برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 9 ?? 9
dqw
  1. Yasser_Maximus ?????? ??
    Yasser_Maximus

    هوانورد ارشد-سرهنگ
    November 2010
    THR/OIII
    1,224
    تعداد تشکر : 866
    Thanked 5,152 Times in 1,140 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 10

    Post نرخ اوج‌گیری

    در هوانوردی نرخ اوج‌گیری (rate of climb یا RoC) سرعتی است که با آن هواپیما ارتفاع خود را افزایش می‌دهد. نرخ اوج‌گیری در کشورهای آنگلوساکسون معمولاً با پا بر دقیقه (ft/min) و در دیگر نقاط جهان با متر بر ثانیه (m/s) بیان می‌شود. این سرعت با نشانگر سرعت عمودی (VSI) یا سرعت سنج لحظه‌ای عمودی (IVSI) مشخص می‌شود.
    سرعت کاهش ارتفاع معادل سرعت سقوط بوده و به صورت یک عدد منفی از نرخ صعود بیان می‌شود. دو سرعت هوایی هستند که بهترین نرخ اوج‌گیری را مشخص می‌کنند. Vx و Vy. بهترین سرعت برای بهترین زاویه صعود را Vx و سرعت هوایی برای بهترین نرخ اوج‌گیری را Vy نشان می‌دهد.



    جنگنده اف - 15 در حال صعود و رها کردن فلیر
    .................................................. .................................................
    ویکی پدیا
    با آسمان بگویید احوال آب چشمم


    میل خزیدن نیست بغض است مرا پرواز
    #1 ارسال شده در تاريخ April 8th, 2011 در ساعت 00:26:02

  2. The Following 15 Users Say Thank You to Yasser_Maximus For This Useful Post:

    Ali Pilot (April 8th, 2011), ashkan154 (September 15th, 2011), B727 (August 2nd, 2013), Captain Yashar (April 8th, 2011), IR Blue SKY (September 16th, 2011), IRI.AMIR (April 12th, 2011), m.boostani (April 9th, 2011), Mohammad Tomcat (April 8th, 2011), Mohammadme (April 26th, 2011), mona (April 8th, 2011), orasess (April 8th, 2011), pejmanmhatc (September 16th, 2011), Real Flight (April 8th, 2011), shahryar_bp (July 16th, 2014), SKY MAN (April 9th, 2011)

  3. delta ?????? ??
    delta
    هوانورد نیمه فعال-استوار یکم
    August 2011
    tehraN
    157
    تعداد تشکر : 206
    Thanked 438 Times in 136 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 3

    ??? ??? پاسخ: نرخ اوج‌گیری

    ??? ??? ????? ???? ???? yasser_maximus ????? ??? ??
    در هوانوردی نرخ اوج‌گیری (rate of climb یا roc) سرعتی است که با آن هواپیما ارتفاع خود را افزایش می‌دهد. نرخ اوج‌گیری در کشورهای آنگلوساکسون معمولاً با پا بر دقیقه (ft/min) و در دیگر نقاط جهان با متر بر ثانیه (m/s) بیان می‌شود. این سرعت با نشانگر سرعت عمودی (vsi) یا سرعت سنج لحظه‌ای عمودی (ivsi) مشخص می‌شود.
    سرعت کاهش ارتفاع معادل سرعت سقوط بوده و به صورت یک عدد منفی از نرخ صعود بیان می‌شود. دو سرعت هوایی هستند که بهترین نرخ اوج‌گیری را مشخص می‌کنند. Vx و vy. بهترین سرعت برای بهترین زاویه صعود را vx و سرعت هوایی برای بهترین نرخ اوج‌گیری را vy نشان می‌دهد.



    جنگنده اف - 15 در حال صعود و رها کردن فلیر

    .................................................. .................................................
    ویکی پدیا


    تشکر فقط باید بگم در هواپیما ها این حرکت عمودی یا vsi یک تابع خطی هست نه سهمی


    در ضمن شما در هر پرواز با توجه به غلظت هوا وزن و توان موتور از یک vsi خاص استفاده میکنید
    **خلبان ها به خدا نزدیک ترند**
    #2 ارسال شده در تاريخ September 15th, 2011 در ساعت 18:27:10

  4. The Following 4 Users Say Thank You to delta For This Useful Post:

    B727 (August 2nd, 2013), Dream Bird (September 15th, 2011), pejmanmhatc (September 16th, 2011), shahryar_bp (July 16th, 2014)

