برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 8 ?? 8
dqw
  1. carol ?????? ??
    carol
    هوانورد نیمه فعال-سرهنگ دوم
    October 2010
    THR
    569
    تعداد تشکر : 1,002
    Thanked 2,262 Times in 477 Posts

    ??? ??? حفظ خونسردی در پرواز

    حتما تا کنون همه ما داستان های زیادی از روایات واقعی پروازهایی شنیده ایم که نباید به

    مقصد می رسیدند. بارها دیده شده که هواپیماهای ترابری - مسافربری و جنگنده ها در


    شرایط بسیار بسیار پیچیده و دشوار و مرگباری به لطف خداوند وبا مهارت خلبانان خود به

    مقصد رسیده اند . حتی شرایطی که علم هوانوردی در ان سکوت اختیار کرده و همه چیز را

    به شانس و تقدیر می سپارد . مطمئنا اگر از تمام خلبانانی که در شرایط دشوار موفق به

    کنترل هواپیمای خود شده اند پرسیده شود که .. چگونه موفق به انجام چنین کاری شده

    اند !؟ ان ها اولین رمز موفقیت در این کار را (حفظ خونسردی)خواهند دانست. خونسردی

    یکی از شاخصه های مهمی است که یک داوطلب خلبانی باید واجد ان باشد تا بتواند در

    شغل خود موفق باشد .در واقع تجربه وعلم ثابت کرده اند که علاوه بر شرایط علمی و هوشی

    که خلبانان باید واجد ان باشند شرایط روحی مانند اعتماد به نفس و خونسردی قدرت تصمیم

    گیری سریع و دقیق بسیار در بهبود عملکرد خلبانان هواپیما و یا بالگرد موثرند. به

    عبارتی .. گاهی اوقات حفظ اعتماد به نفس وخونسردی می تواند یکسری معادلات را به هم

    بزند و شما را از چند قدمی مرگ به زندگی باز گرداند این موضوع یک فرضیه نیست که فقط بر

    روی کاغذ مطرح شده باشد بلکه عملا ثابت شده است با نگاهی به بسیاری از سوانح هوایی

    می شود به دو نکته اساسی دست یافت.

    ۱. در بعضی از سوانح حفظ خونسردی و قدرت تصمیم گیری صحیح به خلبانان کمک کرده که

    در سخت ترین شرایط بهترین تصمیم را بگیرند و خود و هواپیمایشان را نجات دهند.

    ۲. بعضی دیگر از سوانح همواره عدم عملکرد صحیح خلبان را به علت ازدست دادن کنترل

    رفتاری وخونسردی به عنوان یکی از فاکتورهای مهم سانحه در خود جای داده اند.

    این دو نکته به خوبی یک نتیجه را به ما گوشزد می کند و ان این که (خلبانان وعملکرد ان ها هنوز یکی از

    مهم ترین فاکتورها در بررسی وتحلیل سوانح هوایی است که باید بر روی ان به عنوان تاثیر گذار ترین عامل

    در وقوع یا عدم وقوع تراژدی های هوانوردی در حوزه ایمنی پرواز به خوبی بحث وبررسی صورت بگیرد که این

    امر با بررسی ابعاد علمی و شخصیتی خلبانان امکان پذیر است.)


    منبع:http://oldpilot.blogfa.com/post-812.aspx

    خوب گوش کردن را ياد بگيريم
    گاه فرصتها بسيار آهسته در ميزنند . .
    #1 ارسال شده در تاريخ October 9th, 2010 در ساعت 21:37:18

  2. The Following 7 Users Say Thank You to carol For This Useful Post:

    ANADOLU (October 10th, 2010), mona (December 27th, 2010), orasess (October 9th, 2010), reza dezfuli (October 9th, 2010), sd-787 (October 9th, 2010), sepide98 (September 18th, 2013), SKY MAN (December 26th, 2010)

  3. carol ?????? ??
    carol
    هوانورد نیمه فعال-سرهنگ دوم
    October 2010
    THR
    569
    تعداد تشکر : 1,002
    Thanked 2,262 Times in 477 Posts

