برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 1 ?? 1
dqw
  1. SKY MAN ?????? ??
    SKY MAN

    رئیس سایت
    August 2007
    none
    7,234
    تعداد تشکر : 19,755
    Thanked 20,851 Times in 3,723 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 9

    ??? ??? كسب جايگاه برتر هواپيمايي ايران در گزارش بازرسي يك ماهه ايكائو

    خبرگزاري فارس: معاون وزير راه و ترابري ضمن اشاره به بازرسي موفقيت‌آميز ايكائو از صنعت هوايي كشور طي يك ماه گذشته، گفت: از هشت حوزه مورد بازرسي ايكائو از صنعت هوانوردي كشوري، ايران از جايگاه بسيار مطلوبي در مقايسه با كشور‌هاي توسعه يافته برخوردا‌ر بوده است.



    ‌كاپيتان رضا نخجواني در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا» ضمن اشاره به اينكه بازرسي‌هاي ايكائو (سازمان بين‌المللي هواپيمايي كشوري) از صنعت هوايي كشور از دهم آبان‌ماه سال جاري تا 19 آبان‌ماه صورت گرفت، اظهار داشت: ايكائو از سال 1995 ميلادي تصميم گرفت بر ايمني هوانوردي كشورها نظارت كند.
    وي ادامه داد: از سال 1995 تا 1998 ميلادي بازرسي‌هاي ايكائو از صنعت حمل و نقل هوايي كشور‌ها به صورت داوطلبانه و تنها در سه انكس (حوزه) "نحوه صدور گواهينامه‌ها "، "نحوه بازرسي‌هاي قابليت پرواز " و "نحوه بازرسي‌هاي عمليات پرواز " صورت مي‌گرفت.
    نخجواني اظهار داشت: از سال 1999 ميلادي تا سال 2004 بازرسي‌ها در سه حوزه مذكور الزامي شد و همه كشورها بايد اين بازرسي‌ها را انجام مي‌دادند.
    رييس سازمان هواپيمايي كشوري اضافه كرد: تا سال 2010 ميلادي بازرسي‌هاي جامع شد و اين بازرسي‌ها در 16 انكس (حوزه) صورت گرفت و رويكرد نظارت جامع معرفي شد و همه موضوعات ايمني پرواز مورد نظارت قرار گرفت.
    معاون وزير راه و ترابري با بيان اينكه از سال 2010 ميلادي به بعد بازرسي‌ها ايكائو از صنعت هوايي كشورها استمرار پيدا مي‌كند و به صورت آنلاين همه كشورها در هر لحظه تحت بازرسي خواهند بود، اظهار داشت: سازوكار اجراي اين امر از طريق فضاي مجازي است بدين‌گونه كه كشورها از طريق اينترنت خود‌اظهاري مي‌كنند يعني اظهارات توسط سازمان هواپيمايي ارائه مي‌شود و ايكائو اين اظهارات را بررسي و ارزيابي مي‌كند.
    رييس سازمان هواپيمايي كشوري با بيان اينكه 190 كشور عضو ايكائو هستند،‌ اظهار داشت: كشور ايران دو سال پس از تشكيل ايكائو و در سال 1950 عضو سازمان بين‌المللي هواپيمايي كشوري شد.
    نخجواني با بيان اينكه در مميزي‌هاي قبلي ايكائو از صنعت هوايي كشور تنها در انكس‌هاي 1، 6 و 8 بازرسي به عمل ‌مي‌آمد، اظهار داشت: در مميزي اخير ايكائو 16 انكس (حوزه) بررسي شد.
    معاون وزير راه و ترابري افزود: در روش‌هاي مميزي فعلي هشت شاخص بررسي مي‌شود اما در روش‌‌هاي قبل تنها دو مرحله غربال‌گري صورت مي‌گرفت.

    * هشت ويژگي خاص اصول بازرسي‌هاي ايكائو

    رييس سازمان هواپيمايي كشوري با اشاره به اينكه اصول بازرسي‌هاي ايكائو هشت ويژگي خاص دارد، اظهار داشت: احترام به استقلال و حاكميت كشورها، جهاني بودن بازرسي‌ها، شفافيت و عدم پنهان‌كاري و زمان‌بندي مشخص، برخي مشخصات اين بازرسي‌ها است.
    كاپيتان نخجواني ادامه داد: جامع بودن و فراگيري 16 انكسي بازرسي‌ها، نظام‌مند و هدفمند بودن بازرسي‌ها، عدالت‌محور بودن و برخورداري از كيفيت يكسان، از ديگر مشخصات و ويژگي‌هاي بازرسي‌هاي ايكائو از سازمان هواپيمايي كشورها است.
    معاون وزير راه و ترابري افزود: 16 انكس (حوزه‌) مربوط به اين مورد، انكس‌هاي ضمائم پيمان شيكاگو هستند.

