برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 8 ?? 8
dqw
  1. thunderbolt ?????? ??
    thunderbolt

    هوانورد فعال-سرهنگ
    April 2011
    OISS
    1,134
    تعداد تشکر : 1,278
    Thanked 3,974 Times in 1,032 Posts

    new_3 C-5 Galaxy، غول ترابری نظامی آمریکا

    C-5 Galaxy، غول ترابری نظامی آمریکا


    تاریخچه

    در نیمه سال 1964 نیروی هوایی ایالات متحده برنامه ای به نام پروژه CX-HLS را برای ساخت یک هواپیمای ترابری لجستیکی سنگین آغاز کرد، و با شرکت های بویینگ و داگلاس و لاکهید در مورد ساخت پیکره، و با شرکت های جنرال الکتریک و پرات اند ویتی در مورد ساخت موتورهای توربوفن بسیار قوی، قرارداد های تحقیقاتی مقدماتی برای مدت سه ماه منعقد کرد.
    با گزینش طرح لاکهید به دلیل قیمت کمتر و امکان حمل بارهای حجیم تر با روش بارگذاری از طریق دماغه بازشونده، این شرکت مامور ساخت هواپیمای مورد نظر شد. محصول کار لاکهید، به نام C-5 Galaxy در 30 ژوئن 1968 برای نخستین بار پرواز کرد.
    پس از پایان مراحل ساخت اولین فروند، قیمت تمام شده و وزن نهایی سی 5 از موارد پپیش بینی شده بسیار فراتر رفت، در حالی که از نظر استحکام سازه ای هم ضعیف تر از حد مطلوب بود. بنا به آزمایش های استاتیکی، سازه بالها فقط 84% بیشترین بار پیشبینی شده را تحمل میکرد، اما به دلیل ضرورت فوری تعویض هواپیماهای C-124 و C-133 ساخت داگلاس، C-5 سریعا برای خدمت آماده شد و اولین C5A در 17 دسامبر 1969 تحویل نیروی هوایی شد. با این حال، ضعف های سازه ای و عملکرد پروازی آن فراموش نشد.
    C-5 در اواخر جنگ ویتنام و جنگ اعراب و اسراییل(یوم کیپور) خدمات زیادی انجام داد،اما همه این خدمات تحت تاثیر سانحه روز چهارم آوریل 1975 در ویتنام قرار گرفت که به کشته شدن 155 نفر انجامید. این سانحه پس از کنده شدن درهای انتهایی و از دست رفتن کنترل هواپیما رخ داد و باعث شد که اختصاص بودجه برای رفع ضعف iای سازه ای، در اولویت قرار گیرد. به این ترتیب، در اولین اقدام قراردادی برای تعویض بالها منعقد شد تا عمر آنها از نظر پدیده خستگی سازه افزایش یابد.در دهه 1980 همه هواپیماهای تولیدی مشمول طرح تغیر بال شدند.
    تولید اولین مدل گالاسکی، یعنی C-5A پس از تکمیل تعداد پیش بینی شده در قرارداد در 1976 متوقف شده بود. اما به دلیل نیازهای روزافزون نیروی هوایی، در 1982 مجددا قراردادی با لاکهید منعقد شد که شامل تولید گالاکسی جدید با موتورهای کمی قویتر، بعضی اصلاحات سازه ای، و تغیرات آیونیکی بود. مدل جدید را C-5B نامیدند.
    C-5 میتواند بارهای سنگین و حجیمی مثل تانک های جنگی، پلهای متحرک، هلیکوپتر های نیمه سنگین و سنگین را حمل کند، ضمنا به دلیل دماغه بازشونده و در انتهایی، امکان بارگذاری و باربرداری سنگین هم دارد. مثلا C-5 میتواند 2 تانک M-1 یا شش فروند هلیکوپتر تهاجمی Apache را حمل کند.
    همچنین هرچند جابجایی سربازان در طرح اولیه سی.5بی لحاظ نشده بود، میتواند 290 سرباز مسلح به همراه تجهیرات مورد نیاز را با آن جابجا کند. گالاسکی با بالهای جدید رکورد های جهانی پرواز مثل بیشترین وزن برخاستن(920.836 پوند) را بدست آورد! و در جنگ خلیج فارس با شرکت در عملیات طوفان صحرا 22.4% از مجموع کل ماموریت های انجام شده ترابری استراتژیک را انجام داد.
    انواع مدل ها:


    1- C-5A
    2- C-5B
    مشخصات فنی C-5B


    نیروی رانش :
    موتورها: چهار موتور توبروفن جنرال الکتریک TF39-GE-1C
    بیشترین رانش موتور: 191.2 کیلونیوتون
    ظرفیت مخازن سوخت درونی: 193.600 لیتر
    ابعاد بیرونی :
    نسبت منظری بال: 7.7
    دهانه بال: 67.8 متر
    طول وتر بال:
    در ریشه 13.8 متر
    در نوک 4.6 متر
    زاویه پس گرایی بال: 25 درجه
    زاویه نصب بال: 3 و 30 درجه
    دهانه دم افقی: 21 متر
    مساحت دم افقی: 90 متر مربع
    مساحت کل ساکان افقی: 24 متر مربع
    مساحت کل ساکان عمودی: 21 متر مربع
    طول: 75.5 متر
    ارتفاع: 20 متر
    ابعاد درونی (کابین تحتانی، بدون رمپ) :
    طول: 36.9 متر
    بیشترین عرض کابین: 5.7 متر
    بیشترین ارتفاع کابین: 4.1 متر
    مساحت کف کابین: 213 متر مربع
    ابعاد درونی ( کابین فوقانی) :
    طول کابین فوقانی پیشین: 12 متر
    طول کابین فوقانی پسین: 18.2 متر
    بیشترین ارتفاع کابین فوقانی: 2.2 متر
    وزنها :
    بیشترین وزن سوخت: 150.815 کیلوگرم (تقریبا به اندازه وزن 6 فانتوم مسلح)
    بیشترین بارمزد: 132 تن
    بیشترین وزن برخواست: 380 تن
    بیشترین توان بال: 659 کیلوگرم بر مترمربع
    عملکرد پروازی :
    بیشترین سرعت افقی: 919 کیلومتر بر ساعت
    بیشترین سرعت کروز: 900 کیلومتر برساعت
    سرعت کروز اقتصادی: 833 کیلومتر بر ساعت
    سرعت واماندگی: (در بیشترین وزن فرود، بالچه 40 درجه و موتور غیرفعال) 193 کیلومتر بر ساعت
    بیشترین نرخ صعود: 9 متر در ثانیه
    مسافت دویدن برای برخواست: 2.9 کیلومتر
    مسافت فرود: 1.2 کیلومتر
    سقف پرواز خدمتی: 10.8 کیلومتر
    برد با بیشترین بارمزد و سوخت زخیره: 10.411 کیلومتر
    سایر مشخصات :


    قادر به جابجایی 15 نفر در کابین فوقانی پیشین با 75 صندلی برای نیروهای رزمی
    قادر به جابجایی 270 نفر نیروی نظامی در کابین تحتانی
    قادر به حمل دو دستگاه تانک M1 با 6 فروند هلیکوپتر آپاچی با 16 عدد کانتینر 3/4 تنی،یا 10 فروند موشک پرشینگ( با ادوات پرتاب و تجهیزات )

    گردآوری: محسن مرادی
    بخش دانش و زندگی
    منبع:

    iranianairforce ، airforce-technology
    لینک منبع : http://www.tebyan.net/science_techno...tml?pid=150830
    به علی شناختم من به خدا قسم خدا را
    #1 ارسال شده در تاريخ May 10th, 2011 در ساعت 19:12:10

  2. The Following 12 Users Say Thank You to thunderbolt For This Useful Post:

    arra (May 12th, 2011), B727 (January 8th, 2013), captain Rahimpour (May 11th, 2011), Dream Bird (June 1st, 2013), F-35 (May 12th, 2011), hbagheri (May 10th, 2011), mohamadbaha (June 1st, 2013), mrtz (July 27th, 2013), Nima Amini (June 2nd, 2013), SKY MAN (May 10th, 2011), tu-154 (June 7th, 2013), سجیل (May 11th, 2011)

  3. hbagheri ?????? ??
    hbagheri
    هوانورد عادی-استوار دوم
    January 2011
    تهران
    104
    تعداد تشکر : 526
    Thanked 603 Times in 106 Posts

    ??? ??? پاسخ: C-5 Galaxy، غول ترابری نظامی آمریکا

    ممنون از این همه اطلاعات
    با این اندازه و ابعاد نباید گفت بچه غول. از خود غول هم بزرگ تره!!!!
    آسمان زیباست....
    #2 ارسال شده در تاريخ May 11th, 2011 در ساعت 02:14:49

  4. The Following 2 Users Say Thank You to hbagheri For This Useful Post:

    B727 (January 8th, 2013), thunderbolt (May 12th, 2011)

  5. captain Rahimpour ?????? ??
    captain Rahimpour
    هوانورد نیمه فعال-ستوان دوم
    November 2010
    neyshabour
    221
    تعداد تشکر : 478
    Thanked 693 Times in 190 Posts

    ??? ??? پاسخ: C-5 Galaxy، غول ترابری نظامی آمریکا

    عالي بود ممنون،اما an 225 يك و نيم برابر از c5 بزرگتره و 167 تن وزن بيشتري از c5 حمل ميكنه،آفرين به طراحان اين هواپيماها
    آسمان آبي جايگاه من است
    #3 ارسال شده در تاريخ May 11th, 2011 در ساعت 08:55:26

  6. The Following 2 Users Say Thank You to captain Rahimpour For This Useful Post:

    B727 (January 8th, 2013), thunderbolt (May 12th, 2011)

