برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 3 ?? 3
dqw
  1. pejmanmhatc ?????? ??
    pejmanmhatc

    مدیر انجمن مراقبت پرواز
    January 2011
    ایران
    181
    تعداد تشکر : 1,417
    Thanked 944 Times in 176 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 3

    ??? ??? مسئولان و دلسوزان كشور به هوش باشند!

    تاكنون بارها و بارها گفته ايم و شنيده ايم كه "ايراني مي تواند". دولت مردان، مسئولان و مقامات كشور در دوره هاي مختلف بر اين مهم تأكيد داشته اند كه متخصصان ايراني بايد امور كليدي كشور را به دست گيرند و كشور را از وابستگي ها برهانند. از اين رو در يكي از مهم ترين و پيچيده ترين صنايع دنيا يعني صنعت هوانوردي و در حساس ترين بخش آن يعني كنترل ترافيك هوايي، كنترلرهاي ترافيك هوايي كشورمان با تلاش و كوشش مثال زدني خويش، "ثابت كرده اند كه مي توانند".

    كنترلرهاي ايراني در اين سال ها علي رغم وجود محدوديت هاي فراوان در عرصه ي تجهيزات هوانوردي و نظارتي، با بهره گيري مدبرانه از امكانات موجود، توانسته اند سرويس كنترل ترافيك هوايي را به بهترين نحو ممكن براي پروازهاي كشور و همچنين پروازهاي عبوري از فضاي ايران فراهم كنند و به اين ترتيب توانمندي هاي خود را در سطحي بالاتر از كشورهاي منطقه نمايان سازند.
    به ياد آوريم كه پس از گذشت چند دهه از ورود صنعت هواپيمايي به منطقه، هنوز هم بسياري از كشورهاي منطقه از جمله امارات متحد عربي، عربستان، كويت، اردن، عمان و ... موفق به بومي سازيِ حرفه ي خطير و حساس كنترل ترافيك هوايي نشده اند. كشورهاي مذكور با صرف هزينه هاي بسيار زياد، از مستشاران خارجي در ارايه ي سرويس كنترل ترافيك هوايي كمك مي گيرند و اين در حالي است كه همين كشورها تلاش كرده اند تا هواپيماهايشان را با خلبانان بومي و عرب به پرواز در آورند. اما در كشور ما در هر دو حوزه ي خلباني و كنترل ترافيك هوايي، متخصصان ايراني بض امور را به دست گرفته اند و با توجه به شرايط موجود، بهينه ترين خدمات تخصصي را به مردم ارايه داده اند.
    متأسفانه چند سالي است كه به دليل حاكم شدن نگرش غير تخصصي در حيطه ي ايمني هوانوردي كشور بخش كنترل و مديريت ترافيك هوايي - شاهد ورود آسيب هاي فراوان به بدنه ي سازماني مديريت ترافيك هوايي كشور و در نتيجه تنزل جايگاه و مقام كنترلرهاي ترافيك هوايي بوده ايم .




