برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 1 ?? 1
dqw
  1. Ali Pilot ?????? ??
    Ali Pilot

    عضو شورا هوانوردی
    July 2009
    TEHRAN
    5,035
    تعداد تشکر : 11,640
    Thanked 31,849 Times in 5,065 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    new_2 صنعت هواپيمايي با سياست‌هاي يارانه‌اي قابل هدايت نيست

    صنعت هواپيمايي با سياست‌هاي يارانه‌اي قابل هدايت نيست





    خبرگزاري فارس: رئيس سازمان هواپيمايي كشوري با بيان اينكه صنعت هواپيمايي نمي‌تواند با رويكرد يارانه‌اي كنترل و مديريت شود، اظهار كرد: اين صنعت بايد با مديريت بازار هدايت شود.


    به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا»، رضا نخجواني امروز با حضور در جمع اصحاب رسانه در واكنش به برخي از شايعات به وجود آمده مبني بر جابجايي وي از سمت رياست سازمان هواپيمايي كشوري، اظهار داشت: در صورتي كه اين شايعات صحت پيدا كند به نفع بنده و خانواده‌ام خواهد شد؛ آنچه مقرر است به طور حتم روي خواهد داد.
    وي با بيان اينكه صحت اين مورد بايد از مسئولان رده بالاي سازمان هواپيمايي اعلام شود، افزود: وزير راه و ترابري با بنده ارتباط دوستانه‌اي دارد ولي هر زمان كه بخواهد مي‌تواند معاونين خود را تغيير و انتخاب كند.
    رئيس سازمان هواپيمايي كشوري در ادامه اظهارات خود ضمن اشاره به اينكه جهت‌گيري اين سازمان به سمت كسب تاييديه مراكز معتبر بين‌المللي بوده است، تصريح كرد: در صورتي كه با جابجايي بنده دستاوردها بهبود و ارتقاء يابد به طور حتم استقبال خواهم كرد.

    * اجازه پرواز هيچ وسيله‌اي بدون استانداردهاي لازم را در آسمان ايران نمي‌دهيم

    نخجواني در ادامه در مورد جايگزيني توپولوف‌ها در ناوگان هوايي كشور، گفت: به هيچ عنوان اجازه نمي‌دهيم هيچ وسيله‌اي بدون در نظر گرفتن شرايط و استانداردهاي بين‌المللي در آسمان ايران به پرواز درآيد و ايمني و جان مسافران را به خطر بياندازد.
    رئيس سازمان هواپيمايي كشوري، با تاكيد بر اينكه جهت‌گيري‌ها بايد به نحوي باشد كه از بهترين ناوگان‌ها براي ارائه خدمات به مردم استفاده شود، افزود: بايد واقعيت‌هاي اقتصادي را در بكارگيري هواپيماها مدنظر قرار داد.
    به گفته نخجواني ميزان مصرف سوخت در هواپيماها براي انتخاب ناوگان هوايي كشور بسيار تعيين كننده و موثر است؛ شركت‌هاي هواپيمايي نيز اين مورد را معيار خود قرار داده‌اند.
    رئيس سازمان هواپيمايي كشوري تاكيد كرد: هواپيماهاي توپولف فاقد استانداردهاي لازم هستند و طي 30 سال گذشته هيچ دستاوردي را براي كشور نداشته‌اند. بنابراين نياز است از هواپيمايي استفاده شود كه انتقال دانش و فنآوري و كاهش مصرف سوخت را براي ناوگان هوايي كشور به همراه داشته باشد.
    وي با بيان اينكه هم‌اكنون 21 فروند هواپيماي توپولف در سازمان وجود دارند كه حدود 15 فروند از آنها در شركت ايران‌اير قرار دارند، اضافه كرد: تمامي هواپيماهاي توپولف حداكثر تا پايان بهمن‌ماه از ناوگان هوايي كشور خارج خواهند شد.
    به گفته وي سازمان هواپيمايي كشوري بخشنامه خروج هواپيماهاي توپولف را به تمامي شركت‌ها ابلاغ و تاكيد كرده كه اين مورد را در دستور كار خود قرار دهند.