    * هشت شاخص‌ اندازه‌گيري در بازرسي‌هاي ايكائو‌

    رييس سازمان هواپيمايي كشوري با بيان اينكه شاخص‌هاي اندازه‌گيري در بازرسي‌هاي ايكائو هشت جزء اصلي دارد، اظهار داشت: در جزء اول اين موضوع بررسي مي‌شود كه آيا قوانين پايه آن كشور در صنعت هوانوردي، الزامي براي اجراي تعهدات پيمان شيكاگو و ضمائم اين پيمان در كشور مذكور ايجاد مي‌كند؟
    معاون وزير راه و ترابري، افزود: در جزء دوم اين موضوع بررسي مي‌شود كه آيا مقررات عمليات خاص براي هر كدام از فعاليت‌هاي هوانوردي تدوين شده است؟
    نخجواني تصريح كرد: در جزء سوم اين موضوع بررسي مي‌شود كه آيا كشور داراي سيستم هواپيمايي مستقل كه عمليات نظارت بر عمليات هوانوردي را داشته باشد، دارا است يا خير؟
    وي افزود: در جزء چهارم اين موضوع بررسي مي‌شود كه آيا مقرراتي براي آمد و شد و ارزيابي كيفيت كار كاركنان فني وجود دارد يا خير؟
    رييس سازمان هواپيمايي كشوري افزود: در جزء پنجم اين موضوع بررسي مي‌شود كه آيا اطلاعات لازم براي انجام كارها به صورت ايمن و ابزارهاي كافي براي عمليات صنعت موجود است يا خير؟
    معاون وزير راه و ترابري افزود: در جزء ششم اين موضوع بررسي مي‌شود كه آيا الزاماتي وجود دارد براي آنكه صلاحيت افراد را براي انجام كار‌ها مشخص كند و گواهينامه‌ها را صادر كند.
    نخجواني با بيان اينكه در جزء هفتم اين موضوع بررسي مي‌شود كه آيا الزامات نظارتي در حوزه‌هاي مختلف فعاليت صنعت موجود است يا خير؟، گفت: در جزء هشتم اين موضوع بررسي مي‌شود كه آيا مشكلاتي كه در صنعت شناسايي شده و موجب به خطر انداختن ايمني هستند، راه‌كارهايي براي حل آنها پيش‌بيني شده است يا خير؟

    *‌ هشت حوزه مورد بازرسي ايكائو

    رييس سازمان هواپيمايي كشوري اظهار داشت: در بازرسي‌هاي ايكائو هشت حوزه مورد بازرسي قرار مي‌گيرد كه شامل قوانين پايه و مقررات، حوزه صدور گواهينامه‌هاي خلبان‌ها و عمليات پرواز، عمليات پرواز، قابليت پرواز، سازماندهي و نحوه نظارت بر امور ايمني فرودگاه‌ها و سيستم‌هاي ناوبري هوايي و حوزه بررسي سانحه و حوادث است.

