برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 4 ?? 4
dqw
  1. pejmanmhatc ?????? ??
    pejmanmhatc

    مدیر انجمن مراقبت پرواز
    January 2011
    ایران
    181
    تعداد تشکر : 1,417
    Thanked 944 Times in 176 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 3

    ??? ??? انتقال تجربه و بیان ایرادات در زمینه مراقبت پرواز

    سلام ،
    از همه همکارای کنترلر و خلبان های محترم که در حال خدمت به مردم هستند خواهش می کنم که اگه همکارای کنترلر در حین کار و یا خلبانان در پرواز به فرودگاهی ، به مساله غیر طبیعی برخوردند( مثلا nearmiss اتفاق بیفته یا به کار کنترلر ایرادی وارد یا حالت emergency یا urgency پیش اومد و یا...) اینجا قید کنن تا مشکلات و مسایل واقعی و یا اختلاف نظرها رو بدون هیچ خصومت و جبهه گیری با هم در میون بزاریم . چرا که توی این صنعت تجربه بیشتر از هر چیزی حرف اول و میزنه !! پس بهتره اگه جایی موردی پیش بیات ، تلاش کنیم که از تکرارش جلوگیری کنیم...
    #1 ارسال شده در تاريخ May 20th, 2011 در ساعت 23:31:14

  2. The Following 4 Users Say Thank You to pejmanmhatc For This Useful Post:

    controller (June 2nd, 2011), Eshghe Parvaz (July 15th, 2011), Mohammadme (July 16th, 2011), SKY MAN (May 28th, 2011)

  3. pejmanmhatc ?????? ??
    pejmanmhatc

    مدیر انجمن مراقبت پرواز
    January 2011
    ایران
    181
    تعداد تشکر : 1,417
    Thanked 944 Times in 176 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 3

    ??? ??? پاسخ: انتقال تجربه و بیان ایرادات در زمینه مراقبت پرواز

    بزارید از یه اتفاق خیلی جالب که واسه همکارام پیش اومد بگم . اون روز شیفت من نبود ولی به خاطر کاری رفتم برج . تا رسیدم بالا طبق عادت همیشه یه نگاه به استریپ های اکتیو روی میز انداختم دیدم 2 تا ایرباس 300- 6 دارن میان ، یکی از چابهار یکی از تهران . تا سرمو بالا کردم و یه نگاه به فاینال 35 انداختم دیدم که پرواز چابهاری که طرح ای ال اس انجام می داد long final و پرواز تهرانی هم left doenwind 35 !! عرقم زد دیدم که چابهاری یه 360 زد و رفت واسه holding ، تهرانی هم اومد واسه نشستن و چند دقیقه بعد چابهاری اومد . ...
    حالا جریان چی بود!؟؟؟ توی اولین تماس چابهاری 1 و تهرانی شماره 2 بود و هر دو واسه ای ال اس 35 . پرواز تهرانی طبق عادت همیشه درخواست ویژوال کرد و همکارم هم approve کردو به پرواز چابهاری EAT داد .( ترنیب عوض شد )
    چند دقیقه بعد پرواز چابهاری موقعیت و اعلام کرد که leaving IAF همکارم هم مجدد EAT رو واسشون خوندن و stand by گذاشتن واسه clear approach.... از اینجا به بعدش و بالا گفتم که پرواز بدون مجوز clear app نقطه IAF رو ترک کرده بود . وقتی پرواز نشست و رفت توی پارکینگ سرکشیک دلیل این خبط و پرسیدن که صدا عوض شد و سرخلبان جواب دادن " بله درست می فرمایید ، متاسفانه کمک ما اشتباه کردن " ...
    منظورم از این همه داستان این بود کهEAT هیچ وقت به معنی زمان دقیق نیست و از خود معنی کلمات هم معلومه که کاملا تخمینی هست و قابل تغییر و دوم اینکه که زمانی که عبارت clr app بیان میشه خلبان میتونه تقرب خودشو ادامه بده ..