    * MD هواپيماي خوبي است ولي بهتر از آن هم است

    نخجواني در مورد هواپيماهايي كه قرار است جايگزين توپولف شوند، گفت: سازمان هواپيمايي كشوري هيچ موقع به شركت‌ها نمي‌گويد كه چه هواپيمايي جايگزين هواپيماي خاصي شود بلكه شركت‌ها تعيين كننده اين امر هستند.
    نخجواني با تاكيد بر اينكه سياست‌هاي سازمان هواپيمايي مطابق چارچوب‌ها و استانداردهاي بين‌المللي است، تصريح كرد: هواپيماهاي MD نيز مانند ساير هواپيماها در دنيا در حال پرواز هستند و واكنش سازمان به انتخاب اين نوع هواپيماها براي پرواز در شركت‌هاي هواپيمايي مثبت خواهد بود.
    وي تاكيد كرد: شركت‌هاي هواپيمايي مي‌توانند از هواپيماهاي بسيار بهتري براي جايگزيني توپولف‌ها استفاده كنند چرا كه بستر اقتصادي لازم با توجه به تعرفه جديد قيمت بليت‌ها براي آنها فراهم شده است.

    * انجام تعميرات بوئينگ MD در ايران

    وي در مورد انجام تعميرات هواپيماي بوئينگMD گفت: در حال حاضر اين امكان در داخل كشور فراهم شده است كه چك نيمه سنگين رده C اين هواپيما توسط متخصصان داخلي انجام شود.
    نخجواني تصريح كرد: هم‌اكنون يك شركت هواپيمايي داخلي مجوز تعمير اين نوع هواپيما را اخذ كرده است.
    معاون وزير راه و ترابري گفت: 49 درصد هزينه‌ ايرلاين‌ها، هزينه‌هاي پشتيباني فني است كه در راستاي جلوگيري از خروج ارز كشور بايد اين امر در داخل انجام شود.

    * وجود هواپيماهاي زمين‌گير امري طبيعي است

    نخجواني در ادامه اظهارات خود در مورد تعداد و دلايل وجود هواپيماهاي زمين‌گير در ناوگان هوايي كشور بيان كرد: تعدادي از هواپيماها كه داراي سن بالايي هستند ارزش سرمايه‌گذاري به منظور تعمير و نگهداري ندارند و از مدار استفاده خارج شده‌اند.
    رئيس سازمان هواپيمايي كشوري، گفت: هم‌اكنون 65 درصد از ناوگان هوايي كشور فعال و 35 درصد غيرفعال است.
    به گفته وي هواپيماي غيرفعال نيازمند چك زماني كمتر از يك ماه و برخي بيشتر از يك ماه هستند.
    وي اضافه كرد: به دليل اينكه هواپيماها در ثبت كشور هستند جزء آمار به حساب مي‌آيند؛ هواپيماها براساس برنامه‌هاي تعميراتي در موعد مقرر بايد تعمير شوند و آن دسته از هواپيماها كه از رده خارج شده‌اند چاره‌اي جز زمين‌گير شدن ندارند.
    رئيس سازمان هواپيمايي كشوري، ضمن اشاره به افزايش نرخ بليت هواپيما، افزود: با اين حساب شركت‌هاي هواپيمايي پتانسيل لازم براي تامين قطعات مورد نياز هواپيماهاي نيازمند تعمير را دارند.

    * مشكلي در پرواز ايران 140 نمي‌بينيم

    رئيس سازمان هواپيمايي كشوري، در ادامه اين مراسم در مورد وضعيت مجوز پرواز هواپيماي ايران 140 در ناوگان هوايي كشور، گفت: اين هواپيما حاصل تكنولوژي بومي و دستاوردهاي كارشناسان داخلي البته با مشاركت شركت‌هاي خارجي است و حركت بزرگ و شايسته‌اي به حساب مي‌آيد.
    وي با بيان اينكه ساخت هواپيماي ايران‌اير فاصله صنعت هوايي كشور را با كشورهاي سازنده هواپيما مي‌كاهد، افزود: در زمان رياست وقت سازمان هواپيمايي كشوري شرايط صدور مجوز پرواز ايران 140 فراهم نبود اما هم‌اكنون پرونده اين مورد در حال تكميل است.
    وي گفت: در صورتي كه هواپيماي ايران 140 استانداردهاي سازمان هواپيمايي كشوري را كسب كند اين سازمان مانعي براي صدور مجوز پرواز اين هواپيما نخواهد داشت و هم‌اكنون نيز در حال طي مراحل لازم است.