    * دستاورد‌هاي هوانوردي ايران در حد كشور‌هاي توسعه يافته است

    وي با تأكيد بر اينكه ايمني هوانوردي بايد از رويكرد متوازن برخوردار باشد و الزامات حقوقي نيز در آن رعايت شود، توضيح داد: زير پا گذاشتن حقوق هوايي كشور‌ها ايمني پرواز را به خطر مي‌اندازد مثلا هنگامي كه سوخت به هواپيماها ارائه نمي‌شود هواپيماها مجبور هستند با سوخت كمتري پرواز كنند كه همين امر ايمني پرواز را به خطر مي‌اندازد.
    نخجواني ادامه داد: در اجلاس D8 تركيه كه هفته گذشته برگزار شد طرحي از سوي ايران به كشورهاي عضو ارائه و نامه‌اي نيز به ايكائو در مورد عدم تحويل سوخت به هواپيماهاي ايراني ارسال شد.
    معاون وزير راه و ترابري با تأكيد بر اينكه بازرسي ايكائو از ايران در مقايسه با بازرسي از ديگر كشورها متفاوت است، اظهار داشت: كشور ايران در منطقه از زيرساخت‌هاي هوانوردي گسترده‌اي برخوردار است زيرا 80 فرودگاه و 13 شركت هواپيمايي در اين كشور فعال هستند اما در كشوري نظير قطر، تنها يك فرودگاه و يك ايرلاين فعال است.
    رييس سازمان هواپيمايي كشوري ادامه داد: كشور ايران در مقايسه با ديگر كشور‌هاي منطقه، بازارهاي داخلي پرواز گسترده‌اي دارد بنابراين زيرساخت‌هاي هوانوردي در اين كشور بسيار قابل توجه است.
    كاپيتان نخجواني با بيان اينكه كشورهاي هم‌طراز ايران در صنعت هوانوردي، كشوري نظير اندونزي است، اظهار داشت: اين درحالي است كه دست‌آوردهاي صنعت هوانوردي ايران، اغلب در حد كشورهاي توسعه يافته نظير استراليا، آلمان، فرانسه و نيوزلند است.

    *‌ جايگاه برتر حمل‌و‌نقل‌ هوايي ايران در مقايسه با كشور‌هاي توسعه يافته

    معاون وزير راه و ترابري با بيان اينكه در زمينه "قوانين پايه " صنعت دست‌آوردهاي ايران از كشورهايي نظير آلمان و استراليا بيشتر بوده است، گفت: هم‌چنين در زمينه "صدور گواهينامه‌ها " دستاوردهاي ايران از كشورهايي نظير استراليا، بلژيك، بلغارستان و هلند بهتر بوده است.
    كاپيتان تخجواني افزود: در آخرين بازرسي در زمينه "عمليات هواپيما " ايكائو تنها يك يافته منفي در ا‌ين زمينه از ايران داشت در حالي كه كشور استراليا 13 يافته منفي در اين زمينه داشته است.
    رييس سازمان هواپيمايي كشوري با بيان اينكه بازرسي‌هاي ايكائو از صنعت هوايي كشوري پس از 9 ماه منتشر مي‌شود، اظهار داشت: 165 كشور توسط ايكائو مميزي شده است؛ در حال حاضر ‌انجام پروازهاي كشور سودان به اتحاديه اروپا به دليل وجود خطاهاي فراوان در صنعت هوانوردي اين كشور قطع شده است.
    نخجواني ادامه داد: ايكائو در بازرسي‌هاي خود "نگراني‌هاي ايمني قابل توجه " را مورد بازرسي قرار مي‌دهد و اگر كشوري مورد و يافته منفي داشته باشد با معيار "شفافيت " و "عدالت " مورد مذكور را به صورت واضح اعلام مي‌كند.
    رييس سازمان هواپيمايي كشوري خاطرنشان كرد: در حوزه "قابليت پرواز و صلاحيت فني هواپيما "، يافته‌هاي نامطلوب ايكائو از صنعت هوايي كشور شش يافته بود در حالي كه استراليا 9 يافته و نيوزلند 10 يافته در اين زمينه داشته‌اند.
    معاون وزير راه و ترابري تاكيد كرد: لازم به يادآوري است كه يافته‌هاي مذكور از نوع خطرناك نبوده است و طي 9 ماه فرصت برطرف شدن به صنعت داده شده است.
    كاپيتان نخجواني اظهار داشت: در حوزه "سازماندهي پرواز " كشور ايران دو يافته داشت اما بلژيك در اين زمينه سه يافته، جمهوري چك سه يافته، ‌آفريقا جنوبي سه يافته، نيوزلند يك يافته، هلند يك يافته و رماني يك يافته داشته‌اند.
    رييس سازمان هواپيمايي كشوري تاكيد كرد: در زمينه "فرودگاهي " كه فعاليت‌هاي پيچيده‌اي است كشور ايران شرايط عالي داشت؛ در اين‌باره ايكائو از ايران شش يافته منفي پيدا كرد در حالي كه در رماني اين رقم 20 يافته، در هلند 24 يافته، در فرانسه 9 يافته و در آلمان 9 يافته است.
    كاپيتان نخجواني افزود: در حوزه "خدمات ناوبري هوايي " شرايط كشور مطلوب بوده است؛ در اين‌باره ايكائو از ايران 9 يافته داشت در حالي كه استراليا 8 يافته، آلمان 14 يافته، نيوزلند 13 يافته و بلژيك 14 يافته در اين‌باره داشته‌اند.
    رييس سازمان هواپيمايي كشوري با بيان اينكه در حوزه "بررسي سوانح هوايي كشور " نسبت به بقيه كشورها چندان مطلوب نبوده‌ايم، خاطرنشان كرد: در اين‌باره 11 يافته داشتيم در حالي كه كشور فرانسه 2 يافته و استراليا نيز 2 يافته در حوزه "بررسي سوانح كشور " داشته‌اند.
    نخجواني تاكيد كرد: در حوزه "بررسي سوانح هوايي كشور " تاكيد ايكائو بر اين است كه مجموعه‌اي كه سانحه سقوط را بررسي مي‌كند لازم است حتما از بيرون سازمان هواپيمايي كشوري باشد.
    معاون وزير راه و ترابري ادامه داد: در دو حوزه "مخابرات هواپيمايي " و "طرح و دستورالعمل‌هاي پروازي " كه زيرشاخه "خدمات ناوبري هوايي " است كشور ايران هيچ يافته‌اي نداشت.
    نخجواني اضافه كرد: همچنين در حوزه "ارتباطات راديويي "، "ناوبري هوايي " و "دستگاه‌هاي نظارتي رادار " با وجود آنكه ‌در حوزه ناوبري هوايي كشور ايران، دستگاه‌هاي ناوبري متعددي وجود دارد اصلا يافته‌اي نداشتيم در حالي كه در اين بخش بسياري از كشورها يافته‌هاي فراواني داشتند.
    رييس سازمان هواپيمايي كشوري با بيان اينكه سازمان‌هواپيمايي كشوري طي يك سال گذشته در مسير اجراي سيستم‌هاي مدرن ايمني فعاليت كرده است، افزود: در حوزه قوانين و مقررات و بخش‌هاي نظارتي، مسائل تحريم ناكام مانده است.
    وي با بيان اينكه 7 ماه فرصت داريم تا يافته‌هاي ايكائو را در بازديد از صنعت برطرف كنيم، اظهار داشت: آمار كشورهايي كه در مقايسه با ايران اعلام شد جزو مواردي بود كه توسط ايكائو منتشر شده است.

