برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

???? 1 ?? 2 12 ??????????
????? ?????: ?? 1 ?? 10 ?? 12
dqw
  1. Yasser_Maximus ?????? ??
    Yasser_Maximus

    هوانورد ارشد-سرهنگ
    November 2010
    THR/OIII
    1,224
    تعداد تشکر : 866
    Thanked 5,152 Times in 1,140 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 10

    hot هواپيمايي ايران بالاتر از آمريكا در گزارش رسمي ايكائو

    رئيس سازمان هواپيمايي گفت: براساس آخرين بازرسي‌ها و گزارشات سازمان بين‌المللي هوانوردي «ايكائو»، رتبه سازمان هواپيمايي ايران در ميان 177 كشور جهان، دهم و آمريكا در اين‌ بازرسي رتبه يازدهم است.‌

    به گزارش فارس ،‌ كاپيتان رضا نخجواني در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص برنامه راهبردي توسعه ايمني در صنعت هوانوردي طي سال جاري اظهار داشت: اين برنامه راهبردي هم‌اكنون مراحل پاياني خود را مي‌گذراند و در واقع براساس اين برنامه حجم بسيار زيادي از برنامه‌هايي كه تاكنون در صنعت تدوين نشده بوده است، تدوين مي‌شود.

    وي ادامه داد: برنامه‌هاي راهبردي نوين به زودي در پايگاه اطلاع‌رساني سازمان هواپيمايي كشوري جهت نظرخواهي كارشناسان و صاحب‌نظراني كه در جريان تدوين اين برنامه نبوده‌اند، قرار مي‌گيرد تا از نظريات آنها نيز آگاه شويم.
    نخجواني تصريح كرد: پس از بررسي نظريات كارشناسان، برنامه نهايي شده و به دنبال تصويب آن در دولت، به عنوان نقشه راه از آن در راستاي ارتقاء سطح ايمني در كل صنعت هوانوردي، استفاده خواهيم كرد.

    معاون وزير راه و ترابري با تأكيد بر اينكه ويژگي‌هاي عمده اين برنامه نظارت دقيق بر فرودگاه‌هاي كشور است، خاطرنشان كرد: ‌چندين سال است كه اخذ گواهينامه‌هاي فرودگاهي الزامي شده است اما در حال حاضر تنها ‌فرودگاه بين‌المللي امام خميني (ره) اين گواهينامه را به صورت موقت دريافت كرده است.

    نخجواني ادامه داد: سازمان هواپيمايي براساس ابلاغيه‌اي كه اعلام كرده است از شركت فرودگاه‌هاي كشور خواسته‌ است تا هر چه سريع‌تر نسبت به اصلاح وضعيت و تطبيق خود با ‌شرايط و معيارهاي استاندارد براي اخذ اين گواهينامه، اقدام كنند.
    رئيس سازمان هواپيمايي كشوري اظهار داشت: در واقع اخذ اين گواهينامه به معناي رعايت حداقل‌ها و داشتن شرايط ايمن و كارآمد در فرودگاه‌هاي كشور تلقي خواهد شد.