    * افزايش نرخ بليت موجب بهبود خدمات هوايي خواهد شد

    رئيس سازمان هواپيمايي كشوري،‌ در ادامه اظهارات خود در مورد آزادسازي نرخ بليت هواپيما در صنعت هواپيمايي، گفت: آنچه در فضاي اقتصادي كشور مشخص است حركت اقتصاد دولتي به سمت اقتصاد خصوصي (بازار) است؛ اقتصاد دولتي حاكم بر صنعت هواپيمايي به گونه‌اي بوده كه از نظر ناوگان و كيفيت ارائه خدمات نتوانستيم به قدر مطلوب نيازهاي مردم را برطرف كنيم.
    وي اضافه كرد: بنابراين رويكردها را تغيير داديم و در صورتي كه در برنامه پنجم مواد مربوطه در ذيل ماده 145 به تصويب مجلس برسد شاهد نوساناتي در قيمت بليت خواهيم بود ولي در نهايت اين قيمت‌ها تصويب خواهد شد.
    رئيس سازمان هواپيمايي كشوري، با تاكيد بر اينكه نوع و كيفيت خدمات، مسير پرواز و ميزان سرويس‌دهي در قيمت‌ بليت‌هاي هواپيما موثر خواهد بود، افزود: سازمان هواپيمايي به منظور جلوگيري از ورشكستگي شركت‌ها افزايش 30درصدي قيمت‌هاي بليت را براي جبران زيان انباشته به تصويب رساند ولي آينده قيمت‌هاي بليت هواپيمايي را مجلس مشخص خواهد كرد.
    نخجواني با بيان اينكه صنعت هواپيمايي نمي‌تواند با رويكرد يارانه‌اي كنترل و مديريت شود، اظهار كرد: اين صنعت بايد با مديريت بازار هدايت شود.

    * بازديد ايكائو نتايج مثبتي را براي صنعت هوايي ايران به همراه داشت

    رئيس سازمان هواپيمايي كشوري، در ادامه به بازديد از كارشناسان مجمع عمومي با سازمان بين‌المللي هواپيمايي كشور در آبان‌ماه سال جاري از سازمان هواپيمايي ايران، گفت: پيش از اين بازديد كارشناسان سازمان مذكور 8700 صفحه سوال را به اين سازمان را ارسال و نتايج را دريافت كردند؛ با اين وجود نتيجه ارزيابي نهايي بسيار رضايت‌بخش و باعث افتخار كشور بود.
    نخجواني در ادامه با بيان اينكه شركت‌هاي هواپيمايي براساس زيرساخت‌هاي توسعه اقدام به خريد ناوگان مي‌كنند، افزود: شركت‌هاي ايران‌اير، ماهان، آسمان و كيش‌اير طي يك الي دو سال آينده بين 5 تا 15 فروند هواپيما وارد ناوگان خود خواهند كرد.

    * بخشنامه خروج كرو خارجي تا فردا ابلاغ مي‌شود

    رئيس سازمان هواپيمايي كشوري، در ادامه اظهارات خود در خروج كرو پروازي خارجي از ناوگان هوايي كشور، اظهار كرد: هم‌اكنون تعداد قابل توجه جوانان ايراني با تخصص كافي و گواهينامه رسمي در كشور بيكار هستند و به دليل اينكه نيروهاي خارجي در ناوگان وجود داشتند نتوانستند وارد سازمان هوايي شوند.
    وي گفت: ظرف امروز و فردا به تمامي شركت‌هاي هواپيمايي ابلاغ خواهد شد كه كليه هواپيماها كه از كرو پرواز خارجي استفاده مي‌كنند ظرف 6 ماه بايد كليه پرسنل خود را از نيروهاي ايراني انتخاب كنند.
    به گفته اين مقام مسئول در صنعت هوايي كشور، در بخشنامه مذكور ابلاغ شده كه شركت‌ها بايد ظرف 6 الي يك سال آينده جهت خروج خلبانان خود اقدام و از كادر ايراني بيكار استفاده كنند.
    رئيس سازمان هواپيمايي كشوري با بيان اينكه بخشنامه مذكور موجب جذب نيروي كار داخلي، مانع خروج نيروي متخصص و ارز از كشور خواهد شد، تصريح كرد:‌ از تمامي شركت‌ها خواسته شده تا نسبت به اصلاح نظام معيشتي و كاركنان خود اقدام كنند به خاطر اينكه اين شركت‌ها قابليت پرداخت حقوق برابر شركت‌هاي خارجي را دارند.

