برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 2 ?? 2
dqw
  1. mona ?????? ??
    mona

    هوانورد ارشد- مدير سابق
    September 2009
    Iran
    985
    تعداد تشکر : 13,048
    Thanked 4,746 Times in 981 Posts

    ??? ??? پرواز در نقاط حساس با پرنده ايراني

    محققان دانشگاه صنعتي مالك اشتر اصفهان موفق به ساخت عمود پرواز قائم شدند كه با وزن بسيار كم، قابليت حمل دوربين و استفاده در كنترل ترافيك و نقشه‌برداري را دارد.



    حميد رشيدي، دانش آ‌موخته مقطع كارشناسي دانشگاه صنعتي مالك اشتر اصفهان و مجري طرح در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: عمود پرواز قائم با وزن كمتر از يك كيلوگرم و ابعاد زير 75 سانتي‌متر در كلاس ريزپرنده‌ها قرار دارد.



    وي با بيان اينكه ويژگي مهم عمود پروازها استفاده از يك موتور در آن‌ها است، تصريح كرد: عمود پرواز قائم به دليل اينكه مي‌تواند در فضايي محدود پرواز كند به بالگرد كه داراي پره‌هاي آزاد است برتري دارد. از سوي ديگر در صورت برخورد عمود پرواز با ديوار يا مانع به دليل اينكه حفاظي دور ملخ آن قرار دارد پايداري خود را حفظ مي‌كند.



    به گفته رشيدي، افزايش 10 درصدي نيروي پيشران با استفاده از مجراي آيروديناميكي و بهينه كردن جريان از برتري‌هاي اين عمود پرواز قائم است.



    رشيدي ادامه داد:‌ معمولا چرخيدن ملخ به تنهايي باعث چرخيدن بالگرد دور خود مي‌شود كه ملخ دوم مانع از اين مشكل مي‌شود اما در عمود پرواز قائم از تيغه‌هاي كنترلي داخل مجراي آيروديناميكي استفاده كرديم كه نيروي عكس نيروي ملخ ايجاد مي‌كند كه چرخيدن عمود پرواز به دور خود را خنثي مي‌كند.



    دانشجوي مقطع كارشناسي ارشد مكانيك پرواز دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي در خصوص باتري مورد استفاده در عمود پرواز قائم گفت: باتري مورد نياز براي تامين انرژي موتور يك باتري سه سل است كه در داخل بدنه و در زير موتور در داخل استوانه‌اي در داخل مجرا قرار مي‌گيرد.



    به گفته وي در ساخت عمود پرواز قائم از چوب «بالسا» استفاده شده كه فوق‌العاده سبك است.



    رشيدي با باين اينكه اين عمود پرواز مي‌تواند 100 تا 200 گرم وزن را با خود حمل كند، اظهار كرد: معمولا اين بار مي‌تواند يك دوربين باشد كه با افزايش مداومت پروازي، كاربردهاي وسيعي پيدا مي‌كند به عنوان مثال مي‌توان در كنترل ترافيك، ديده‌باني و نقشه‌برداري از آن استفاده كرد و از آنجايي كه قابليت برخورد با مانع را دارد مي‌تواند داخل ساختمان هم حركت‌ كند. به طوري كه در مكان هايي كه حضور انسان امكان پذير نباشد، مي‌توان از عمود پرواز استفاده كرد.
    خدایا! زندگی از این زیباتر و بهتر دیگه نمی شه.
    شکر شکر شکر


    #1 ارسال شده در تاريخ January 6th, 2011 در ساعت 21:50:18

  2. The Following 11 Users Say Thank You to mona For This Useful Post:

    Ali Pilot (January 7th, 2011), arra (January 6th, 2011), black-pilot (January 7th, 2011), Eshghe Parvaz (January 6th, 2011), F-35 (January 7th, 2011), IR Blue SKY (January 6th, 2011), Mohammad Tomcat (January 7th, 2011), NightVision (January 6th, 2011), number1 (January 8th, 2011), Real Flight (January 6th, 2011), SKY MAN (January 7th, 2011)

  3. leader ?????? ??
    leader
    اخراج دائم
    August 2010
    تهران
    247
    تعداد تشکر : 1,489
    Thanked 529 Times in 188 Posts

    ??? ??? پاسخ: پرواز در نقاط حساس با پرنده ايراني

    موض وع جالبی بود من که خیلی استفاده کردم
    #2 ارسال شده در تاريخ January 6th, 2011 در ساعت 22:46:37

  4. The Following User Says Thank You to leader For This Useful Post:

    Ali Pilot (January 7th, 2011)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0