  5. ashkan154 ?????? ??
    ashkan154
    هوانورد نیمه فعال-ستوان یکم
    February 2011
    ایران
    310
    تعداد تشکر : 565
    Thanked 894 Times in 271 Posts

    ??? ??? پاسخ: نرخ اوج‌گیری

    مطمئنی با اون هم عوامل متغیر تابع خطی عمل می کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    هر مطلب علمی که من مینویسم منبعش خودم هستم مگر اینکه منبع موضوع را معلوم کنم

    اگر از هر مطلب علمی از هر منبعی چیزی یاد گرفتی
    مطمئن باش اون قدر ارزش داره که بابتش تشکر کنی
    و خداوند دکمه تشکر را افرید تا کسی پست اضافه نزند
    #3 ارسال شده در تاريخ September 15th, 2011 در ساعت 21:37:21

  6. The Following 3 Users Say Thank You to ashkan154 For This Useful Post:

    B727 (August 2nd, 2013), Dream Bird (September 15th, 2011), shahryar_bp (July 16th, 2014)

  7. Dream Bird ?????? ??
    Dream Bird

    مدیر انجمن هواپیماهای غیر نظامی
    September 2008
    آسمان ایران
    1,138
    تعداد تشکر : 16,019
    Thanked 6,540 Times in 1,185 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? پاسخ: نرخ اوج‌گیری

    ??? ??? ????? ???? ???? ashkan154 ????? ??? ??
    مطمئنی با اون هم عوامل متغیر تابع خطی عمل می کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    فکر نکنم . آخه با فاصله گرفتن از زمین و متغیر بودن نرخ شتاب جاذبه و جرم هواپیما و رقیق شدن هوا و ... و کلی پارامترهای دیگر ، نرخ اوجگیری متغیر میشود .

    #4 ارسال شده در تاريخ September 15th, 2011 در ساعت 21:50:54

  8. The Following 2 Users Say Thank You to Dream Bird For This Useful Post:

    B727 (August 2nd, 2013), shahryar_bp (July 16th, 2014)

  9. IRI.AMIR ?????? ??
    IRI.AMIR

    مدیر تالار مهندسی هوافضا و ..
    May 2010
    آبادان
    734
    تعداد تشکر : 1,966
    Thanked 4,076 Times in 708 Posts

    ??? ??? پاسخ: نرخ اوج‌گیری

    کاملا مطمئن نیستم ولی فکر می کنم نرخ صعود را به صورت یک فرمول در شرایط استاندارد حساب می کنند. که در نهایت به صورت یک متوسط بیان می شود.
    این یک برنامه برای محاسباتی از این دست است. هنوز وقت نکردم از آن استفاده کنم ولی فکر می کنم خیلی به درد بخور باشد.
    آدرس: http://sites.google.com/site/aviatio...attredirects=0
    حجم: 2.3 مگا بایت
    اگر کوه ها از جای کنده شوند تو ثابت و استوار باش
    دندان ها را بر هم بفشار، کاسه سرت را به
    خدا عاریت بده
    پای بر زمین میخکوب کن، به صفوف پایانی لشکر دشمن بنگر
    از فراوانی دشمن چشم بپوش، و بدان که پیروزی از سوی
    خدای سبحان است
    #5 ارسال شده در تاريخ September 16th, 2011 در ساعت 11:17:59

  10. The Following 6 Users Say Thank You to IRI.AMIR For This Useful Post:

    B727 (August 2nd, 2013), Dream Bird (September 16th, 2011), IR Blue SKY (September 16th, 2011), mahnia66 (September 16th, 2011), pejmanmhatc (September 16th, 2011), shahryar_bp (July 16th, 2014)

  11. ashkan154 ?????? ??
    ashkan154
    هوانورد نیمه فعال-ستوان یکم
    February 2011
    ایران
    310
    تعداد تشکر : 565
    Thanked 894 Times in 271 Posts

    ??? ??? پاسخ: نرخ اوج‌گیری

    تابع اوج گیریی هواپیما (هر هواپیمایی ) حتی در شرایط استاندرد هم خطی نیست
    چون سیالی که هواپیما در ان حرکت می کند حالت استانداردی ندارد. و ...... هزارو یک علت دیگر...
    از بابت نرم افزارتون تشکر

    دارم دانلود می کنم
    هر مطلب علمی که من مینویسم منبعش خودم هستم مگر اینکه منبع موضوع را معلوم کنم

    اگر از هر مطلب علمی از هر منبعی چیزی یاد گرفتی
    مطمئن باش اون قدر ارزش داره که بابتش تشکر کنی
    و خداوند دکمه تشکر را افرید تا کسی پست اضافه نزند
    #6 ارسال شده در تاريخ September 16th, 2011 در ساعت 12:39:55

