برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 3 ?? 3
dqw
  1. Ali Pilot ?????? ??
    Ali Pilot

    عضو شورا هوانوردی
    July 2009
    TEHRAN
    5,035
    تعداد تشکر : 11,640
    Thanked 31,849 Times in 5,065 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    new_2 رئيس سازمان هواپيمائي:خلباني را بر رياست سازمان و قطار را بر هواپيما ترجيح مي‌دهم!

    رييس سازمان هواپيمايي كشوري:
    خلباني را بر رياست سازمان و قطار را بر هواپيما ترجيح مي‌دهم

    خبرگزاري فارس: معاون وزير راه و ترابري گفت: خلباني و پرواز را به رياست سازمان هواپيمايي كشوري و حمل و نقل ريلي را بر حمل و نقل هوايي ترجيح مي‌دهم زيرا اين نوع حمل و نقل خاطره‌انگيز است
    .



    به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا»، رضا نخجواني شب گذشته در برنامه زنده تلويزيوني ضمن بيان اينكه افزايش ايمني پرواز بر هر امر ديگر در سازمان هواپيمايي ارجحيت دارد، تصريح كرد: موضوع ايمني هوانوردي مجموعه قوانين،‌ اصول و مقرراتي است كه بر سلامت پرواز به صورت مستقيم و غيرمستقيم مؤثر است.
    وي با اشاره به اينكه ايمني پرواز يك طيف است كه از نقطه قرمز آن بايد به نقطه مطلوب سفيد برسيم، تصريح كرد: در اين‌باره آنچه كه محور فعاليت‌هاي سازمان هواپيمايي كشوري به عنوان يك دستگاه نظارتي حاكم بر فعاليت‌هاي صنعت را تشكيل مي‌دهد، كنترل و نظارت اجراي دقيق تمامي قوانين و مقرراتي است كه به صورت يك پارچه توسط ايكائو در قالب 18 مورد ابلاغ شده است كه اين موارد بايد به روش تدوين مقررات داخل كشور، به مرحله اجرا در آيد.
    نخجواني ادامه داد: در اين‌باره ظرف يك سال گذشته بيش از 200 فقره آيين‌نامه و دستورالعمل از سوي سازمان هوپيمايي كشوري تدوين شد و در پايگاه اينترنتي سازمان قرار گرفت؛ به وسيله اين دستورالعمل‌ها و چك‌ليست‌ها و برنامه‌هاي بازرسي منظم و نامنظم، قوانين اعمال شد كه هم‌اكنون مي‌توان گفت كه در بالاترين سطح در منطقه از لحاظ ايمني قرار داريم و به لحاظ اظهارات كارشناسان ايكائو سازمان بين‌المللي هواپيمايي كشوري و سافا از موقعيت ويژه و ممتازي برخوردار هستيم.

    * كاهش متوسط شش دقيقه‌اي تأخيرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته

    رييس سازمان هواپيمايي كشوري تصريح كرد: ميزان تأخيرات هواپيما در سال جاري در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از 26 دقيقه به متوسط 20 دقيقه كاهش پيدا كرده است.
    وي ادامه داد: روزانه حدود 400 پرواز در كشور انجام مي‌شود كه تعداد كمي از آنها دچار تاخير مي‌شود.

