برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 3 ?? 3
dqw
  1. SKY MAN ?????? ??
    SKY MAN

    رئیس سایت
    August 2007
    none
    7,234
    تعداد تشکر : 19,755
    Thanked 20,850 Times in 3,722 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 9

    ??? ??? افزایش خطر سوانح هوایی

    ایروسنتر : تنها در سال گذشته حدود 2 هزار تصادم هوایی قریب‌الوقوع از آمریکا گزارش شده است.



    در سال 2010 میلادی حدود 2 هزار سانحه‌ هوایی قریب‌الوقوع در آمریکا ثبت شده است. در این موارد هواپیما‌های کمتر از 5 هزار متر از یکدیگر فاصله داشته و یا اینکه ارتفاع میان آنان کمتر از 350 متر بوده است. این دو عدد، شاخص استانداردهای ایمنی در ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پروازها ی هوایی به شمار می‌آیند.

    بر اساس گزارش اداره ترافیک هوایی آمریکا (FAA) در این میان 44 مورد بسیار خطرناک بوده‌اند. 15 خطر سانحه‌‌ هوایی نیز تنها در محدوده واشنگتن، پایتخت آمریکا رخ داده است.

    شاید با توجه به 130 میلیون پرواز در سال گذشته در آمریکا گفته شود که 2 هزار سانحه‌ احتمالی آماری ناچیز محسوب می‌شود، اما نباید فراموش کرد که در صورتی‌که همه این خطرات به سانحه‌ای هوایی منجر می‌شدند، آمریکا با چه فاجعه‌ای هم‌اکنون روبرو بود.

    مسئولان اداره ترافیک هوایی آمریکا ضمن تایید این آمار از گفت‌وگو با رسانه‌های عمومی خودداری کردند. رندی بابیت، سرپرست اداره ترافیک هوایی آمریکا در چند ماه پیش در نشستی در جمع خلبانان آمریکایی گفت: «ما به کمک دستگاه‌ها و فناوری جدید می‌‌توانیم از بروز بسیاری سوانح جلوگیری کنیم، اما ما قادر نیستیم که از بی‌دقتی انسانی و حواس‌پرتی خلبانان ممانعت کنیم.»

    نمونه‌هایی باورنکردنی از سوانح احتمالی
    ماموران برج مراقبت در فرودگاه "جان اف کندی" نیویورک تنها با تلاش و خوش‌اقبالی زیادی موفق شدند که از تصادم دو هواپیما جلوگیری کنند. برای نمونه در ماه ژوئیه 2010 میلادی خلبان یک شرکت هواپیمایی اکوادور قصد فرود بر باندی در فرودگاه جان اف کندی را داشت، بی آنکه متوجه برخاستن هواپیمایی دیگر در همان لحظه از همین باند شود.

    آنچه باعث شگفتی است، ماموران مراقب پرواز ابداَ متوجه این تصادم قریب‌الوقوع نبوده و تنها پس از هشدارهای خلبان دیگری که شاهد این اشتباه بوده، توانستند از این تصادم هولناک جلوگیری کنند.

    در ژوئیه سال گذشته حادثه‌‌ خطرناک‌تری نیز از فرودگاه مینیاپولیس در آمریکا گزارش شده است. در فرودگاه مینیاپولیس در دو باند موازی یک هواپیمای مسافربری و یک هواپیمای باری همزمان از زمین برخاسته و هر دو در مانوری برای اوج‌گیری به سمت راست چرخش می‌کنند. در این مانور تنها 17 متر فاصله میان دو هواپیما وجود داشته و مسافران از صدای بلند غرش موتور هواپیمای باری به وحشت می‌افتند.

    در این مورد تنها خوش‌اقبالی مانع از فاجعه‌ای مرگبار می‌شود. تحقیقات بعدی روشن می‌کند که ماموران مراقب پرواز در حال تعویض شیفت روزانه‌ خود بوده و هیچ نظارتی در این زمان بر تردد هوایی در فرودگاه نداشته‌اند.

