برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

???? 1 ?? 2 12 ??????????
????? ?????: ?? 1 ?? 10 ?? 11
dqw
  1. AMIR SABBAGH ?????? ??
    AMIR SABBAGH
    هوانورد عادی - گروهبان دوم
    October 2010
    تهران
    49
    تعداد تشکر : 153
    Thanked 414 Times in 48 Posts

    ??? ??? b-26 بمب افکنی غریبه در تهران

    وقتی به گذشته تک تک پرنده های منحصر بفرد نمایشگاه نگاه می کنیم بیشتر به این واقعیت می رسیم که بانیان اولیه تاسیس نمایشگاه بخوبی از گذشته این پرنده ها واقف بودند و بی دلیل این پرنده هارو دور هم جمع نکردند .
    و وظیفه شناساندن انها در شرایطی که کسی به فکر انها نیست فقط بر عهده ماست

    b-26 b در نمایشگاه پرواز تهران !!تعجب بر انگیز تر اینکه میبینیم در هیچ یک از لیستهای خرید نیروی هوایی همچین پرنده ای وجود ندارد و اینجاست که شایعات قوت می گیرد از این پرنده فقط همین یک فروند وجود دارد که ان هم در ایران است.....مربوط به نیروهای متفقین بوده که در ایران بجا مانده....در کارخانجات هواپیما سازی ایران ساخته شده....
    ولی سوالی که همیشه برای من وجود داشت این بود که چرا با توجه به رنگ امیزی اولیه نیروی هوایی این بمب افکن رجیستر ایرانی ندارد!!و اصولا از چه سالی در ایران بوده برای جواب این سوال کمی به عقب بر می گردیم.....

    1947 امریکا بعد از اتمام جنگ جهانی در بین مردم خسته از جنگهای فرسایشی خلبانی شجاع و خلاق به فکر ماجراجوئی و ثبت رکورد های جدید می افتد تا شاید با این کار پیام اور صلح و دوستی باشد و مردم امریکا را سر ذوق اورد بیل ادوم نام این خلبان بود.


    بیل قصد داشت تا با پروازی زمان بندی شده و با کمترین توقف ممکن طی 4 روز دور دنیا را طی کند و رکوردی جدید به ثبت برساند اما در ابتدا اولین مشکل او تامیین مخارج این سفر بود همچنین برای این سفر نیاز به مقداری پول برای خرید هواپیمای مورد نظر داشت بعد از برگذاری مناقصه یک شرکت خودکار سازی به نام reynolds قبول کرد که با ذکر نام شرکت بر روی بدنه هواپیما مخارج این سفر را تامیین کند و بیل برای این سفر یک فروند b-26 را خریداری کرد و با تغییراتی در مخازن سوخت ان همچنین حمل مقادیر زیادی سوخت اضافی و تغییراتی در کابین عقب از جمله تعریض پنجره ها در 12 اپریل 1947 سفر خود را با پیام صلح و دوستی اغاز کرد اما در اولین تلاش به علت ترکیدن چرخ هواپیما در یکی از فرودها با ساعاتی تاخییر در 16 اپریل به امریکا بازگشت و این برای او رضایت بخش نبود بیل و هواپیمایش توانسته بود به تیتر اول روزنامه های امریکایی تبدیل شود به همین دلیل بیل مجددا تلاش کرد و در تاریخ 7 اگوست 1947 و این بار بصورت سولو سفر ش را تکرار کرد و این بار طبق برنامه در 10 اکوست به امریکا بازگشت بیل در خاطراتش از 5 ساعت خوابیدن در کابین عقب در حالی که هواپیما تحت کنترل اتوپایلوت بود هم نوشته!!!!!
    بیل ادوم در بازگشت به کاخ سفید دعوت شد و از رییس جمهور ترومن جایزه و نشان شجاعت دریافت کرد..
    کتاب خاطرات بیل ادوم هم در این باره منتشر شد
    {{{{{بله بمب افکن b-26 واقع در نمایشگاه دقیقا همون بمب افکنه که دو رکورد پروازی به دور دنیارو به خلبانی بیل ادوم یدک میکشه!!}}}}}
    جزییات این سفر در سایتهای بسیاری نوشته شده


