برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 1 ?? 1
dqw
  1. Amiralikarimi ?????? ??
    Amiralikarimi
    هوانورد ارشد-سرهنگ دوم
    November 2008
    TEHRAN
    645
    تعداد تشکر : 4,164
    Thanked 2,936 Times in 630 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    hot استفاده از هواپیماهایی با عمر بالای15 سال به بهانه تحریم

    هم اکنون به رغم این که عمر صنعت هوانوردی در ایران به بیش از 82 سال رسیده، بررسی های نشان می دهد ناوگان هوایی ایران به دلیل عدم محدودیت در اجاره هواپیماهای نو غربی به سوی اجاره هواپیماهای بعضا كهنه شرقی متمایل شده است.

    براساس آمار موجود از 125 فروند هواپیمای غیرنظامی كه در كل ناوگان كشور اعم از ملكی یا اجاره‌ای وجو دارد، 32 فروند یا معادل 25 درصد را هواپیماهای روسی در 3 كلاس توپولف، یاك و ایلوشن تشكیل می‌دهند.

    این در حالی است که طی چند دهه اخیر به بهانه تحریم های اقتصادی، کشور ایران نتوانسته ناوگان هوایی خود را باز سازی و نوسازی كند و در این شرایط عملا ناوگانی فرسوده برجای گذاشته كه اغلب هواپیماها به ‌قطعات یدکی غیراصل مجهز هستند، به همین دلیل ایران کارنامه ضعیفی در ایمنی پرواز دارد.

    تحریم های آمریکا علیه ایران که شامل ممنوعیت فروش هواپیما و قطعات آن می‌شود مهمترین مانع بر سر رشد شركت هواپیمایی به شمار می‌رود. با این تفاسیر هم شركت های هواپیمایی ناوگانی فرسوده و قدیمی دارند و نیز دولت به دلیل تحریم اقتصادی نتوانسته از پس مشكلات این شركت ها برآید.

    فرسودگی ناوگان هوایی ایران
    جواد مقیمی، کارشناس صنعت هوایی با اشاره به سن بالای ناوگان حمل و نقل هوایی کشور معتقد است: فرسوده بودن هواپیماهای موجود در کشور و هزینه بالای تعمیر و نگهداری آن نیز از دیگر معضلات صنعت حمل و نقل هوایی است که این خود یکی از دلایل وقوع سوانح هوایی نیز است.
    وی همچنین تحریم اعمال شده از طرف دولت آمریکا مبنی بر عدم اجازه ورود هواپیما و قطعات آن به ایران را از دیگر دلایل وقوع حوادث هواپیمایی در کشور برشمرد و افزود: عدم تجهیز فرودگاه‌های ایران به آخرین فن‌آوری‌های روز صنعت حمل و نقل هوایی نیز یکی دیگر از دلایل کاهش امنیت در این نوع حمل و نقل ‌است.
    این کارشناس صنایع هواپیماسازی خاطرنشان ساخت: وجود شرایط تحریم آمریکا دلیل عدم خرید هواپیماهای اروپایی توسط کشور ایران است.
    وی اظهار داشت: دولت آمریکا با ایجاد شرایط تحریم علیه ایران، تمامی کشورهای اروپایی را نیز به همسویی با سیاست‌های خود دعوت کرده است و اروپایی‌ها نیز در جهت موازی با اهداف سلطه‌طلبانه آمریکا حرکت می‌کنند.
    در حال حاضر برخی از کارشناسان صنعت هوایی معتقدند یكی از دلایل روی آوردن ایران به اجاره هواپیماهای فرسوده، مسائل مالی آن است. به این معنی كه چون قیمت بلیت هواپیما در ایران پایین و از سوی دولت كنترل می‌شود، ارائه خدمات مناسب و دریافت وجه آن از مسافر امكان‌پذیر نیست. لذا شركت‌های هواپیمایی برای كاهش هزینه‌های خود رو به چارتركردن یا اجاره كردن هواپیماهای فرسوده و ارزان می كنند.

