برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 1 ?? 1
dqw
  1. AMIR SABBAGH ?????? ??
    AMIR SABBAGH
    هوانورد عادی - گروهبان دوم
    October 2010
    تهران
    49
    تعداد تشکر : 153
    Thanked 414 Times in 48 Posts

    ??? ??? کاریبو در نمایشگاه تهران

    چند سال پیش برای کشف گذشته این پرنده مجهول الحال تصوراتی غیر عادی داشتم با توجه به شنیده ها فکر می کردم باید رجیستری بلندو بالا داشته باشد و تازه اون هم پاک شده باشد اما این طور نبود و با اعلام رجیستر پرنده های سازمان cia توسط این سازمان گذشته این کاریبو هم چندان پیچیده نبود .
    قدیمیهایی که این کاریبو رو بخاطر میارن یادشونه که در داخل کابین خلبان سمت راست پایین بر روی یک پلاک کوچک مشخصات فنی این پرنده نوشته شده بود و به علاوه عدد 52 هم قید شده بود .
    این عدد بروی پلاک نصب شده بر روی چرخ این هواپیماهم دیده می شود که در واقع شماره بدنه نامتعارف این پرنده است .
    برخلاف تصور همگان که تعداد کاریبو های مشغول به خدمت در ایران را 2 فروند می دانند باید گفت که 3 فروند کاریبو مسئولیت ترابری برای پایگاه های جاسوسی تحقیقاتی سازمان cia را موسوم به پروژه ibex عهده دار بودند.
    علت انتخاب این نوع پرنده ها در این پروژه سازگاری مناسب ان با گرمای خشک برای مناطق کویری و گرمای مرطوب برای مناطق شمالی بود همچنین این نوع پرندها قابلیت تیک اف سریع رو دارا هستندstoll و ظاهرا طراحی شیب انتهای این پرنده ها نیز به همین دلیل است به علاوه این کاریبوها در هر باندی قادر به فرود هستند و در ویتنام بار ها و بارها از این تواناییهای انها استفاده شد.
    air asia نام شرکتی نظامی بود که ظاهرا سازمان cia تحت نام ان در جنوب اسیا فعالیت می کرد و برای حمل و ترابری در ایران از 3 فروند کاریبوی این شرکت تحت نام نیروی هوایی امریکا استفاده شد.


    کاریبوی نمایشگاه
    در تاریخ 1962/07/06 با شماره 52 ساخته شد و به رجیستر B-853 ثبت شد این پرنده به شرکت AIR ASIA واگذار شد و به تایوان رفت اما در تاریخ 9/3/1968 برای خدمت در ایران به نیروی هوایی امریکا واگذار شد و نام 61-2388 ثبت شد تا تاریخ 6/15/1973 در خدمت پروژه ایبکس بود در این تاریخ در فرودگاه مهراباد زمینگیر شد بلافاصله توسط نیروی هوایی ایران خریداری شد به رنگ امیزی این نیرو در امد و بعد از تعمییر در پارکینگ فوکرها پارک شد و بعد از بروز نقص های فنی بعدی دیگر پرواز نکرد.طبق اخبار شنیده شده تا سالهای 1976 پرواز کرده .رنگامیزی قبلی این پرنده خاکستری بوده است.
    نمایی از این پرنده در پایگاه امریکا


    خواهر دیگر این پرنده
    در تاریخ 20/07/1962 با شماره 34 ساخته شد و به رجیستر B-851 ثبت شد این پرنده به شرکت AIR ASIA واگذار شد و به تایوان رفت اما در تاریخ 9/3/1968 برای خدمت در ایران به نیروی هوایی امریکا واگذار شد و تا تاریخ 7/29/1971 در ایران بود سپس به ایر امریکا واگذار شد و به ویتنام رفت.
    تصویزی از این پرنده در SAIGON AIRPORT
    [IMG]http://**********************/vb/images/statusicon/wol_error.gif[/IMG]This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 640x409.

    کاریبوی سوم N539Y نام داشته که مدت کوتاهی در ایران بوده.
    #1 ارسال شده در تاريخ November 17th, 2010 در ساعت 19:49:07

  2. The Following 8 Users Say Thank You to AMIR SABBAGH For This Useful Post:

    A-2727 (August 30th, 2011), abasza (November 17th, 2010), Ali Pilot (August 11th, 2013), carol (November 17th, 2010), Eshghe Parvaz (November 17th, 2010), Mahan (November 18th, 2010), Mohammad Tomcat (November 18th, 2010), سجیل (November 17th, 2010)

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0