برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 2 ?? 2
dqw
  1. Yasser_Maximus ?????? ??
    Yasser_Maximus

    هوانورد ارشد-سرهنگ
    November 2010
    THR/OIII
    1,224
    تعداد تشکر : 866
    Thanked 5,152 Times in 1,140 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 10

    فلش_جدید برآافراز

    برآافزا (flap) وسیله‌ای در لبه ی فرار بال برای افزایش نیروی برآ در بال هواگردها. نیروی برآ نیروی اصلی عامل نگهدارنده وسایل پرنده در هوا و عامل غلبه بر نیروی وزن هواپیما می‌باشد. نیروی برآ دارای ارتباط مستقیم با سرعت هواپیما بوده و با افزایش سرعت افزایش و با کاهش سرعت کاهش میابد. بنابراین در رژیمهای پروازی برخاست و نشست که سرعت هواپیما کم است برای جبران کمبود نیروی برآ از برآافزا استفاده می‌شود.

    انواع برآافزا




    • flap : فلپی است که در لبه حمله نصب می شود و به آن droop هم می گویند.
    • Plain flap: سطحی در لبه فرار است که دارای یک لولای ساده است.
    • Split flap : سطح بالایی آن ثابت می ماند و تنها سطح پایینی آن مانند فلپ ساده حرکت می کند.
    • Fowler flap : قبل از چرخیدن، این فلپ رو به عقب حرکت می کند و هم باعث افزایش خمیدگی و هم باعث افزایش سطح بال می شود.
    • Slotted flap : فاصله میان این نوع فلپ تا انتهای بال باعث ورود جریان پر انرژی به سطح بالای بال شده و از جدایش جلوگیری می کند. این نوع فلپ می تواند دو تکه و سه تکه هم باشد.



    • برآافزاهای نیمه‌خوابیده
    • برآافزاهای تمام‌خوابیده
    • برآافزاهای تمام‌خوابیده به همراه براکُش های باز




    برآافزا با لبه فرار سه‌درزه در یک بوئینگ 747 که کاملاً باز شده و آماده نشست می‌باشد.

    .................................................. ......................

    منبع مطلب: ویکی پدیا

    منبع اصلی: مکانیک پرواز، نوشته مهندس صدرائی، انتشارات دانشگاه امام حسین.
























    ?????? ???? Yasser_Maximus : March 31st, 2011 ?? ???? 11:16:50
    با آسمان بگویید احوال آب چشمم


    میل خزیدن نیست بغض است مرا پرواز
    #1 ارسال شده در تاريخ March 31st, 2011 در ساعت 11:11:51

  2. The Following 5 Users Say Thank You to Yasser_Maximus For This Useful Post:

    IRI.AMIR (March 31st, 2011), Mohammad Tomcat (March 31st, 2011), Real Flight (March 31st, 2011), reza dezfuli (March 31st, 2011), SKY MAN (March 31st, 2011)

  3. Yasser_Maximus ?????? ??
    Yasser_Maximus

    هوانورد ارشد-سرهنگ
    November 2010
    THR/OIII
    1,224
    تعداد تشکر : 866
    Thanked 5,152 Times in 1,140 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 10

    ??? ??? پاسخ: برآافراز

    پیش‌بال

    پیش‌بال، شهپر حمله یا برآافزای لبه حمله (slat) به سطح کوچک آیرودینامیکی در لبه ی حمله ی یک بال هواپیما گفته می‌شود.
    زمانی که شهپر حمله باز شود زاویه ی حمله بال بالاتر است.



    پیش‌بال‌های بازشده
    با آسمان بگویید احوال آب چشمم


    میل خزیدن نیست بغض است مرا پرواز
    #2 ارسال شده در تاريخ March 31st, 2011 در ساعت 11:45:49

  4. The Following 5 Users Say Thank You to Yasser_Maximus For This Useful Post:

    IRI.AMIR (March 31st, 2011), Mohammad Tomcat (March 31st, 2011), Real Flight (March 31st, 2011), reza dezfuli (March 31st, 2011), SKY MAN (March 31st, 2011)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0