    * رتبه دهم ايران در بازرسي‌هاي ايكائو؛ آمريكا رتبه يازدهم

    نخجواني با اشاره به اخذ نتايج مطلوب در بازرسي‌هاي ايكائو از سازمان هواپيمايي كشوري، اظهار داشت: در بازرسي‌هاي بين‌المللي ‌سازمان بين‌المللي هواپيمايي كشوري (ايكائو) از ايران، نتايج اين بازرسي با وجود آنكه قطعي نيست ولي ‌بسيار درخشان و مطلوب است.
    رئيس سازمان هواپيمايي كشوري ادامه داد: براساس بازرسي‌هاي ايكائو (رنكينگ) و طبق گزارشاتي كه رسماً سازمان ملي ايكائو منتشر كرده است، رتبه سازمان هواپيمايي كشور ايران در مقايسه با ساير كشورهايي كه مورد بازرسي قرار گرفته‌اند، يعني در ميان 177 كشور جهان، دهم است در حالي كه كشوري نظير آمريكا در اين‌ بازرسي در رتبه يازدهم قرار دارد.
    كاپيتان نخجواني با تأكيد بر اينكه بر آمار رسمي ايكائو هيچ نقصي وارد نيست و نمي‌تـوان ‌ادعايي برخلاف آن را مطرح كرد، گفت: اين همان نويدي است كه در صنعت هوانوردي داده شده بود؛ بخش حاكميتي توان آن را دارد كه بتواند با معيارها و ضوابط بين‌المللي خود را تطبيق دهد و بتواند جايگاه كشور را به لحاظ رنكينگ در يك رتبه برتر قرار دهد.

    * ‌ارزيابي خريد و ورود هواپيما‌ها

    معاون وزير راه و ترابري در مورد قرارداد خريد توپولف‌هاي 204 و احتمال ملغي شدن آن به فارس گفت: ‌سازمان هواپيمايي كشوري وظيفه ندارد كه وارد حوزه‌هاي سياسي شود، اما وظيفه داريم كه هر شركت هواپيمايي كه قصد خريد هواپيمايي را دارد براساس مقررات جاري روز، موضوع را ارزيابي كرده و اعلام‌نظر كنيم.
    نخجواني با تأكيد بر اينكه سازمان هواپيمايي كشوري عمل تبليغاتي انجام نمي‌دهد، خاطرنشان كرد: اين سازمان فعاليت حرفه‌اي و تخصصي خود را دنبال مي‌كند؛ با اعلام هر درخواستي مبني بر خريد هواپيما، ‌وظيفه سازمان هواپيمايي بسته به كشور سازنده و نوع هواپيما، تطبيق شرايط است تا با ضوابط و دستورالعمل‌هاي استاندارد و فني مطابق باشد.
    به گزارش فارس در تاريخ 31 شهريور 85 ‌پس از پايان مذاكرات طولاني بين ايران و روسيه، شركت هواپيمايي ايران‌اير ‌موافقت كرد در انعقاد قراردادي به ارزش 200 ميليون دلار، هواپيماهاي «توپولف-204» را از شركت "ايلوشن فينانس " خريداري كند؛ هواپيماهاي خريداري شده توسط شركت ايران‌اير براي ايران‌ايرتور در نظر گرفته شده بود كه همگي از نوع 204 سري 100 بودند.
    ‌تاكنون كمتر از 10 فروند توپولف 204 توسط كشور سازنده روسي ساخته شده است و در حال حاضر اين نوع هواپيما توليد نمي‌شود؛ اما با اين وجود ايران ايرتور چندين سال پيش قرارداد دريافت پنج فروند از اين نوع هواپيماها را با روسيه به امضاء رساند و مقرر شد شركت روسي پس از اين قرارداد شروع به ساخت و توليد هواپيما كند؛ در آن زمان ايران ايرتور ويژگي معيني را تعيين كرد تا كارخانه سازنده تنها با توجه به آن مشخصات توپولف 204 را توليد كند.


    * در خواست‌هاي زيادي براي تأسيس شركت‌ هواپيمايي به سازمان ارائه مي‌شود

    نخجواني در خصوص درخواست تأسيس شركت هواپيمايي توسط متقاضيان به فارس گفت: در اين‌باره درخواست‌هاي فراواني به سازمان هواپيمايي كشوري ارسال است، طبيعتاً هر شركت هواپيمايي و هر متقاضي كه واجد شرايط لازم مندرج در پايگاه اينترنتي سازمان هواپيمايي ‌باشد و ارزيابي سازمان دلالت بر وجود صلاحيت‌هاي فني، عملياتي و بازرگاني و توان‌هاي مالي شركت هواپيمايي داشته باشد، قطعاً جواب سازمان مثبت خواهد بود و مي‌تواند اقدام با تأسيس ايرلاين كند.
    رئيس سازمان هواپيمايي كشوري تأكيد كرد: البته اين جواب مثبت مشروط به رعايت زمان است، بدين ترتيب كه فرصتي شش ماهه ارائه مي‌شود و چنانچه شركت‌ هواپيمايي در آن شش ماه نتواند وظايف و تعهدات خود را انجام دهد، مجوز پس از شش ماه ‌باطل مي‌شود.