    به کارگیری هواپیمایی شرقی متاثر از یک مثلث سیاسی، مدیریتی و اقتصادی است
    داوود كشاورزیان، مدیرعامل سابق هما دلیل به كارگیری هواپیماهای فرسوده شرقی در ناوگان ایران را یك مثلث سیاسی، مدیریتی و اقتصادی عنوان می کند و معتقد است: از نظر سیاسی ایران با روسیه روابط نزدیكی دارد. از نظر مدیریتی، هماهنگی و اراده لازم برای در نظر گرفتن نقاط فنی وجود ندارد و از نظر اقتصادی نیز قیمت بلیت و كنترل آن سرمایه‌گذاری برای اجاره هواپیمای خوب و نو را غیراقتصادی كرده است.
    وی با بیان این که زیرساخت هواپیمایی ایران زیرساختی است كه با هواپیماهای غربی تناسب بیشتری دارد گفت: همان گونه كه شاهد هستید هما به عنوان بزرگ‌ترین ایرلاین كشور هنوز حاضر به استفاده از هواپیماهای شرقی نشده است. با این حال، این اشكال بر مدیران صنعت هواپیمایی وارد است كه چرا ناوگان نو اجاره نمی‌كنند تا فعلا از ركوردداری سوانح هوایی در دنیا رهایی پیدا كنیم.

    MD تفاوت اساسی چندانی ‌با توپولف ندارد
    منظری، معاون سابق هوانوردی سازمان هواپیمایی با تأكید بر لزوم خروج تدریجی هواپیماهای فرسوده از ناوگان هوایی ایران، اظهار داشت: جایگزینی توپولف‌ با MD نیز چندان اصولی و منطقی به نظر نمی‌رسد زیرا هواپیمای md تفاوت اساسی چندانی ‌با توپولف ندارد، بنابراین این نوع جایگزینی به نوسازی ناوگان تعبیر نمی‌شود.
    این كارشناس حمل و نقل هوایی تأكید كرد: برای نوسازی ناوگان هوایی ایران نیازمند هواپیماهای نوین و دارای سن پایین هستیم.

    استفاده از هواپیماهای بالای 15 سال به بهانه تحریم صورت می گیرد
    تحریم صنعت هواپیمایی ایران به رغم این که یك بحث مهم است، اما به نظر می رسد عمر برخی هواپیماهای ایرانی عمدا کمتر از مقدار واقعی اعلام می شود.
    در واقع عمر کارکرد هواپیما در هر خط هوایی اعلام شده است، اما آن هواپیما در زمان به کارگیری نو نبوده است.
    مهمترین هواپیماهایی که خطوط هوایی ایران فعالیت دارند، دارای عمری بالای ۱۵ سال بوده و حتی برخی از آنها دارای عمری بالای ۲۵ سال هستند.
    با این که همین کارکرد نشان از کیفیت بالای هواپیماهای غربی به خصوص بویینگ و ایرباس دارد نباید با استفاده از هواپیماهایی کهنه امنیت پروازی خود را به خطر بیاندازیم. واقعیت این است که تحریم هواپیمایی ایران محدود به هواپیماهای زیر پنج سال عمر است و خطوط هوایی بسیاری تمایل به فروش هواپیماهای زیر 10 سال خود دارند. به عنوان نمونه، خطوط هوایی ماهان چند ایرباس سیصد سری ششصد و چند ایرباس سیصد و بیست با عمر حدود شش سال از لوفت هانزا خرید کرد. پس عملا استفاده از هواپیماهایی با عمر بالای پانزده سال به بهانه تحریم صورت می گیرد و نه یک واقعیت.



    مرجع : خبرگزاری موج
    #1 ارسال شده در تاريخ November 13th, 2010 در ساعت 21:57:06

  2. The Following User Says Thank You to Amiralikarimi For This Useful Post:

    Real Flight (November 14th, 2010)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0