برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 1 ?? 1
dqw
  1. SKY MAN ?????? ??
    SKY MAN

    رئیس سایت
    August 2007
    none
    7,234
    تعداد تشکر : 19,755
    Thanked 20,850 Times in 3,722 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 9

    ??? ??? مواد نانو برای موتورهای هواپیما

    به عقیده ی دانشمندان، فلزات با ساختار نانو و آلیاژهای به دست آمده با روش ” کوبیدن ایزوترمال – Isothermal forging” را می توان در شاخه های گوناگون صنعت به کاربرد.
    متخصصان موسسه ی مسائل مواد فوق پلاستیسیته آکادمی علوم روسیه، روش هایی برای به دست آوری مواد حجیم و ورقه ها ی با ساختار همگن ( یکنواخت) نانو ابداع کردند. همچنین آن ها نشان دادند که با این مواد ساخت سازه های تهی از جمله پره ها برای دستگاه های تهویه ی موتورهای هواپیما ساده تر می شوند.



    محققان موسسه ی مسائل مواد فوق پلاستیسیته آکادمی علوم روسیه، روشی به نام ” کوبیدن ایزوترمال – Isothermal forging”، ابداع کردند که امکان به دست آوردن فلزها و آلیاژهای یکنواخت دانه ای با قطر ۴۰۰-۳۰۰ نانو متر را فراهم می آورد. از ماده به دست آمده، با روش نورد گرم می توان ورقه های نیمه آماده با همان اندازه ی دانه عرضه کرد. اندازه های ورقه نیمه آماده تنها به وسیله ی پرس محدود می شود. در موسسه ی مسائل مواد فوق پلاستیسیته آکادمی علوم روسیه، ورقه های آلیاژ تیتان با اندازه های mm2*mm500*mm 1500 تهیه شدند.

    محققان نشان دادند که این ورقه نیمه آماده ی آلیاژ تیتان ВТ۶ (VT6)، ۲۵-۱۵درصد استحکام و مقاومت خستگی بیشتری نسبت به ورقه ی نیمه ساخته ی صنعتی از نوع همان آلیاژ دارد. علاوه براین، ورقه ی نیمه آماده با ساختار نانو برای جوشکاری به وسیله ی فشار و قالب گیری فوق پلاستیکی دردماهای ۳۰۰-۲۵۰ درجه پایین تر از حالت عادی، مفید است. یعنی می توان در دماهای کم، نمونه های صنعتی تیتان را به وسیله ی فشار جوشکاری کرد ( با ورقه ی دارای ساختارنانو).

    متخصصان موسسه ی مسائل مواد فوق پلاستیسیته آکادمی علوم روسیه و شرکت آویادویگاتل (Авиадвигатель)، نمونه های آزمایشی سبک شده ی پره های دستگاه های تهویه کننده ی موتورهای جت را ساختند. خواص استحکامی پره، ۹۰% مونولیت می باشد اما بار آن در مقطع بحرانی به دلیل کاهش جرم، حداقل ۲۰% کم تر است. چنین پره ای را می توان در دماهای پایین (۷۵۰-۶۵۰ درجه) تولید کرد. با این کار، لایه ی شکننده ی اشباع گازی روی سطح آلیاژ تشکیل نمی شود. این لایه دردماهای بالای ۷۵۰ درجه ایجاد می شود و از بین بردن آن مشکل است.

    به عقیده ی دانشمندان، فلزات و آلیاژهای با ساختارنانو را که با روش ” کوبیدن ایزوترمال – Isothermal forging” به دست آمده اند، می توان در رشته های دیگر صنعت برای نمونه در ساختمان سازی استفاده کرد. به دست آوردن مواد نیمه آماده ی با اندازه های بزرگ امکان پذیرمی باشد علاوه براین، چنین روشی را می توان با دستگاه های پرس تطبیق داد.


    منبع:رایزنی علمی و سرپرستی دانشجویان ایرانی در روسیه
    #1 ارسال شده در تاريخ October 11th, 2010 در ساعت 03:01:43

  2. The Following 2 Users Say Thank You to SKY MAN For This Useful Post:

    mona (October 11th, 2010), orasess (October 11th, 2010)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0