    * ايران 140 در حال برطرف كردن مشكلات فني خود است

    معاون وزير راه و ترابري در مورد صدور مجوز پرواز براي هواپيماهاي ايران 140، با بيان اينكه اين هواپيما مجوز پرواز را از سازمان هواپيمايي كشوري اخذ كرده است، گفت: اين هواپيما با در نظر گرفتن ملاحظات فني و با رعايت يك محدوديت فني، اجازه پرواز گرفته است اما به تدريج كه ساير سؤالات فني اين هواپيما پاسخ داده شود و جواب‌ها مثبت باشد، محدوديت‌ها نيز به تدريج كاهش خواهد يافت.
    رئيس سازمان هواپيمايي كشوري با اشاره به اينكه هواپيماي ايران 140 هم‌اكنون در حال پرواز است، اظهار داشت: با توجه به كارايي هواپيما و متناسب با شرايط و ويژگي‌هاي فني آن، اين محدوديت‌ها را ارزيابي مي‌كنيم.

    * همكاري با شركت‌هاي هواپيمايي براي دريافت تسهيلات خريد هواپيما

    نخجواني راجع به همكاري سازمان هواپيمايي در ارائه تسهيلات به ايرلاين‌ها براي خريد هواپيما، خاطرنشان كرد: سازمان هواپيمايي كشوري عمليات معرفي شركت‌هاي هواپيمايي را به بانك‌ها براي دريافت تسهيلات انجام نمي‌دهد و اين مورد براي سازمان هواپيمايي تعريف نشده استو
    رئيس سازمان هواپيمايي كشوري ادامه داد: شركت‌هاي بازرگاني كه تشكيل مي‌شوند براساس قوانين و مقررات عمومي كشور مي‌توانند منابع مالي خود را از بانك‌ها و ساير مؤسسات مالي ـ اعتباري تأمين كنند و نيازي به معرفي ندارند اما اگر شركتي اعلام كند كه متمايل است سازمان هواپيمايي كشوري آن را براي ارائه تسهيلات معرفي كند، حتماً اين كار را انجام مي‌دهيم.

    * شركت‌هاي هواپيمايي خواستار افزايش قيمت بليت هستند

    نخجواني در خصوص احتمال تغييرات قيمت بليت هواپيما، اظهار داشت: ‌شركت‌هاي هواپيمايي داخلي در خواست خود را مبني بر تغيير تصميم‌گيري قيمت بليت به ستاد هدفمندسازي يارانه‌ها ارائه داده‌اند؛ سازمان هواپيمايي كشوري اين تقاضا را منعكس كرده است اما هرگونه اطلاع‌رساني در اين‌باره بر عهده خود ستاد هدفمندي يارانه‌ها است.

    * اعلام اشتباه مجور ورود توسط گروه پروازي هواپيماي صدراعظم آلمان

    معاون وزير راه و ترابري ‌راجع به دليل عدم صدور مجوز پرواز هواپيماي صدراعظم آلمان در آسمان ايران، گفت: خطاي كرو پروازي (گروه پروازي) شركت هواپيمايي مذكور در اعلام كد ورود به كشور منجر به بروز اين مشكل شد.
    رئيس سازمان هواپيمايي كشوري ادامه داد: كد ورود به كشور و در واقع مجوز ورود توسط كرو پروازي اشتباه اعلام شد كه طبيعتاً سيستم نظارتي، كنترلي و پدافندي كشور با دقت و هوشمندانه عمل كرد و در اين‌باره تصميمات بسزايي اتخاذ شد.
    با آسمان بگویید احوال آب چشمم