    ??? ??? پاسخ: حفظ خونسردی در پرواز


    بعد علمی و بعد شخصیتی خلبان

    در حوزه مربوط به مسائل فنی پرواز و تاثیر خلبانان در ایمنی پرواز برای این که ما بتوانیم به یک نتیجه منطقی و علمی تر برسیم باید

    خلبانان را از دیدگاه شخصیتی نیز انالیز کرد تا بتوان در کنار بررسی و ضعیت علمی وفنی وی به یک نتیجه گیری درست رسید.زیرا

    شخصیت و خصوصیات روحی خلبان یا دیگر خدمه پرواز و پرسنل سیستم هوانوردی همواره به اندازه وضعیت علمی و فنی انان در تعیین

    سرنوشت یک پرواز دخیل است. در واقع در بسیاری از شرایط خاص پروازی خصوصیاتی مانند قدرت تصمیم گیری-تمرکز بالا-شجاعت-

    صبرو...بر عملکرد خلبانان به اندازه پارامترهای فنی وعلمی پرواز تاثیر دارند گاهی اوقات در شرایط خاص این شخصیت و روحیات خلبانان

    است که تایین کننده می شود در واقع خلبانانی با روحیات ناسالم هواپیماهای سالم را به خطر می اندازند و خلبانانی با روحیات و افکار

    مثبت و خصوصیات روانی مناسب هواپیماهایی را به مقصد می رسانند که امیدی به بازگشت انان نیست.

    خوب گوش کردن را ياد بگيريم
    گاه فرصتها بسيار آهسته در ميزنند . .
    #2 ارسال شده در تاريخ November 10th, 2010 در ساعت 20:28:38

  4. The Following 7 Users Say Thank You to carol For This Useful Post:

    Ali Pilot (December 28th, 2010), ANADOLU (December 30th, 2010), IR Blue SKY (January 31st, 2011), mona (December 27th, 2010), orasess (December 28th, 2010), sepide98 (September 18th, 2013), SKY MAN (December 26th, 2010)

  5. carol ?????? ??
    carol
    هوانورد نیمه فعال-سرهنگ دوم
    October 2010
    THR
    569
    تعداد تشکر : 1,002
    Thanked 2,262 Times in 477 Posts

    ??? ??? پاسخ: حفظ خونسردی در پرواز

    خونسردی در پرواز


    یکی از بهترین پارامترهای روحی یک خلبان موفق مسئله خونسردی و کنترل این خصوصیت ویژه روحی در شرایط سخت محیطی و کاری است . خونسردی خصوصیت روانی مهمی


    است که در هر کاری میتواند شما را از دیگران متمایز کند.بهترین دروازه بان های فوتبال در جهان ان هایی نیستند که بلندتر می پرند یا هیکل بزرگتری دارند بلکه ان هایی هستند



    که در ضد حمله های حریف یا ضربات پنالتی می توانند در حضور صدها هزار تماشاگر هم چنان خونسرد و معقولانه به وظایف خود عمل کنند.


    در تمام مشاغل پراسترس مانند خلبانی هم خونسردی و نحوه کنترل هیجانات روحی عامل مهم تمایز یک خلبان خوب از یک خلبان متوسط است . یک خلبان باید به خاطر داشته


    باشد که همیشه در کابین نمی تواند مثل یک جنتلمن سر جایش بنشیند و فقط اینسترومنت را چک کند و هر از گاهی ارتباط رادیویی با ایستگاه های زمینی داشته باشد در عین


    حال هر چند دقیقه مهمانداری شیک و مهربان برای وی کیک و قهوه بیاورد . ..



    در واقع گاهی اوقات همه چیز در کاکپیت به جنگ با خلبان می اید.شرایط تغییر می کند انقدر سریع غافلگیرتان می کند که حتی فرصت بستن کمربند خود را ندارید خیلی سخت


    است که یک جت بوئینگ۷۴۷ که در حال پروازی معمولی و همیشگی است و خلبان ان فکر می کند که همه چیز در بهترین وضعیت ممکن قرار دارد ناگهان با زاویه ۳۰درجه منفی



    بدون ان که شما بتوانید فکرش راهم بکنید به سمت زمین شیرجه بزند. (ایا واقعا هر خلبانی امادگی مواجه شدن با چنین وضعیتی را دارد؟!)