    سهل‌انگاری در رعایت ضوابط ایمنی پرواز
    بر اساس ارزیابی داخلی اداره ترافیک هوایی آمریکا، که از سوی روزنامه واشنگتن پست انتشار یافته، رندی بابیت از نحوه‌ آموزش و کار ماموران مراقب پرواز به شدت انتقاد کرده است. بنا به نوشته این روزنامه، وی گفته است که «سهل‌انگاری در رعایت قواعد و ضوابط ایمنی پرواز در مقیاسی گسترده رشد یافته است.»

    به گفته کارشناسان این موضوع تنها دلیل قصور ماموران مراقب پرواز نیست. حدود 51 درصد از تصادمات احتمالی مربوط به تغییر سالانه ماموران مراقب پرواز است. بازنشستگی گسترده ماموران باتجربه سبب خلا‌ء در ایمنی پروازها شده و به علت کمبود امکانات مالی، آموزش ماموران مراقب نیز پس از استخدام آنان صورت می‌گیرد. این واقعیت سبب می‌شود که درصد خطاها به نحو چشمگیری افزایش یابد.

    آخرین سانحه‌ هوایی قریب‌الوقوع در سال گذشته از آلاسکا گزارش شده است. در این مورد خطرناک یک هواپیمای ایرباس تنها چند متر از خطر تصادم با یک هواپیمای بوئینگ 747 با صدها مسافر فاصله داشته است. به گفته این گزارش تنها یک معجزه ‌از وقوع یک حادثه مرگبار در پایان سال میلادی گذشته جلوگیری کرد.


    تین نیوز
    #1 ارسال شده در تاريخ January 6th, 2011 در ساعت 20:38:07

  2. The Following 8 Users Say Thank You to SKY MAN For This Useful Post:

    arra (January 6th, 2011), Eshghe Parvaz (January 6th, 2011), Hesam7e7 (February 22nd, 2011), Mahan (January 6th, 2011), mona (February 23rd, 2011), reza dezfuli (January 6th, 2011), sd-787 (January 7th, 2011), sepide98 (September 18th, 2013)

  3. Hesam7e7 ?????? ??
    Hesam7e7

    کارشناس هوانوردی
    January 2008
    Tehran
    1,140
    تعداد تشکر : 3,041
    Thanked 4,631 Times in 891 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 5

    ??? ??? پاسخ: افزایش خطر سوانح هوایی

    با توجه به مسائل مطرح شده در زمینه سوانح هوایی، سوالی برای بنده پیش آمده که خوشحال می شوم دوستان اهل فن به لحاظ تخصصی و عزیزان دیگر نیز با توجه به استنباط خود به آن پاسخ گو باشند.سوال این هست که آیا مسائل شخصیتی خلبان هم می تواند در بروز سانحه تاثیر گذار باشد؟
    #2 ارسال شده در تاريخ February 22nd, 2011 در ساعت 15:16:22

  4. The Following 5 Users Say Thank You to Hesam7e7 For This Useful Post:

    AlirezA.A (February 22nd, 2011), arra (February 23rd, 2011), mona (February 23rd, 2011), Real Flight (February 22nd, 2011), reza dezfuli (February 23rd, 2011)

  5. arra ?????? ??
    arra
    هوانورد فعال-ستوان دوم
    June 2010
    کرج
    237
    تعداد تشکر : 3,370
    Thanked 1,395 Times in 250 Posts

    ??? ??? پاسخ: افزایش خطر سوانح هوایی

    ماموران مراقب پرواز ابداَ متوجه این تصادم قریب‌الوقوع نبوده
    ماموران مراقب پرواز در حال تعویض شیفت روزانه‌ خود بوده و هیچ نظارتی در این زمان بر تردد هوایی در فرودگاه نداشته‌اند
    بلند ترین ارتفاع سقوط برای ما، افتادن از چشم مهدی فاطمه است.
    #3 ارسال شده در تاريخ February 23rd, 2011 در ساعت 14:40:43

  6. The Following 2 Users Say Thank You to arra For This Useful Post:

    IR Blue SKY (February 23rd, 2011), mona (February 23rd, 2011)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0