    میل خزیدن نیست بغض است مرا پرواز
    #1 ارسال شده در تاريخ June 12th, 2011 در ساعت 15:38:39

  2. The Following 15 Users Say Thank You to Yasser_Maximus For This Useful Post:

    abasza (June 12th, 2011), Ali Pilot (November 2nd, 2011), aseman_air (November 8th, 2011), Dream Bird (November 4th, 2011), Eshghe Parvaz (June 13th, 2011), F-35 (June 12th, 2011), Mahan (June 12th, 2011), Mohammad Tomcat (June 12th, 2011), Mohammadme (June 12th, 2011), mohammadnt (June 12th, 2011), pejmanmhatc (November 2nd, 2011), SKY MAN (June 13th, 2011), Skylight (November 2nd, 2011), سجیل (June 12th, 2011), عبدالاحد (May 10th, 2012)

  3. abasza ?????? ??
    abasza
    هوانورد فعال-سرگرد
    August 2010
    استان اصفهان
    578
    تعداد تشکر : 828
    Thanked 2,310 Times in 539 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: هواپيمايي ايران بالاتر از آمريكا در گزارش رسمي ايكائو

    * رتبه دهم ايران در بازرسي‌هاي ايكائو؛ آمريكا رتبه يازدهم
    دوست عزیز ایران چند فروند و آمریکا چند فروند هواپیما دارد؟!!به نظر من فارس معیارهای دیگر رو دیده :d چون معمولا آمارها براساس چند مشخصه دسته بندی و رتبه بندی میشوند.
    أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ الَّذِي لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْحَيَّ الْقَيُّومَ بَدِيعَ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ
    ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِكْرَامِ وَ أَسْأَلُهُ أَنْ يَتُوبَ عَلَي
    #2 ارسال شده در تاريخ June 12th, 2011 در ساعت 17:17:09

  4. The Following 7 Users Say Thank You to abasza For This Useful Post:

    aseman_air (November 8th, 2011), Dream Bird (November 4th, 2011), Mahan (June 12th, 2011), pejmanmhatc (November 2nd, 2011), W mahan 5 (June 12th, 2011), بهرام 0098 (November 7th, 2011), عبدالاحد (May 10th, 2012)

  5. Captain Jorjani ?????? ??
    Captain Jorjani
    هوانورد عادی - گروهبان دوم
    May 2011
    OIMM
    44
    تعداد تشکر : 61
    Thanked 89 Times in 29 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: هواپيمايي ايران بالاتر از آمريكا در گزارش رسمي ايكائو

    ایران........... دهم؟!
    #3 ارسال شده در تاريخ June 12th, 2011 در ساعت 17:28:33

  6. The Following 4 Users Say Thank You to Captain Jorjani For This Useful Post:

    aseman_air (November 8th, 2011), Dream Bird (November 4th, 2011), pejmanmhatc (November 2nd, 2011), عبدالاحد (May 10th, 2012)

  7. Yasser_Maximus ?????? ??
    Yasser_Maximus

    هوانورد ارشد-سرهنگ
    November 2010
    THR/OIII
    1,224
    تعداد تشکر : 866
    Thanked 5,152 Times in 1,140 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 10

    ??? ??? پاسخ: هواپيمايي ايران بالاتر از آمريكا در گزارش رسمي ايكائو

    ??? ??? ????? ???? ???? abasza ????? ??? ??
    * رتبه دهم ايران در بازرسي‌هاي ايكائو؛ آمريكا رتبه يازدهم
    دوست عزیز ایران چند فروند و آمریکا چند فروند هواپیما دارد؟!!به نظر من فارس معیارهای دیگر رو دیده :d چون معمولا آمارها براساس چند مشخصه دسته بندی و رتبه بندی میشوند.
    حالا درست یا غلط, این گزارش مال ایکائوئه... حالا یه دری به تخته ای خورده ما از آمریکا جلو افتادیم مگه بده؟!
    ?????? ???? Yasser_Maximus : June 12th, 2011 ?? ???? 19:25:33
    با آسمان بگویید احوال آب چشمم


