برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 1 ?? 1
dqw
  1. SKY MAN ?????? ??
    SKY MAN

    رئیس سایت
    August 2007
    none
    7,234
    تعداد تشکر : 19,755
    Thanked 20,851 Times in 3,723 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 9

    ??? ??? ابلاغ دستورالعمل جديد رسيدگي به تخلفات دفاتر خدمات مسافرتي هوايي از آبان 89

    مديرارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات سازمان هواپيمايي كشوري خبر داد: دستورالعمل جديد رسيدگي به تخلفات دفاتر خدمات مسافرتي هوايي تدوين و از اول آبان توسط رئيس سازمان هواپيمايي كشوري به تمامي دفاتر خدمات مسافرتي ابلاغ و لازم الاجرا شد.



    علي شمس در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا» اظهارداشت: به دليل اينكه قوانين سازمان هواپيمايي كشوري در سال 1328 تنظيم شده است و در آن قانون، گستردگي ناوگان حمل ونقل هوايي و خدمات مربوطه در مدل و سطح فعلي پيش بيني نشده بود جهت رفع خلا قانوني در خصوص آيين نامه ابلاغي هيات وزيران مصوب پنجم مرداد 138به شماره 14404/ت 03،اين دستورالعمل تهيه و تدوين شد.
    وي با بيان اين كه اين اقدام به منظور رسيدگي به شكايات و تخلفات دفاتر خدمات مسافرت هوايي صورت گرفته است؛ افزود: به طور ميانگين نيمي از شكاياتي كه در طول هفته به سازمان هواپيمايي كشوري اعلام مي شود مربوط به تخلفات و اشتباهات دفاتر مزبور است.
    شمس با اشاره به اين كه دفاتر خدمات مسافرت هوايي در واقع نمايندگي فروش بليت شركت هاي هواپيمايي به شمار مي روند، گفت: از آنجا كه آيين نامه تاسيس دفاتر مزبور داراي نواقصي است همين امر منجر به مجهول ماندن ماهيت دفاتر خدمات مسافرتي شده است به گونه اي كه در گذشته مشخص نبود دفاتر مزبور تحت نظارت سازمان هواپيمايي كشوري هستند يا شركت هاي هواپيمايي.
    شمس ادامه داد: همچنين معلوم نبود كه چه كسي ضامن خسارتهاي وارده به مسافر در اثر اشتباه يا تخلفات دفاتر مزبور به شمار مي رود؛ از طرفي پيش نويس اين مصوبه توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تهيه و تدوين شده و براساس آيين نامه ابلاغيه بعدي آن صرفا صدور مجوز تاسيس فعاليت بخش هوايي به سازمان هواپيمايي كشوري احاله شده است.
    وي ادامه داد: همچنين مرجع صدور مجوز و رسيدگي كننده نحوه فعاليت دفاتر خدمات گردشگري و برگزاري تورهاي مسافرتي، سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و دفاتر زيارتي سازمان حج و زيارت است.
    مديرارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات سازمان هواپيمايي كشوري، با اشاره به اين كه در گذشته دستورالعمل قانوني و مقرارتي به منظور رسيدگي به اين مشكلات تدوين نشده است، افزود: تاكنون سازمان هواپيمايي كشوري به منظور رسيدگي به اين تخلفات از ابزار حاكميتي استفاده مي كرده است در همين راستا رياست فعلي سازمان با توجه به توسعه صنعت و ظرفيت هاي اين بخش، تدوين دستورالعمل الزام آور با توجه به ظرفيت هاي فعلي را در دستور كار بخش هاي مختلف قرار داد، هر چند كه اين دستورالعمل براساس آيين نامه هيات وزيران نوشته و اصلاح شده است و مصوبه هيات وزيران است اما با ظرافت خاصي حلقه مفقوده اين بخش مشخص و نحوه رسيدگي به شكايات و نقش سازمان تعيين شد.