    تاریخچه این هواپیما
    در سال 1943 با سریال 28038 ساخته شد و با رجیستر 44-34759به نیروی هوایی ایالات متحده تحویل داده شد. در سال 1945 به فروش و مزائده گذاشته شد و بلاخره در سال 1947 توسط رییس شرکت رینولدز اقای میلتون رینولدز خریداری شد و در اختیار بیل ادوم قرار گرفت در این سال با رجیستر nx67834دو رکورد پروازی را شکست
    دو سال بعد در سال 1949 به شرکت نفتی فیلیپ درالینگز منتقل شد و به رجیستر n67834 در امد.در همان سال به slick airways پیوست و به یک کابین 4 نفره مجهز شد و مابین سالهای 1951 تا 1953 در این لاین خدمت کرد .در سال 1955 توسط شخصی به نام jack davis خریداری شد و به رجیستر n28w ثبت شد.در سال 1959 توسطشرکت colorado interstate gas خریداری شد و تا سال 1964 با رجیستر n956 به خدمت مشغول بود در این سال به قسمت نفتی این شرکت منتقل شد و به رجیستر n956r تغییر کرد.
    از سال 1969 تا سال 1972 در اختیار شرکت نورثروپ قرار گرفت در سال 1973 توسط یک افسر امریکایی شاغل در ایران خریداری شد و به ایران منتقل شد و تا سال 1978در فرودگاه قله مرغی پارک شده بود و در اختیار این فرد بود در این سال صنایع هواپیماسازی ایران برای امور تحقیقاتی این پرنده را با مبلقی نا چیز در اختیار گرفت اما بعد از مدتی کوتاه ان را به شرکت هلیکوپتر سازی bell واقع در ایران سپرد با وقوع انقلاب تا سال 1986 درون اشیانه نیروی هوایی نگه داری شد در این سال کلیه محتویات ان خارج شد و هواپیما بعد از اوراق شدن به مرکز نمایشهای هوایی سپرده شد. .
    در سایتهای علاقه مندان به b-26 در امریکا این پرنده بسیار شناخته شده است و از حضور ان در خارج از مرزهای امریکا ابراز نارضایتی می کنند.
    این پرنده هرگز به خدمت نیروی هوایی ایران در نیامد ه و رنگ امیزی اولیه ان سفید و ابی بود است و رنگ نیروی هوایی در اویل انقلاب بر روی ان کشیده شده و کاملا بصورت نمایشی بوده رنگ زرد روی باله همچنین رنگ سبز موج گونه بر روی رنگ سفید زیر شکم این هواپیما نمود این واقعیت است.
    پس چندان از رنگ امیزی مجدد ان نباید تاسف خورد.

    تصاویری تاریخی از این پرنده

    and finally resting place at mahrabad tehran iran.
    http://vectaris.net/imagelib/sitebuilder/misc/show_image.html?linkedwidth=actual&linkpath=http://napoleon130.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/rbswwwww.jpg&target=tlx_new
    http://vectaris.net/imagelib/sitebuilder/misc/show_image.html?linkedwidth=actual&linkpath=http://napoleon130.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/bombshel.jpg&target=tlx_new
    http://vectaris.net/imagelib/sitebuilder/misc/show_image.html?linkedwidth=actual&linkpath=http://napoleon130.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/bombshellxxd.jpg&target=tlx_new
    http://vectaris.net/imagelib/sitebuilder/misc/show_image.html?linkedwidth=actual&linkpath=http://napoleon130.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/bombshellxx.jpg&target=tlx_new
    http://vectaris.net/imagelib/sitebuilder/misc/show_image.html?linkedwidth=actual&linkpath=http://napoleon130.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/odom05a.jpg&target=tlx_new
    http://vectaris.net/imagelib/sitebuilder/misc/show_image.html?linkedwidth=actual&linkpath=http://napoleon130.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/rbshl.jpg&target=tlx_new
    http://vectaris.net/imagelib/sitebuilder/misc/show_image.html?linkedwidth=actual&linkpath=http://napoleon130.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/3tt.jpg&target=tlx_new
    ?????? ???? AMIR SABBAGH : November 15th, 2010 ?? ???? 15:35:09
    #1 ارسال شده در تاريخ November 15th, 2010 در ساعت 15:32:56

