برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 2 ?? 2
dqw
  1. IRIS 74 SAHAND ?????? ??
    IRIS 74 SAHAND
    هوانورد ارشد - مدير سابق
    March 2010
    شیراز
    545
    تعداد تشکر : 1,488
    Thanked 3,629 Times in 572 Posts

    ??? ??? در A380 سانحه دیده شرکت هواپیمایی Qantas چه گذشت ؟


    خلبانان SuperJumbo سانحه ديده هواپيمايي Qantas هنگام متلاشي شدن يكي از موتورهاي هواپيما، تنها با مشكل از دست دادن يك موتور مواجه نبودند، بلكه مشكلات ديگري نيز وجود داشت كه آنان را در برابر معضل بزرگي قرار داده بود. به گزارش رويترز هواپيما به شدت آسيب ديده بود و اكثر سامانه ها از كار افتاده بودند، اما پنج خلبان زبده هواپيما، كه مجموعا 72 هزار ساعت تجربه پرواز داشتند، موفق شدند مانع از بروز يك فاجعه انساني شوند. "مارتين دولان"، از مديران ارشد اداره ايمني حمل و نقل استراليا، با ستايش از عملكرد خلبانان هواپيمايي Qantas گفت: اگر خدمه پرواز عكس العمل مناسبي نداشتند، قطعا هواپيما نمي توانست به سلامت در فرودگاه Changi به زمين بنشيند.




    اين گزارش حاكي است: با انفجار موتور Rolls Royce Trent 900 كه بر فراز آسمان جزيره باتام رخ داد، قطعات موتور به شدت به بال و بدنه هواپيما برخورد كردند كه در نتيجه بال هواپيما سوراخ و موجب نشت سوخت گرديد. همچنين، با سوراخ شدن بدنه، بخش هاي هيدروليك و الكترونيكي هواپيما از كار افتاد كه اين امر باعث شد كنترل هواپيما براي خلبانان بسيار دشوار گردد. اما حجم خسارات و آسيب ها زماني آشكارتر شد كه كمك خلبان هواپيما خلبان را به قسمت عقب هواپيما برد و با استفاده از دوربيني كه در قسمت دم هواپيما قرار دارد، تصاويري را بر روي مانيتورهاي مسافران به وي نشان داد. اين تصاوير گوياي آن بود كه مايعي از بال هاي هواپيما در حال نشست است كه در هر حال نمي تواند چيزي غير از سوخت يا روغن هيدروليك هواپيما باشد.




    اين گزارش مي افزايد: با كم شدن سريع سوخت هواپيما، مشخص شد مايعي كه از بال هاي هواپيما نشست مي كند، در واقع سوخت هواپيما بوده است كه اين امر علاوه بر خطراتي كه به همراه داشت، موجب بر هم خوردن مركز ثقل هواپيما شده بود. اين در حالي است كه به دليل شدت نشت سوخت، امكان انتقال آن به محفظه هاي ديگر نيز مقدور نبود. در اين شرايط، انجام عكس العمل مناسب بسيار سخت تر شده بود، چرا كه رايانه هاي محاسبه گر هم با اختلالاتي مواجه شده و فرايند محاسبه فرود را دشوارتر كرده بودند. در اين لحظات حساس، خلبانان از برخي گزينه هاي پيش رو صرف نظر كردند و پس از گذشت 50 دقيقه، سرانجام در خصوص اتخاذ تصميم نهايي به جمع بندي رسيدند.


    بخشی از تیغه های توربین Trent 900

    اين هواپيما 440 تن وزن داشت كه 50 تن بيشتر از حداكثر وزن هواپيماست. محاسبات رايانه اي گوياي آن بود كه اگر هواپيما در فرودگاه Changi به زمين بنشيند، مي تواند 100 متر مانده به انتهاي باند متوقف شود. اين خبر براي خلبانان نويد بخش بود و به آنها كمك مي كرد به جاي خالي كردن سوخت، كه مي توانست مركز ثقل هواپيما را بيش از اين برهم بزند، آنها را در Changi به زمين بنشاند. بالاخره، پرنده آهني در حالي كه بسيار از سامانه هاي كنترلي خود را از دست داده بود، در فرودگاه Changi به زمين نشست و خلبانان از خدمه پرواز خواستند خود را براي يك فرود اضطراري سخت و تخليه سريع مسافران آماده سازند.




    A 380 موفق شد 150 متر مانده به انتهاي باند متوقف شود، اما تلاش خلبانان براي متوقف ساختن پرنده غول پيكر منجر شد درجه حرارت ترمزها به 900 درجه سانتي گراد برسد و چهار حلقه لاستيك هواپيما نيز منفجر گردد. همچنين، يكي از موتورها خاموش نمي شد كه نيروهاي ايمني زميني موفق شدند پس از يك ساعت تلاش آن را اطفا نمايند. به دليل خاموش نشدن اين موتور، خلبانان از تخليه مسافران منصرف شدند و پس از پايان اطفاي حريق، كه بيش از يك ساعت به طول انجاميد، درهاي هواپيما به روي مسافران گشوده شد.

    #1 ارسال شده در تاريخ December 10th, 2010 در ساعت 07:58:29

  2. The Following 7 Users Say Thank You to IRIS 74 SAHAND For This Useful Post:

    Ali Pilot (December 10th, 2010), Amiralikarimi (December 10th, 2010), Aviation safety (December 10th, 2010), IR Blue SKY (December 10th, 2010), Mohammad Tomcat (December 10th, 2010), orasess (December 10th, 2010), Real Flight (December 10th, 2010)

  3. Ali Pilot ?????? ??
    Ali Pilot

    عضو شورا هوانوردی
    July 2009
    TEHRAN
    5,035
    تعداد تشکر : 11,640
    Thanked 31,849 Times in 5,065 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? پاسخ: در A380 سانحه دیده شرکت هواپیمایی Qantas چه گذشت ؟

    جناب saiedtomcat لطفا" اگر متن فوق مقاله اي از شماست ويا منبع را ذكر بفرمائيد.
    #2 ارسال شده در تاريخ December 10th, 2010 در ساعت 11:02:19

  4. The Following 3 Users Say Thank You to Ali Pilot For This Useful Post:

    Amiralikarimi (December 10th, 2010), orasess (December 10th, 2010), Real Flight (December 10th, 2010)

??????? ?????

  1. ????: 3
    ????? ?????: June 21st, 2011, 07:19:25
  2. نگارخانه ی تصاویر Qantas AirLine
    ???? thunderbolt ?? ????? گالري تصاوير ايرلاين هاي خارجي
    ????: 1
    ????? ?????: June 2nd, 2011, 11:58:01
  3. زمین گیر شدن تمام a380 های شرکت هواپیمایی quantas
    ???? Henrik ?? ????? اخبار ایرلاین های قاره اسیا
    ????: 0
    ????? ?????: November 18th, 2010, 18:54:04
  4. A380 هواپیمایی امارات
    ???? Mahan ?? ????? خطوط مسافربری جهان
    ????: 1
    ????? ?????: August 14th, 2008, 05:10:24

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0