    میل خزیدن نیست بغض است مرا پرواز
    #4 ارسال شده در تاريخ June 12th, 2011 در ساعت 17:31:07

  8. The Following 7 Users Say Thank You to Yasser_Maximus For This Useful Post:

    aseman_air (November 8th, 2011), davar_73 (February 5th, 2014), IRI.AMIR (November 2nd, 2011), Mahan (June 12th, 2011), Mohammadme (June 12th, 2011), pejmanmhatc (November 2nd, 2011), W mahan 5 (June 12th, 2011)

  9. Mohammad Tomcat ?????? ??
    Mohammad Tomcat

    عضو ارشد شورا هوانوردی
    September 2007
    esfahan
    1,115
    تعداد تشکر : 10,394
    Thanked 2,470 Times in 662 Posts

    ??? ??? پاسخ: هواپيمايي ايران بالاتر از آمريكا در گزارش رسمي ايكائو

    ظاهرا (اگه درست فهمیده باشم) این مربوط به سازمان هواپیمایی کشوری میشه و درواقع عملکرد اون را دیده نه عملکرد ایرلاینها.
    در یه مقاله ای که اخیرا خوندم در مورد ایران اون هم به این که سازمان هواپیمایی کشوری عملکرد خوبی داشته اذعان کرده بود هرچند وضعیت ایرلاینهای ما اصلا خوب نیست.
    #5 ارسال شده در تاريخ June 12th, 2011 در ساعت 23:05:28

  10. The Following 6 Users Say Thank You to Mohammad Tomcat For This Useful Post:

    aseman_air (November 8th, 2011), M.R.H (January 15th, 2014), Mohammadme (June 12th, 2011), pejmanmhatc (November 2nd, 2011), Skylight (November 2nd, 2011), Yasser_Maximus (June 12th, 2011)

  11. SOLID SNAKE ?????? ??
    SOLID SNAKE
    هوانورد عادی - گروهبان سوم
    October 2010
    TEHRAN
    27
    تعداد تشکر : 2
    Thanked 47 Times in 19 Posts

    ??? ??? پاسخ: هواپيمايي ايران بالاتر از آمريكا در گزارش رسمي ايكائو

    جالبه.........نه..........جالبه.
    با دوستت آرام بیا، بسا که روزى دشمنت شود، و با دشمنت آرام بیا، بسا که روزى دوستت شود.
    #6 ارسال شده در تاريخ June 26th, 2011 در ساعت 15:37:45

  12. The Following User Says Thank You to SOLID SNAKE For This Useful Post:

    aseman_air (November 8th, 2011)

  13. MrezaT ?????? ??
    MrezaT
    هوانورد نیمه فعال-سروان
    October 2010
    OIIA
    460
    تعداد تشکر : 620
    Thanked 1,027 Times in 355 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 3

    ??? ??? پاسخ: هواپيمايي ايران بالاتر از آمريكا در گزارش رسمي ايكائو

    عجب...مطمئنی درسته؟؟؟؟؟
    #7 ارسال شده در تاريخ November 1st, 2011 در ساعت 22:16:20

  14. The Following 2 Users Say Thank You to MrezaT For This Useful Post:

    aseman_air (November 8th, 2011), Dream Bird (November 4th, 2011)

  15. Yasser_Maximus ?????? ??
    Yasser_Maximus

    هوانورد ارشد-سرهنگ
    November 2010
    THR/OIII
    1,224
    تعداد تشکر : 866
    Thanked 5,152 Times in 1,140 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 10

