برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

???? 1 ?? 3 123 ??????????
????? ?????: ?? 1 ?? 10 ?? 28
dqw
  1. SKY MAN ?????? ??
    SKY MAN

    رئیس سایت
    August 2007
    none
    7,234
    تعداد تشکر : 19,755
    Thanked 20,851 Times in 3,723 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 9

    ??? ??? موتور هاي جت(1)

    موتور هاي جت(1).
    موتورهای جت خود به چند دسته اساسی تقسیم می شوند:



    توربوفن Turbo Fan



    توربوجت Turbo Jet



    توربوپراپ Turbo Prop



    پالس جت Pulse Jet



    پرشر جت Pressure Jet



    رم جت Ram Jet



    سکرام جت Scram Jet



    در حقیقت، تمام موتورهای جت که توربین دارند، نوع پیشرفته تری از همان موتورهای توریبن گازی هستند که در زمانهای دورتر استفاده می شده است. از موتورهای توربین گازی بیشتر برای تولید برق نه تولید نیروی رانش استفاده می شود. موتورهای جت کلاً بر پایه ی موارد زیر کار می کنند: هوا از مدخل وارد موتور جت شده و سپس با چرخاندن توربین نیروی لازم را برای مکش هوا برای سیکل بعدی آماده کرده و خود از مخرج خارج می شود. در این حالت فشار و سرعت هوای خروجی، بدون در نظر گرفتن استهلاک و اصطکاک، با سرعت و فشار هوای ورودی برابر است. سیکل کاری موتورهای جت پیوسته است، این بدین معناست که هنگامی که هوا وارد کمپرسور می گردد، به سوی توربین عقب موتور رفته و آن را نیز همراه با خروج خود به حرکت در می آورد، یعنی نیروی لازم برای مکش در حقیقت به وسیله توربین انتهایی موتور تولید شده است و بدین گونه است که همزمان با ورود هوا به کمپرسور، توربین نیز به وسیله نیروی تولید شده توسط سیکل قبلی در حال چرخش است و نیروی آن صرف چرخاندن کمپرسور می شود. در این فرآیند، دوباره نیروی تولید شده توسط این سیکل به توربین داده شده و توربین نیروی لازم جهت ادامه کارکرد موتور را فراهم می آورد.



    1- موتورهای توربوفن یا Turbo Fan



    موتورهای توربوفن در حقیقت چیزی میان موتورهای توربوجت و توربو پراپ هستند. بازده موتورهای توربوفن بسیار زیاد است، و به همین علت هم در بسیاری از هواپیماهای مسافربری و ترابری در سرعت های ساب سونیک Sub Sonic از آن ها استفاده می شود. در موتورهای توربوفن، ابتدا هوا کمپرس شده سپس وارد اتاقک احتراق می شود و بعد از انفجار از طریق شیپوره یا نازل خروجی خارج شده و در طی این فرآیند، نیروی تراست لازم را جهت رانش هواپیما به جلو تامین می نماید.







    البته در موتورهای توربوفن، مقادیر دیگری از هوا از طریق کنارگذر نیز عبور داده می شود که در نهایت به گازهای خروجی داغ پیوسته و نیروی تراست را افزایش می دهد. تفاوت موتورهای توربوفن با توربوپراپ در این است که موتورهای توربوپراپ، فن یا ملخ ایجاد کننده تراستشان در خارج از پوسته موتور قرار گرفته اما در موتورهای توربوفن، ملخ یا فن تولید کننده تراست کاملاً در درون پوسته موتور قرار گرفته است.



    2- موتورهای توربوجت یا Turbo Jet



    موتورهای توربو جت، بیشتر بر نیروی تولیدی از گازهای خروجی اتکا دارند و در هواپیماهایی بیشتر کاربرد دارند که با سرعت های مافوق صوت حرکت می کنند. در موتورهای توربوجت، ابتدا، هوا وارد کمپرسور شده و متراکم می گردد. اما چون این هوا با سرعت نسبتاً زیادی وارد موتور گردیده برای احتراق مناسب نمی باشد و بیشتر سوخت مصرف شده، بدون اشتعال هدر می رود. به همین دلیل هوا به قسمت دیفیوژر یا همان کاهنده سرعت فرستاده می شود تا از سرعت آن کاسته شود. در دیفیوژر، ابتدا از سرعت هوا کاسته و بر دما و فشار آن افزوده می شود.







