برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 6 ?? 6
dqw
  1. capitan behnam ?????? ??
    capitan behnam
    هوانورد عادی - گروهبان سوم
    February 2011
    مشهد
    30
    تعداد تشکر : 25
    Thanked 100 Times in 24 Posts

    hot چگونه خلبان شویم؟-قسمت اول

    چگونه خلبان شویم؟-قسمت اول
    تعریف شغل خلبانی :
    به مدیریت و کنترل یک هواپیما و یا بالگرد و در کل یک وسیله ی پروازی در یک سورتی پرواز که از لحظه ی ورود به فرودگاه یا مکانی که پرواز انجام می شود و خلبانی و هدایت شیی پرنده که امکان دارد هواپیمای مسافربری در فرودگاه مسافربری و یا خلبانی و هدایت یک جنگنده در یک پایگاه نظامی و شکاری باشد و انجام ماموریت کامل خود یعنی تاکسی کردن و برخاست از زمین و گذشت از مسیر پروازی تعیین شده و فرود یا لندینگ و رساندن مسافران به مقصد و یا انجام کامل ماموریت نظامی در فرودگاه شکاری را شامل می شود.
    مقررات پذیرش دانشجوی خلبانی
    اخذ گواهینامه
    الف- شرایط صدور گواهینامه:
    - موفقیت در آزمون کتبی
    - دارا بودن حداقل تجربه پروازی
    - دارا بودن مهارت پروازی مورد نیاز
    - صلاحیت پزشکی
    1- آزمون کتبی:
    1-1- شرایط عمومی
    1-1-1- حداقل سن 18 سال تمام
    1-1-2- دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم متوسطه
    1-1-3- دارا بودن حداقل 75 درصد از مجموع تجربیات پروازی مندرج در بند 1-2
    1-1-4- ارائه فرم تکمیل شده درخواست آزمون
    1-2- شرایط اختصاصی:
    متقاضی باید آزمون مربوط به موضوعات زیر را با موفقیت بگذراند.
    1-2-1- مقررات هوایی (AIR LAW)
    2-2-1- اطلاعات عمومی در مورد هواپیما(AIRCRAFT GENERAL KNOWLEDGE)
    3-2-1- کارائی و برنامه ریزی پرواز (FLIGHT PERFORMANCE AND PLANNING)
    4-2-1- کارائی و محدودیتهای انسانی (HUMAN PERFORMANCE AND LIMITATION)
    5-2-1- هواشناسی (METEOROLOGY)
    6-2-1- ناوبری (NAVIGATION)
    7-2-1- دستورالعمل عملیاتی (OPERATIONAL PROCEDURES)
    8-2-1- اصول پرواز (PRINCIPLES OF FLIGHT)
    9-2-1- رادیو تلفنی (RADIO TELEPHONY)
    تبصره – دستورالعملهای خاص مربوط به معافیت بعضی از موضوعات آزمون در مورد پرسنل نظامی و دارندگان گواهینامه های مختلف خلبانی در ضمیمه های 2 و 3 درج گردیده است.
    2- تجربه پروازی:
    1-2- مجموع کل ساعات پرواز حداقل 50 ساعت شامل:
    1-1-2- پرواز دو فرمانه حداقل 40 ساعت
    2-1-2- پرواز مستقل محلی حداقل 5 ساعت
    3-1-2- حداقل 5 ساعت پرواز مستقل ناوبری شامل حداقل دو نشست و برخاست در فاصله 150 ناتیکال مایل
    تبصره1: در صورتیکه متقاضی دوره آموزش خلبانی را در یکی از مؤسسات مورد تائید سازمان هواپیمایی کشوری گذرانده باشد، می توان با کاهش 10 ساعت از مجموع ساعات پرواز مندرج در بند 1-2 نسبت به صدور گواهینامه اقدام نمود.
    تبصره 2: در صورتیکه متقاضی دوره پرواز مصنوعی (SYNTHETIC FLIGHT TRAINER) مورد تائید سازمان هواپیمایی کشوری را گذرانده باشد، می توان حداکثر 5 ساعت از زمان پرواز مندرج در بند 1-1-2 را کاهش داد.
    4-1-2- چنانچه متقاضی دارای تجربه پروازی بر روی انواع دیگری از وسایل پرنده باشد (OTHER CATEGORIES) دفتر گواهینامه ها، امتحانات و امور پزشکی می تواند با محاسبه تجارب پروازی فوق مجموع ساعات پروازی مورد نظر (50ساعت) را به تناسب کاهش دهد.
    3- مهارت مورد نیاز:
    1-3- مهارت پروازی متقاضی میبایستی بر اساس محتویات چک لیست شماره 5-5 در پرواز آزمایشی توسط معلم خلبان منتخب سازمان هواپیمایی کشوری تائید گردد.
    تبصره: مسئولیت انجام مراحل آموزش های پروازی بعهده مؤسسه آموزش دهنده میباشد.
    4- صلاحیت پزشکی:
    متقاضی باید تحت ارزیابی پزشکی از نوع کلاس 2 قرار گیرد.
    تبصره: شرایط احراز موفقیت در ارزیابی کلاس 2 در ضمیمه شماره 1 درج گردیده است.
    ب- اختیارات: (PRIVILEGES)
    1- دارنده این نوع گواهینامه مجاز می باشد به عنوان سر خلبان و یا کمک خلبان بر روی هواپیماهای مختلف با استفاده از مقررات VFR پرواز نماید. مشروط بر اینکه هدف از انجام پرواز دریافت کرایه و یا کسب در آمد نباشد.
    2- به منظور پرواز بر روی هواپیماهایی که به عنوان TYPE محسوب می شوند کسب مجوز مربوطه (TYPE RATING) الزامی می باشد.
    3- چنانچه دارنده گواهینامه آموزشهای برخاستن و نشستن و همچنین ناوبری هوایی در شب را کسب نموده و مورد تائید خلبان منتخب سازمان هواپیمایی کشوری (CAO DESIGNATOR) قرار گرفته باشد می توان اختیارات انجام پرواز شب را نیز کسب نماید مشروط بر اینکه محدود عملیاتی اینگونه پروازها با استفاده از مقررات VFR از دوره ترافیک فرودگاه تجاوز ننماید.
    منبع:
    ویکیپدیا
    academist.ir
    وبلاگ هوانوردی
    با تو از لمس آسمان ها سخن خواهم گفت.
    #1 ارسال شده در تاريخ April 17th, 2011 در ساعت 01:09:29

