برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 2 ?? 2
dqw
  1. carol ?????? ??
    carol
    هوانورد نیمه فعال-سرهنگ دوم
    October 2010
    THR
    569
    تعداد تشکر : 1,002
    Thanked 2,262 Times in 477 Posts

    new_4 سیستمهای ترمز هواپیما و تلاشهای پیگیر طراحان


    پیشرفتهای بوجود آمده در تکنولوژی مواد، روشهای طراحی و آزمونهای بعد از

    ساخت موجب گردیده که در کیفیت و کارائی ترمزهای هواپیماهای جت امروزی

    بطور چشمگیری بهبود حاصل شود و بدون اینکه فضای بیشتری را اشغال کند

    دارای اوزون کمتری نسبت به ترمزهای قدیمی باشد. بکارگیری مواد مرکب و

    فلزاتی که نسبت استحکام به وزن آنها بالاست و نیز استفاده از تحلیلهای

    پیچیدة کامپیوتری از جمله عوامل کلیدی این پیشرفتها بحساب میآید. بهبود

    کیفی در کارائی ترمزها در آینده با استفاده از مواد پیشرفته عایقدار یا دافع گرما،

    سازههای کامپوزیتی، سیستمهای کامل کنندة متناوب و سیستم کنترل گرمائی

    پیشرفته صورت خواهد گرفت.

    سیستمهای ترمز هواپیمای امروزی از انواع اولیه که در آن برای بحرکت آوردن


    هواپیما بر روی باند از چرخهای اتومبیل و برای کند کردن سرعت آن از پایه های


    کمکدار دم هواپیما استفاده میشد، بمراتب پیشی گرفته است. چرخها و

    ترمزهای جدید به هم وابستهاند و در ساخت آنها از روشهای پیشرفتة

    مهندسی استفاده شده و نمونههای چندگانهای از پیشرفت تکنولوژی مواد را به

    نمایش درآورده است.

    اجزای اصلی بکار رفته در سیستم ترمز یک هواپیمای پیشرفتة امروزی بعنوان نمونه بقرار زیر است:

    1-ترمزی که در آن سیستم هیدرولیکی با فشار زیاد استفاده شده، قطعات آن


    از مواد مرکب کربنی، تیتانیوم، فولاد با استحکام زیاد و آلومینیوم ساخته شده

    تا بتواند گرمای بسیار زیاد را جذب و سپس دفع کند.

    2-استفاده از یک سیستم کنترل ترمز یکپارچه و کامپیوتری با بهرهگیری از


    سنسورهای پیشرفته و تکنولوژی کنترل ارتباط سیستماتیک و عملکردهای

    خودآزما.

    3- استفاده از چرخهائی که دارای شکل پیچیدهای بوده و از آلومینیوم با


    استحکام زیاد ساخته شده و دارای سپر حرارتی ایمنی بعد از خرابی باشد.




    خوب گوش کردن را ياد بگيريم
    گاه فرصتها بسيار آهسته در ميزنند . .
    #1 ارسال شده در تاريخ November 17th, 2010 در ساعت 13:18:37

  2. The Following 3 Users Say Thank You to carol For This Useful Post:

    AMIR SABBAGH (November 17th, 2010), ANADOLU (November 17th, 2010), Real Flight (November 19th, 2010)

  3. carol ?????? ??
    carol
    هوانورد نیمه فعال-سرهنگ دوم
    October 2010
    THR
    569
    تعداد تشکر : 1,002
    Thanked 2,262 Times in 477 Posts

    ??? ??? پاسخ: سیستمهای ترمز هواپیما و تلاشهای پیگیر طراحان


    همچون سایر اجزای اصلی هواپیما، طراحی سیستم ترمز نیز با محدودیتها و نیازهای

    ضد و نقیضی همراه است.

    وزن کم، کارائی بالا، تعمیرات اندک، قابلیت اطمینان زیاد، دوام زیاد و هزینة کم ویژگیهایی


    است که سیستم ترمز باید تواماً بهمراه داشته باشد.


    در ادامة این بحث بر طرحهای اصولی بکار رفته در ترمز هواپیمای امروزی مروری کوتاه نموده

    و بطور خلاصه به پیشبینی پیشرفتهای آینده نیز خواهیم پرداخت.

    چرخ هواپیما و سیستم ترمز آن بصورت یکپارچه طراحی میشود، آنچنانکه منطبق با

    ویژگیهای یک هواپیمای مشخص و مورد نظر باشد. کارآئی چرخ و ترمز آن با استفاده از

    طراحی کامپیوتری، مدلسازی پیچیده و روشهای شبیهسازی تحلیلی، در مرحله طراحی

    به حد مطلوب میرسد.

    چرخ هواپیما از نوع دو تکه ساخته میشود تا سوار کردن «تایر» آسان باشد. و نیز دارای

    اندکی انحراف است تا فضای ترمز بیشتری را فراهم آورد. برای حفاظت چرخها در برابر

    گرمای حاصل از ترمز از پوششهای عایق استفاده میگردد. از طرف دیگر مکانیزمهای ایمنی

    از قبیل فیوزهای حرارتی و سوپاپهای اطمینان در آن بکار میرود.


    خوب گوش کردن را ياد بگيريم
    گاه فرصتها بسيار آهسته در ميزنند . .
    #2 ارسال شده در تاريخ November 18th, 2010 در ساعت 11:34:51

  4. The Following 4 Users Say Thank You to carol For This Useful Post:

    AMIR SABBAGH (November 18th, 2010), ANADOLU (November 18th, 2010), Real Flight (November 19th, 2010), SKY MAN (November 18th, 2010)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0