  2. The Following 20 Users Say Thank You to AMIR SABBAGH For This Useful Post:

    Ali Pilot (November 16th, 2010), Amiralikarimi (November 15th, 2010), ashkan154 (July 8th, 2011), B727 (March 26th, 2013), Djmerikhi (November 16th, 2010), Dream Bird (May 13th, 2013), Eshghe Parvaz (November 15th, 2010), Esmaiel_F4 (March 26th, 2013), F-35 (November 16th, 2010), Farhan (March 26th, 2013), IRIAF F-14A (May 2nd, 2013), IRIAF-TFB4 (November 15th, 2010), Mahan (November 16th, 2010), masood71 (April 17th, 2013), Mohammad Razzazan (November 15th, 2010), Mohammad Tomcat (November 16th, 2010), saman9086 (March 25th, 2013), sd-787 (November 15th, 2010), سجیل (November 17th, 2010), عبدالاحد (March 26th, 2013)

  3. Ali Pilot ?????? ??
    Ali Pilot

    عضو شورا هوانوردی
    July 2009
    TEHRAN
    5,035
    تعداد تشکر : 11,640
    Thanked 31,849 Times in 5,065 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? پاسخ: b-26 بمب افکنی غریبه در تهران

    تصويري كنوني از اين پرنده در نمايشگاه هوائي تهران نداريد؟
    #2 ارسال شده در تاريخ November 16th, 2010 در ساعت 11:47:33

  4. The Following 4 Users Say Thank You to Ali Pilot For This Useful Post:

    AMIR SABBAGH (November 16th, 2010), ashkan154 (July 8th, 2011), B727 (March 26th, 2013), Mohammad Tomcat (November 16th, 2010)

  5. AMIR SABBAGH ?????? ??
    AMIR SABBAGH
    هوانورد عادی - گروهبان دوم
    October 2010
    تهران
    49
    تعداد تشکر : 153
    Thanked 414 Times in 48 Posts

    ??? ??? پاسخ: b-26 بمب افکنی غریبه در تهران

    ??? ??? ????? ???? ???? Ali Pilot ????? ??? ??
    تصويري كنوني از اين پرنده در نمايشگاه هوائي تهران نداريد؟
    #3 ارسال شده در تاريخ November 16th, 2010 در ساعت 15:30:58

  6. The Following 4 Users Say Thank You to AMIR SABBAGH For This Useful Post:

    Ali Pilot (November 16th, 2010), B727 (March 26th, 2013), Mohammad Tomcat (November 16th, 2010), سجیل (November 17th, 2010)

  7. AMIR SABBAGH ?????? ??
    AMIR SABBAGH
    هوانورد عادی - گروهبان دوم
    October 2010
    تهران
    49
    تعداد تشکر : 153
    Thanked 414 Times in 48 Posts

    ??? ??? پاسخ: b-26 بمب افکنی غریبه در تهران

    این تصویر مربوط به سال 1366 و روز افتتاح نمایشگاه است
    رنگ امیزی اصلی این پرنده بخوبی مشهود است.

    همچنین اخرین تصویر از این بمب افکن در روزگار خدمت در قلعه مرغی

    #4 ارسال شده در تاريخ November 16th, 2010 در ساعت 15:38:32

  8. The Following 4 Users Say Thank You to AMIR SABBAGH For This Useful Post:

    Ali Pilot (November 16th, 2010), Mohammad Tomcat (November 16th, 2010), number1 (November 16th, 2010), سجیل (November 17th, 2010)

  9. number1 ?????? ??
    number1
    هوانورد ارشد - سرهنگ دوم
    December 2009
    nakoja
    722
    تعداد تشکر : 1,433
    Thanked 2,240 Times in 630 Posts