    سپس این هوای آماده برای احتراق، به اتاقک احتراق فرستاده می شود. در اتاقک احتراق یا Combaustion Chamber، هوا ابتدا وارد لوله احتراق گشته، با سوخت مخلوط شده سپس منفجر می گردد. قسمتی از نیروی حاصله از این انفجار صرف گرداندن توربین شده و مابقی برای تولید نیروی رانش به کار می رود. گاهی در هواپیماهای توربوجت، بعد از شیپوره خروجی یا نازل، قسمتی به نام پس سوز یا After Burner قرار می دهند که بر نیروی تراست می افزاید.



    After Burner یا قسمت پس سوز چگونه کار می کند؟



    هنگامی که گازهای خروجی از موتور خارج می شوند، هنوز مقداری اکسیژن و سوخت مصرف نشده دارند که در قسمت پس سوز، با مشتعل ساختن دوباره گازهای خروجی و افزایش 4 برابر سوخت معمولی به این مخلوط، به طور قابل توجهی بر نیروی تراست می افزایند.







    البته استفاده از پس سوز فقط در شرایط اضطراری و شرایط جنگی مجاز است در غیر این صورت مجاز نیست. تنها هواپیمای مسافربری با سیستم پس سوز، هواپیمای کنکورد Concord ساخت مشترک آلمان، انگلیس و فرانسه است که به علت ایجاد آلودگی صوتی زیاد و مصرف سوخت بالا، از کار برکنار شد.





    منبع وبلاگ air.blogfa.com
    #1 ارسال شده در تاريخ August 18th, 2007 در ساعت 03:56:51

  2. The Following 6 Users Say Thank You to SKY MAN For This Useful Post:

    carol (November 12th, 2010), IRI.AMIR (August 9th, 2011), m.boostani (October 13th, 2010), mona (October 10th, 2010), persian_astro (October 13th, 2010), سجیل (October 12th, 2010)

  3. arash_khanbashi ?????? ??
    arash_khanbashi
    هوانورد نیمه فعال-استوار یکم
    September 2007
    175
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 141 Times in 65 Posts

    ??? ??? RE: موتور هاي جت(1)

    IR.SKY عزيز با سلام و عرض ادب ضمن تشكر از مطلب جالبتون خواستم به استحضار برسانم ، با توجه به ارتباط موضوع با آيروديناميك و پيشرانش انجمن هوا فضا ، به بنده اجازه مي دهيد كه اين مبحث را به آن قسمت منتقل نمايم.
    #2 ارسال شده در تاريخ October 16th, 2007 در ساعت 00:09:25

  4. The Following 4 Users Say Thank You to arash_khanbashi For This Useful Post:

    mona (October 10th, 2010), persian_astro (October 13th, 2010), reza dezfuli (October 9th, 2010), SKY MAN (October 9th, 2010)

  5. SKY MAN ?????? ??
    SKY MAN

    رئیس سایت
    August 2007
    none
    7,234
    تعداد تشکر : 19,755
    Thanked 20,851 Times in 3,723 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 9

    ??? ??? RE: موتور هاي جت(1)

    سلام و عرض ادب خدمت ارش عزیز
    این موضوع را خدمتت عرض کنم که این موضوع در انجمن مکانیک و در بخش موتور بود, اما چون این انجمن با انجمن شما ادغام شد این مشکل پیش امده است. و مورد دوستم Emirates عزیز هم به این دلیل است.
    در ضمن شما مسئول این انجمن هستید و اختیار دار هستید
    هر کار صلاح است انجام دهید
    همچنین از شما به خاطر کنترل دقیق انجمنتان ممنونم
    اگر سایر دوستان در انجمن های دیگر هم این کار را به طور دقیق انجام دهند ممنون میشم
    با تشکر
    IR.SKY
    #3 ارسال شده در تاريخ October 16th, 2007 در ساعت 00:26:31

  6. The Following 4 Users Say Thank You to SKY MAN For This Useful Post:

    carol (October 9th, 2010), mona (October 10th, 2010), persian_astro (October 13th, 2010), reza dezfuli (October 9th, 2010)

  7. carol ?????? ??
    carol
    هوانورد نیمه فعال-سرهنگ دوم
    October 2010
    THR
    569
    تعداد تشکر : 1,002
    Thanked 2,262 Times in 477 Posts

    ??? ??? پاسخ: موتور هاي جت(1)

    موتورهای جت یکی از موتورهای حرارتی درون سوز است که شبیه موتورهای

    پیستونی عمل تبدیل انرژی ها به یکدیگر در داخل موتور صورت گرفته وقدرت

    تولید میکند. به طور خیلی ساده موتور جت را می توان مانند یک لوله دانست که

    از یک طرف هوا وارد می شود سپس این هوا با مقداری سوخت ترکیب شده و

    میسوزد وبالاخره به صورت گازهایی که دارای سرعت زیادی هستند از طرف

    دیگر خارج می گردد.