    شمس تصريح كرد: به دنبال اين امر جلسات سناريوخواني چگونگي وقوع تخلفات تشكيل و به منظور شناسايي گلوگاه‌هاي وقوع تخلفات، شكايات دو سال گذشته مورد بررسي قرار گرفت در همين راستا در جلساتي كه توسط اين كميته صورت گرفت24 تخلف كه همواره احتمال وقوع آن وجود دارد شناسايي و استخراج شد.
    به گفته وي يكي از محدوديت هاي سازمان هواپيمايي كشوري در خصوص نحوه رسيدگي به شكايت و تخلفات خلاء ابزار پيشگيري و مجازات پيشگيرانه است.
    شمس به مجازات هاي مقرر در دستورالعمل مزبور اشاره كرد و اظهارداشت: در آيين نامه 4مجازات شامل تذكر كتبي با ارائه مهلت اصلاح، توبيخ كتبي، تعليق و لغو مجوز تعيين شده است به گونه اي كه بند يك تا 10 (ماده 11 اين دستورالعمل شامل 24 بند تخلفات شناسايي شده) در مرحله اول براي ارتكاب به هر كدام از تخلفات مندرج در اين بندها اخطار كتبي با تعيين مدت يك هفته تا يك ماه جهت رفع اشكال و در صورت تكرار همان تخلف براي بار دوم تعليق موقت به مدت يك ماه، براي بار سوم تعليق موقت به مدت 3ماه و در مرحله چهارم نسبت به لغو مجوز اقدام مي شود.
    مديرارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات سازمان هواپيمايي كشوري، ادامه داد: در خصوص بندهاي 11 تا 17 ضمن لزوم جبران خسارت مسافر طبق مفاد كنوانسيون ورشو و بخشنامه هاي سازمان و يا قطعنامه هاي ياتا و يا قوانين جزايي و با جلب رضايت، در مرحله اول تذكر كتبي، در مرحله دوم تعليق به مدت 3 ماه ، در مرحله سوم لغو مجوز صورت مي گيرد.
    به گفته وي براساس بند (ه) ماده 12 در خصوص ارتكاب به بندهاي 22 الي 24 موجب تعليق به مدت مشخص شده از سوي كميته خواهد شد. البته براساس تبصره (1 ماده 12) تمامي دفاتر خدمات مسافرت هوايي در طول فعاليت خود صرفا مي توانند حداكثر محكوم به سه تذكر كتبي، 5 اخطار با تعيين مهلت و 9 ماه تعليق شود و بعد از آن اگر مجددا مرتكب تخلف شد لغو مجوز مي شود.
    به گزارش فارس، دستورالعمل مزبور در 23 ماده تهيه و از زمان صدور آن بخشنامه ها ومقررات مغاير با آن ملغي اثر مي شود و تمامي دفاتر خدمات مسافرتي موظف به اطلاع و رعايت دقيق مفاد آن هستند؛ همچنين 3ماه از تاريخ صدور اين دستورالعمل فرصت دارند نسبت به اصلاح امورات خود اقدام كنند در غير اين صورت مشمول رسيدگي به تخلف مطابق اين دستورالعمل هستند.
    لازم به ذكر است عناوين تخلفات شامل بندهاي ذيل است:
    1- برخورد نامناسب با مراجعين و مسافران و كاربران
    2- صدور بليت غير مجاز يا اشتباه يا ناقص و يا عدم رعايت مقررات مربوط به صدور بليت، يا عدم ثبت مهر دفتر فروشنده بليت و يا ثبت مهري غير از مهر دفتر فروشنده بليت و يا ثبت مهر دفتري كه مجوز بند الف ندارد و يا عدم استفاده از بليت شركت هواپيمايي متصدي پرواز
    3- استفاده از نام غير مصوب يا ناقص در سربرگها، تبليغات، اعلاميه ها و تابلوها