    * رايزني‌هاي سياسي هم در ساخت فرودگاه يك منطقه مؤثر است

    معاون وزير راه و ترابري در مورد فرودگاه‌هاي غيراقتصادي، تصريح كرد: براي برقراري پرواز حداقل‌هايي براي شركت‌هاي هواپيمايي نياز است؛ ايرلاين‌ها براي برقرار پرواز، وظيفه تامين وسايل زميني كه خدمات هواپيما ارائه مي‌دهد را برعهده دارند و ايرلاين‌ها با توجه به نوع هواپيما، بايد تجهيزات زميني مناسب را تهيه كنند.
    وي ضمن بيان اينكه علت اصلي كاهش سطح پروازها در برخي مسيرها كمبود مسافر است، تصريح كرد: در تمامي دنيا حاشيه سود فعاليت‌هاي شركت‌هاي هوانوردي بسيار پايين و حدود پنج درصد است و اين حاشيه سود چنانچه با ضريب اشغال كمتر از 80 درصد صندلي‌هاي هر هواپيما مواجه شود، نه تنها صفر مي‌‌شود بلكه آن پرواز زيان‌ده هم خواهد بود.
    نخجواني تصريح كرد: در حال حاضر يكي از ايرلاين‌ها مكلف شده است كه به صورت آزمايشي به مدت دو ماه پرواز خود را در يكي از مراكز استان كم تقاضا داير كند، در هر پروازي كه اين ايرلاين به آن نقطه انجام مي‌دهد به دليل نبود مسافر كافي حدود 160 ميليون ريال در هر پرواز رفت و برگشت زيان ‌مي‌بيند.
    رييس سازمان هواپيمايي كشوري ادامه داد: براي ساخت هر فرودگاه مطالعات اوليه توسط شركت فرودگاه‌ها انجام مي‌شود و براساس ظرفيت‌هاي اقتصادي و تجاري، لزوم تردد و داشتن دسترسي لازم به پايتخت و يا رايزني‌هاي سياسي به اين جمع‌بندي مي‌رسند كه ساخت فرودگاه در يك منطقه چه ميزان اقتصادي است.
    نخجواني تصريح كرد: پس از مثبت ارزيابي شدن ساخت آن فرودگاه نتايج به سازمان هواپيمايي ارجاع مي‌شود و پس از بررسي محدوديت‌هاي عملياتي، نوع مسيرهاي پروازي و با توجه به ويژگي‌هاي خاص امنيتي، ساخت فرودگاه تصميم‌گيري مي‌شود و چنانچه مانعي وجود نداشته باشد موافقت با ساخت فرودگاه صورت مي‌گيرد.

    * سهم پايين حمل و نقل هوايي در حمل و نقل كل كشور‌

    معاون وزير راه و ترابري‌ اظهار داشت: سهم حمل و نقل هوايي در حمل و نقل كل كشور سه درصد است كه تقاضا نيز معادل ‌3 الي 5/3 درصد است.
    وي ادامه داد: ميزان سهم حمل و نقل هوايي نسبت به كل سهم حمل و نقل عمومي با توجه به ميزان توسعه يافتگي كشورها و مناطق مختلف در هر كشور مشخص مي‌شود؛ چنانچه فعاليت‌هاي اقتصادي و بازرگاني رشد پيدا كند، متناسب با آن فعاليت‌هاي هوانوردي هم توسعه پيدا مي‌كند و دولت‌ها در كشورهاي مختلف تلاش مي‌كنند به منظور شتاب دادن به امر توسعه ابتدا مناطق مشخصي در كشور براي رشد فعاليت‌هاي اقتصادي ياري شوند و به دنبال آن توسعه فعاليت‌هاي هوانوردي و ايرلاين‌ها صورت ‌گيرد.

    * براي افزايش قيمت بليت با مقامات مافوق مشورت كرديم

    رييس سازمان هواپيمايي كشوري در رابطه با افزايش قيمت بليت هواپيما تصريح كرد: افزايش 30درصدي بليت هواپيما به منظور جبران تفاوت بين قيمت تمام شده بليت هواپيما و نرخ مصوب بود؛ قبل از اين افزايش با شرايط ركودي مواجه بوديم كه به صورت تدريجي منجر به ورشكستگي ايرلاين‌ها مي‌شد كه به منظور جلوگيري از اين امر و نيز تسهيل تامين لوازم مورد نياز در صنعت هوانوردي كه با افزايش قيمت مواجه بود، افزايش قيمت بليت الزام‌آور شد تا حيات ايرلاين‌ها تضمين شود.
    رئيس سازمان هواپيمايي كشوري تصريح كرد: اين افزايش 30 درصدي قيمت بليت به هدفمندي يارانه‌ها مربوط نيست بلكه به منظور جبران تفاوت بين قيمت واقعي و مصوب بود.
    نخجواني اظهار داشت: سازمان هواپيمايي كشوري وظايف قانوني خود را براي اين افزايش قيمت اجرا كرد و براي افزايش قيمت با مقامات مافوق مشورت صورت گرفت.
    وي ادامه داد: موضوع افزايش قيمت بليت در شوراي عالي هواپيمايي كشوري مطرح شد و براساس وظايف قانوني تصميم افزايش قيمت گرفته شد.