    ??? ??? پاسخ: b-26 بمب افکنی غریبه در تهران

    تصاویر زیبایی بود
    دیگران را ببخش نه بخاطر اینکه مستحق بخشش هسن بخاطر اینکه تو مستحق آرامشی
    #5 ارسال شده در تاريخ November 16th, 2010 در ساعت 16:13:01

  10. The Following 2 Users Say Thank You to number1 For This Useful Post:

    AMIR SABBAGH (November 16th, 2010), Mohammad Tomcat (November 16th, 2010)

  11. dorchin ?????? ??
    dorchin
    هوانورد نیمه فعال-سروان
    July 2012
    دزفول-OIAD
    410
    تعداد تشکر : 629
    Thanked 1,517 Times in 355 Posts

    ??? ??? پاسخ: b-26 بمب افکنی غریبه در تهران

    آقا تصاویر رفته

    اگه ممکنه با یه سرور دیگه آپ بفرمایید
    حرفهای ما هنوزناتمام...

    تانگاه میكنی
    وقت رفتن است
    بازهم همان حكایت همیشگی !
    پیش از آنكه باخبر شوی
    لحظه ی عظیمت تو نا گزیر می شود
    آی...
    ای دریغ و حسرت همیشگی !

    ناگهان
    چقدرزود
    دیرمیشود!

    مرحوم قیصر امین پور
    #6 ارسال شده در تاريخ March 25th, 2013 در ساعت 22:22:40

  12. The Following User Says Thank You to dorchin For This Useful Post:

    Farhan (March 26th, 2013)

  13. ارش کمان گیر ?????? ??
    ارش کمان گیر
    هوانورد عادی-استوار دوم
    August 2012
    کرج
    130
    تعداد تشکر : 49
    Thanked 292 Times in 97 Posts

    ??? ??? پاسخ: b-26 بمب افکنی غریبه در تهران


    Type: Medium Bomber
    Origin: Martin
    Models: Model 179, B-26A to G, Marauder I to III
    Crew: Five To Seven
    First Flight: November 25, 1940
    Service Delivery: February 25, 1941
    Final Delivery: March 1945
    Production: 5,157+

    Powerplant:
    B-26
    Model: Pratt & Whitney R-2800-5 Double Wasp
    Type: 18-cylinder two row radial
    Number: Two Horsepower: 1,850

    B-26A
    Model: Pratt & Whitney R-2800-39 Double Wasp
    Type: 18-cylinder two row radial
    Number: Two Horsepower: 2,000

    B-26B through G
    Model: Pratt & Whitney R-2800-43 Double Wasp
    Type: 18-cylinder two row radial
    Number: Two Horsepower: 2,000

    Dimensions:
    Wing Span:
    B-26A & first 641 B-26B: 65 ft. (19.8m)
    Remainder: 71 ft. (21.64m)
    Length:
    B-26: 56 ft.
    B-26A & B: 58 ft. 6 in.
    B-26F & G: 56 ft. 6 in.
    Height:
    Up to B-26E: 19 ft. 10 in. (6.04m)
    Remainder: 21 ft. 6 in. (6.55m)
    Wing Area: N/A

    Weights:
    Empty:
    Early, Typical: 23,000 lb. (10,433 kg.)
    B-26F & G: 25,300 lb. (11,490 kg.)
    Maximum Loaded:
    B-26: 32,000 lb.
    B-26A: 33,022 lb.
    First 641 B-26B: 34,000 lb.
    Remaining B-26B: 37,000 lb. (16,783 lb.)
    B-26F: 38,000 lb.
    B-26G: 38,200 lb. (17,340 kg.)
    Performance:
    Max. Speed:
    Up To B-26E, Typical: 310 mph (500 km/h)
    B-26F & G: 280 mph (451 km/h)
    Initial Climb (Typical): 1,000 ft./min. (305 m/min.)
    Service Ceiling:
    Up To B-26E, Typical: 23,000 ft. (7000 m)
    B-26F & G: 19,800 ft. (6040 m)
    Range (All, Typical, with 3,000 lb. bombload):
    1,150 miles (1850 km)