    اگر فکر میکنید این مسئله غیر ممکن است یا برای شما پیش نمی اید به امار سوانح هوایی نگاهی بیندازید .شما با وسیله ای پرواز می کنید که افرادی مثل شما ان را ساخته اند


    نقص و کمبود جزء لاینفک طراحی ان است و ممکن است هر لحظه موقعیتی پیش روی شما قرار بگیرد که شما را وارد شرایط دشواری کند و دیگر هواپیمای شما یک معجزه فناوری و


    ایمنی نباشد بلکه تبدیل به ماشین پیچیده ای شود که دیگر هیچ دستوری را به سادگی ازشما نخواهد پذیرفت. مسئله غیر ممکن و دوری نیست . معادله بسیار ساده است .هواپیما



    در پرواز تحت تاثیر چهار نیرو حرکت میکند که خلبان و سیستم های هواپیما این چهار نیرو را کنترل می کنند.فقط کافی است که شما به هر دلیلی کنترل یکی از این چهار نیروی مهم را



    از دست بدهید ... کافی است یکی از این نیرو ها سرکش شود ان جا دیگر نقطه ایست که همه چیز به علم وعمل خلبان بستگی دارد علمی که اموخته و عملی که باید در جهت



    بازگرداندن هواپیما به شرایط ایمن به ان بپردازد. اما سوال مهم این جاست:



    ایا هر خلبانی به همان خوبی که در شرایط عادی به اموخته های خود عمل می کند در شرایط دشوار نیز می تواند به اموخته های خود جامه عمل بپوشاند یا در ان جا دیگر تمام



    داشته هایش را باید با خود به ان دنیا ببرد؟! جواب این سوال راباید این گونه داد .


    خوب گوش کردن را ياد بگيريم
    گاه فرصتها بسيار آهسته در ميزنند . .
    #3 ارسال شده در تاريخ December 26th, 2010 در ساعت 19:33:20

  6. The Following 7 Users Say Thank You to carol For This Useful Post:

    Ali Pilot (December 28th, 2010), ANADOLU (December 30th, 2010), IR Blue SKY (January 31st, 2011), mona (December 27th, 2010), orasess (December 28th, 2010), reza dezfuli (December 29th, 2010), SKY MAN (December 26th, 2010)

  7. orasess ?????? ??
    orasess

    کارشناس هوانوردی
    September 2009
    Karaj
    856
    تعداد تشکر : 4,541
    Thanked 3,808 Times in 762 Posts

    ??? ??? پاسخ: حفظ خونسردی در پرواز

    نمی دونم اون فیلم رو که کانال 4 خودمون هم پخشش کرد رو دیدین یا نه!
    هواپیمای دی اچ ال توی جنگ Full Failure می شه! خلبان هواپیما رو فقط با تنظیمات تراتل فرود میاره! البته به خاطر Full Failure چرخاش باز نمی شه اما خوب جونشون نجات پیدا می کنه!
    واقعا محشر بود!!!(موقعی که می خواست بره چپ موتور چپ رو آیدل می کرد و بالعکس!!! برای ارتفاع هم هی با موتور بازی میکرد تا ارتفاع نگه داره)
    خوب اگه خلبان خونسردیش رو از دست می داد که این کار ازش بر نمی اومد!

    اگر ذره ای از خاک وطنم به پوتین سرباز دشمن چسبیده باشد، آن را با خونم در خاک وطن می شویمو نمي گذارم كه حتي ذره اي از خاك پاك ايران را اين وحشي هاي بي سر و پا ( بعثی ) با خود ببرند و مرگ در این راه را افتخار می دانم و اگر ارزشمندتر از جانم هدیه ای داشتم، حتما به این مردم خوب تقدیم می کردم.