    * ايرلاين‌ها بر اساس ميزان خدمات رتبه‌بندي مي‌شوند

    رييس سازمان هواپيمايي كشوري ضمن اشاره به ابلاغ دستورالعمل جديد به ايرلاين‌ها طي هفته جاري، تصريح كرد: ارائه سرويس‌هاي منظم، اطلاع‌رساني تاخيرات، تكريم مسافران و وجود هواپيمايي Backup و جايگزين براي جلوگيري از ابطال پروازها، محورهاي اصلي كيفيتي است كه در دستورالعمل‌ جديد از ايرلاين‌ها خواسته شده است.
    وي افزود: با توجه به اين موارد ايرلاين‌ها ارزيابي مي‌شوند و ماهانه رتبه شركت‌هاي هواپيمايي در رعايت اين معيارها اطلاع‌رساني عمومي مي‌شود تا مردم با توجه به رتبه اين شركت‌ها، ايرلاين مطلوب را براي سفر هوايي انتخاب كنند.
    رييس سازمان هواپيمايي كشوري تصريح كرد: اغلب شركت‌هاي هواپيمايي در بحث اخذ مجوزهاي لازم براي مسيرهاي پرتقاضا، دچار مشكل با سازمان هستند كه اين امور ريشه در برخورد و اقدامات تنبيهي سازمان دارد.

    * ورود هواپيماهاي متناسب با شرايط آب‌و‌هوا‌يي و جغرافياي غرب كشور‌

    وي ضمن بيان اينكه تعداد هواپيماهاي متناسب با فرودگاه خرم‌آباد از نظر شرايط ايمني براي فرود و فراز كم است، گفت: در برنامه توسعه ناوگان ايرلاين‌ها، ورود چند فروند هواپيما جهت رفع نيازهاي استان‌هاي غربي كشور مدنظر است.

    * تأخيرات پرواز حجاج بايد از سوي ايرلاين‌هاي متولي جبران شود

    رييس سازمان هواپيمايي كشوري تصريح كرد: ظرف يكي دو سال گذشته سازمان حج و زيارت در قرارداد خود با ايرلاين‌هاي طرف قرارداد، پرداخت خسارت به زائراني كه با تأخير هواپيما مواجه مي‌شوند، مطرح شده است و در اين‌باره هما خسارت تاخيرات خود را پرداخت كرده است.
    وي ضمن بيان اينكه سازمان حج و زيارت اعلام كرده است كه طرف سعودي حق مسافران را در تاخيرات پرداخت كند، گفت: در قرارداد جديد سازمان حج و زيارت با دو ايرلاين داخلي هما و ماهان و دو ايرلاين خارجي سعودي، رسيدگي به حق زائران بيشتر مدنظر قرار گرفته شده است.
    نخجواني تصريح كرد: عمليات رفت حجاج تاخيرات چنداني نداشته است.

    * ايرلاين‌ها آنقد پول‌دار نشده‌اند كه خدمات كيترينگ خود را متنوع كنند

    رييس سازمان هواپيمايي كشوري در مورد رسيدگي به حقوق مسافران از سوي ايرلاين‌ها، گفت: در اين‌باره بروشور‌هايي بين مسافران در مورد حقوق آنها توزيع شده است و طي جلساتي كه با روابط عمومي ايرلاين‌ها داشتيم آنها را متوجه حقوق اساسي مسافر كرديم تا بتوان شاهد رعايت حقوق مسافران بود.
    نخجواني ادامه داد: در مواردي كه نقص فني هواپيما و يا هر عامل ديگر موجب بروز تأخير مي‌شود، در اولين قدم از روابط عمومي ايرلاين مي‌خواهيم كه نسبت به اطلاع‌رساني اين تأخيرات اقدام و رضايت مسافران را جلب كنند.
    وي ضمن بيان اينكه از ايرلاين‌ها خواسته‌ايم كه به موضوع تهيه غذا و كيترينگ توجه خاص داشته باشند، اضافه كرد: همچنين از شركت‌هاي هواپيمايي خواسته‌ايم كيترينگ و غذاهاي ارائه شده در هواپيما براساس منطقه و سليقه افراد بومي آن مسير، تهيه شود.
    نخجواني تصريح كرد: افزايش 30 درصدي قيمت بليت تنها ايرلاين‌ها را از ورشكستگي نجاد داده است، آنها آنقدر پولدار نشده‌اند تا خدمات زيادي را به مسافران در رابطه با كيترينگ ارائه دهند.