  12. The Following 4 Users Say Thank You to ashkan154 For This Useful Post:

    B727 (August 2nd, 2013), pejmanmhatc (September 16th, 2011), shahryar_bp (July 16th, 2014), yasini-phantom (August 3rd, 2013)

  13. ارش کمان گیر ?????? ??
    ارش کمان گیر
    هوانورد عادی-استوار دوم
    August 2012
    کرج
    130
    تعداد تشکر : 49
    Thanked 292 Times in 97 Posts

    ??? ??? پاسخ: نرخ اوج‌گیری

    ??? ??? ????? ???? ???? ashkan154 ????? ??? ??
    تابع اوج گیریی هواپیما (هر هواپیمایی ) حتی در شرایط استاندرد هم خطی نیست
    چون سیالی که هواپیما در ان حرکت می کند حالت استانداردی ندارد. و ...... هزارو یک علت دیگر...
    از بابت نرم افزارتون تشکر

    دارم دانلود می کنم
    با افزایش ارتفاع . مقدار R/C کاهش یافته...
    در ارتفاعی که در ان R/C =0 باشد....سقف پروازمطلق تعریف می شه.
    #7 ارسال شده در تاريخ August 2nd, 2013 در ساعت 15:35:28

  14. The Following 3 Users Say Thank You to ارش کمان گیر For This Useful Post:

    B727 (August 2nd, 2013), IRI.AMIR (August 2nd, 2013), parsmis (August 2nd, 2013)

  15. B727 ?????? ??
    B727
    هوانورد نیمه فعال-سروان
    December 2012
    بم
    363
    تعداد تشکر : 12,519
    Thanked 945 Times in 317 Posts

    ??? ??? پاسخ: نرخ اوج‌گیری

    درود...
    همونطور که دوستان فرمودن، نرخ اوجگیری RATE OF CLIMB متاثر از عواملی هست که دائما در حال تغییره.این بدلیل ماهیت سیال بعنوان یک اصل بنیادی مطرح میشه .به هر صورت
    پارامترهای مختلفی مثل شتاب جاذبه و غلظت هوا و جرم و ... در حال تغییر خواهند بود.البته فکر میکنم محاسبه نرخ صعود و نزول که در ایندیکیتورها میبینیم بصورت متوسط و استاندارد باشه ...بازم عزیزان صاحبنظر بهتر
    راهنمایی بفرمایند، ممنون میشیم....مخلصیم.
    #8 ارسال شده در تاريخ August 2nd, 2013 در ساعت 16:19:11

  16. The Following 2 Users Say Thank You to B727 For This Useful Post:

    ارش کمان گیر (August 2nd, 2013), IRI.AMIR (August 2nd, 2013)

  17. ارش کمان گیر ?????? ??
    ارش کمان گیر
    هوانورد عادی-استوار دوم
    August 2012
    کرج
    130
    تعداد تشکر : 49
    Thanked 292 Times in 97 Posts

    ??? ??? پاسخ: نرخ اوج‌گیری

    در هواپیماهای با کارایی بالا مانند F16 این توانایی دارند..
    نرخ صعود با شتاب نسبتا زیاد انجام شود.
    مقدار R/C رو با روش انرژی محاسبه می کنند.
    هواپیمایی که دارای ارتفاع هست..هواپیما دارای دو انرژی پتانسیل PE برابر MGH و به دلیل داشتن سرعت دارای انرژی جنبشی KE هستش.
    اگر انرژی بر واحد وزن تقسیم کنیم ...انرژی ویژه بدست می یاد. طبق فرمول زیر
    [IMG]file:///C:%5CUsers%5Cvahid%5CAppData%5CLocal%5CTemp%5Cmsoh tmlclip1%5C01%5Cclip_image002.png[/IMG]=[IMG]file:///C:%5CUsers%5Cvahid%5CAppData%5CLocal%5CTemp%5Cmsoh tmlclip1%5C01%5Cclip_image004.png[/IMG]
    در ضمن ارتفاع انرژی فقط برای جنگنده هاست.
    R/C =PS- Va/g بدست می یاد.
    ps برای سرعت و وزن و ارتفاع خاصی اعلام میشه...
    #9 ارسال شده در تاريخ August 2nd, 2013 در ساعت 17:19:15

  18. The Following User Says Thank You to ارش کمان گیر For This Useful Post:

    parsmis (August 2nd, 2013)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0