    فرازهایی از وصیتنامه ی شهید سرلشگر خلبان حسین خلعتبری




    #4 ارسال شده در تاريخ December 28th, 2010 در ساعت 16:51:56

  8. The Following 8 Users Say Thank You to orasess For This Useful Post:

    Ali Pilot (December 28th, 2010), Amiralikarimi (December 28th, 2010), ANADOLU (December 30th, 2010), carol (January 27th, 2011), IR Blue SKY (January 31st, 2011), mona (December 29th, 2010), reza dezfuli (December 29th, 2010), SKY MAN (December 28th, 2010)

  9. Ali Pilot ?????? ??
    Ali Pilot

    عضو شورا هوانوردی
    July 2009
    TEHRAN
    5,035
    تعداد تشکر : 11,640
    Thanked 31,849 Times in 5,065 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? پاسخ: حفظ خونسردی در پرواز

    در تكميل فرمايشات دوستان ميشود به آمار پرواز جت هاي مسافربري اشاره كرد كه تمامي موتور هاي خود را از دست داده اند و فقط با يك گلايد كردن , خلبان توانسته است كه هواپيماي خود را با نهايت ايمني صحيح و سالم برزمين بنشاند كه خونسردي و مهارت خلبان را نشان ميدهد.
    خونسردي يك فاكتور بسيار مهم است.
    #5 ارسال شده در تاريخ December 28th, 2010 در ساعت 18:33:50

  10. The Following 8 Users Say Thank You to Ali Pilot For This Useful Post:

    Amiralikarimi (December 28th, 2010), ANADOLU (December 30th, 2010), carol (January 27th, 2011), IR Blue SKY (December 28th, 2010), mona (December 29th, 2010), orasess (December 29th, 2010), reza dezfuli (December 29th, 2010), SKY MAN (December 28th, 2010)

  11. orasess ?????? ??
    orasess

    کارشناس هوانوردی
    September 2009
    Karaj
    856
    تعداد تشکر : 4,541
    Thanked 3,808 Times in 762 Posts

    ??? ??? پاسخ: حفظ خونسردی در پرواز

    البته به قول یکی از اساتید گلمون که می گه : دانش هرچقدر بیشتر باشه ، اعتماد به نفس و خونسردی شما رو در وضعیت های اضطراری بالا می بره، ضریب اشتباهات رو پایین میاره!

    اگر ذره ای از خاک وطنم به پوتین سرباز دشمن چسبیده باشد، آن را با خونم در خاک وطن می شویمو نمي گذارم كه حتي ذره اي از خاك پاك ايران را اين وحشي هاي بي سر و پا ( بعثی ) با خود ببرند و مرگ در این راه را افتخار می دانم و اگر ارزشمندتر از جانم هدیه ای داشتم، حتما به این مردم خوب تقدیم می کردم.

    فرازهایی از وصیتنامه ی شهید سرلشگر خلبان حسین خلعتبری




    #6 ارسال شده در تاريخ December 29th, 2010 در ساعت 22:58:37

  12. The Following 6 Users Say Thank You to orasess For This Useful Post:

    Ali Pilot (December 29th, 2010), ANADOLU (December 30th, 2010), carol (January 27th, 2011), IR Blue SKY (January 31st, 2011), mona (December 29th, 2010), reza dezfuli (January 30th, 2011)

  13. carol ?????? ??
    carol
    هوانورد نیمه فعال-سرهنگ دوم
    October 2010
    THR
    569
    تعداد تشکر : 1,002
    Thanked 2,262 Times in 477 Posts