    ( عذر خواهی از همکارای اکتیو شرکت ها )
    #2 ارسال شده در تاريخ May 27th, 2011 در ساعت 20:10:20

  4. The Following 6 Users Say Thank You to pejmanmhatc For This Useful Post:

    controller (June 2nd, 2011), Eshghe Parvaz (July 15th, 2011), Hesam7e7 (July 16th, 2011), Mohammadme (July 16th, 2011), omidair (May 27th, 2011), SKY MAN (May 28th, 2011)

  5. pejmanmhatc ?????? ??
    pejmanmhatc

    مدیر انجمن مراقبت پرواز
    January 2011
    ایران
    181
    تعداد تشکر : 1,417
    Thanked 944 Times in 176 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 3

    ??? ??? پاسخ: انتقال تجربه و بیان ایرادات در زمینه مراقبت پرواز

    شیفت الانم واسه خودم مساله پیش اومد که باید بیشتر دقت کنم ، آخرین هوا رو روی atis خوندم با qnh 1015 ، پرواز توی اولین تماس qnh رو 1011 تکرار کرد و بلافاصله درخواست طرح و ارتفاع پایین تر کرد ، توی همین طرح گفتناو ارتفاع پایینتر اصلاح qnh فراموش کردم ، چند ثانیه بعد که سکوت رادیویی شد همش یه حالتی داشتم که انگار یه چیزی کمه!!! سریع qnh و یادم اومدو اصلاحش کردم .
    نتیجه ای که شاید بشه گرفت : همیشه clerance یه بحثه و readback بحث مهمتر و به نظرم از هر دوتاشون مهمتر hearback هست که نباید به هیچ وجه ازش گذشت . ..
    (عذر خواهی از همکارای اکتیو شرکت ها)
    #3 ارسال شده در تاريخ May 27th, 2011 در ساعت 22:14:38

  6. The Following 4 Users Say Thank You to pejmanmhatc For This Useful Post:

    controller (June 2nd, 2011), Eshghe Parvaz (July 15th, 2011), Hesam7e7 (July 16th, 2011), SKY MAN (May 28th, 2011)

  7. pejmanmhatc ?????? ??
    pejmanmhatc

    مدیر انجمن مراقبت پرواز
    January 2011
    ایران
    181
    تعداد تشکر : 1,417
    Thanked 944 Times in 176 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 3

    ??? ??? پاسخ: انتقال تجربه و بیان ایرادات در زمینه مراقبت پرواز

    توی شیفت همکارم بود که این اتفاق افتاد. وقتی پرواز ایرتور پرید . وقتی خواستم departure به مرکز کنترل اطلاع بدن دیدن هیچ رینگی واسه مرکز کنترل فرستاده نمیشه ! همکارام دیدن که ماکرو ویو قطعه . واسه همین این کارو از طریق تلفن انجام دادن که دیدن تلفن مرکز کنترل هم اشغاله!! این روند چند دقیقه ای ادامه داشت تا موقعی که باید پروازو به مرکز کنترل تحویل می دادن. پروازو صدا میکنن می بینن جواب نمی ده . هر چی صدا میکنن جواب نمیده ! با فرکانس Back up صدا کردن باز جواب نداد. کار به اینجا میرسه که روی فرکانس مرکز کنترل میرن( که غیر قانونیه!) خلاصه با مرکز کنترل تماس می گیرن و می گن این پرواز اینطوری شده که صداش می کنیم جواب نمیده . سکتور 6 متاسفانه پوشش رادار توی هر ارتفاعی نداره. واسه همین Squawk توی صفحه رادار نمیومد . با هرمکافاتی که بوده اخر پرواز 70 مایلی ( حدود 10 دقیقه بعد) با سنتر تماس می گیره و به خیر می گذره.
    حالا جریان چی بوده .( سر بسته البته!!!)
    سیستم سویچینگ چند ماهی هس که تحت تست بوده تا اینکه نماینده ایتالیاییش روز قبل میات واسه چک کردن و رفع بعضی ایراداش . توی این رفع ایراد چی مسشه معلوم نیس که چرا فرکانسای اصلی توی روزه بعدش میره .خلاصه دردسرتون ندم تا این پرواز تماس گرفت همکارم نصف جون شد !
    یاد یه فیلم افتادم که راجب به برخورد دو تا هواپیما که توی اروپا اتفاق افتاده بود که بعد از اون phrase مربوط به ACAS و اوردن توی PANS .یه جاهایی از این مورد اون روزه ما هم شبیهه همون بود .

    خداروشکر که حفره هایی دیگه پنیر دانمارکی کنارش چیده نشد !!
    ?????? ???? pejmanmhatc : July 15th, 2011 ?? ???? 18:03:46
    #4 ارسال شده در تاريخ July 15th, 2011 در ساعت 18:02:22

  8. The Following 4 Users Say Thank You to pejmanmhatc For This Useful Post:

    controller (July 18th, 2011), Eshghe Parvaz (July 15th, 2011), Hesam7e7 (July 16th, 2011), SKY MAN (July 16th, 2011)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0