  2. The Following 6 Users Say Thank You to capitan behnam For This Useful Post:

    arra (April 17th, 2011), captain Rahimpour (April 17th, 2011), Galaxy Man (May 15th, 2011), IR Blue SKY (April 18th, 2011), Mehdi.M (November 15th, 2013), reza dezfuli (April 17th, 2011)

  3. orasess ?????? ??
    orasess

    کارشناس هوانوردی
    September 2009
    Karaj
    856
    تعداد تشکر : 4,541
    Thanked 3,808 Times in 762 Posts

    ??? ??? پاسخ: چگونه خلبان شویم؟-قسمت اول

    دوست عزیز
    اطلاعاتی که در مورد سرفصلهای درسی ذکر کردید بر اساس کدوم قوانین هست؟ jar ، faa، icao

    اگر ذره ای از خاک وطنم به پوتین سرباز دشمن چسبیده باشد، آن را با خونم در خاک وطن می شویمو نمي گذارم كه حتي ذره اي از خاك پاك ايران را اين وحشي هاي بي سر و پا ( بعثی ) با خود ببرند و مرگ در این راه را افتخار می دانم و اگر ارزشمندتر از جانم هدیه ای داشتم، حتما به این مردم خوب تقدیم می کردم.

    فرازهایی از وصیتنامه ی شهید سرلشگر خلبان حسین خلعتبری




    #2 ارسال شده در تاريخ April 18th, 2011 در ساعت 00:44:15

  4. The Following 4 Users Say Thank You to orasess For This Useful Post:

    IR Blue SKY (April 18th, 2011), Mehdi.M (November 15th, 2013), Real Flight (April 18th, 2011), reza dezfuli (April 18th, 2011)

  5. pilot.reza ?????? ??
    pilot.reza
    هوانورد عادی - سرباز یکم
    November 2013
    خان ببین
    6
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 5 Times in 4 Posts

    ??? ??? پاسخ: چگونه خلبان شویم؟-قسمت اول

    سلام دوست عزیز شرکت های هواپیمایی بورسیه دارند؟ ویا اگر آزاد بخوانیم چند درصد احتمال استخدام هست

    با تشکر
    #3 ارسال شده در تاريخ November 9th, 2013 در ساعت 10:49:08

  6. The Following User Says Thank You to pilot.reza For This Useful Post:

    Mehdi.M (November 15th, 2013)

  7. Mehdi.M ?????? ??
    Mehdi.M
    هوانورد نیمه فعال-سروان
    July 2013
    Isf
    428
    تعداد تشکر : 1,067
    Thanked 376 Times in 187 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    new_1 پاسخ: چگونه خلبان شویم؟-قسمت اول

    ??? ??? ????? ???? ???? pilot.reza ????? ??? ??
    سلام دوست عزیز شرکت های هواپیمایی بورسیه دارند؟ ویا اگر آزاد بخوانیم چند درصد احتمال استخدام هست

    با تشکر
    با سلام خدمت شما دوست گرامی.در مورد سوال اولتون اطلاع کافی ندارم در نتیجه اطلاعات غلط هم در اختیارتون نمیگذارم اما در مورد سوال دومتون تا اونجایی که بنده اطلاع دارم اگر توی بوتیا به تحصیل مشغول بشی بهتره چون دیگه حداقل ماهان دیگه از بوتیا میگیره ولی در مورد بقیه ی آموزشگاه ها اطلاعات چندانی ندارم.موفق باشید.
    #4 ارسال شده در تاريخ November 15th, 2013 در ساعت 17:23:52

  8. skhp ?????? ??
    skhp
    هوانورد عادی - سرباز یکم
    July 2014
    tehran
    13
    تعداد تشکر : 4
    تعداد تشکر :Thanked 3 Times in 1 Post

    ??? ??? پاسخ: چگونه خلبان شویم؟-قسمت اول

    دوست عزیز این مطلب برای ما گنگه کسی آموزش خلبان شدن مراحلشو داره ؟

    آیا اولین مرجله برای خلبانی مسافر بری اینه بریم صد میلیون بدیم به یه آموزشگاه و یاد بگیریم !؟
    خلبانی سخت ترین شغل دنیا بعد از شغل مادریست
    #5 ارسال شده در تاريخ July 18th, 2014 در ساعت 16:26:39

  9. toomaj ?????? ??
    toomaj
    هوانورد عادی - سرباز یکم
    December 2013
    شیراز
    15
    تعداد تشکر : 1
    Thanked 0 Times in 0 Posts

    ??? ??? پاسخ: چگونه خلبان شویم؟-قسمت اول

    با سلام
    کسی از وضعیت و راه و چاه های آموزش در دبی اطلاعی داره؟
    #6 ارسال شده در تاريخ August 9th, 2014 در ساعت 23:40:18

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0