برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 3 ?? 3
dqw
  1. SKY MAN ?????? ??
    SKY MAN

    رئیس سایت
    August 2007
    none
    7,234
    تعداد تشکر : 19,755
    Thanked 20,850 Times in 3,722 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 9

    ??? ??? ما نگران شما هستیم!!!


    مسئولان محترم کشور، مردم عزیز! ما نگران شما هستیم!!!

    در همین ابتدا یادآوری می کنم که صراحت و شفافیت این نوشته، فقط و فقط بر اساس ضرورت و مصلحت کشور است و نه هیچ عامل دیگری.

    چند سالی است که داریم فریاد می زنیم و به روش های مختلف تذکر می دهیم که مسئولان توجه کنند، مسئولان بررسی کنند، كه مسئولان ... و اين که ایمنی هواپیماها در خطر است! برای درک ضرورت و اهمیت این فریادها، فقط کافیست چند لحظه تصور کنید آنچه را که ممکن است به علت نشنیده گرفتن این فریادها رخ دهد؛ يعني برخورد دو هواپیما با هم.

    مسئولیت عظیمی که به عهده­ی کنترلرهای ترافیک هوایی قرار دارد، آسایش و آرامش بی­قید و شرط آنها را ایجاب می کند.
    خدا نیاورد چنین لحظه ای را. ولی آنچه همه ی دانشمندان و وقایع شناسان تأکید می کنند، این است که هر رخدادی محصول شرایط پیش از بروز آن رخداد است. تصور کنید اینکه ذهن کنترلر درگیر باشد و هم زمان که هواپیمایی در روی باند در حال خزش است، هواپیمای دیگری را برای فرود آمدن مجاز کند و یا اینکه از سر فراموشی، هواپیمای ورودی را در همان باندی فرود آورد که در همان لحظه هواپیمای دیگری را برای برخاستن در آن باند قرار داده است! چندين هواپيمايي كه در اطراف فرودگاه در حال انجام پرواز آموزشي هستند و هيچ يك در نمايشگر رادار مشاهده نمي شوند، چگونه از ذهني كه هزار دغدغه و درگيري جانبي دارد، پاك نخواهند شد؟!!
    اصلاً فراموشی را کنار بگذارید. حادثه هاي هوايي خیلی محتمل تر از این حرف هاست. تصور کنید کنترلر ترافیک هوایی که پشت نمايشگر رادار نشسته، چند لحظه، فقط چند لحظه حین کار، حواسش به جای دیگری متمرکز شود. همه به یاد داریم دانش آموزانی را که در کلاس درس به معلم نگاه می کنند و هیچ توجهی به آنچه روی تخته سیاه نوشته می شود و آنچه معلم می گوید، ندارند. این که موضوعِ پیش پا افتاده و ساده ای است؛ پرت شدن حواس به موضوعی خارج از محیط. بر همین اساس هم ممکن است کنترلر برای یک لحظه به یکی از صدها مشکلی که در زندگی دارد، توجه کند ( به اجاره مسكن، به خرج درمان فرزندش، به اينكه ماشينش بنزين ندارد، به اينكه بايد صبح تا شب در محلي كار كند و شب برود بنشيند در برج يا مركز كنترل و رفت و آمد هواپيماها را كنترل كند، به اينكه بالاخره كِي اين همه قول هاي مسئولان عملي خواهد شد، به اينكه آيا كسي به فريادش خواهد رسيد يا خير، به اينكه .... ) و از آنچه در صفحه ی رادار در حال رخ دادن است، غافل شود. نتیجه ی چنین غفلتی -که ممکن است از چند ثانیه هم بیشتر نشود- گچی نیست که از طرف معلم به سوی دانش آموز پرتاب می شود، بلکه فاجعه ای است که همه ی دنیا را درگیر خود خواهد ساخت؛ برخورد دو هواپیما با هم !!!

    مشتریان پرواز در ایران چه کسانی هستند؟

    1. دولت مردان و همه ی مسئولان رده بالای کشور
    2. نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی
    3. نخبه ها و استادان دانشگاه و صاحبان صنایع و سرمایه گذاران در بخش های اقتصادی کشور
    4. طبقه ی متوسط به پایین جامعه
    5. همه ی موارد

    حق با شما است. پاسخ صحیح گزینه ی 5 است. درکشور ما بخش اعظمی از مسافران هوایی را در درجه ی اول مقامات و مسئولان کشور و در وهله ی بعد، صاحبان صنایع، نخبه ها و استادان و دانشجویان کشور تشكيل مي دهند. برخورد دو هواپیما اگر بین دو هواپیمای داخلی رخ دهد، که مشخص است. (این لحن سخن گفتن ناشی از شرایط واقعی و بسیار نامناسب محیط کار کنترلرهای ترافیک هوایی است و برخاسته از دلسوزي است و نه هيچ مورد ديگر) حال اگر این برخورد بین یک هواپیمای داخلی و يك هواپيماي خارجي باشد، که موضوع فراملی و بین المللی خواهد شد و حالت سوم هم که از تصور ذهن بیرون است ...