    ??? ??? پاسخ: حفظ خونسردی در پرواز



    (در شرایطی که هواپیما در یک وضعیت خطرناک قرار بگیرد خلبانانی که خونسردتر هستند در مقایسه با دیگر همکاران خود می توانند به طرز شگفت اوری اموزه ها و دانست های خود را برای مقابله با چنین شرایطی بهتر و کارامدتر اجرا کنند اما خلبانانی که نتوانند خونسردی خود را حفظ کنند ومدیریت بحران مناسب را در کاکپیت اجراکنند شانس کمتری برای بازگرداندن هواپیمای خود به شرایط عادی دارند.)
    در واقع این نتیجه گیری نشان دهنده این است که نقش حفظ خونسردی در کنترل شرایط خاص ودشوار بسیار برای خلبانان مهم است و این اهمیت نشان دهنده این است که خلبانان باید برای ارتقای اعتماد به نفس و مهارت های حفظ خونسردی تلاش بیشتری کنند تا در طول پروازهای خود همواره امادگی ذهنی وروحی برای مواجهه با خطرات احتمالی پرواز داشته باشند. در زیر به چند فاکتور مهم و اساسی که در میزان حفظ خونسردی در خلبانان تاثیر دارد پرداخته می شود.
    فاکتورهای موثر در حفظ روحیه و خونسردی خلبانان
    ۱. دید گاه در مورد مرگ:
    شاید در ابتدا دور از ذهن باشد اما واقعیت است!!!
    در واقع میزان اعتقادات خلبانان به مسائل مذهبی و میزان اعتقاد ان ها در مورد مرگ وجهان بعد از این جهان باعث این می شود که در حین وقوع شرایط خطرناک خلبان با توجه به ارامش نسبی که اعتقادات درونی - شخصی یا مذهبی وی در مورد مرگ دارد با ارامش بیشتری با شرایط خاص برخورد کند.
    خلبانانی که بیشتر به مرگ فکر کنند و یا به ان ایمان قلبی داشته باشند و در کل انسان های معتقدی به جهان دیگر باشند در شرایط مرگبار ی که ممکن است به طور ناگهانی برای ان ها پیش بیاید به طرز عقلانی تر و با ارامش بیشتری با شرایط بوجود امده برخورد می کنند و به خاطر وجود یک حس وحشت کمتر نسبت به مرگ کمتر کنترل رفتاری خود را از دست می دهند-مدیریت بحران بهتری دارند وارامش بیشتری که در شرایط خاص همین فاکتورها می تواند به طرز شگفت اوری در بهبود عملکرد انان واتخاذ تصمیم صحیح به ان ها کمک کند.
    خاطر نشان می شود این اصل یک اصل ثابت شده است که از لحاظ روانشناسی نیز قابل اثبات است در واقع انسان هایی که دیدگاه مثبت تری نسبت به مرگ دارند در رویارویی با ان بسیار معقولانه تر و خونسردتر عمل می کنند که گاهی همین امر باعث می شود که ان ها با خونسردی موفق شوند این شرایط مرگبار را تبدیل به یک فرصت کرده و از ان براحتی با یک مدیریت علم محور و عمل محور عبور کنند.
    برای مثال این مسئله می توان موارد زیادی را پیدا کرد که خلبانان با توجه به این روحیه ودیدگاه موفق شده اند با بدست اوردن خونسردی و (کنترل ترس خود) شرایط سخت را پشت سر بگذارند و با موفقیت هواپیمای خود را به زمین برسانند.همچنین نمونه هایی بسیار از تاثیر این دیدگاه در عملکرد خلبانان را میتوان در تاریخ دفاع مقدس دید که خلبانان در بسیاری اوقات با شجاعت بسیار زیاد و خونسردی ناشی از این تفکر موفق شده اند در سخت ترین شرایط ومرگبارترین عملیات ها با موفقیت عبور کنند.
    شاید نتوان با قلم تاثیر این فاکتور را به خوبی تشریح کرد اما لااقل خلبانانی که خود در چنین شرایطی با داشتن این دیدگاه موفق شده اند با حفظ خونسردی از بروز فجایع جلو گیری کنند میتوانند این فاکتور وتاثیر انرا در مدیریت بحران در کابین خلبان به نحو احسن درک کنند.