    * خلباني را بر رياست سازمان هواپيمايي ترجيح مي‌دهم

    اين خلبان اظهار داشت: ماهيانه حدود 20 ساعت پرواز انجام مي‌دهم و به دليل كارهاي اداري سازمان هواپيمايي كشوري به فعاليت خلباني كمتر مي‌پردازم.
    نخجواني تصريح كرد: اولين چيزي كه هنگام خلباني به ذهنم خطور مي‌كند اين است كه آيا كتاب هواپيما توسط نيروهاي فني رعايت شده و هواپيما آمادگي پرواز سالم را دارد.
    رييس سازمان هواپيمايي كشوري ادامه داد: از زمان خلباني تاكنون بيش از 2100 ساعت پرواز داشته‌ام.
    نخجواني در انتخاب هواپيما بين برند‌هاي بوئينگ، ايرباس و توپولف، ايرباس را انتخاب كرد و گفت: سيستم‌هاي اين هواپيما مورد قبول اغلب خلبان‌ها است.
    نخجواني ضمن بيان اينكه در حال حاضر 4 كمك خلبان زن در ايرلاين‌هاي ايران فعال هستند، گفت: سقوط توپولف كاسپين را بدترين سانحه هوايي دوران عمر خود مي‌دانم.
    وي ضمن بيان اينكه هم‌اكنون ايرلايني در كشور وجود دارد كه تنها يك هواپيماي فعال در ناوگان خود دارد، گفت: به نظر سازمان هواپيمايي اين ايرلاين در آستانه ورشكستگي قرار دارد و آخرين علائم حياتي خود را طي مي‌كند.
    رييس سازمان هواپيمايي كشوري خاطرنشان كرد: در صورت عدم افزايش 30درصدي قيمت بليت هواپيما، ايرلاين‌ها يا ورشكست مي‌شدند و يا از شرايط ايمني عدول مي‌كردند.
    نخجواني تصريح كرد: اينجانب خلباني و پرواز را به رياست سازمان هواپيمايي كشوري و حمل و نقل ريلي را بر حمل و نقل هوايي ترجيح مي‌دهم زيرا اين نوع حمل و نقل خاطره‌انگيز است.
    نخجواني ضمن بيان اينكه بيشترين تاخير پرواز انجام شده توسط اينجانب 5/1 ساعت بوده است، تصريح كرد: اينجانب متولد تهران محله ميدان خراسان هستم و از سال 1366 همزمان در دانشكده خلباني در رشته پروازي و در دانشكده حقوق اشتغال به تحصيل داشتم، دوره خلباني را با پرواز چرخ‌بال‌هاي مختلف آغاز كردم، و در حال حاضر خلبان هواپيمايي فوكر 100 هستم.
    #1 ارسال شده در تاريخ November 22nd, 2010 در ساعت 14:17:47

  2. The Following User Says Thank You to Ali Pilot For This Useful Post:

    sd-787 (November 22nd, 2010)

  3. number1 ?????? ??
    number1
    هوانورد ارشد - سرهنگ دوم
    December 2009
    nakoja
    722
    تعداد تشکر : 1,433
    Thanked 2,240 Times in 630 Posts

    ??? ??? پاسخ: رئيس سازمان هواپيمائي:خلباني را بر رياست سازمان و قطار را بر هواپيما ترجيح مي‌دهم!

    خب اگه ترجیح میده ریاست رو به کس دیگه واگذار کنه
    دیگران را ببخش نه بخاطر اینکه مستحق بخشش هسن بخاطر اینکه تو مستحق آرامشی
    #2 ارسال شده در تاريخ November 22nd, 2010 در ساعت 15:36:17

  4. Ali Pilot ?????? ??
    Ali Pilot

    عضو شورا هوانوردی
    July 2009
    TEHRAN
    5,035
    تعداد تشکر : 11,640
    Thanked 31,849 Times in 5,065 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? پاسخ: رئيس سازمان هواپيمائي:خلباني را بر رياست سازمان و قطار را بر هواپيما ترجيح مي‌دهم!

    ??? ??? ????? ???? ???? number1 ????? ??? ??
    خب اگه ترجیح میده ریاست رو به کس دیگه واگذار کنه
    دوست گرامي لطفا" در هنگام درج پست نهايت ادب را لحاظ بفرمائيد.
    #3 ارسال شده در تاريخ November 22nd, 2010 در ساعت 15:45:13

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0