    پیامدهای انسانی، ملی و جهانی چنین فاجعه ای بر هیچ انسانی پوشیده نیست، از این رو به تحلیل آن نمی پردازیم. موضوع مهم و حیاتی و آنچه که می تواند مفید واقع شود، بررسی سریع موضوع و پیش گیری از هرگونه حادثه ی ناگوار است. به گواهی اسناد و مدارک علمی و قضایی، تاکنون در ایران هیچ حادثه ی هوایی منجر به جرحی نبوده است که در رخداد آن، کنترلر ترافیک هوایی نقشی داشته باشد.
    اكنون پرسش این است که وقتی بی اختیار حین کار، حواس شما به جایی منحرف می شود، شما چه می توانید انجام دهید؟ برای هر انسانی در هر شغل و منسبي، زمان هایی وجود داردکه اصطلاحاً می گوید «دست خودم نبود». مگر برای کنترلرهای ترافیک هوایی که در شرایطی پُر از استرس، در شیفت های شب طولانی، با جسم و روانی متأثر از شرایط سخت زندگی، با ذهنی درگیر و پر از دغدغه های مالی و تحت مسئولیت بسیار سنگین قضایی کار می کنند آن هم با حق شیفت 6 هزار تومان! امکان ندارد برای لحظه ای، فقط چند ثانیه! حواسشان متوجه یکی از مشکلاتشان شود؟! نكته ي هشدار دهنده تر آنکه، این گونه درگیری هاي ذهنی و انحراف حواس شخص حین کار، نه تنها محال و بعید نیست بلکه بر اساس علوم روانشناختی، محصول طبیعی شرایط حاکم بر زندگی و محیط کار است.

    نتیجه:

    مسئولان محترم کشور و تصمیم گیران گرامی، مردم عزیز! ما نگران شما هستیم! ما نگرانیم و نگرانی ما برخاسته از ظلمی است که در حق کنترلرهای ترافیک هوایی رفته است. این نوشته و امثال اين ها، ندای یاری خواهی ما است از تمام کسانی که می خوانند، می شنوند، می بینند و می فهمند. از شما نمایندگان دلسوز ملت، از شما دولت مردان تلاشگر، از شما آگاهانِ فعال در عرصه های اطلاع رسانی و از همه ی آنانی که دوست دارند این سخن همچنان افتخار ایرانیان باشد که

    «تاکنون در ایران، هیچ حادثه ی هوایی منجر به جرحی که کنترلر در آن مقصر باشد، رخ نداده است»


    پی نوشت:

    شما خواننده ی محترم نودنامه، هر کسی و هر جایی که هستی، مطمئن باش که می توانی کمک کنی تا هر چه سریع تر مشکلات رفع شوند و ناراستی ها بر طرف. این که چگونه کمک کنی، بستگی به مقام و پُست تو ندارد، بستگی به احساس دِینی دارد که نسبت به باورها، میهن، مردم و افتخارات کشورت داری. برخیز و در اطلاع رسانی ما را یاری رسان باش، تا شاید آن دلسوزانی که هنوز صدای کنترلرها را نشنیده اند، بدانند آنچه را که امروز دانستنش بهتر از فرداست ...

    هشتم خرداد 1390
    امضا:
    نودنامه
    navadnameh@iran-atca.ir
    #1 ارسال شده در تاريخ May 30th, 2011 در ساعت 02:31:51

  2. The Following 12 Users Say Thank You to SKY MAN For This Useful Post:

    akbar e&e (May 30th, 2011), ANADOLU (May 30th, 2011), arra (May 30th, 2011), captain Rahimpour (May 30th, 2011), controller (June 2nd, 2011), IR Blue SKY (May 30th, 2011), keyvan sadri (May 30th, 2011), Mohammadme (May 31st, 2011), pejmanmhatc (June 20th, 2011), thunderbolt (May 30th, 2011), Yasser_Maximus (May 30th, 2011), سجیل (May 30th, 2011)

  3. keyvan sadri ?????? ??
    keyvan sadri
    هوانورد عادی - سرباز یکم
    May 2011
    تهران
    7
    تعداد تشکر : 5
    Thanked 9 Times in 5 Posts

    ??? ??? پاسخ: ما نگران شما هستیم!!!

    سلام وباعرض خسته نباشید به شما دوست عزیز واقعا" امید واریم مسولین محترم بلاخره برای یک بار هم که شده قبل از وقوع یک حادثه تلخ پیشگیری های لازم را به عمل آورند .
    #2 ارسال شده در تاريخ May 30th, 2011 در ساعت 05:18:24

  4. The Following User Says Thank You to keyvan sadri For This Useful Post:

    pejmanmhatc (June 20th, 2011)

  5. thunderbolt ?????? ??
    thunderbolt

    هوانورد فعال-سرهنگ
    April 2011
    OISS
    1,134
    تعداد تشکر : 1,278
    Thanked 3,973 Times in 1,032 Posts

    ??? ??? پاسخ: ما نگران شما هستیم!!!

    ??? ??? ????? ???? ???? keyvan sadri ????? ??? ??
    سلام وباعرض خسته نباشید به شما دوست عزیز واقعا" امید واریم مسولین محترم بلاخره برای یک بار هم که شده قبل از وقوع یک حادثه تلخ پیشگیری های لازم را به عمل آورند .
    دوست عزیز لطفا اگه از مطلبی خوشت اومد دکمه تشکر رو بزن و پست ایجاد نکن.
    به علی شناختم من به خدا قسم خدا را
    #3 ارسال شده در تاريخ May 30th, 2011 در ساعت 11:42:59

  6. The Following 2 Users Say Thank You to thunderbolt For This Useful Post:

    ANADOLU (May 30th, 2011), keyvan sadri (May 30th, 2011)

????? ????? ??? ?????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0