    * به وزير توضيح دادم و وي نيز قبول كرد

    نخجواني در مورد قول وزير راه درخصوص خروج كرو پرواز خارجي، گفت: بنده به وزير راه توضيح دادم و وي نيز اين موضوع را قبول كرد كه جايگزيني نيروهاي انساني داخلي با كادر خارجي نيازمند زمان است. البته اين امر دستور ويژه رئيس جمهور بوده است.

    * محدوديتي براي شركت‌ها در پروازهاي خارجي نيست

    ‌نخجواني در مورد انحصار در انجام پروازهاي اروپايي شركت‌هاي هواپيمايي داخلي، اظهار داشت: وجود ايرلاين‌هايي نظير ماهان در پروازهاي اروپايي ايران، دليل آن است كه در انجام اينگونه پروازها انحصاري وجود ندارد.
    وي با بيان اينكه هم‌اكنون در تمامي مسير‌هاي منطقه‌اي، پرواز انجام مي‌گيرد و انحصار به آن مفهوم وجود ندارد، اضافه كرد: به منظور جلوگيري از ايجاد رقابت مضره بين ايرلاين‌ها اجازه نمي‌دهيم شركت هواپيمايي در بازار يك شركت ديگر دخالت كند‌.
    معاون وزير راه و ترابري ادامه داد: در حال حاضر ماهان پرواز اروپايي نيز انجام مي‌دهد و هواپيماهاي مناسب اين كار را نيز دارا است؛ اگر ماهان در انجام پرواز‌هاي اروپا نسبت به ايران‌اير ضعيف‌تر است اما در انجام پرواز‌هاي آسيايي پويا‌تر است.‌
    رييس سازمان هواپيمايي كشوري اظهار داشت: سهم هر شركت در پروازهاي داخلي و بين‌المللي تعريف شده است اگر ايرلايني مي خواهد همانند ايران‌اير سهم مطلوبي در انجام پروازهاي بين‌المللي داشته باشد بايد سهم خود را در پروازهاي داخلي افزايش دهد.

    * حجاج از امروز باز مي‌گردند

    نخجواني در مورد زمان بازگشت حاجيان به ايران گفت: نخستين پرواز برگشت حجاج از امروز تا نوزدهم آذرماه ادامه دارد.

    * پرواز‌هاي ايران - عراق افزايش مي‌يابد

    نخجواني در مورد پرواز ايران - عراق اظهار داشت: تا چندي پيش قرارداد چندان معتبري بين ايران و طرف عراقي وجود نداشت و هر هفته 800 نفر از طرف ايران و 800 نفر از طرف عراق بين دو كشور تردد مي‌كردند.
    وي عنوان كرد: چندي پيش برنامه‌اي تنظيم شد كه تعداد مسافران اين مسير از هر طرف به 1 هزار و 200 صندلي به غير از پروازهاي چارتري افزايش يابد.
    معاون وزير راه و ترابري ادامه داد: طرفين موافقت كردند سقف فركانس پروازي بين دو كشور برداشته شود و هر تعداد پرواز لازم انجام شود مشروط بر اينكه بين سازمان حج و زيارت و طرف عراقي در مورد قيمت توافقات حاصل شود.
    #1 ارسال شده در تاريخ November 20th, 2010 در ساعت 22:01:25

  2. The Following User Says Thank You to Ali Pilot For This Useful Post:

    carol (November 21st, 2010)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0