    Armament:
    B-26 & B-26A: Either .30 or .50 Browning M.G.
    One or Two machine guns manually aimed in tail
    Two machine guns in powered dorsal turret
    One machine gun manually aimed in tail

    B-26B to E:
    One 0.5 in. Browning M.G. manually aimed in nose
    Two 0.5 in. Browning M.G. in powered dorsal turret
    Two 0.5 in. Browning M.G. in waist
    One 0.5 in. Browning M.G. "tunnel gun"
    Two 0.5 in. Browning M.G. in powered tail turret
    Four 0.5 in. Browning M.G. fixed on sides of forward fuselage

    B-26F & G:
    One 0.5 in. Browning M.G. manually aimed in nose
    Two 0.5 in. Browning M.G. in powered dorsal turret
    Two 0.5 in. Browning M.G. in waist
    Two 0.5 in. Browning M.G. in powered tail turret
    Four 0.5 in. Browning M.G. fixed on sides of forward fuselage

    Bomb Load:
    Internal load of 5,200 lb. (2359 kg) up to 641st B-26B, after which rear bay was disused (eliminated in F, G) to give maximum load of 4,000 lb. (1814 kg.). Early versions could carry two torpedoes.

    COMMENTS:
    When this bomber first entered service it quickly became known as the "Widow-Maker" due to the high numbers of crashes relative to other types. This was not caused by a design flaw but a design philosophy. When Martin created the design for the 1939 medium bomber competition for the U.S. Army it pulled out all the stops. Chosing a wing design that optimized cruise efficiency that unfortunately sacrificed low-speed handling. When pilots transitioned to the type training was insufficient in regards to this characteristic and thus less experienced pilots suffered. Additional training rectified this problem and by VE-day the B-26 had achieved the lowest loss rate of any U.S. Bomber in the ETO.
    The Marauder was deployed to the South Pacific the day after Pearl Harbor and was used extensively throughout the theatre. Often the rear bomb bay was filled with an auxillery fuel tank.
    The Marauder was withdrawn from service and the B-26 designation was transferred to the A-26 Invader.
    #7 ارسال شده در تاريخ May 12th, 2013 در ساعت 21:54:47

  14. The Following User Says Thank You to ارش کمان گیر For This Useful Post:

    Ali Pilot (August 11th, 2013)

  15. ارش کمان گیر ?????? ??
    ارش کمان گیر
    هوانورد عادی-استوار دوم
    August 2012
    کرج
    130
    تعداد تشکر : 49
    Thanked 292 Times in 97 Posts

    ??? ??? پاسخ: b-26 بمب افکنی غریبه در تهران

    #8 ارسال شده در تاريخ May 12th, 2013 در ساعت 22:00:27

  16. The Following User Says Thank You to ارش کمان گیر For This Useful Post:

    B727 (May 15th, 2013)

  17. ارش کمان گیر ?????? ??
    ارش کمان گیر
    هوانورد عادی-استوار دوم
    August 2012
    کرج
    130
    تعداد تشکر : 49
    Thanked 292 Times in 97 Posts

    ??? ??? پاسخ: b-26 بمب افکنی غریبه در تهران



    B17



    B-26


    B-25


    B-24


    B-36


    ?????? ???? ارش کمان گیر : May 12th, 2013 ?? ???? 22:06:25
    #9 ارسال شده در تاريخ May 12th, 2013 در ساعت 22:01:34

  18. IR ENGINEER ?????? ??
    IR ENGINEER
    هوانورد عادی - گروهبان سوم
    May 2013
    Iran
    36
    تعداد تشکر : 33
    Thanked 88 Times in 32 Posts

    ??? ??? پاسخ: b-26 بمب افکنی غریبه در تهران

    این عکس ها که فقط بویینگ26 نیست! ترکیب عکس ها از b17 -b26-b25-lankester و اون هواپیمای اخری رو نمیدونم چیه..
    راهی جز امیدواری و تلاش زیاد نیست...
    #10 ارسال شده در تاريخ May 15th, 2013 در ساعت 12:35:29

???? 1 ?? 2 12 ??????????

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0