    درحقیقت با این کار به هوای عبوری از این لوله شتاب داده شده وچون دارای

    جرم است پس یک نیرو در جهت عقب آن تولید می شود که طبق قانون سوم

    نیوتن نیرویی مساوی ولی در جهت مخالف تولید میگردد که این نیرو را طبق

    تعریف نیروی جلو برنده یا thrust می گویند.

    اختلافی که موتورهای جت با موتورهای پیستونی هواپیما دارد این است که

    ملخ در موتورهای پیستونی مقدار خیلی زیادی هوا را با شتاب کمی به عقب

    فرستاده ونیروی جلو برنده تولید میکند اما در موتورهای جت مقدار کمی هوا را

    با شتاب بیشتری به عقب موتور هدایت کرده و thrust تولید میکند.

    کلمه jet به معنی عمل بیرون فرستادن سیالات از یک مجرای معین با سرعت

    خیلی زیاد بوده وعکس العمل این کار jet reaction در حقیقت یک پدیده داخلی

    است.


    منبع:موتورهای هواپیما
    تالیف:محمد تقی حسین نوری

    خوب گوش کردن را ياد بگيريم
    گاه فرصتها بسيار آهسته در ميزنند . .
    #4 ارسال شده در تاريخ October 9th, 2010 در ساعت 20:15:12

  8. The Following 8 Users Say Thank You to carol For This Useful Post:

    ANADOLU (October 9th, 2010), m.boostani (October 14th, 2010), mona (October 10th, 2010), orasess (October 9th, 2010), persian_astro (October 13th, 2010), reza dezfuli (October 9th, 2010), SKY MAN (October 9th, 2010), سجیل (October 12th, 2010)

  9. carol ?????? ??
    carol
    هوانورد نیمه فعال-سرهنگ دوم
    October 2010
    THR
    569
    تعداد تشکر : 1,002
    Thanked 2,262 Times in 477 Posts

    ??? ??? پاسخ: Re: موتور هاي جت(1)

    قبل از آنکه راجع به انواع موتور های جت بحث کنیم لازم است در مورد مجراهایی

    که در این موتورها استفاده میشود ونقش مهمی در کار آنها وتولید thrust دارد اشاره

    کرده وخواص آنها را بررسی کنیم.

    این مجراها عبارت اند از:

    1-مجرای همگرا convergent duct:

    دهانه ورودی این مجرا بزرگ و دهانه خروجی آن کوچک است.هرگاه هوایی با فشار

    وسرعت معین از آن عبور کند به مرور سرعتش زیاد شده وطبق قانون برنولی فشارش

    کم می گردد. قانون برنولی میگوید:همیشه مجموع انرژی تولیدی توسط انرژی جنبشی

    یک سیال وانرژی پتانسیل آن مقداری است ثابت.پس در حقیقت این مجرا انرژی پتانسیل

    را به انرژی جنبشی تبدیل میکند .

    2-مجرای واگرا divergent duct:

    دهانه ورودی این مجرا تنگ ودهانه خروج آن بزرگ است.هرگاه هوایی با فشار

    وسرعت معین از آن عبور کند به مرور سرعتش کم شده وطبق قانون برنولی

    فشارش افزایش می یابد.مجراهای واگرا در جاهایی استفاده میشود که هدف

    زیاد کردن فشار هوا و به منظور منظم کردن جریان هواو کاستن سرعت ان باشد.

    ضمنا درجه حرارت هوای عبوری از این مجرا به مرور زیاد میشود.



