان‌هاي هنگفت خطوط هوايي و از دست رفتن سرمايه‌هاي ملي كشورها مي‌شد سازمان بين المللي هواپيمايي كشوري ICAO را بر آن داشت كه با بهره‌گيري از فناوري‌هاي پيشرفته براي از ميان برداشتن اين معضلات به چاره انديشي بپردازد.
    مشاور رييس سازمان هواپيمايي كشوري ادامه داد: از اين رو در سال 1983 سازمان بين المللي هواپيمايي كشوري كميته‌اي را مركب از 32 كشور عضو پيمان تحت عنوان كميته FANS I تشكيل داد تا اين كميته با بهره‌گيري از فناوري جديد ماهواره‌اي و رايانه تحولات عظيمي را در جهت ارتباطات، ناوبري، نظارت (CNS) و مديريت ترافيك هوايي (ATM)در حمل و نقل هواپيمايي بين المللي ارائه دهد كه با تشكيل كميته FANS II نتيجه كار آن تحت عنوان طرح CNS/ATM اعلام شد.
    وي در راستاي ضرورت اجراي CNS/ATM اذعان داشت: با اجراي طرح مذكور هواپيماها مي‌توانند مسيرهاي طولاني را با اطمينان ودر زمان كوتاهتر طي نموده و لازم نيست تأخيرات زيادي را در ارتباط با تراكم ترافيك راه‌هاي هوايي و ازدحام فرودگاهي تحمل كنند.
    وي توضيح داد: با استفاده از ارتباطات داده‌ه ا(DATA LINK) كاهش قابل ملاحظه‌اي درمكالمات و حجم كار خلبان و كنترلر به‌وجود آمده و خطاهاي مرتبط با لهجه‌، ضعف زبان و حجم كار بر طرف خواهد شد.
    ديجوري تصريح كرد: در اين روش اطلاعات هواشناسي از اهميت بالايي برخوردار است و آگاهي از درجه حرارات دما، سرعت و جهت باد براي انتخاب مسير بسيار مهم است .
    مشاور و دبير شوراي CNS/ATM، با بيان اينكه نقش و جايگاه CNS/ATM بر متخصصان امر و سياست‌گزاران حمل و نقل هوايي پوشيده نيست، اظهارداشت: اين اقدام در سراسر دنيا ابعاد وسيعي يافته و جنبه‌هاي فني، حقوقي‌، سياسي و اقتصادي آن قابل توجه و تأمل است؛ لذا با توجه به مطالب گفته شده ارائه يك برنامه جامع كه بتواند اهداف ميان مدت و بلند مدت CNS/ATM را در صنعت هوانوردي كشور ترسيم كند از دهه 1990 ميلادي مورد توجه كارشناسان و متخصصان سازمان هواپيمايي كشوري بوده است و با تشكيل جلسات و شركت در مجامع داخلي و بين المللي در اين راستا تأثير گزار بوده و به عنوان يكي از اعضاء اصلي برنامه‌ريزي منطقه خاور‌ميانه در جلسات صاحب كرسي و رأي است.
    بنابراين گزارش سيستم‌هاي ناوبري كمك مي كند تا با استفاده از تجهيزات روي زمين و سيستم هاي هوانوردي ماهواره‌اي ( GPS) هواپيما، مسير مورد نظر را انتخاب كند.
    ديجوري همچنين از برگزاري ششمين همايش CNS/ATM ‌منابع و راهكارهاي اجرايي، در تاريخ‌هاي ششم و هفتم آذر‌ماه در تهران خبر داد و گفت: با استفاده از تجربيات حاصل شده از همايش مديريت ترافيك هوايي كه در سال گذشته برگزار شد، همايش CNS/ATM به منظور بهره‌گيري از جديد‌ترين امكانات براي دستيابي به آخرين دستاوردهاي توسعه منابع و راهكارهاي اجرايي همچنين پياده‌سازي سامانه CNS/ATM در طرح هاي جهاني و منطقه اي و ملي پي‌ريزي شد.
    #1 ارسال شده در تاريخ September 28th, 2010 در ساعت 19:14:49

  2. The Following User Says Thank You to Ali Pilot For This Useful Post:

    orasess (September 28th, 2010)

????? ????? ??? ?????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0