    در اين حوزه مي توان مواردي چون؛ برابر شمردن حرفه ي دشوار و پرمسئوليت كنترل ترافيك هوايي با ديگر مشاغل دولتي، حذف روش جذب دانشجويان بورسيه در اين حرفه، تغيير ساختار حقوق و دستمزدهاي كنترلرها به نامناسب ترين و غيركارشناسي ترين شكل ممكن، مقاومت كردن در سازمان بين المللي هواپيمايي ،(ILO) برابر خواسته هاي به حق و قانوني كنترلرها -كه همه برآمده از مصوبات و اسناد سازمان بين المللي كار است- را برشمرد. چنين مسائلي موجب شده است تا با عدم (IFATCA) و اتحاديه ي بين المللي كنترلرهاي ترافيك هوايي (ICAO) كشوري توجه به الزامات ايمني هوانوردي از سوي مسئولان مرتبط و غفلت آنان از وضعيت معيشت كنترلرهاي ترافيك هوايي، صدمات غيرقابل جبراني به سلامت كنترلرها، به زندگي آنان و در نتيجه به مهارت ها و توانمندي هاي آن ها وارد شود. اين موضوع اگر ناشي از ناآگاهي و ناخواسته صورت گرفته باشد ظلم و اجحافي است بزرگ در حق تلاش گران ايمني صنعت هوانوردي كشور و بالتبع در حق مردم ايران اسلامي و اگر با آگاهي و دفمند صورت گرفته باشد كه .... با توجه به حساسيت موضوعِ مديريت ترافيك هوايي و ارايه ي سرويس هاي نظارتي (رادار و ...) به پروازها توسط كنترلرها و همچنين وابستگي شديدكشورهاي منطقه به مشاوران و متخصصان خارجي در اين زمينه، اين پرسش مطرح مي شود كه چرا در كشور ما كه پس از چندين سال مجاهدت و با همت شبانه روزي كنترلرها توانسته است در اين زمينه خودكفا شود، بايد اجازه داد تصميماتي براي صنعت و حرفه ي پرمسئوليت كنترل ترافيك هوايي گرفته شود كه نه بر اساس دانش و تخصص است و نه به مصلحت كشور؟ آيا نتيجه ي چنين تصميم هايي چيزي جز از بين بردن انگيزه ها و خلاقيت ها، كاهش كارآيي و بهره وري، آسيب رساندن به صنعت هوانوردي و از همه مهم تر خدشه دار كردن ايمني مردم است؟ محصول اين نگرش ها چيزي نيست جز قرباني شدن متخصصان زحمت كش و والا همتي كه در وج گمنامي از همه ي توان خويش مايه گذاشته اند تا از سرايت عوارض و مضرات تصميم هاي غلط در كار تخصصي خود جلوگيري كنند. اما اكنون قت بيداري است. اكنون شايسته است كه مسئولان و دلسوزان كشور سخن صدق كنترلرهاي ترافيك هوايي را مبني بر تضييع حقوق مادي و معنويشان بشنوند. متخصصاني كه هم اكنون در شرايط سخت معيشتي تلاش مي كنند تا ايمني و آرامش را به كامل ترين وجه، درآسمان نيلگون ايران اسلامي برقرار كنند. اكنون مسئولان و دلسوزان كشور بايد با هوشياري چشم بگشايند و به وضوح ببينند كه با وجود مديريت غير تخصصي در اين حيطه، چه آسيب ها و لطماتي به جايگاه حرفه ي كنترل ترافيك هوايي كه در زمره ي پرمسئوليت ترين و سخت ترين حرفه هاي جهان است، وارد شده است.
    نودنامه وظيفه ي خود مي داند يادآوري كند كه اين لطمات هر كدام به تنهايي مي تواند بهانه اي شود براي شادي دشمنان اين مرز و بوم، زماني كه درخت عملكرد مديران غيرمتخصص در حوزه ي ايمني هوايي ميوه دهد!


    چاره اي بايد انديشيد و به سرعت اصلاح بايد كرد ناراستي ها و علف هاي هرز موجود در اين باغ را، چرا كه ما همچنان معتقديم كه "متخصص ايراني مي تواند" و شبانه روز براي اين توانستن فداكاري كرده ايم و مي كنيم ...


    امضا:
    نودنامه

    navadnameh@iran-atca.ir
    #1 ارسال شده در تاريخ May 15th, 2011 در ساعت 23:04:46

  2. The Following 2 Users Say Thank You to pejmanmhatc For This Useful Post:

    controller (May 26th, 2011), SKY MAN (May 16th, 2011)

  3. IR Blue SKY ?????? ??
    IR Blue SKY
    اخراج از سايت
    September 2010
    3,562
    تعداد تشکر : 22,373
    Thanked 25,079 Times in 3,710 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 11

    ??? ??? پاسخ: مسئولان و دلسوزان كشور به هوش باشند!

    ??? ??? ????? ???? ???? pejmanmhatc ????? ??? ??
    ".