    * تدوين بيش از 270 دستورالعمل هوانوردي طي هشت ماه اخير‌

    رييس سازمان هواپيمايي كشوري با بيان اينكه سازمان هواپيمايي كشوري در مسيري صحيح گام برداشته است، اظهار داشت: تمامي اين اتفاقات در زمينه يافته‌هاي ايكائو، تدوين بيش از 270 دستورالعمل طي هشت ماه اخير و تدوين آيين‌نامه دستورالعمل‌ها جزو برنامه‌هاي سازمان طي هشت ماه اخير بوده كه ساختاري مطابق با استانداردهاي هواپيمايي به وجود آورده است.
    معاون وزير راه و ترابري افزود: اگر سال گذشته ايكائو از صنعت هوايي كشور بازديد به عمل مي‌آورد قطعأ احتمال يافته شدن موارد نگران كننده ايمني توسط اين سازمان بين‌المللي بسيار زياد بود در حالي كه هم‌اكنون با سازماندهي منظم و انطباق استانداردها، صنعت هوايي كشور روز به روز در حال توسعه است.

    گفت‌و‌‌گو از سعيد مؤذني
    #1 ارسال شده در تاريخ December 5th, 2010 در ساعت 18:23:34

  2. The Following 4 Users Say Thank You to SKY MAN For This Useful Post:

    Amiralikarimi (December 5th, 2010), IR Blue SKY (December 5th, 2010), Mahan (December 5th, 2010), sd-787 (December 5th, 2010)

??????? ?????

  1. تمامي پروازهاي يك شركت هواپيمايي آمريكا لغو شد
    ???? Yasser_Maximus ?? ????? اخبار ایرلاین های قاره امریکا
    ????: 0
    ????? ?????: June 18th, 2011, 10:37:17
  2. بمب گذاري در يك هواپيماي آمريكايي
    ???? sd-787 ?? ????? امنیت پرواز
    ????: 0
    ????? ?????: January 9th, 2011, 16:40:24
  3. ????: 1
    ????? ?????: February 26th, 2008, 08:07:56

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0