    منبع:موتورهای هواپیما
    تالیف:محمد تقی حسین نوری

    خوب گوش کردن را ياد بگيريم
    گاه فرصتها بسيار آهسته در ميزنند . .
    #5 ارسال شده در تاريخ October 9th, 2010 در ساعت 20:15:57

  10. The Following 7 Users Say Thank You to carol For This Useful Post:

    ANADOLU (October 9th, 2010), m.boostani (October 14th, 2010), mona (October 10th, 2010), orasess (October 9th, 2010), persian_astro (October 13th, 2010), reza dezfuli (October 9th, 2010), SKY MAN (October 9th, 2010)

  11. carol ?????? ??
    carol
    هوانورد نیمه فعال-سرهنگ دوم
    October 2010
    THR
    569
    تعداد تشکر : 1,002
    Thanked 2,262 Times in 477 Posts

    ??? ??? پاسخ: Re: موتور هاي جت(1)

    انواع موتورهای جت:

    موتورهای جت به دو دسته اصلی تقسیم میشوند:

    1-موتورهای بدون قطعات گردان jet engines without rotating parts

    همان طوریکه از اسم آنها پیداست هیچ قطعه گردانی نداشته وبه صورت لوله

    آیرودینامیکی مخصوص ساخته شده اند.موتورهایی که دارای این مشخصات هستند

    عبارت اند از:

    1-رم جت ram jet engines

    2-پالس جت pulse jet

    3-راکت rocket

    2- موتورهای جت با قطعات گردان jet engines with rotating parts

    این موتورها دارای دو قطعه اصلی گردان هستند که یکی از آنها کمپرسور ودیگری

    توربین است.

    ضمنا جهت عمل ترکیب هوا وسوخت وسپس احتراق این مخلوط از یک یا چند محفظه

    احتراق نیز استفاده می کنند.اینگونه موتورها که دارای توربین بوده واز انرژی حرارتی

    گازها برای چرخاندن آن توربین استفاده می کنند به موتورهای gas turbine engine

    معروف اند.



    منبع:موتورهای هواپیما
    تالیف:محمد تقی حسین نوری

    خوب گوش کردن را ياد بگيريم
    گاه فرصتها بسيار آهسته در ميزنند . .
    #6 ارسال شده در تاريخ October 9th, 2010 در ساعت 20:16:33

  12. The Following 8 Users Say Thank You to carol For This Useful Post:

    ANADOLU (October 9th, 2010), m.boostani (October 14th, 2010), mona (October 10th, 2010), orasess (October 9th, 2010), persian_astro (October 13th, 2010), reza dezfuli (October 9th, 2010), SKY MAN (October 10th, 2010), سجیل (October 12th, 2010)

  13. carol ?????? ??
    carol
    هوانورد نیمه فعال-سرهنگ دوم
    October 2010
    THR
    569
    تعداد تشکر : 1,002
    Thanked 2,262 Times in 477 Posts

    ??? ??? پاسخ: Re: موتور هاي جت(1)

    سیکل کاری موتور engine working cycle:

    سیکل کاری موتورهای جت توربین دار شبیه موتورهای پیستونی چهار زمانه است.

    با این تفاوت که در موتورهای جت عمل احتراق در فشار ثابت ولی در موتورهای پیستونی

    در حجم ثابت انجام می شود.هر دو موتور شامل مراحل مکش- تراکم -احتراق وتخلیه است

    که در موتورهای جت به طور دائم اتفاق می افتد.

    عمل احتراق در موتورهای جت در فشار ثابت وبا زیاد شدن حجم انجام میگیرد بنابراین

    به فشار ماکزیمم که در موتورهای پیستونی در مرحله تراکم ایجاد میشود دست نمی یابد

    بدین دلیل است که محفظه های احتراق می تواند از جنس سبک ولی مقاوم در برابر

    درجه حرارت زیاد ساخته شده و سوخت مورد استفاده آن اکتان کمتری داشته باشد چون

    موتور جت یک موتور حرارتی است پس هر قدر درجه حرارت تولیدی در عمل احتراق بیشتر

    باشد انبساط گازها بیشتر بوده ودر نتیجه قدرت موتور بیشتر میشود.

    عوامل موثر در نیروی جلو برنده:

    چون هواپیما در ارتفاعات مختلف وتحت شرایط گوناگون جوی پرواز میکند موتور آن تحت

    تاثیر این شرایط قرار گرفته ودر نتیجه نیروی جلو برنده ای که به وجود می آورد متاثر از این

    عوامل است.البته علاوه بر عوامل خارج از موتور در داخل موتور هم عواملی از قبیل نسبت

    تراکم کمپرسور وقطر دهانه خروجی موتور بر نیروی جلو برنده اثرات زیادی دارند.