    ??? ??? پاسخ: هواپيمايي ايران بالاتر از آمريكا در گزارش رسمي ايكائو

    ??? ??? ????? ???? ???? mamalijun2009 ????? ??? ??
    عجب...مطمئنی درسته؟؟؟؟؟
    والا چه عرض کنم؟! خبر مال فارس نیوزه گزارش هم از ایکائو
    ولی خودمونیم شما زیاد جدی نگیر
    با آسمان بگویید احوال آب چشمم


    میل خزیدن نیست بغض است مرا پرواز
    #8 ارسال شده در تاريخ November 2nd, 2011 در ساعت 00:10:11

  16. The Following 2 Users Say Thank You to Yasser_Maximus For This Useful Post:

    aseman_air (November 8th, 2011), عبدالاحد (May 10th, 2012)

  17. abasza ?????? ??
    abasza
    هوانورد فعال-سرگرد
    August 2010
    استان اصفهان
    578
    تعداد تشکر : 828
    Thanked 2,310 Times in 539 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: هواپيمايي ايران بالاتر از آمريكا در گزارش رسمي ايكائو

    ??? ??? ????? ???? ???? mamalijun2009 ????? ??? ??
    عجب...مطمئنی درسته؟؟؟؟؟
    دست کم آمریکا 999 قروند هواپیما تجاری داره و هر جوری حساب کن کسب استاندارد و .... وحشتناک سخته و چیز دیگه همین تعداد خصوصیم داره و باز هم همین تعداد ورودی و خروجی غیر آمریکایی داره .
    هر جوری بازم حساب کنی اتیوپی سیف تر از آمریکاست با تلفات روزی یک پرواز.
    أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ الَّذِي لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْحَيَّ الْقَيُّومَ بَدِيعَ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ
    ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِكْرَامِ وَ أَسْأَلُهُ أَنْ يَتُوبَ عَلَي
    #9 ارسال شده در تاريخ November 2nd, 2011 در ساعت 01:12:51

  18. The Following 4 Users Say Thank You to abasza For This Useful Post:

    Dream Bird (November 4th, 2011), Skylight (November 2nd, 2011), سید عماد رضوی (January 19th, 2014), عبدالاحد (May 10th, 2012)

  19. MrezaT ?????? ??
    MrezaT
    هوانورد نیمه فعال-سروان
    October 2010
    OIIA
    460
    تعداد تشکر : 620
    Thanked 1,027 Times in 355 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 3

    ??? ??? پاسخ: هواپيمايي ايران بالاتر از آمريكا در گزارش رسمي ايكائو

    ??? ??? ????? ???? ???? abasza ????? ??? ??
    دست کم آمریکا 999 قروند هواپیما تجاری داره و هر جوری حساب کن کسب استاندارد و .... وحشتناک سخته و چیز دیگه همین تعداد خصوصیم داره و باز هم همین تعداد ورودی و خروجی غیر آمریکایی داره .
    هر جوری بازم حساب کنی اتیوپی سیف تر از آمریکاست با تلفات روزی یک پرواز.
    با ما موافقم.اینم حرفیه....
    #10 ارسال شده در تاريخ November 7th, 2011 در ساعت 21:39:05

  20. The Following User Says Thank You to MrezaT For This Useful Post:

    عبدالاحد (May 10th, 2012)

???? 1 ?? 2 12 ??????????

??????? ?????

  1. سقوط هواپيماي آمريكايي سه قرباني گرفت
    ???? thunderbolt ?? ????? سوانح غیر نظامی
    ????: 0
    ????? ?????: June 1st, 2011, 21:26:59
  2. ????: 0
    ????? ?????: May 16th, 2011, 19:11:23
  3. ????: 0
    ????? ?????: May 26th, 2010, 13:54:06
  4. ????: 0
    ????? ?????: October 6th, 2007, 15:52:11

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0