  7. thunderbolt ?????? ??
    thunderbolt

    هوانورد فعال-سرهنگ
    April 2011
    OISS
    1,134
    تعداد تشکر : 1,278
    Thanked 3,974 Times in 1,032 Posts

    ??? ??? پاسخ: C-5 Galaxy، غول ترابری نظامی آمریکا

    پدر من علاقه زیادی به سی-5 داشت وداره و فکر کنم ایران بعد از سی-130 داشت به سی-5 بعنوان یک هواپیمای تربری سنگین فکر می کرد.چرا که جامبوهای کارگو رو بیشتر برای عملیاتهای سوخت رسانی می خواست.پدر من خیلی زبونش سفت هست و حتی الان هم زیاد در مورد گذشته حرف نمی زنه.
    به علی شناختم من به خدا قسم خدا را
    #4 ارسال شده در تاريخ May 12th, 2011 در ساعت 17:55:30

  8. The Following User Says Thank You to thunderbolt For This Useful Post:

    B727 (January 8th, 2013)

  9. Galaxy Man ?????? ??
    Galaxy Man

    هوانورد عادی - گروهبان یکم
    April 2011
    iran
    87
    تعداد تشکر : 222
    Thanked 124 Times in 48 Posts

    ??? ??? پاسخ: C-5 Galaxy، غول ترابری نظامی آمریکا

    اطلاعات عالی بود- ممنون دوست خوبمون .
    #5 ارسال شده در تاريخ May 13th, 2011 در ساعت 09:36:50

  10. The Following User Says Thank You to Galaxy Man For This Useful Post:

    B727 (January 8th, 2013)

  11. thunderbolt ?????? ??
    thunderbolt

    هوانورد فعال-سرهنگ
    April 2011
    OISS
    1,134
    تعداد تشکر : 1,278
    Thanked 3,974 Times in 1,032 Posts

    ??? ??? پاسخ:C-5 Galaxy، غول ترابری نظامی آمریکا

    آنتونوف 225 غول بارکش نیروی هوایی روسیه است.

    به علی شناختم من به خدا قسم خدا را
    #6 ارسال شده در تاريخ May 13th, 2011 در ساعت 11:13:08

  12. The Following User Says Thank You to thunderbolt For This Useful Post:

    B727 (January 8th, 2013)

  13. pouria25 ?????? ??
    pouria25
    هوانورد عادی - گروهبان سوم
    May 2013
    luxembourg
    24
    تعداد تشکر : 9
    Thanked 32 Times in 14 Posts

    ??? ??? پاسخ: C-5 Galaxy، غول ترابری نظامی آمریکا

    درود
    ایران هواپیما این مدلی داره ؟!
    میشه از جنگنده های tomcat F14 مطلب بزارید !
    تعدادشون ؟ایران میتونه تامیرشون کنه یا نه ؟!
    ۱ ؟ دارم ،آیا ایران از جنگنده های تورنادو هم بر خورداره یا نه ؟
    میخواستم ی مقایسه هم کنید بین این ۴ تا هوا پیما :
    tomcat F 14
    tournado
    Mig 29
    emirag
    #7 ارسال شده در تاريخ June 1st, 2013 در ساعت 17:17:26

  14. The Following User Says Thank You to pouria25 For This Useful Post:

    B727 (June 2nd, 2013)

  15. NightVision ?????? ??
    NightVision
    هوانوررد عادي
    October 2009
    - OITT - RW 30R
    1,995
    تعداد تشکر : 2,829
    Thanked 8,067 Times in 1,997 Posts

    ??? ??? پاسخ: C-5 Galaxy، غول ترابری نظامی آمریکا

    ??? ??? ????? ???? ???? pouria25 ????? ??? ??
    درود
    ایران هواپیما این مدلی داره ؟!
    میشه از جنگنده های tomcat F14 مطلب بزارید !
    تعدادشون ؟ایران میتونه تامیرشون کنه یا نه ؟!
    ۱ ؟ دارم ،آیا ایران از جنگنده های تورنادو هم بر خورداره یا نه ؟
    میخواستم ی مقایسه هم کنید بین این ۴ تا هوا پیما :
    tomcat F 14
    tournado
    Mig 29
    emirag
    دوست عزیز ایران C-5 نداره
    ایران تورنادو نداره

    مطالب در مورد اف-14 و سایر جنگنده هارو میتونید در این لینک بیابید

    هواپیماهای جنگنده شکاری
    #8 ارسال شده در تاريخ June 1st, 2013 در ساعت 17:46:57

  16. The Following 2 Users Say Thank You to NightVision For This Useful Post:

    B727 (June 2nd, 2013), Nima Amini (June 2nd, 2013)

??????? ?????

  1. C-5 Galaxy، غول ترابری نظامی آمریکا
    ???? thunderbolt ?? ????? نیروی هوایی کشورهای دیگر
    ????: 0
    ????? ?????: May 6th, 2011, 12:31:09

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0