    4- فروش بليت بدون اخذ مدارك شناسايي صاحب بليت و تطبيق مشخصات ارائه شده با اصل مدارك شناسايي
    5- فروش بليت توسط شخص يا اشخاص فاقد صلاحيت يا عدم ثبت قيمت فروش بليت و استفاده از كلمات و عناوين خارج از قانون مانند cash و charter و . . .
    6- مجهز نبودن امكانات خدمات و رفاهي براي مراجعه كنندگان اعم از فضاي مناسب، محل انتظار، اطلاع رساني، گرمايش و سرمايش و يا اقدامي كه در محل دفتر براي مراجعه كننده ايجاد مزاحمت نمايد يا عدم استفاده از سربرگ رسمي دفتر خدمات مسافرتي مربوطه در مكاتبات جاري و درج آدرس و تلفن هاي خلاف واقع يا غير فعال
    7- عدم رعايت شئون وشعاير و حجاب اسلامي كاركنان در محل دفتر خدمات مسافرت هوايي يا عدم استفاده از لباس فرم يكسان و اعلامي از سوي سازمان و يا ايجاد تغييرات در لباسهاي فرم و عدم الصاق كارت شناسايي پرسنل دفتر و يا انجام اعمال غير اداري يا نامتعارف در محيط دفتر
    8- فعاليت هاي غير مرتبط در محل دفتر اعم از تجاري، سياسي، تبليغاتي و. . .
    9- عدم حضور مستمر مديرفني در محل و يا اشتغال در خارج از دفتر و يا دفاتر ديگر و يا عدم حضور مدير عامل در غياب مدير فني
    10- تبعيض يا غرض ورزي خارج از مقررات و دستورالعمل هاي مربوطه در خصوص مراجعين و مسافرين
    11- صدور بليت غير واقع يا صدور آن براي پرواز غير واقعي
    12- ابطال يا تغيير بليت بدون رضايت مسافر
    13- عدم اطلاع رساني به مسافران در صورت هرگونه تغيير يا لغو در عمليات پروازي و . . .
    14- انجام يا عدم رعايت موضوعي كه موجبات خسارت يا سرگرداني در عمليات پروازي براي مسافر شود و يا عدم پاسخگويي شفاهي، حضوري، غيرحضوري و تلفني در جهت راهنمايي مسافران
    15- عدم هماهنگي پروازي در برگزاري تورهاي مسافرت هوايي و يا مسافرت هاي چند مرحله اي
    16- صدور بليت مسافرتهاي خارجي بدون در نظرگرفتن اعتبار رواديد مسافر يا خارج از زمان رواديد
    17- فروش بليت به قيمت بيشتر از نرخ مصوب
    18- نقض قوانين و مقرارت و آيين نامه مربوط
    19- عدم اجراي بخش يا تمام دستورالعمل ها و بخش نامه هاي اعلامي
    20- عدم شروع به كار پس از اخذ مجوز به مدت 6ماه، تعطيل فعاليت تا مدت 3ماه و يا عدم فعاليت به مدت يكسال
    21- ارائه هرگونه تسهيلات، هديه، حق مشاوره، حق العمل، قراردادكاري و يا عناوين مشابه، همچنين اجاره، واگذاري و يا فروش مجوز بند الف به غير، به صورت رسمي يا غير رسمي بدون اخذ نظر موافق از سازمان
    22- تغيير موقعيت دفتر و يا تغيير متراژ محل دفتر بدون كسب مجوز و همچنين تغيير كاربري يا خروج از تصرف مالكانه محل دفتر
    23- صدور بليت قبل از اخذ مجوز
    24- صدور بليت در خارج از محل دفتر خدمات مسافرت هوايي
    #1 ارسال شده در تاريخ October 27th, 2010 در ساعت 00:15:08

  2. The Following 2 Users Say Thank You to SKY MAN For This Useful Post:

    Henrik (October 28th, 2010), number1 (October 27th, 2010)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0