    در این جا مهمترین عوامل موثر در نیروی جلو برنده را بیان می کنیم:

    1-هرگاه مقدار هوای ورودی به موتور افزایش یابد کمپرسور با فشار بیشتری هوا را به سمت

    محفظه ی احتراق فرستاده ودر آنجا پس از سوختن بیشتر منبسط می شود.در اثر این کار

    سرعت گازهای خروجی از موتور افزایش یافته ونیروی جلو برنده نیز زیاد میشود.واضح است

    که مقدار هوای ورودی بستگی مستقیمی به فشار هوا دارد که این خود به ارتفاع نیز بستگی

    دارد.

    خوب گوش کردن را ياد بگيريم
    گاه فرصتها بسيار آهسته در ميزنند . .
    #7 ارسال شده در تاريخ October 9th, 2010 در ساعت 20:17:27

  14. The Following 8 Users Say Thank You to carol For This Useful Post:

    ANADOLU (October 9th, 2010), m.boostani (October 14th, 2010), mona (October 10th, 2010), number1 (October 10th, 2010), orasess (October 9th, 2010), persian_astro (October 13th, 2010), reza dezfuli (October 9th, 2010), SKY MAN (October 10th, 2010)

  15. carol ?????? ??
    carol
    هوانورد نیمه فعال-سرهنگ دوم
    October 2010
    THR
    569
    تعداد تشکر : 1,002
    Thanked 2,262 Times in 477 Posts

    ??? ??? پاسخ: موتور هاي جت(1)

    قسمت های اصلی موتور جت:

    1-مجرای ورودی هوا :

    طرح مجرای ورودی هوا برای موتورهای جت توربین دار یکی از مهمترین فاکتورهاست که در

    کارایی موتور نقش حساسی در بر خواهد داشت.به همین خاطر کوشش سازنده این مجرا

    در این است که آنها را طوری بسازد که در شرایط مختلف پروازی اعم از سرعت های مختلف

    هواپیما ارتفاعات و شرایط جوی گوناگون بتواند هوای کنترل شده مورد لزوم را از خود عبور داده

    وتحت فشار معینی به سوی کمپرسور هدایت کند.

    ساده ترین نوع این مجراها به موتورهایی اختصاص دارد که آنها را در قسمت دم هواپیما نصب

    شده اند. به عنوان مثال هواپیماهایی مانند: داگلاسDC-8 و بوئینگ 707 و 727

    معمولا مجرای ورودی هوا به صورت ساده نبوده واغلب به صورت divergent ساخته میشود

    که ضمن کاهش سرعت هوای ورودی فشار آن را افزایش دهد.


    مجرای ورودی برای سرعت های مافوق صوت به شکل همگرا و واگرا ساخته میشود

    یعنی هوا با سرعت ما فوق صوت ابتدا وارد مجرای همگرا میشود در آنجا سرعتش کم

    شده تا به سرعت صوت برسد سپس وارد مجرای واگرا شده و درآنجا باز هم سرعت کم و

    فشارش افزایش می یابد. بدین ترتیب هوای ورودی به کمپرسور دارای سرعت کمتر از صوت

    وفشار خیلی زیاد است...

    نکته: کمپرسوری که بتواند هوای با سرعت مافوق صوت را متراکم کند ساخته نشده است..

    بعضی از هواپیماهای مافوق صوت که امروزه ساخته شده است دارای مجرای ورودی متغیر

    می باشد به دین صورت که این مجرا به صورت تقریبا ساده ودر سرعت های بیشتراز صوت

    مجرا به صورت همگرا- واگرا در می آید..

    به عنوان مثال هواپیماهای کنکورد که یک هواپیمای مافوق صوت است از این طرح استفاده

    کرده است..


    برای محافظت موتور از ورود اجسام خارجی. بعضی از آنها مجهز به یک شبکه توری

    هستند که این شبکه در مجرای ورودی هوا نصب شده است. البته موتورهای مدرن

    تر یا فاقد این شبکه ها بوده ویا در صورت داشتن موقعی که امکان ورود اجسام خارجی

    کمتر یا اصلا نباشد توسط مکانیزمی جمع میشوند وفقط در مواقع لزوم از آنها استفاده می

    کنند. علت استفاده نکردن از آنها امکان یخ زدگی این تورها در ارتفاعات ودر نتیجه بهم

    زدن جریان منظم هوای ورودی است.