    در اين حوزه مي توان مواردي چون؛ برابر شمردن حرفه ي دشوار و پرمسئوليت كنترل ترافيك هوايي با ديگر مشاغل دولتي، حذف روش جذب دانشجويان بورسيه در اين حرفه، تغيير ساختار حقوق و دستمزدهاي كنترلرها به نامناسب ترين و غيركارشناسي ترين شكل ممكن، مقاومت كردن در سازمان بين المللي هواپيمايي ،(ILO) برابر خواسته هاي به حق و قانوني كنترلرها -كه همه برآمده از مصوبات و اسناد سازمان بين المللي كار است- را برشمرد. چنين مسائلي موجب شده است تا با عدم (IFATCA) و اتحاديه ي بين المللي كنترلرهاي ترافيك هوايي (ICAO) كشوري توجه به الزامات ايمني هوانوردي از سوي مسئولان مرتبط و غفلت آنان از وضعيت معيشت كنترلرهاي ترافيك هوايي، صدمات غيرقابل جبراني به سلامت كنترلرها، به زندگي آنان و در نتيجه به مهارت ها و توانمندي هاي آن ها وارد شود. اين موضوع اگر ناشي از ناآگاهي و ناخواسته صورت گرفته باشد ظلم و اجحافي است بزرگ در حق تلاش گران ايمني صنعت هوانوردي كشور و بالتبع در حق مردم ايران اسلامي و اگر با آگاهي و دفمند صورت گرفته باشد كه .... با توجه به حساسيت موضوعِ مديريت ترافيك هوايي و ارايه ي سرويس هاي نظارتي (رادار و ...) به پروازها توسط كنترلرها و همچنين وابستگي شديدكشورهاي منطقه به مشاوران و متخصصان خارجي در اين زمينه، اين پرسش مطرح مي شود كه چرا در كشور ما كه پس از چندين سال مجاهدت و با همت شبانه روزي كنترلرها توانسته است در اين زمينه خودكفا شود، بايد اجازه داد تصميماتي براي صنعت و حرفه ي پرمسئوليت كنترل ترافيك هوايي گرفته شود كه نه بر اساس دانش و تخصص است و نه به مصلحت كشور؟ آيا نتيجه ي چنين تصميم هايي چيزي جز از بين بردن انگيزه ها و خلاقيت ها، كاهش كارآيي و بهره وري، آسيب رساندن به صنعت هوانوردي و از همه مهم تر خدشه دار كردن ايمني مردم است؟ محصول اين نگرش ها چيزي نيست جز قرباني شدن متخصصان زحمت كش و والا همتي كه در وج گمنامي از همه ي توان خويش مايه گذاشته اند تا از سرايت عوارض و مضرات تصميم هاي غلط در كار تخصصي خود جلوگيري كنند. اما اكنون قت بيداري است. اكنون شايسته است كه مسئولان و دلسوزان كشور سخن صدق كنترلرهاي ترافيك هوايي را مبني بر تضييع حقوق مادي و معنويشان بشنوند. متخصصاني كه هم اكنون در شرايط سخت معيشتي تلاش مي كنند تا ايمني و آرامش را به كامل ترين وجه، درآسمان نيلگون ايران اسلامي برقرار كنند. اكنون مسئولان و دلسوزان كشور بايد با هوشياري چشم بگشايند و به وضوح ببينند كه با وجود مديريت غير تخصصي در اين حيطه، چه آسيب ها و لطماتي به جايگاه حرفه ي كنترل ترافيك هوايي كه در زمره ي پرمسئوليت ترين و سخت ترين حرفه هاي جهان است، وارد شده است.



    امضا:
    نودنامه

    navadnameh@iran-atca.ir
    جسارت نباشه..کسی منکر سختی شغل کنترلر های عزیز نیست...و باید موارد ذکر شده در صورت وجود اصلاح شوند...
    اما به قول استاد رومینا...(روحشان شاد)....این افراد عاشق شغل خود هستند..نه دربند حقوق و مزایای آن....و گر نه می توانستند شغلی بی دردسر و آسان را انتخاب کنند.
    #2 ارسال شده در تاريخ May 15th, 2011 در ساعت 23:20:19

  4. The Following User Says Thank You to IR Blue SKY For This Useful Post:

    SKY MAN (May 16th, 2011)

  5. pejmanmhatc ?????? ??
    pejmanmhatc

    مدیر انجمن مراقبت پرواز
    January 2011
    ایران
    181
    تعداد تشکر : 1,417
    Thanked 944 Times in 176 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 3

    ??? ??? پاسخ: مسئولان و دلسوزان كشور به هوش باشند!

    ??? ??? ????? ???? ???? PATIENT SKY ????? ??? ??
    جسارت نباشه..کسی منکر سختی شغل کنترلر های عزیز نیست...و باید موارد ذکر شده در صورت وجود اصلاح شوند...
    اما به قول استاد رومینا...(روحشان شاد)....این افراد عاشق شغل خود هستند..نه دربند حقوق و مزایای آن....و گر نه می توانستند شغلی بی دردسر و آسان را انتخاب کنند.


    خدا رحمت کنه استادمونو ... ( روحشون شاد )

    هر کنترلری استاد رومینا نمیشه ، اون مرحوم سختی زیاد کشید تا به این حایگاه رسیدن ولی با این شرایط فعلی کسی بابت عشق تنها حقوق نمی گیره !!!
    #3 ارسال شده در تاريخ May 15th, 2011 در ساعت 23:32:07

  6. The Following User Says Thank You to pejmanmhatc For This Useful Post:

    SKY MAN (May 16th, 2011)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0