    خوب گوش کردن را ياد بگيريم
    گاه فرصتها بسيار آهسته در ميزنند . .
    #7 ارسال شده در تاريخ January 27th, 2011 در ساعت 20:47:21

  14. The Following 6 Users Say Thank You to carol For This Useful Post:

    AlirezA.A (January 27th, 2011), IR Blue SKY (January 31st, 2011), mona (January 27th, 2011), number1 (January 28th, 2011), Real Flight (January 30th, 2011), reza dezfuli (January 30th, 2011)

  15. carol ?????? ??
    carol
    هوانورد نیمه فعال-سرهنگ دوم
    October 2010
    THR
    569
    تعداد تشکر : 1,002
    Thanked 2,262 Times in 477 Posts

    ??? ??? پاسخ: حفظ خونسردی در پرواز

    ۲. امادگی علمی خلبانان

    فاکتور دوم موثر در حفظ روحیه وخونسردی خلبانان امادگی علمی و فنی انان برای مواجهه با شرایط اضطراری پرواز است . این قاعده بسیار ساده است:
    هر چقدر خلبانان از لحاظ فنی و علمی بر شرایط بحرانی به وجود امده در هواپیما مسلط تر باشند و امادگی عملی برخورد با این شرایط را قبلا کسب کرده باشند در کنترل خونسردی و انجام تصمیم صحیح و عمل مناسب بهتر عمل می کنند. در واقع میزان سواد و امادگی علمی به خلبانان در شرایط اضطراری این توانایی را می دهد که با اعتماد به نفس بیشتر و در نتیجه خونسردی بیشتر در هدایت هواپیما-ارتباط با دیگر خدمه و کنترل ترافیک هوایی از قواعد علمی و فنی پیروی کند که علمی تر است و موفق به کنترل هواپیما یا به حداقل رساندن خسارات ناشی از سانحه شود.
    امادگی علمی خلبانان بیشتر با مطالعه گسترده وعمیق خصوصا در حوزه ایمنی پرواز-استفاده از شبیه ساز وشبیه سازی شرایط سخت وپیچیده احتمالی و کسب تجربه عملی پرواز به دست میاید. وهر چقدر این امادگی بیشتر باشد احتمال اشتباه خلبانان در شرایط خاص کمتر می شود.
    کارشناسان خلبانی وپرواز کار با شبیه ساز پرواز و مطالعه بر روی حوادث و سوانح هوایی را به عنوان دو راهکار اصلی ومهم تر برای بالا بردن این مهارت توصیه می کنند و سعی شده که این مطالعات به عنوان یک دغدغه مهم و اصلی برای خلبانان به عنوان یک هنجار شغلی پذیرفته شود.به همین دلیل مراکزی علمی و تحقیقاتی مانند (نشنال جئوگرافی) ومراکز ساخت نرم افزارهای پیشرفته شبیه ساز پرواز مانند(مایکروسافت) با تمام قوا از اوایل دهه ۹۰ میلادی وارد عرصه شدند و موفق شدند که خدمات بزرگی را برای پیشبرد ایمنی در هوانوردی جهان ارائه کنند .
    امروزه خلبانان می توانند با تهیه مستندهای زیبا و کاملا علمی تهیه شده در مورد سوانح هوایی و انجام تمرینات گسترده در(فلایت سیمولاتور) میزان امادگی خود را در مواجهه با انواع شرایط اضطراری بالا ببرند . واین امر به خلبانان وخصوصا دانشجویان خلبانی در کشورمان به جدیت توصیه می شود که میزان مطالعات خود را به شدت در این زمینه بالا ببرند امروزه براحتی میتوان از طریق اینترنت در جریان تمام جزئیات علمی وفنی سوانح هوایی قرار گرفت و از این سوانح درسهای بزرگی را اموخت .
    تسلط علمی روی هرموضوعی باعث می شود که خلبانان با شناخت بیشتر ازکاری که درحال انجام ان است دایره تردید خود را کم کند وبا ارامش و اطمینان بیشتری با مشکلات بوجود امده که در طول خدمت ممکن است بارها برای یک خلبان پیش بیاید برخورد کند وهمین امر میتواند ازبروز استرس های شدید که کار را تحت تاثیر خود قرار میدهد جلوگیری شود.

    خوب گوش کردن را ياد بگيريم
    گاه فرصتها بسيار آهسته در ميزنند . .
    #8 ارسال شده در تاريخ January 30th, 2011 در ساعت 17:39:24

  16. The Following 4 Users Say Thank You to carol For This Useful Post:

    AlirezA.A (January 30th, 2011), IR Blue SKY (January 31st, 2011), Real Flight (January 30th, 2011), reza dezfuli (January 30th, 2011)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0