    کمپرسور:

    انرژی به دست آمده توسط عمل احتراق در موتورها بستگی مستقیمی به مقدار هوا و

    میزان فشاری دارد که در موقع سوختن دارا است. هر قدر مخلوط هوا وبنزین در موتورهای

    پیستونی وهوا در موتورهای جت فشرده تر باشد عمل احتراق. انرژی حرارتی بیشتری

    تولید میکند. در موتورهای پیستونی تراکم هوا وبنزین توسط پیستون وقتی که به سمت

    TDC می آید (در زمان تراکم) انجام شده ودر موتورهای جت تراکم هوا توسط کمپرسور

    صورت میگیرد.

    خوب گوش کردن را ياد بگيريم
    گاه فرصتها بسيار آهسته در ميزنند . .
    #8 ارسال شده در تاريخ October 10th, 2010 در ساعت 13:01:56

  16. The Following 5 Users Say Thank You to carol For This Useful Post:

    m.boostani (October 14th, 2010), mona (October 10th, 2010), persian_astro (October 13th, 2010), SKY MAN (October 10th, 2010), سجیل (October 12th, 2010)

  17. carol ?????? ??
    carol
    هوانورد نیمه فعال-سرهنگ دوم
    October 2010
    THR
    569
    تعداد تشکر : 1,002
    Thanked 2,262 Times in 477 Posts

    ??? ??? پاسخ: موتور هاي جت(1)

    کمپرسور ها از نظر ساختمان ونحوه تراکم هوای عبوری از آنها به دو دسته تقسیم

    میشوند:

    1-کمپرسورهای دیسکی

    2-کمپرسورهای تیغه ای

    کمپرسور دیسکی:

    این نوع کمپرسور دارای دیسکی است که بر روی آن تیغه هایی تراشیده شده به صورتی

    که مجرای بین آنها واگرا است. جریان هوا در امتداد شعاع دیسک ودر جهت نیروی گریز از

    مرکز میباشد.این دیسک که impeller نامیده میشود توسط یک محور shaft به توربین موتور

    متصل وبا آن میچرخد.

    در اثر چرخش دیسک. هوا از طریق مرکز آن به داخل تیغه ها مکیده میشود. زیرا مجرای

    موجود بین دو تیغه مجاور هم به صورت واگرا است و هوا در حین عبور از بین آنها فشارش

    زیاد و سرعتش کم میشود ولی با توجه به اینکه خود دیسک در حال چرخش است به این

    هوا انرژی جنبشی داده و سرعت آن را نیز افزایش میدهد.

    در نتیجه میتوان گفت وقتی هوا به نوک impeller برسد فشار و سرعتش نسبت به

    هوای وروردی به آن افزایش می یابد.هوا پس از عبور از این قطعه وارد قسمت دیگری می

    شود به نام diffuser این قسمت از تیغه های ثابتی تشکیل شده است که مجرای بین

    آنها واگرا بوده و دور تا دور impeller قرار گرفته است.

    در این قسمت مجددا فشارش زیاد شده و طبق قانون برنولی سرعت ان کم میشود. هوا

    پس از عبور از diffuser از طریق مجراهایی به نام air adapters تحت زاویه ای معین به سمت

    محفظه های احتراق هدایت می شود. به دلیل واگرا بودن این مجرا هوا فشرده تر شده و سرعت

    آن کاهش می یابد که این خاصیت برای تولید انرژی حرارتی بیشتر در محفظه های احتراق

    مفید است. تعداد این مجراها به اندازه تعداد محفظه های احتراق است.

    خوب گوش کردن را ياد بگيريم
    گاه فرصتها بسيار آهسته در ميزنند . .
    #9 ارسال شده در تاريخ October 13th, 2010 در ساعت 13:52:22

  18. The Following 5 Users Say Thank You to carol For This Useful Post:

    m.boostani (October 14th, 2010), Mohammad Tomcat (October 13th, 2010), number1 (October 13th, 2010), persian_astro (October 13th, 2010), SKY MAN (October 13th, 2010)

  19. aero_a_k ?????? ??
    aero_a_k
    هوانورد عادی - سرباز یکم
    November 2010
    tehran
    9
    تعداد تشکر : 2
    Thanked 3 Times in 3 Posts

    ??? ??? پاسخ: موتور هاي جت(1)

    اگر توضیحات با شکل بود بهتر بود.. در کل متشکر از زحمتتون
    #10 ارسال شده در تاريخ November 9th, 2010 در ساعت 21:17:55

  20. The Following User Says Thank You to aero_a_k For This Useful Post:

    carol (November 12th, 2010)

???? 1 ?? 3 123 ??????????

????? ????? ??? ?????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0